Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

(Ne)bezpečnost motorkářů na silnici: spoléhej jen na sebe

V souvislosti se smrtelnou nehodou závodníka a instruktora jízdy Ondřeje Lelka vyvstává pro mnohé opět otázka, jak je to s bezpečností motorkářů na silnici. Jsme my motorkáři opravdu všichni odsouzeni k tomu skončit stejně?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Richia

to same

Reaguji na ten clanek.Mne se stalo uplne stejna vec.Predjizdel jsem auto, byl jsem na urovni ridice, kdyz vyhodil blinkr a zacal v ten stejny okamzik odbocovat... Letel jsem par metru vzduchem, motorka na srot.. Ale odesel jsem po svych.. To "Bubrak ZX10R".. To mas stesti. Kdyz jedu ja, citim se "spatne", kdyz mne na 1 mili neohrozi alespon 2 ridici. Nejhorsi jsou kruhove objezdy. Absolutne nerespektuji,ze mam prednost.. Magori

0/0
22.7.2008 12:48

Bubrak ZX10R

auta

Ted sem jel do prace pouhe 4km a behem te doby mi jedno auto vjelo do cesty bez blinkru pri odbocovani, a druhe v zatacce prejelo caru do protismeru. Me nikdo nebude tvrdit, ze motorky jezdi hur nebo nebezpecneji nez auta. RvUz sem to tu psal, co 2 dny me nekdo v aute ohrozuje na zivote. Ted sem jel po meste 40-50kmh.

0/0
22.7.2008 10:21

rencar

nic proti

Ja proti motorkarum naprosto nic nemam. Sam na ty masiny slintam a kdyby to doma proslo tak uz jsem jednim z nich. V aute se jim ale snazim klidit z cesty jak to jde. Jak vidim v zrcatku motorkare jedu na krajnici pustit  ho a dostat pred sebe at uz je pryc. Kdyz nejakou nahodou nejakyho dojedu (i to se obcas stane) drzim odstup - nikdy totiz nevim co za nevyjezdenyho mamlasa na tom stokonovym hovadu sedi a co provede.

0/0
21.7.2008 9:24

PetrM

blinkry

Nechápu, proč se dnes stále více lidí bojí používat blinkry - kvůli jednomu arogantnímu hova*u v dodávce tak zbytečně zemřel jeden člověk.Rv

0/0
19.7.2008 20:08

kluboš

ehm

to co predved ten chlapec v televizi na protestech proti mediim myslim krasne dokresluje stav komunity motorkaru u nas. nebylo by od veci, kdyby ti, kteri videj problem ve vsech jinejch ucastnicich provozu kolem sebe, se zamerili na vycisteni odpadu mezi sebou. pak je i okoli zacne vnimat lip.

0/0
19.7.2008 19:38

Vašek

Byl to lempl

Moc krásný nekrokolog, krásné zástání se lempláckého motorkáře, který si přivodil smrt svojí vlastní vinou. Vyhláška o silničním provozu mluví jasně.Byl to vypatlanej mozek jako každej jinej motorkářskej mozek, podobnej mozek, jaký mají náckové a další tupci, který si musí pořád dokazovat, že jsou něco víc, je jedno jestli v sociální rovině nebo na silnici...

0/0
19.7.2008 14:06

tmb

Re: Byl to lempl

presne tak.co dodat? zrejme instruktor k nicemu a o jednoho " zdivocelyho " blb a minR^

0/0
19.7.2008 22:41

Peťan

Re: Re: Byl to lempl

Oba jste totálně vypatlaný blbové a plácáte z cesty. :-©

0/0
20.7.2008 9:50

automobilista

Jen dotaz

Proč se klade vina jen řidiči dodávky, všichni rozumbradují, že nesmí odbočovat přes čáru, když zákon jasně praví:"

"Vodorovnou dopravní značku „Podélná čára souvislá“ (č. V 1a) je zakázáno přejíždět, nebo ji nákladem přesahovat, pokud to není nutné k objíždění, odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci !nebo vjíždění na pozemní komunikaci z místa ležícího mimo pozemní komunikaci."

