Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Audi budou mít na semaforu vždy zelenou

Automobilka Audi vyvíjí a testuje moderní způsob řízení dopravy, díky kterému se výrazně zvýší její plynulost v přeplněných městech. Systém s názvem Travolution například řidiči dovede říci, kdy na nadcházejícím semaforu naskočí zelená.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petr b.

V Cechach k nicemu

v Cechach stejne vetsina ridicu na semaforech vypali a na dalsich pak bude prudce brzdit, protoze jet 50, abcyh projel zelenou vlnu je prece potupa ne?

Prikladem je treba Evropska, ktera se da s 50 presne na tachometru projet od Dejvicke az k Sarce. Coz ovsem nikdo neudela - vypali to na 80 a na dalsich semaforech stoji.

Cesi vetsinou jezdi jako prasata, tohle je jim k nicemu...

0/0
10.8.2008 20:23

Jarda

Re: V Cechach k nicemu

Zrovna Evropska je prikladem jak to u nas nefunguje - je na ni totiz nastavena jeste Zelena vlna po komancich, takze 60ka. Sice se Eltodo snazilo to preladit na 50, ale dopadlo to osazenim znacek se 60kou ;-)

0/0
11.8.2008 15:57

Pepa

Re: V Cechach k nicemu

Ideální je jet 100 a na dalším semaforu chytnou ještě tu předchozí zelenou vlnu.

0/0
12.8.2008 0:12

Xman

Co na to Revo?

Audi má náskok?

0/0
7.8.2008 20:46

G.T.

K ničemu,pěkná blbost!!!

To je pěkná blbost.Vážené Audi a jak dlouho na mě bude ta zelená čekat když od semaforu k dalšímu semaforu mám tři signalizací neřízené přechody pro chodce a já je budu pouštět,protože mě to ukládá vyhláška???Než tam dojedu,tak tam bude červená.Je to blbost-vyhozené peníze.:-(Raději mě je dejte a já je užiju ve zdraví.:-)

0/0
7.8.2008 18:43

Aleš

Re: K ničemu,pěkná blbost!!!

1. Vám snad vadí že musíte dávat přednost na přechodech?? :-) Jezděte tramvají, ta má před chodci přednost. ;-D 2. Jestli se řídíte podle vyhlášky, jste sto let za opicemi - už drahnou řádku let řeší pravidla silničního provozu ne vyhláška, ale zákon. ;-D

0/0
7.8.2008 22:24

gooerx

opět nepochopili...

Opět většina diskutérů nepochopila hlavní význam a účel systému... Narozdíl od dnešních systémů křižovatek, kdy je ve většině případů křižovatka naprogramována pevně, v tom lepším existuje několik denních režimů a v tom nejlepším lze přepínat režimy dle aktuální situace, je tento systém navržen tak, že je schopen predikovat v určitém časovém horizontu nadcházející situaci, resp. provoz na křižovatce, resp. v celém kižovatkovém systému... Tzn. že je schopen měnit intervaly a vůbec celý program křižovatek v závislosti na výsledcích této predikce... Celé je to samozřejmě závislé na množství a informační hodnotě vstupních dat a určitě to využívá mnoha technik umělé inteligence a ze zkušností a nasimulovaných situací... To, že řidič Audi uvidí ony informace na displeji vozidla je v podstatě pouze okrajová informace... Takový systém by např. měl být schopen eliminovat situaci, kdy je na křižovatce jediné auto, nikde v blízkosti žádné jiné, a stejně toto auto musí čekat na zelenou.

0/0
7.8.2008 17:49

TM

Re: opět nepochopili...

"Takový systém by např. měl být schopen eliminovat situaci, kdy je na křižovatce jediné auto, nikde v blízkosti žádné jiné, a stejně toto auto musí čekat na zelenou." Tak tohle už některé křižovatky v Praze umí.

Ale k tomu AUDI: nebylo by užitečnější informaci o čase do změny barvy zobrazovat vedle semaforu = pro všechny řidiče? I ten řidič AUDI ocení, když řidiči před ním/za ním pojedou stejně  rychle, jako on.

