Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sen polského řidiče Fiat 126p slaví 35 let

Auto, které zmotorizovalo Polsko, Fiat 126p, slaví pětatřicet let a prožívá druhé mládí. Populární "maluch" (mrňous) se nesmazatelně zapsal do historie země. Pro řadu rodin to byl první automobil v jejich životě a se sentimentem se Poláci ke svému malému vozítku stále častěji vracejí. Vylaďují jeho výkon nebo naopak uřezávají střechu a brázdí polské silnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kraxna

Byla kdysi taková hláška....

Kdo si to nerozdal s Polkou v maluchu,není chlap...;-D

0/0
28.7.2008 16:58

viking999

Jedno se musi uznat.

To co dokazali Polaci naskladat na to auto,to nema a nebude mit snad obdoby.Kdyz jsem je kdysi potkaval,mely na vysku kolem 3 metru a porad jim to jelo! Na to nejde zapomenout ;-D!

0/0
28.7.2008 16:51

lenin

qíz

nejdéle sériově vyráběné auto v evropě?

je to srbská, dříve jugoslávská, Zastava 1101!. Mimochodem taky licence fiat , tentokrát 128. Vyrábí se stále už skoro 40 let R^

0/0
28.7.2008 16:51

Elektronek

Re: qíz

A co Zigul? Ten se taky dela dotedka

0/0
29.7.2008 12:05

Ach jo (bls1)

Naši ramenáči

Všechno, co má s námi aspoň něco společného je fuj. I když to bylo okopírované zboží ze západu nebo dokonce byla zakoupená licence, je to fuj.

0/0
28.7.2008 16:39

ijs

Český klub

Více naV www.126fan.czV

0/0
28.7.2008 16:17

Janina7

Asi takhle:

Dle mého názoru nebyla tahle polská miniodrůda na svou dobu zase až tak špatná. Nezapomeňte, že se psal rok 1973. No když zapátráte v paměti, tak zjistíte, že evropským autem roku 1972 byl vyhlášen FIAT 127.

0/0
28.7.2008 16:09

chroustík

Re: Asi takhle:

Jenomže 127-ka a 126-ka, to jsou nebe a dudy, zrovna tak originální 128-ka, nikoliv Zastava z Jugošky.

0/0
29.7.2008 12:40

hogo

Autore§

Poslys autore co je moc to je moc.

To myslis ze Polaci nesnili o lepsich autech nez je maluch? Ten byl realnou moznosti ne snem!

A opakem vyladeni vykonu je urezani strechy?

Umet psat nestaci na profesi novinare. Musi se pri tom i myslet :-(

0/0
28.7.2008 15:35

regazzi

Re: Autore§

Snem polského řidiče byl především Polonez ;-)

0/0
28.7.2008 16:11

chroustík

Re: Autore§

Samozřejmě, že snili. Přečti si, kolik stál a kolik byla tehdejší mzda. To samý jako tenkrát u nás, kolik stála Š 100 nebo později 105 a kolik jsme vydělávali ! Když někdo vydělával 2.000,- Kčs čistého, tak byl móc dobrej, ale musel živit rodinu a těžko si mohl ještě pořídit auto !

0/0
29.7.2008 12:43

def...

krasny vuz

bez ironie.. vazne R^

ne zrovna dokonaly, ale je to proste sikovne vozitko... na druhou stranu takovy stret s XC90 v dnesni dobe sice bude znamenat jednoznacne skore, ale to uz je druha stranka veci...;-)

0/0
28.7.2008 15:23

buttplug

Výroba auta skončila v září 2000, neboť vůz přestal

vyhovovat pozadavkum moderni doby....;-D.......On jim nevyhovoval ani v tom roce 1975, kdyz se zacal vyrabet...;-D...Kdyz to clovek porovna, v roce 1975 se soudruzi z NDR uz prohaneli v modernich plastikovych limuzinach (Trabant a Wartburg), u nas kralovaly silnicim moderni Skody 100L, v Sovetskem Svazu uz meli soudruzi k dispozici moderni a pohodlne vozy Ziguli (Lada) a Volha(ty teda byly jenom pro velke soudruhy), soudruzi v Rumunsku si vozili spinave pr(Y)ele a tlamy v Daciich.....Ale je nutno uznat, ze z koni, oslu a krav presedlat na Fiata 125p byl pro Psonky velky evolucni skok....;-D