To znamená, že řidič auta zákon neporušil. Kdo ho zřejmě porušil bude ten chudák Lelek. Stejný případ byla i smrt Hlinky. Mediálně všichni věděli, že vrahem je řidič auta, ale to že Hlinka jel rychle a řidič náklaďáku mohl odbočovat v souladu s vyhláškou už nikdo nepsal 

0/0
18.7.2008 17:00

Jirka

Re: Jen dotaz

Jenže v tomhle případě šlo o dvojitou podélnou čáru souvislou (V1b) a ta se nesmí přejíždět ani při odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci, nehledě na to, že při odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci nesmí řidič ohrozit ani ZA SEBOU JEDOUCÍ !

0/0
18.7.2008 17:17

automobilista

Re: Re: Jen dotaz

jj tak jo - to je jiná, já v diskuzi postřehl jen tu plnou čáru. Jinak nechci klást vinu záměrně jen motocyklistům - většina mne neohrozila - a třeba cizinci na mašinách jsou velmi ohleduplní, ale zatímco mne na silnici ohrozí tak každé tisící auto, tak bohužel asi každá padesátá motorka. Nedávno se tu stal případ - mladej kluk vyjížděl s autem na silnici - poměrně přehledné místo v ďolíku asi 100 metrů za horizontem - a jinej mladej kluk na půjčené motorce to do něj narval. Místo to přehledné bylo a nic by se nestalo, kdyby motorkář nejel 200, Takhle zemřeli oba. Takže neberu argumenty, že motorkář automobilistovi jen maximálně pomačká plechy.

0/0
18.7.2008 17:39

tomulli

Re: Re: Re: Jen dotaz

mate pravdu, ale uz zacinam byt alergicky na hlasky typu nejel 200.

Ono jet 200 na nasich silnicich delsi dobu nez velmi kratkou je vetsinou docela problem. Spis si zacinam pripadat ze plati: motorka rve = jede 200 at uz to je nebo neni pravda

0/0
18.7.2008 20:55

automobilista

Re: Re: Re: Re: Jen dotaz

bohužel to byla pravda. Ten kluk si tu mašinu chtěl jen vyzkoušet před koupí a podle svědků na ni jel pěkně zostra.

Chápu, že je to vyjímečný případ a drtivá většina motorkářů jezdi v obci pade a po okreskách devadesát.  

0/0
18.7.2008 21:29

automobilista

Re: Re: Re: Re: Jen dotaz

ale s tou kvalitou silnic máte pravdu a určitě mají také velmi výrazný podíl na nehodovosti - jak aut, tak i motorek. Takovej štěrk v zatáčce, neočekávané výtluky ve kterých bu nechal kolo i traktor, betonové dálnice, stromy přímo u krajnic, neexistence samostatných cyklotras a chodníků podél silnic - to je kromě nekázně řidičů největší problém. 

0/0
18.7.2008 21:33

alcore

Re: Re: Re: Re: Jen dotaz

200 nemoze byt problem! Ja jsem na lade 1600 jezdim mimo obec 140-150 uplne bezne!!!

0/0
19.7.2008 11:09

spartaman

Zase bych to tak moc nehrotil

Jestliže jede motorkář jako čuně a způsobí nehodu, ve většině případů to odnese on = jeho problém.

Mnohem horší je řidič kamionu, ten když jede jako prase a způsobí nehodu, tak většinou to odnáší nevinní. To je mnohem větší problém. Motorkáře nechme plavat, když chtějí umírat, ať umírají. Ale je potřeba zajistit to, aby kamioňáci, autobusáci a jim podobní neposílali na smrt jiné.

0/0
18.7.2008 11:01

igicerny

Re: Zase bych to tak moc nehrotil

jasně, ale co ti motořkáři co jedou dle pravidel a nehodu nezaviní?