0/0
8.8.2008 10:14

smithy

neco

Blikajici zelena jak v Nemecku...paradni napad...blika zelena...mam pet vterin do oranzove a nasledne cervene...ve spojeni s temi 50,60,70 semafory dostatecne reseni...proc vymysle blbiny do aut ?

0/0
7.8.2008 17:23

johny55555

hezké, ale...

místo tohto drahého systému, které bude jen v pár autech postavit ukazetele které budou zobrazovat optimální rychlost a bude to pro všechny.Něco jako ty staré na 40,50,60 ale vylepšené, digitální.

0/0
7.8.2008 15:42

T

znama vec

Vzdyt za komousu to alespon v Praze tak fungovalo, pamatuju to jako kluk. Vsimnete si nekde jeste existujicich "semaforu" po odjezdu od skutecnych semaforu. jsou na nem udaje 40 50 60, vzdycky svitila ta  rychlost, pri jejiz dodrzeni jste projeli nasledujici krizovatku na zelenou.

0/0
7.8.2008 15:02

kofirek

na blízkém víchodě už to mají

V Egyptě a dokonce i v Bulharsku už takový systém mají, jen není v autech ale na semaforu. Vedle červené je veliká diodová cedule, na které se zeleně nebo čeveně odpočítává čas po vteřinách ke změně barvy semaforu. Vidět to je vpoho z dálky 300m a zda je číslo jedno nebo dve vedle sebe se pozná i mnohem dál. Výhoda je že člověk může mít starou kraksnu nebo kolo a využívat to může. Navíc je to mnohem menší investice. Už aby to bylo i tady;-(

0/0
7.8.2008 14:55

ufoun

Re: na blízkém víchodě už to mají

jo to je super vec, podle men by to nebyla tak drahy a dopravu by to leckde vyresilo nadherne. fakt miluju, kdyz se blizim ke kolone na semaforu, je tam zelena, a prvni ridic teprve hleda radici paku. zatu dobu uz by projela 3 auta. Ten system mam v bulharsku i odzkousenej z dovoleny (pujcene auto) a je to o mnoho prijemnejsi prijet na takovou krizovatku. clovek vi, jestli jeste pridat, nebo uz zbytecne nezrychlvoat ze bude cervena atd.

0/0
7.8.2008 15:04

kofirek

Re: Re: na blízkém víchodě už to mají

Díky, konečně nekdo kdo vyrazil taky za humna své obce.

0/0
7.8.2008 15:06

PumliCZ

Re: Re: na blízkém víchodě už to mají

Vite, podobny system se mi libi i pro chodce. Zel jsem jej videl zatim pouze v Prerove pred nadrazim, kdyz pod zelenym panackem je sekundovka s odpoctem do zelene. Clovek nemusi vejrat na panaka, X minut, aby pak zjistil ze ten 5 sekundovy interval na prechod 4 proudove silnice skonci za chvili. To je fakt unavne. Pritom me to prijde z technickyho pohledu jako velice jednoduche reseni.. :/

0/0
7.8.2008 16:14

tom003

Re: na blízkém víchodě už to mají

řekl bych, že pokud by se u nás zavedlo odpočítávání do červené, tak se ve městech bude jezdit minimálně 100km/h, protože všichni budou chtít stihnout ještě tu svoji zelenou na vzdálenost 300m a za dobu 10sekund (tedy přesněji necelých 11s při rychlosti 100km/h, aby mě někdo nenachytal na výpočtech):-)

0/0
7.8.2008 21:29

Magiland

kalendář

teda donutili jste mě mrknout do kalendáře, jestli náhodou právě nezačal duben ... Pamatuji funkční zelené vlny, ale tohle mi přijde jako v praxi nemozný nesmysl

0/0
7.8.2008 14:41

kenx

Praha

V Praze je teď moderní stavět semafory kde svítí červená až do doby než čidlo vozidlo zaznamená metr před semaforem a pak teprve spustí přepnutí křižovatky. Příklad, sjezd z Jižní spojky na Skalku. Zajímavé že v Německu se snaží dopravu udělat plynulou a u nás děláme zbytečné zpomalení navíc.

