Diskuze
Švýcarští zelení chtějí zakázat moc velká a žravá auta
Děkujeme za pochopení.
__XXXX___
Já pořád těm zelenejm nerozumím
Když jezdím starou Felicií, tak tomu, komu ji příště prodám, chtějí zelení napařit ekologickou daň 10.000 Kč = auto se stane neprodejným. Ale když si naopak chci koupit auto nové, a čirou náhodou mám i na SUV, tak to je také špatě.
Pavel
Auto za nic nemůže
Auto samo za nic nemůže, je přece blbost zakazovat nákup nových aut a nechat jezdit stará. Logičtější by bylo důsledněji trestat konkrétní přestupky jejich řidičů, zakázat vjezd aut přesahujícíh určité rozměry nebo hmotnost do konkrétních míst atd. A mít silnice v takovém stavu, aby se člověk s obyčejným osobákem nemusel bát, kdy si zruší geometrii nebo disk o díru v asfaltu nebo dlažbě.
Performer
auta neškodí - škodí spalování PHM
je úplně jedno jestli někdo najede 1 km se spotřebou 20l/100km a jiný 4 km se spotřebou 5l/100km. Výsledek pro životní prostředí je stejný.
Hlavně by se měla pořádně zdanit smrdutá nafta, aby se v autech kde to není z principu nutné (těžká nákladní auta) diesely nepoužívaly. Diesely jsou smrdutý jedovatý hnus a to i ty FAP plnící euro5.
Pavel
Re: auta neškodí - škodí spalování PHM
Z jakého principu musí mít nákladní auto dieselový motor??
MartyKO
Jako meloun, jako meloun...
... zvenku zeleny a uvnitr rudy...
Keryx
Švýcarští zelení chtějí zakázat moc velká a žravá auta
a dobre delaji
roba21
Re: Švýcarští zelení chtějí zakázat moc velká a žravá auta
Ať si je zakazují sami sobě a ostatní nechají na pokoji. Je každého věc za co si bude utrácet peníze. Stačí emisní limity pro nová auta, všechno ostatní je buzerace zamindrákovanejch blbečků se zeleným oznáčkem.
Budul
Co s nimi ?
Jako jisté řešení bych viděl novou kategorii vozidel, např. nad 2 tuny. Kategorie by měla vlastní řidičák a samozřejmě některá omezení, např. zákaz vjezdu do center měst, pěších zón, rekreačních oblastí apod.
Stávající stav, kdy majitelé SUV obtěžují ostatní v centrech měst je dlouhodobě neudržitelný. Ze stejného důvodu vznikla kategorie vozů nad 6t.
Jinak mé zkušenosti s některými majiteli SUV jsou velmi špatné. Zejména mi vadí to, že vjíždějí se svýma plechovkama do zakázaných zón označených značkou (např. lesy, CHKO) a jsou naprosto bezohlední k chodům, cyklistům, zvěři apod.
Bohužel i takoví lidé se pohybují mezi námi...
kluknakluky
Re: Co s nimi ?
Člověče, nejste Vy úředníkem v Bruselu, nebo lobbystou pro autoškoly, , když uvažujete tak blbě? Dopravní značka "Zákaz vjezdu vozidel o hmotnosti vyšší než 2tuny" přece existuje, stačí ji jen před to centrum města postavit.
kubíkjansů
no
Panenko skákavá, to je tu zase počteníčko!!!! Přesně to tu dokládá jeden nezapomenutelnej citát panaFilipovskýho z prvního dílu Básníků: "To je zajímavý. Ať řekneš sebevětší pitomost, vždycky se najde nějakje blbec, kterej ti zatleská." A jak tak koukám, je jich tu požehnaně.....
Gandalf
Zelení nerovná se zákazy
Nemyslím si, že primárním principem v tomto případě je cokoliv zakazovat. Jde ale o smutné poznání, že schopnost vnímání širších souvislostí, soucítění s ostatními nebo úcta k životnímu prostředí řadě lidí bohužel nejsou dány a za své peníze chtějí jen ukojení vlastních přání a ambicí. Až na konci pak stojí nevyhnutelnost omezující zákonné úpravy jako posledního, sice politováníhodného, ale pro současnou majoritní společnost zřejmě jediného reálného řešení...
Petr
Re: Zelení nerovná se zákazy
Presne tak. Vetsina lidi si takovato auta kupuje z uplne jinych duvodu, nez ze je potrebuji. Jak je v clanku napsano, zakaznikum, kteri dokazi, ze takove auto ke svemu zivotu&praci potrebuji, budiz. Neni to o zakazu, ale o tom donutit lidi trochu myslet.
bambam
stoprocentní souhlas
Díky takovým autům roste poptávka po ropě a my všichni máme dražší paliva. Nepočítám-li to, že ten humus z výfukových plynů musí dýchat i ti okolo.
Lidem, kterým se to nelíbí, to jsou většinou egoisté, kterým jde jen o to, aby ukázali, že mají velké drahé auto a vůbec jim nejde o to, že se někdo okolo nich dusí výfukovými plyny. Nejsou ochotní přiznat, že by mohli jezdit s minimální spotřebou. Jsou největší borci, protože mají peníze na to, aby zničili přírodu a když budou chtít, všude bude jen smrad a poušť - takže respekt před nima ;)
Heh
Re: stoprocentní souhlas
Ale kecy. Poptávka po ropě roste s rostoucím počtem aut na světe. To, jestli jedno chlastá 6 litrů a druhé 10, je jedno, máš tady kamiony, fůru náklaďáků, stroje. Poměr aut s velkou spotřebou je malý. Ovšem počet aut celkově pořád roste. Dřív taky žraly auta běžně 15 litrů a nikoho to netrápilo. Teď je aut mnohem víc a tak se palivo zdraží a přestane se dostávat na všechny. Ať má každý auto, jaké chce, pokud bude mít na palivo, je to jeho věc. S tvojí filozofií by sis měl pěkně utáhnout opasek, protože jinde na světě nemaj co do huby a ty si chodíš nakupovat žrádla do supermarketu, kolik se ti jen zachce. Pěkně si to přeber, hošánku a nezáviď.
Heh
zákazy k lepšímu životu
Ano, zakažme všechno, abychom se všichni mohli dožít super vysokého věku, v zemi ve které je všechno zakázané. Švýcaři jsou na hlavu.
brusel
Re: zákazy k lepšímu životu
To není jen o Švýcarech, to je o celé Evropě. Zákazů už je pomalu víc než za komunistů a každý měsíc přichází nové návrhy. Nejdřív zakáží kouření, potom alkohol a následně tučná jídla, protože všechno škodí lidem. Takže se budeme dožívat 100 let (z toho do 90let pracovat) a celej život zobat zrní a vlákniny.
Dále jediné v čem může být Evropa soběstačná z energií je elektřina, protože ropa ani zemní plyn tady není v dostatečné míře. Ovšem díky zákazu výstavby jaderných elektráren, který zelení prosadili skoro v celé Evropě, je elektřiny nedostatek a její cena se rok od roku zvyšuje. A místo výstavby nových elektráren to má vyřešit projekt solární elektrárny na Sahaře!!! Takže se od šejků a Rusáků necháme vydírat už i v cenách za elektřinu. Neustále rostoucí ceny energií a vstupů (také díky ekologickým daním a normám) tak zhoršují už teď špatnou konkurenceschopnost Evropských firem na celosvětovém trhu. U bruselských politiků vyhrává regulace nad trhem a zákazů bude jen přibývat.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu
Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...