0/0
18.7.2008 11:20

Pitrs

Re: Re: Zase bych to tak moc nehrotil

Ti maji proste smulu, ze byli v blbej cas na blbym miste... Stejne jako vsechny nevinne obeti dopravnich nehod.

0/0
18.7.2008 11:34

Asdarel

Re: Zase bych to tak moc nehrotil

R^

0/0
19.7.2008 12:46

igicerny

Někdy je to těžké

Stalo se mi něco podobného, jedu na motorce, ve vesnici na křižovatce auto najelo na levou stranu vozovky, blinkr doleva, předjíždím zprava (což je zcela dle předpisů a autem bych to udělal taky). Při předjíždění jsem jel rychlostí asi 40/km, najednou chlapík v autě začne odbočovat doprava? Ještě že to taky bylo v minimální rychlosti, podařilo se mi ho objet, ale doslova o milimetry!  A co on na to? Prý si to rozmyslel, kam bude odbočovat ... Myslím, že jsem slušnej motorkář, jezdím maximálně do 100km/h, ale to, co dělají někteří řidičí - kolik mi jich z vedlejší vrazí na hlavní, i když mě vidí... Kdybych byl v autě, tak to neudělají, u motorky si řeknou - však on se vleze nebo vyhne.. A o tom to je... Každý by se měl na motorce projet po městě a nějakém rušnějším úseku, aby pochopil, co to je, když mu auto vrací do cesty. A ještě na české silnici, kde není kam uhnout - vpravo díra, vlevo štěrkem zalepená díra, před sebou komo stará škodovka... Vyber si

0/0
18.7.2008 9:16

Radek1979

Re: Někdy je to těžké

no tak když na to nemáš, tak na motorku nelez. Pokud pojedeš v autě stane se ti kolikrát to samé. Stejně jako ty máš tento zážitek, já mám podobné zážitky jak s řidiči aut tak s motorkáři. To se prostě stává ;-)

Zrovna nedávno sem si předjížděl v pklidu kombajn ve vesnici. Když sem začal předjíždět nikde nic, když sem byl asi v polovině, přesně vedle kombajnu začala nás předjíždět motorka, kudma? no přeci mezi mnou a kombajnem 8-o Dobrej sebevrah ne?

0/0
18.7.2008 9:34

Pitrs

Re: Re: Re: Někdy je to těžké

Ackoliv s Radkem v tomhle jeho prispevku taky zasadne nesouhlasim, opet se potvrdilo to, na co jsem upozornil uz driv - reakce motorkare = sproste nadavky a zadny vecny argument...

0/0
18.7.2008 9:45

igicerny

Re: Re: Re: Re: Někdy je to těžké

co v mém příspěvku je sprostá nadávka a jaký argument (a pro co??) chybí?

0/0
18.7.2008 9:48

Pitrs

Re: Re: Re: Re: Re: Někdy je to těžké

No, zareagoval jsem rychleji nez mistni cenzor a prispevek, na ktery jsem reagoval, uz tady neni...

0/0
18.7.2008 9:54

igicerny

Re: Re: Někdy je to těžké

Když nemám na co?? to jsem teda zvědav ...

0/0
18.7.2008 9:46

auticky

Re: Někdy je to těžké

já se po letech pauzy (rodina, děti, kariera) vrátil na motorku před dvěma lety. Snažím se jezdit tak abych přežil, téměř stále svítím dálkovým (když máme zákon že všechna auta svítí jako by tu byla polární noc jak ve skandinavii) a jezdím pomalu, s velkými odstupy... snažím se vyhýbat dálnicím a tak. Ale bojím se. řidiči aut neberou na nic ohled, nedívají se, neblikají včas, klidně se otáčí kdekoli, už několikrát za poslední měsíce jsem přijel do zatáčky kde se v protisměru předjížděla dvě auta proti.. zachránila mě vždy jen nižší rychlost a nebát se ostře zabrzdit a udržet to. Když i Ondra Lelek.... to už je beznaděj na silnici.

