Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test sedadel: bezpečných přibývá, octavia s výhradami

Britský testovací institut Thatcham vyzkoušel 192 sedadel aut modelového roku 2008. Výsledek zní: kvalitních, a tím i bezpečných přibývá, každé šesté testované sedadlo však nebylo v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Míra

Střední

Octavia je do střední třídy řazena zcela běžně (ADAC apod.)

http://www.adac.de/Tests/Crash_Tests/Automodelle/CrashTests.asp?ComponentID=164283&SourcePageID=8650&=#1

Jen diskutáři na iDnes s tím mají problém.

0/0
11.8.2008 14:34

Andee

Re: Střední

Hlavně je to úplně jedno. Když někdo chce kombíka pro rodinu, tak mezi ST a NST velkej rozdíl není. Jak už jsem psal níže, kdo si jde pro líp vybavený NST, může kolikrát sáhnout po ST, protože výbavy a ceny se tam pak hodně přibližujou.

0/0
11.8.2008 14:39

Ferda

Re: Re: Střední

Nj, třeba Ford Focus ST je logicky taky ST, když to má v druhovém označení 8-o

V UK mají "small family cars", kde je Astra, Golf, Focus, Ceed, C4, Megane atd., pak maji "family cars" kde je Vectra, Passat, Mondeo, C5, Laguna (tzn. konfekce) a pak maji "executive cars" kde je take stredni trida, ale ne bezna konfekce, tzn. A4, BMW 3er, MB C-Klasse, Lexus IS.

0/0
11.8.2008 18:35

Ferda

Re: Re: Re: Střední

pardon, a samozrejme Octavia je zde "family car" spolu s tim mondeem, vectrou, lagunou atd.

Ve srovnani s temito "spoluzaky ze tridy" je to tedy chudej pribuznej. Kategorie "small family cars" je pak vyrovnanejsi - rozvor kolem 264-266 cm (OII 257 - pche!), delka kolem 420-440 cm (OII 455 pche!) a kufr kolem 350-400 litru (OII 515 pche!).

No a Fabie spolu s P207, Clio, Fiesta, Corsa jsou "super minis".

Jenomze, ridici OII a FAB maji vlastni klasifikaci - OII je "supersportovni executive family chalupa supeusporne voe krutak jiz od 0 otacek" a FAB je to same, akorat nejni "executive". 

0/0
11.8.2008 18:45

Andee

Re: Re: Re: Re: Střední

Small family cars maj poněkud větší objem kufru. Třeba Stilo má cca 500 litrů. Musíš brát kombíky, abys to mohl srovnávat s OII.

0/0
11.8.2008 22:25

Ferda

Re: Re: Re: Re: Re: Střední

Takze takto: Audi A3: 350 litrů, Citroen C4: 320, Fiat Bravo: 400, Ford Focus: 385, Kia Ceed: 340, Mazda 3: 360, Opel Astra: 350, R Megane: 330, Seat Altea: 409, VW Golf: 275. Tak nevím, odkud bereš těch 500 litrů.

0/0
12.8.2008 6:45

bullshit

šáde je hnůj

a zvodpovědně říkám, a říkal jsem to tu mockrát, že přijet mi žena domů v šáde, tak si může rovnou podat žádost o rozvod.:-© 

0/0
11.8.2008 12:23

prasák

Re: šáde je hnůj

Já vím, vy doma máte oblíbené žiguli. ;-D

0/0
11.8.2008 12:34

bullshit

Re: Re: šáde je hnůj

ano, ten pro koho je šáde hnůj, toho jistě uspokojí žiguli, to fakt logika prasáku, gratuluji k bystrému úsudku ;-D

0/0
11.8.2008 12:39

prasák

Re: Re: Re: šáde je hnůj

Vypadáš se svým žigulem mooooc spokojenej. Dokonce cítíš potřebu to ventilovat. ;-D

0/0
11.8.2008 12:43

bullshit

Re: Re: Re: Re: šáde je hnůj

No každopádně si to woe prasáku netrefil ale nic si z toho nedělej, chybama se člověk učí ;-)