0/0
28.7.2008 15:22

vver440 re-powering

Re: Výroba auta skončila v září 2000, neboť vůz přestal

;-DR^dobrý, máš tam akorát malou chybku-warťas byl celokov-ovšem s rámem, kdysi sem měl z něho udělanýho kabráče

0/0
28.7.2008 15:26

hogo

Re: Výroba auta skončila v září 2000, neboť vůz přestal

Nacionalistickej kretene uz pred valkou se v Polsku vyrabeli Fiaty.

Ze nevyhovoval pozadavkum ani v 1974? A proc? Byl to maly vuz na urovni doby. Byl to Fiat a prodaval se i na zapade.

0/0
28.7.2008 15:38

buttplug

Re: Re: Výroba auta skončila v září 2000, neboť vůz přestal

A hle, ostravska pata polska kolona se ozvala....;-DR^...Ten vuz se prodaval na zapade od Volhy, mozna;-D;-D

0/0
28.7.2008 15:43

kluboš

Re: Re: Re: Výroba auta skončila v září 2000, neboť vůz přestal

jsi tele.

0/0
28.7.2008 15:53

hogo

Re: Re: Re: Výroba auta skončila v září 2000, neboť vůz přestal

;-D Jses nejak pomalejsi ;-D

Vzdyt to byl Fiat! Nastupce Fiata 500. Bylo to italske auto. Proc by se neprodavalo v Zapadni Evrope?

Uz se orientujes? ;-D

0/0
28.7.2008 15:55

hogo

Re: Re: Re: Výroba auta skončila v září 2000, neboť vůz přestal

Proc diskutuji s blbem ktery nevi ze Zapadni Evropa je na "zapad od Volhy" :-/

0/0
28.7.2008 15:57

Naked and petrified

Re: Re: Výroba auta skončila v září 2000, neboť vůz přestal

Už před válkou? A věděli o tom Italové. :-)

Licenční výrobu, jak se zdá, ovládaly všechny komunistické země - Polsko, Rumunsko, Rusko, NDR i ČR měla své verze vozů "kapitalistických" výrobců. Někdy s licencí, někdy prostě ukradené (Volha?). Tyto však svým originálům nesahaly ani po kotníky, a původní výrobce je také nevyráběl 30 let jako výrobci licenční.

0/0
28.7.2008 16:32

kluboš

Re: Re: Re: Výroba auta skončila v září 2000, neboť vůz přestal

moskvič byl klon oplu z válečných reparací, ale volha byla čeho verze?

0/0
28.7.2008 16:39

VL

Re: Re: Re: Re: Výroba auta skončila v září 2000, neboť vůz přestal

Volha byla překarosovanou a modernizovanou Pobědou, která byla silně inspirována vozidly, které dostala za války Rudá armáda v rámci půjčky a pronájmu z USA. Mám dojem, že to byla rusifikovaná kopie nějakého fordu. Ostatně i Poběda měla v Polsku sestru, byla to Warszawa.

0/0
30.7.2008 9:18

kluboš

Re: Re: Re: Re: Re: Výroba auta skončila v září 2000, neboť vůz přestal

máš dojem? inspirována? ty modely ze zápůjčky znáš? vaříš z vody.

0/0
31.7.2008 11:26

hogo

Re: Re: Re: Výroba auta skončila v září 2000, neboť vůz přestal

No kdyz prodali licenci tak zrejme vedeli, nebo ne? http://www.maluchy-broumov.cz/historie.php

A Polsko pred valkou jaksi nebylo "komunistickou zemi"

A s tou Volhou to bylo jak? Ja vim ze to byl nastupce Pobedy. Ty mas jine info?

Moskvic byl valecnou reparaci.

0/0
28.7.2008 21:22

volic_plukovnik

Re: Výroba auta skončila v září 2000, neboť vůz přestal

A v Americe se už o deset let dřív proháněli v luxusních a pohodlných Cadillacích s hydraulicky stahovanou plátěnou střechou a komplet v elektronice...