0/0
18.7.2008 15:47

Neo

Re: Re: Někdy je to těžké

skvělé, to vypadá jak jsi opatrnej a skvělej motorkář, ale až na to dálkový světlo. Myslíš, že ve dne neslňuješ? Nic proti motorkářům nemám, dá bůh, a i já se dočkám svého cestovního endura, ale já Vám motorkářům taky neperu dálkový do voka!!!!!!!!!!!!

0/0
19.7.2008 12:57

petrX

Re: Re: Někdy je to těžké

No miluju motorkáře s dálkovým - ono pak když dostane 2x dálkovýma xenonama tak nevím, nevím. Ale tak sekundu asi nic moc nevidí.(Y)

0/0
20.7.2008 20:22

Richia

Re: Re: Někdy je to těžké

No delas blbost. Dalnice jsou nejbezpecnejsi silnice vubec. Podivej se na statistiky. "Jen" 50 mrtvych.... Drzim Ti palce, at se Ti nic nestane

0/0
22.7.2008 12:56

Asdarel

Re: Někdy je to těžké

Osobně jsem takové chování vůči motorkářům, o kterém píšete, nikdy nezažil. Na motorce nejezdím a jako automobilista nerozlišuju, jestli je to auto, motorka, cyklista, chodec - pokud má přednost, má přednost. Kdyby každý na silnici dělal, co má, nemáme skoro žádné nehody (kromě nešťastných náhod).

0/0
19.7.2008 12:45

Slaine55

Jak by to asi kdokoli tajně přejel?

Hlavně co nejrychlec se kouknou, jestli mě někdo nevidí, jestli v dohledu nejsou cajti a vpředu do mě nikdo nenabourá. Vzadu ať si dělaj co chtěj, rychle to tam krouhnout a mít to z krku.  Bude to OK... BUM! Jen jeden mrtvej. Ale byl to "motorkář" a ty přeci jezdí jak prasata?!

0/0
18.7.2008 8:52

Alex

Jezdím autem i na motorce....

...a jediné pravidlo, je ohleduplnost!! Fascinují mě hlavně zabedněnci a závistivci nejlépe v Octávce /viz. třeba tento týden Strakonice - ČB/, kteří než by uhli ze středu, tak najíždějí na předjíždějící motorku.....jediné pravidlo je v tu chvíli takové, kopni mu do auta...ať si to zapamatuje. Je pravda, že motorkáři nedodržují pravidla, nejezdí dle předpisů, ale mají zase větší respekt ke svému zdraví, více předvídají atd....ale to jim nějaký zakomplexovaný hoxado nemusí dát sežrat tím, že na moto najíždí atd....

0/0
18.7.2008 8:51

Slaine55

Re: Jezdím autem i na motorce....

To je ta pověstná "česká nátura". To je přesně to, co z nás dělá stále burany. Neomalenost, zapšklost a neochota k čemukoli. Celý život pak nadávat, jak jsou všichni hajzli a svalovat vinu na ostatní.

0/0
18.7.2008 8:57

Pitrs

Re: Jezdím autem i na motorce....

Ktery paragraf silnicniho zakona prikazuje uhybat ke krajnici, pokud jsem predjizden? Ja mam za to, ze zadny...

Naopak predjizdejici muze predjizdet jen tehdy, ma-li k tomu dostatecny prostor, tzn. zadna protijedouci auta a dost mista na dodrzeni bezpecneho odstupu od predjizdeneho vozidla.

Spravne chovani predjizdeneho je jet konstantni rychlosti ve svem jizdnim pruhu. A predjizdeny pochopitelne nesmi zadnym zpusobem branit predjizdejicimu - at vybocovanim nebo zrychlovanim.

Pokud kdokoli na silnici dela jinemu naschaly, je to spatne.

0/0
18.7.2008 8:59

Richia

Re: Re: Jezdím autem i na motorce....

Zakon jasne rika, ze se ridic ma drzet co mejblize k pravemu okraji vozovky s ohledem na naklad a stav vozovky. Ja kdyz jedu, tak mi uhne kazdy... Strachuje se, ze mu poskrabu auto.Uhne on nebo ja, a kor, kdyz jede po me pulce silnice...