0/0
11.8.2008 12:46

Butthead

Re: šáde je hnůj

ty voe a kde by vzala papiry asi? nebo si myslis, ze kdyz muze jezdit v JZD traktorem, muze i osobakem?:-)

0/0
11.8.2008 12:52

bullshit

Re: Re: šáde je hnůj

neztrapňuj se tu woe Buttheade, stačí že se tu strapnil prasák ;-)

0/0
11.8.2008 12:54

prasák

Re: Re: Re: šáde je hnůj

Nevím, jestli máš auto, ale pravopis teda dobrej nemáš. Tak se už "nestrapňuj". ;-D;-D

0/0
11.8.2008 13:19

bullshit

Re: Re: Re: Re: šáde je hnůj

promiň prasáku, zapomněl jsem že to tu kontroluješ, budeš i známkovat? ;-D

0/0
11.8.2008 13:21

alg

Re: šáde je hnůj

A co to je šáde?

0/0
11.8.2008 13:06

__XXXX___

Mno

takže v roomsteru mám lepší sedačky, než v BMW3??

0/0
11.8.2008 10:48

Míra

Třídy

Prosím všechny přemoudřelé diskutující o odkaz na normu, která specifikuje kritéria pro řazení do tříd. Pokud něco takového není, může řadit kdo chce co chce kam chce. Obecně se akceptuje, kam svoje auta řadí výrobce.

Jinak pokud použiji hlavu k myšlení (ne jen aby mi nepršelo do krku), zjistím, že pod článkem je napsáno "Zdroj: GDV", a redakce iDnes nemá se řazením do tříd  v tabulkách nic společného. Kdo nepochopil, ať čte ještě jednou a pomalu!

0/0
11.8.2008 9:45

Zdenek Dostal

Re: Třídy

Tak vetsinou se radi podle podvozkove platformy,ne? A kdyz je stejna platforma signum a vectra, tak by mely byt ve stejne tride, a kdyz je stejna platforma golf octavia, tak by taky mely byt ve stjne tride. A nebo kdyz postavim na B5 platforme auto velikosti MB S, tak to bude automaticky luxusni limuzina?

0/0
11.8.2008 10:34

nojono

Re: Re: Třídy

a zrejme proto je tedy FOCUS v NST a S40 ve ST

;-D;-D;-D;-D

0/0
11.8.2008 11:19

tygr.karlos

Re: Re: Třídy

Asi tak a taky by se to chtělo zaměřit na rozvor, to je vpodstatě jediná důležitá věc pro cestující. Že je O2 delší než Golf? Tak to je oproti hatchbacku každej sedan. Přilepením pytlů dozadu, dopředu, případně i po stranách opravdu nestoupá vnitřní prostor;-D

0/0
11.8.2008 11:49

petr

Re: Re: Re: Třídy

Rozvor je nanic, následuj instinkt, pij Sprite ;-D

Vectra sedan má rozvor 2.700 mm, Vectra kombi 2.830 mm

Honda Civic 5D má rozvor 2.620 mm, Honda Civic Sedan 2.700 mm ;-)

Ford Focus má rozvor 2.640 mm, BMW řady 3 má 2.760 mm, přitom vnitřní prostor je téměř stejný páč BMW toho dosáhlo tím, že kola dalo pomalu někam před auto ;-D

0/0
11.8.2008 12:36

Míra

Re: Re: Třídy

Pořád nevidím ten odkaz, bez toho je to jen další blábol.

0/0
11.8.2008 13:59

so01

Octavia

Skvělé auto, nenadávejte!! Je jednoznačně nejlepší na trhu. Má nejnižší spotřebu - ta moje jede do kopce za 2,6l/100km, po rovině zadara a s kopce vyrobí cca 5,6l/100km paliva. Do kufru se mi vejdou další 3 Octávie. A teď mudrujte, které jiné auto se tomu vyrovná???;-D

0/0
11.8.2008 9:25

Míra

Re: Octavia

Že sis nevzal večer prášek, co?