0/0
7.8.2008 13:23

albert

Tak nevím, ale

pokud Audi přijede na křižovatku přesně ve chvíli, kdy blikne zelená, tak stejně bude muset zastavit za šňůrou aut, co tam na zelenou už dávno čekaly.

0/0
7.8.2008 12:44

Rubik1

Re: Tak nevím, ale

Ridic, ktery neni slepy, ty auta vidi a nebude tedy zbytecne spechat. Nekdy tam ani zadna auta byt nemusi.

0/0
11.8.2008 5:50

Jarys

funkcionalita systému

Osobně mi to přijde jako dobrý nápad. Zajímalo by mě, jak systém řeší tento případ: Audi s popsaným systémem jede první, za ní je kolona dalších aut. Audi přijme info, že aby jí vyšla zelená, má zpomalit na 30. Za ní pochopitelně zpomalí celá kolona. Díky tomu tedy Audi projede na zelenou, ale vytvoří za sebou zpomalující řetězovou reakci, takže řidiči v půlce nebo ke konci kolony už zase chytí červená. Přitom pokud by Audi pokračovalo k semaforu konstatní rychlolstí 50km, tak sice bude chvilku čekat na červené, ale podle mne řidiči v půlce kolony nebo na konci by tak dojeli k semaforu blíž a tudíž by stihli ještě stejný interval zelené, jako první Audi.

0/0
7.8.2008 12:15

Katt

Re: funkcionalita systému

Odpověď se sama nabízí. Žádný systém není dokonalý, tudíž vždy na někoho ta červená vyjde. Systém je nejspíš zaměřen na to, aby se někdo nehnal ke křižovatce ve chvíli, kdy je na ní červená a ještě nějakou dobu bude. ;-)

0/0
7.8.2008 12:45

smArtX

Re: Re: funkcionalita systému

... a co teprve bude delat jina audina vybavena stejnym systemem, ktera pojede v ty snure aut za tou prvni audinou:-P

0/0
7.8.2008 12:54

řidič

Re: funkcionalita systému

Ty si jako myslíš, že když bude kolona před křižovatkou stát, tak potom se teprve rozjíždět, projede více aut než když tato kolona bude přijíždět a bez zastavení projede? Zkus si to nejprve představit než něco takového napíšeš.

0/0
7.8.2008 13:45

Hans Wurst

u nás to nebude fungovat:

kdyz vidi cesky sovinista cervenou na semaforu tak prida plyn aby stal na care prvni Rv (Y)

0/0
7.8.2008 10:56

medick

Re: u nás to nebude fungovat:

R^

0/0
7.8.2008 14:28

jenda

Re: u nás to nebude fungovat:

A ty jsi cesky sovinista?

0/0
7.8.2008 20:25

Mirek

German technology rulez

jo jo Wehrmacht byl vzdycky o krok napred ;)

0/0
7.8.2008 10:23

cashew

krizovatky v SAE

Zil jsem nejakou dobu v abu dhabi, a tam ve meste funguje podobny princip. Ne snad ze by to meli primo nainstalovane v autech, ale ve meste je vetsina semaforu nastavenych na zelenou vlnu tak, ze pokud jedete caa 60km/h (zakonna rychlost), u dalsiho semaforu chytnete akorat naskakujici zelenou. Takhle se da pak projet v podstate cely mesto bez zastaveni, ale s podminkou ze dodrzujete predepsanou rychlost.

Krome pubertalnich frajirku uz tam vetsina ridicu pochopila, ze nema smysl se nekam honit, protoze na dalsim semaforu by stejne museli cekat.

0/0
7.8.2008 10:22

honzagm

Re: krizovatky v SAE

Tohle uz na hlavnich tepbach fungovalo snad uz za komunistu i tady. Logicky to ale nemuze takhle byt pri prujezdech vsemi smery.