0/0
22.7.2008 13:00

kluboš

Re: Jezdím autem i na motorce....

rád bych viděl jak někomu kopeš do auta. bez ohledu na to jestli ti někdo neuhnul, tak budeš asi taky dobra kategorie hovad.

0/0
18.7.2008 9:19

Radek1979

Re: Jezdím autem i na motorce....

když mi dáš možnost tě spozorovat, zařídim se na to že mě bude míjet hovado na motorce. pokud nemám šanci tě spozorovat, třeba jako ten chudák v oktávce, popřípadě ten co se tady v PCE u benzinky rozmázli dva, potom máš smůlu, ne proto že bych chtěl, ale pro to že mi nedáš šanci tě spozorovat... To bohužel motorkář nikdy nepochopí.

0/0
18.7.2008 9:38

thx

Re: Jezdím autem i na motorce....

Když takovuý idi** na biku chce prostě předjet i když je horizont nebo je protisměr plný a počítá s tím, že mus uhnu až na "kvalitní" krajnici. Jenže já  si život svůj a své rodiny cením o přeci jen o něci více než života hlupáka s řidítky..;-€

0/0
18.7.2008 9:48

Pitrs

Re: Re: Jezdím autem i na motorce....

Presne tak. Pokud me kdokoli (nejen motorkar, ale ti jsou to nejcasteji) predjizdi nebezpecnym zpusobem (pres plnou, s auty v protismeru, na horizontu) a ja bych mel volit mezi jeho a svym bezpecim, nabudu vahat ani zlomek vtariny a budu se za volantem chovat tak, abych minimalne ohrozil sebe bez ohledu na nej - at uz by to pro mne znamenalo jet dal ve svem pruhu nebo treba sjet ze silnice na pole...).

0/0
18.7.2008 9:57

leguan.cz

no kazdopadne

je videt, kdo v diskusi je a neni motorkar. Kdo jste na tom v zivote nesedel, nebo maximalne drandil pincka na louce, tak se k tomu radsi nevyjadrujte. To, ze musime sledovat daleko vic veci, nez plechovkari, je holy fakt. Krom balancu v malych rychlostech, chodcu, kteri skacou do silnice a dodrzovani bezpecny vzdalenosti a vsech ostatnich predpisu a doporuceni, mimochodem na ktery vetsina autaru z vysoka prdi, taky vsechny prestupky tech ostatnich.

Nestezuju si, taky jsem si namlel a prezil, je to supr. zabava, ale chce to jezdit s rozumem, vsichni. Nehazet vsechno na motorkare nebo autare. Tady pan Pitrs treba, moc by me zajimalo, kolikrat si byt o 10 km/h prekrocil povolenou rychlost. To v aute totiz bohate staci na prodlouzeni brzdny drahy o par metru.

0/0
18.7.2008 8:42

Pitrs

Re: no kazdopadne

Mnohokrat a ne jen o 10 km/h, nikdy ale ne v obci. Krom drobnosti jako je obcasne chvilkove zastaveni v zone, na kterou nemam povoleni, je to ale asi jediny vedome porusovany dopravni predpis - jo, jeste se parkrat do roka otacim na svetelne krizovatce, kdyz nekde bloudim.

Pokud bych ale svou vinou v dusledku nedodrzeni max. povolene rychlosti nekde neco neubrzdil nebo vyletnul ze silnice, rozhodne si nebudu hledat 10 duvodu, proc bych za to nemohl ja.

BTW, mam najeto necelych 500 tis. km bez zavinene nehody.

0/0
18.7.2008 8:52

leguan.cz

Re: Re: no kazdopadne

Mily priteli, jeden muj znamy jel o 10km/h tesne za znackou obce. Proste zacal brzdit az za ni, jak to vetsina lidi delava. Bohuzel tesne za znackou uz zacinali baraky a chodniky. Z chodniku mu tam vbehlo dite a on to dite smetl. Prezilo s tezkym zranenim. Pred tim taky nikdy nic nezavinil. Pak uz je obvykle pozde. Proste pokud mas v ustech predpisy, tak je sam dodrzuj, jakkoli se ti muzou zdat smesne a nesmyslne. Nikdy nevis, co se muze stat.