0/0
11.8.2008 9:29

s

Re: Octavia

:-/

0/0
11.8.2008 10:10

H.

Re: Octavia

A můžeme vědět tvého zaměstnavatele? Není to náhodou ta báječná, česká, firma vyrábějící levná a super auta která se jmenuje Škoda auto? :-D Zkus občas sednout do jiného auta, než je Škodovka, možná zjistíš že Tvá koktávka zase není tak úplně nejlepší na trhu....

0/0
12.8.2008 12:06

nojono

averze

jde videt, ze si zde hodne zakomplexovanych lidi leci sve problemy a hadaji se o malickostech

vadi vam zarazeni OII do stredni tridy, ale jiz nikomu nevadi, ze je tam treba S40/V50, ktera je mensi nez-li OII

0/0
11.8.2008 9:15

Krabatt

Re: averze

jj taky jsem si toho všimnul a byl zvědavej, kolik lidí se kvůli tomu bude trefovat jenom do Škodovky. A jak vidím, nemýlil jsem se. ;-D Octavia je pro spoustu lidí jako rudý hadr na býka. Nevím, co všechny tolik sere? OII stojí na pomezí mezi nižší střední a střední a myslím si, že nám může být jedno, kam ji výrobce, prodejce nebo novinář řadí. Pro mě je podstatné, že sedačky nedopadly nic extra.

0/0
11.8.2008 14:24

Andee

Re: Re: averze

Tak nějak. Pro někoho je OII variantou k Focusu a pro jiného k Mondeu... ona se ta auta mezi námi až tak moc neliší. Slušně vybavená NST se cenou i výbavou k ST celkem dost blíží.

0/0
11.8.2008 14:38

obcasnykomentator

Ad rozdělení aut do tříd

Kdyby redakce chtěla nebo domyslela, stačilo přidat větu v tom smyslu, že místy poněkud diskutabilní zařazení vozů do jednotlivých kategorií provedl už sám pořadatel testu. Vyjasněno, šmytec.

Pokud je to možné, neškodil by taky link na původní znění.

Akorát že v ideálním světě by motoristické články iD možná vůbec neexistovaly...

0/0
11.8.2008 8:46

Dr.Ozd

Jestli jste si nevšimli,přátelé

článek je o bezpečných sedačkách,tak nevím proč se tady hádáte,jestli je Octavia malé nebo velké auto.Ještě tady chybí nějaký trouba co do toho začne plést Paroubka a už se to nebude dát číst vůbec.Vlastně se to nedá číst už teď.

0/0
11.8.2008 8:13

petr stursa

Re: Jestli jste si nevšimli,přátelé

Ono jde taky o to, jak je jaka sedacka pomerovana, protoze v jedne tride muze vyhovovat, jinde ta stejna neobstoji.

Je to jako testovat bezpecnost chevroletu spark dle standardu pro Audi 8. seze. Je to sice objektivni test, ale nedela se to. Tohle nastaveni do tabulek je divne.

0/0
11.8.2008 8:19

petr stursa

docela pomateny

VW golf v nizsi stredni, pritom skoda octavia ve stredni, A6 ve vyssi stredni...

To umisteni v tabulkach si plati jisty koncern, nebo je to osobni iniciativa nejakeho redaktora, co leze do zadku VW sam od sebe?

0/0
11.8.2008 8:08

stoural

JEste neco

Redakce, ktera zaradi Octavii do stredni tridy, coz samozrejme neni pravvda, neb Octavia si o necem takovem muze leda zdat, potvzuje, ze je nejenom plna idioru, kteri nemaji paru o tom, co pisou, ale take NESERIOZNI.

Dekuji redakci idnesu, ze me v tomto utvrdili.