0/0
7.8.2008 11:00

jméno

Re: Re: krizovatky v SAE

myslím,že může.každej směr dostane jinou informaci tak,aby mu ta zelená vyšla

0/0
7.8.2008 11:36

honza-v

Re: Re: krizovatky v SAE

jo jo tohle to bylo už za komunistů.Po přejetí křižovatky byl semafor,na kterém bylo několik rychlostí za hodinu a pokud svítilo např. 50km/h na další křižovatce byla zelená.Říkalo se tomu zelená vlna[>-]

0/0
7.8.2008 12:24

TM

Re: Re: Re: krizovatky v SAE

Nojo, ale to bylo za bolševiků, tak to je špatné, to se musí zrušit. Aby toté pak mohl někdo slavně vynalézt.

0/0
8.8.2008 10:20

Mak1

Re: krizovatky v SAE

Tak to v Praze je to udělaný na většině křižovatek daleko líp. Člověk se rozjede na zelenou a blíží se povolenou rychlostí k dalšímu semaforu, na kterém svítí taky zelená. A když je skoro u něj tak bác - a skočí tam červená. A tak to jde pořád dokola. :-©

0/0
7.8.2008 12:19

xxx

Re: krizovatky v SAE

Projeď si II. silniční okruh v Hradci Králové a nemusíš do SAE, je to tam už léta.

0/0
7.8.2008 13:51

a

a

uz vidim jak nekdo v A8 jede 30 aby mel zelenou vlnu. V takovym aute clovek pri 30 musi mit pocit, ze pesky je to rychleji...

0/0
7.8.2008 10:06

Katt

Re: a

Toť názor egohoniče, který si spojuje kubaturu motoru a kvalitu zpracování s povinností jezdit jako ovád. :-©

0/0
7.8.2008 12:49

a

Re: Re: a

tot nazor cloveka, kterej nepochopil Rv

0/0
7.8.2008 14:59

Katt

Re: a

... málokterý HTP jede v obci padesát, tak si to přeber.

0/0
7.8.2008 12:50

pepa

Re: Re: a

Maloktera Koktavka f TDI jede v obci padesát, tak si to přeber.

0/0
7.8.2008 13:14

K

podobná technologie

Mám pocit, že podobnou technologii už má mnoho aut, zejmína v Praze. Ještě to asi neni uplně vychytaný, protože na semaforu nenaskočí zelená, nicméně auto (řidič) se chová jako by ta zelená tam byla.

0/0
7.8.2008 9:44

Atomas

Re: podobná technologie

Jenže to je tím, že město Praha na tento systém doposud nepřispěla ani jednou korunou, zato naopak řidiči tento prjekt sponzorují ze svého. Časem se tomu snad vychytají mouchy;-D;-D

0/0
7.8.2008 9:58

DeDust

Re: podobná technologie

tak tak, jedinou drobnou vadou tohoto temer dokonaleho systemu je, ze nezridka najizdi do plne krizovatky, ze ktere neni kam pokracovat a zastavuje tak i ostatni smery... ale co, kazdej system ma nejaky mouchy ;-)

0/0
7.8.2008 10:01

lukas

travel

neni slovo TRAVEL spis "cestovat" nez "doprava" 8-o

0/0
7.8.2008 9:33

m

Re: travel

doprava by měla být spíš Traffic ;o)

0/0
7.8.2008 9:35

petr moos hadra

Re: Re: travel

nebo jeste lepe TRANSPORT

(traffic = provoz) :-/

0/0
7.8.2008 10:43

jméno

Re: Re: Re: travel

transport = provoz = traffic

0/0
7.8.2008 11:39

pepa

To chci videt

Pokud dneska pojedu ve meste napr. 40Km/h abych dojel na nasledujici semafor na zelenou, nacpou se prede me vsechny auta co to stihnou. V realu kazdej dojede na semafor, tam to zaslapne, blikne zelena, opet pedal na podlahu.... Nevim, nevim

0/0
7.8.2008 7:36

Ludek_II

Re: To chci videt

přesně R^

0/0
7.8.2008 7:39

Pitrs

Re: To chci videt

Asi by sis mel ten clanek precist, nez zacnes prispivat do dikuse....

0/0
7.8.2008 8:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.