0/0
18.7.2008 8:58

Pitrs

Re: Re: Re: no kazdopadne

Jak pisu, v obci zasadne rychlost neprekracuju...

A kdyz uz nekde jedu rychleji, nez mohu, tak to delam s vedomim, ze se neco muze stat, trebaze na prazdne dalnici je ta pravdepodobnost mala - ale je.

A pokud by se neco stalo, treba bych nedobrzdil pred autem, ktere by mi tam vjelo, tak bych pri posuzovani vinika rozhodne bral v potaz svou rychlost...

Ona rychla jizda sama o sobe neni nebezpecna, pokud clovek ridi mozkem. Nebezpecna je bezohledna jizda, kdy si ridic cehokoli mysli, ze se jemu nic stat nemuze a kasle na vse kolem.

Cim rychlejc jedu, tim vic musim myslet za ostatni.

0/0
18.7.2008 9:04

THUD

Re: Re: Re: no kazdopadne

OK, ale to nebyla chyba ridice, ale toho fracka, ne? Pokud to nebylo na prechodu. Je jedno, ze to bylo decko (duchodce, zenska, ufon nebo cokoliv jinyho), kdyz mate plnou hubu predpisu, tak zaroven je treba mit na pameti, ze plati pro vsechny.

0/0
20.7.2008 22:07

dzontik

Re: Re: no kazdopadne

BTW, mam najeto necelych 500 tis. km bez zavinene nehody. ....a to si jako borec;-D

0/0
30.7.2008 13:32

Radek1979

co je tohle za chvlozpěv pro nebezpečnýho motorkáře?

"Stačilo, aby se řidič dodávky lépe podíval do zrcátka, možná stačilo, aby dal blinkr, když už odbočoval, kde nemá, nebo možná stačilo, aby najel víc vlevo. Zkrátka se to sešlo."

Tohle může napsat jen zabedněnec. Pokud by ten řidič dostal infarkt taky by nekoukal do zrcátek, taky by nejspíš zastavil na silnici nebo v pangejtu ať na jedné nebo na druhé straně, taky by nedal blinkr... Stačilo jediné, aby ten "pan motorkář" dodržoval bezpečnou vzdálenot, potom nemusel bejt dneska pod drnem. Kdyby vyjel o pár vteřin pozdě, možná by dojel, jenže by mu to vyšlo jindy.

Z takovejhle článků je mi na :-©. Už tady vyšlo tolik článků obhajující počínání nebezpečnejch motorkářů až je to neuvěřitelný.

0/0
18.7.2008 7:25

Lukas1000

Re: co je tohle za chvlozpěv pro nebezpečnýho motorkáře?

Prijd mi to prosim nekdy vysvetlit osobne, prines si nakresy a poznamky.

Prosim zdrz se dalsich svych nenavistnych komentaru.

0/0
18.7.2008 8:10

Radek1979

Re: Re: co je tohle za chvlozpěv pro nebezpečnýho motorkáře?

co potřebuješ nakreslit?

0/0
18.7.2008 8:31

Amanda

Re: Re: Re: co je tohle za chvlozpěv pro nebezpečnýho motork

Lukas1000 buda asi motorkar, takze chapat psany text je problem... ;-D. Zato silacke reci, ty mu jdou...

0/0
18.7.2008 8:36

Slaine55

Re: Re: Re: Re: co je tohle za chvlozpěv pro nebezpečnýho motork

A co napíšeš mě? že jsem taky asi motorkář a do toho, jak kdo jezdí mi nic není? V autě toho najezdím téě nepočátaně a takhle hovadsky se nechovám. A když, tak je mi opravdu stydno a neobhajuju se trapnými kecy.

0/0
18.7.2008 9:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.