Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektrický mrňous pro Londýn

NICE MyCar je další drobeček, který se představil v Londýně - ve městě, které se snaží pojízdné stodoly ze svých ulic vyhnat. Dvoumístnému speciálu pro centra měst chybí výfuk, jezdí totiž na elektřinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

noname

proč se nedělá velorex

napadá mě, proč se nedělá něco jako svého času velorex - malé levné "auto"? vždyť s dnešními technologiemi by mohlo být lehké a relativně ekologické a přitom s eliminovanými problémy...

Myslím že větší přínos pro ekologii než elektroautíčko za 300 tisíc by byl nějaký moderní "velorex" za 70 se spotřebou jako motorka

0/0
31.7.2008 18:08

Za deset let to prijde i k nam

Re: proč se nedělá velorex

Budme radi, ze nam Londynani vztvareji prvotni poptavku po ekologickych autech a tim je slevnuji, kdyby zalezelo na cechaccich, jezdime jeste na drevo ;-D casem se auta zacnou menit i u nas.. zatim je to nove a proto pro masy apriori spatne..

0/0
31.7.2008 21:43

j.

dizajn

Tak neviem, asi sa lepsi "mrnous" ako SMART postavit neda. Toto je taka PARODIA na auto :-((

0/0
31.7.2008 17:15

iuos

hmm

vyhřívaná kožená sedadla.. orpavdu ekologie hadr ;-D

jakej to má příkon (nebo jak se to jmenuje) při nabíjení?

0/0
31.7.2008 10:48

Little Boy

topeni

Dalsi vec kterou u elektromobilu nejak nikdo neresi je topeni.... u spalovaku jdou 2/3 energie do tepla a je z ceho to auto vytopit.. Tady bude clovek celou cestu klepat kosu. Stejnej problem je klimatizace.

0/0
30.7.2008 14:01

Smějící se bestie

Re: topeni

Klimatizace je v autech elektrická.

Topení se řeší nezávislé, třeba benzínové. Na plný výkon spotřebuje okolo 0,5l/hod.

0/0
30.7.2008 16:09

Little Boy

Re: Re: topeni

Prave proto ze je klima elektricka tak je problem... u benzinu to znamena pul litr az litr paliva na 100 km navic... v podani elektromobilu to muze znamenat zkraceni dojezdu o 30%....

0/0
30.7.2008 17:53

Ach jo (bls1)

Napětí a jistič

Dobíjení baterie je největší slabinou dnešních elektromobilů. Běžnou zásuvkou v bytě 230V, 16A nabijete za noc (když to zjednoduššíme na 230x16x8) méně než 30kWh. Na běžné dojíždění do práce to stačí, ale dvě taková auta najednou už z bytového jističe 25A nabíjet nemůžete a nemůžete ani současně pustit pračku.

0/0
30.7.2008 11:07

j.

Re: Napětí a jistič

A to auto do bezneho bytu vynesiete na chrbte, alebo pojdete nakladnym vytahom? Alebo si spustite "prodluzovak" z balkonu na 11 poschodi?

INFRASTRUKTURA - znamena to, ze bud budu pri staniach v parkovacich domoch prislusne pripojky (a parkovacie domu budu musiet mat prislusne dimenzovane trafostanice), alebo budete mat auticko v DOME a tam ten istic nemusi byt 25A a ak ano, tak trebars 3x25A. (aspon na SLovensku na to nepotrebuejete zvlastny tarif). A pokial ide o kombinaciu s inymi elektrospotrebicmi, predpokladam, ze sa budu dat casovat a pracka doperie skoro rano, aby ste nemuseli vstavat o 3am a prehadzovat pradlo do susicky.

0/0
30.7.2008 11:47

Ach jo (bls1)

Re: Re: Napětí a jistič

To by jen příklad, že současné rozvody nejsou na větší nasazení dobíjecích elektromobilů dimenzované. Informaci, jestli se dobíjí z jednofázové či třífázové sítě bych očekával od článku.

0/0
30.7.2008 11:58

chorchloj

Re: Re: Re: Napětí a jistič

No rozhodne je tohle mensi problem nez cerpacky na vodik, zemni plyn a dalsi blbosti.

Ja osobne mam v garazi 380V 3*25

0/0
30.7.2008 13:28

Ach jo (bls1)

Re: Re: Re: Re: Napětí a jistič

My ne a ještě to neznamená, že to všichni najednou v těch garážích můžete odebírat.

0/0
30.7.2008 15:16

j.

re: cerpacka na plyn

No kopresorka na zemny plyn ,ktora Vam naplni nadrz za jednu noc stoji asi tolko ako kvalitnejsi kondenzacny kotol, ak mate auto pri dome na zahrade, tak ziadn problem.... (a netreba menit po par rokoch bateriu)

0/0
31.7.2008 17:17

j.

sucasne rozvody

No pri masovom nasadeni by asi problem nebol len v rozvodoch, ale najma v tom, ze by prestal existovat pojem spickova elektrina a spicvka by bola pekne rozlozena cely den, pretoze cez den by spotrebovaval energiu priemysel a v noci nabijacky.

A zacali by nam chybat nie pripojky, ale ELEKTRARNE a najma - suroviny, z ktorych by tie elektrarne elektricku energiu vyrabali. Ale ako riesenie presunu exhalatov mimo bezpropstredne okolie automobilu beriem...

0/0
31.7.2008 17:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.