0/0
28.7.2008 15:51

Naked and petrified

Re: Re: Výroba auta skončila v září 2000, neboť vůz přestal

tak asi 5 mil na galon...

0/0
28.7.2008 16:34

volic_plukovnik

Re: Re: Re: Výroba auta skončila v září 2000, neboť vůz přestal

To v té době nikoho netrápilo.

0/0
29.7.2008 11:30

Zla Lopata

Re: Výroba auta skončila v září 2000, neboť vůz přestal

Ten vuz nikdy nevyhovoal pozadavkum sve doby, ani driv ani ted. Ale Polakum vyhovoval driv i ted. A to proto ze za tu dobz se okolni svet posunul dal, lide maji autu k jinym ucelum nez jen navsteva pribuznych, ale napr jedou na dovolenou, za sportem atd., polaci delaji stale totez - nic. Pokud tedy nepocitam jizdu na nakup a/nebo do kostela. K tomu jim maluch stacil a staci doted. Tento veskrze pasivni narod lepsi auto moc nepotrebuje (statisticky, jsou vyjimky)  

0/0
28.7.2008 16:18

kluboš

Re: Re: Výroba auta skončila v září 2000, neboť vůz přestal

imho jsi nakej nadclovek.

0/0
28.7.2008 16:40

Jim Morrison

Re: Re: Re: Výroba auta skončila v září 2000, neboť vůz přes

je to zlá lopata...;-D:-P

0/0
28.7.2008 20:43

hogo

Re: Re: Výroba auta skončila v září 2000, neboť vůz přestal

A proc Fiat zkonstruoval vuz ktery nevyhovoval pozadavku doby? ;-D

Vole, odpust, ty zrejme o autech moc nevis a predstavujes si ze pred 30 lety byli vozy stejne jako ted, vid?

Takze to co jednes treba Fabia HTP, byl pred 30 roky Fiat 126. Kapisto? :-P

0/0
28.7.2008 21:25

slavek133

to

je největší shit v historii automobilismu.

0/0
28.7.2008 15:19

Rozhořčený

Re: to

Milý vole,to autíčko bylo vytvořeno italama a taky je na něm opravdu hned vidět že je to menší sourozenec Fiatu 127.To,že tyto vozy se vyráběly v lidodemo zemi jako rodinná auta a pokud možno do jejich totálního zastarání není minus tohoto modelu ale neschopného ekonomického zřízení.Toto je vidět na Trabantu.Model 1,1 s licenčním motorem VW polo který se jako prototip začal tvořit v roce 1988 a v roce 1989 začali vznikat první seriové exempláře již přišel s křížkem po funuse.Věřím že kdyby tento model vyjel v roce 1980 nejdéle 81,tak slavil velké úspěchy i na západě.Málo kdo ví,že Trabant měl slušné prodejní úspěchy v sedmdesátých letech v Řecku a Holandsku.Ale právě ta socialistická zastaralost to vše zazdila.

0/0
28.7.2008 16:19

rudastraka

Re: Re: to

jojo, kdyby...

kdyby v trabosi v roce 1980 byl motor z VW z roku 1989 ;-D;-D;-D 

jezdlize nejaky vozitko melo uspech v roce 1970, to somy s jinym motore by o 10 roku asi totalne propadlo

mozna by ho koupilo par jezedaku, mar studentu, nebo by se to pouzivalo na vozeni holi na golfu

0/0
28.7.2008 18:33

rudastraka

maluch

tak tohle byla predstava bolseviku o rodinnem aute

:-©

0/0
28.7.2008 15:12

winstone

Re: maluch

Sockomanč rudý východní nikdy nic nevymyslel. Buď se něco obšlehlo, ukradlo, nebo koupila licence, jako v případě polských Fiatů a Žigulíků. ;-)

0/0
28.7.2008 15:16

rutto

Re: maluch

no vidiš, a dneska není žádná představa...:-P

0/0
28.7.2008 15:17

Naked and petrified

Re: Re: maluch

zvlášť u bolševiků...jen vzpomínky na zašlé časy.

0/0
28.7.2008 16:35

hogo

Re: maluch

Ne. To byla predstava italskeho kapitalisty o malem levnem voze.

0/0
28.7.2008 15:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.