Mimochodem,mate tam chybu. Fabie se omylem dostala do malych aut. Prosim, zaradte ji zpet do Nizsi stredni tridy, kam nepochybne patri ;-D;-D;-DRvRv

0/0
11.8.2008 0:53

pavel

Re: JEste neco

Nechci se iDnes zastavat, ale cely clanek je zrejme prevzaty (vcetne tabulek) a nemyslim si, ze by nekdo zamerne menil u skodovky zarazeni do trid ... mimochodem, napr. v Nemecku octavii skutecne zarazuji do stredni tridy a nikoliv do nizsi stredni tridy, jak je to obvykle u nas ...

0/0
11.8.2008 1:26

David

Re: JEste neco

Jste zbytecne rejpave trdlo, ale treba je Vám ted po ranu lepe :-(

0/0
11.8.2008 7:52

prasák

Re: JEste neco

To ji tam zařadili už ti, co dělali ten test. Ničemu nerozumíš, ani článek neumíš přečíst. Podle velikosti ji lze do střední třídy dát. Řekni ale, co konkrétně jí do střední třídy chybí. Ať se zasměju.

0/0
11.8.2008 8:10

petr stursa

Re: Re: JEste neco

Brano podle velikosti muzu do stredni tridy zaradit i souseduv konsky povoz.

0/0
11.8.2008 8:16

prasák

Re: Re: Re: JEste neco

Tak mi řekni, jaká konkrétní kriteria jsou pro zařazení do střední třídy??? Snad především velikost. Octavia je téměř stejně velká jako passat a rozhodně k němu má blíž než k mazdě 3, golfu, leonu nebo focusu. Je o metr delší. Takže?

0/0
11.8.2008 8:20

petr štursa (velmi arogantní)

Re: Re: Re: Re: JEste neco

Delkou ano, ale to je jako tvrdit, ze ja jsem bohatsi, nez ty, protoze mam vetsi penezenku.

Platilo to driv, plati to i ted (ackoli se Octavii II snazi skodovka prezentovat jinak, protoze uz neni stavena to presne tom samem podvozku) fabia - polo - A2, octavia - golf - A4, superb - passat - A6

0/0
11.8.2008 8:57

prasák

Re: Re: Re: Re: Re: JEste neco

Ty jsi jenom náhodně nadělal pomlčky mezi různými auty, není tam jediný argument.

0/0
11.8.2008 9:05

petr štursa (velmi arogantní)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: JEste neco

Ne? fakt?

Aha, tak nic, kdo vi, pochopi. Jeste tam jde doplnit seaty, ale ty neznam.

Porad nedocvakne? Tak nic...

0/0
11.8.2008 9:24

Zdenek Dostal

Re: Re: Re: Re: Re: JEste neco

Mate v tom chybu, golf+octavia+A3 a ne A4. A4 atri k passatu a superbu:-)

0/0
11.8.2008 10:36

Bobr

Re: Re: Re: Re: JEste neco

O metr delsi nez focus? Ses posral ne;-O

0/0
11.8.2008 10:52

prasák

Re: Re: Re: Re: Re: JEste neco

S metrem jsem tam nebyl, ale k metru to bude. Tak se uklidni.

0/0
11.8.2008 12:37

Bobr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: JEste neco

Tvuj metr se svrkl na 9 cm a to je oktavka uzsi a na vysku mensi nez fofo.Rv

0/0
11.8.2008 13:40

stoural

Re: Re: JEste neco

Renault megane 2 je podle velikosti vetsi auto nez O2, a to jak delkou, tak i rozvorem,ci mistem pro nohy. Spokojeny? Co tedy dela megane 2 ve stredni tride?

0/0
11.8.2008 9:15

prasák

Re: Re: Re: JEste neco

Renault megane základní model, tedy hatchback je na tom stejně jako focus a další. Tzn. o metr kratší.

0/0
11.8.2008 12:37

stoural

"Škoda Octavia "

Škoda Octavi?  Stredni trida? Proboha, kdy idnes prestane lezt do prdele Skodovce? Nevidite, jak je to trapne?

0/0
11.8.2008 0:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.