Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

„Sháním obrněný transportér“

Silnice takřka bez dopravních značek a signálů, jakož i dalších omezení včetně obrubníku. Přesto plynulejší jízda a méně dopravních nehod. Takhle smířit oheň s vodou dokázal holandský dopravní vizionář Hans Monderman, mimo jiné vynálezce kruhového objezdu, propagátor snížené rychlosti ve městech a odpůrce dopravních značek, který letos v lednu zemřel ve věku dvaašedesáti let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Brutus

Až ho seženeš, dej vědět...

potřebuji vyzkoušet protitankovou střelu...;-D;-D;-D

0/0
11.8.2008 23:11

baschwek

SUV

Velké auto jako možnou ochranu dětí a rodiny vůči chybě ostatních je nutno brát jako fakt. Nicméně moc dětskejch sedaček sem v X5kách Q7čkách a podobně neviděl, kupují si je totiž slušně řečeno "specifičtí" jedinci s vyhraněnými povahovými rysy, každý má ve svém okolí určitě takového mistra světa.  Z ochrany rodiny a dětí proti cizí blbosti se tak často stává nebezpečný kolos řízený  bezohledným blbcem který chrání pouze jeho majitele na úkor právé té rodiny s dětmi jedoucí ve fabii a podobných autech. A co s tím? Výrazně zpřísnit tresty za zabití z nedbalosti.[>-]

0/0
11.8.2008 18:25

Pavel

Re: SUV

To už nepomůže. Raději výrazně zpřísnit kontrolu způsobu jízdy a odstraňovat ze silnic řidiče, kteří pomocí automobilu páchají trestné činy (obecné ohrožení, řízení vozdila bez platného řidičského oprávnění), a to  i s jejich automobily. Nečekat, až někoho zabijí.

0/0
12.8.2008 11:24

Jarda

SUV...

Tak to je masakr, tohle video... Takove nebezpecne SUV. Sestrelilo i nakladak ;-D;-D;-D

http://www.novinky.cz/clanek/146666-video-skoda-120-pri-plouzivem-predjizdeni-vytlacila-nakladni-tatru.html

0/0
11.8.2008 11:15

petr

Hummer

Hummer je k ničemu ! Kupte si autobus. vejde se tam celá rodina i s příbuznými a spoustou krámu, cestou do práce můžete vzít pár lidí, díky čemuž nejen že pojedete zadara, ale ještě možná i vyděláte pár kaček. Ale hlavně budete mít bezpečnější vůz než je ta plechovka od Hummeru :-)

http://www.boredstop.com/index.php?option=com_content&task=view&id=79&Itemid=1

0/0
11.8.2008 8:26

Kosta262

To jsou kecy.

Když už se dvě auta srazí, je úplně jedno, které z nich má větší deformační zónu. Velikost deformační zóny udává vzdálenost na jaké auto při nehodě zastaví. Pokud se tedy při nehodě jedno auto zkrátí o metr a druhé o půl metru, znamená to, že obě auta zastavili na 3/4metru.

Potom záleží na tom, jak pevný je prostor pro cestující, a ten je v dnešní době dostatečně pevný u všech aut.

Skutečná výhoda těžkých aut při nehodě? Těžké auto má velkou hybnost. Srazí-li se při 50 km/h auto, vážící 2000kg  s 1000kg autem, budou se obě auta po nehodě pohybovat rychlostí 16,67 km/h ve směru, jímž jelo těžší auto. To znamená, že větší auto zpomalilo o 33,3 km/h a menší o 66,67 km/h.

A máme je, zabijáky.

0/0
10.8.2008 22:53

Kosta262

Re: To jsou kecy.

Co s tím? Regulovat! Je to naprostá zbytečnost, tahat okolo sebe o 2

tuny železa víc než ostatní a pálit kvůli tomu 12l nafty na 100 km

místo 7l benzínu. Nemám rád regulace, ale nechce se mi zbytečně chcípat

při nehodě, nebo o pár let později na rakovinu kvůli mikročásticím,

uvolňovaným při spalování nafty jenom proto, že borci s malým musí jezdit ve velkým. :-©

0/0
10.8.2008 22:54

petr stursa

Re: Re: To jsou kecy.

Ehm... to s tema deformacnima zonama je sice hezka, nicmene naprosto spatna teorie.

0/0
11.8.2008 1:51

Kosta262

Re: Re: Re: To jsou kecy.

Není, ale chybu tam mám. Nedodal jsem že předpokládám u aut před srážkou stejnou hybnost.

Ve chvíli kdy se dotknou nárazníky, obě auta začnou brzdit a zastaví se ve stejnou chvíli. Tudíž zastaví i na stejné vzdálenosti.

Pokud má před jedno z nich před kolizí větší hybnost, pokračují po srážce v pohybu jiným směrem.

0/0
12.8.2008 20:32

Bůh Nejvyšší (12)

Reguluj si svůj mozek a douč se fyziku,

pokud jsi schopen ji vůbec pochopit. Malá nápověda: čelních nárazů je minimum, nejnebezpečnější pro pasažéry je boční náraz, deformace pohlcuje energii. (Y)

0/0
11.8.2008 4:51

Kosta262

Re: Reguluj si svůj mozek a douč se fyziku,

Vy jste mi ale fyzici... Když narazím s bagrem do Touarega, okamžitě se zabiju, protože bagr nemá žádnou deformační zónu? Bagr samozřejmě využije deformační zónu vozu do něhož narazil.

Nelimituji se pouze na čelní nárazy a nikde jsem nesrovnával nebezpečnost čelního a bočního nárazu. Také jsem nikdy nenapsal, že obě auta musí po nárazu zastavit na stejné dráze. Množství absorbované energie deformačními zónami je ovšem pro obě auta stejné.  Kdybyste dejme tomu vzali dvoutunovou ještěrku a srazili ji s autem o stejné hmotnosti, zjistíte že na  řidiče auta i na řidiče ještěrky působila při nárazu stejná síla, přestože ještěrka nemá žádné deformační zóny.

Jak je to s různě těžkými vozy jsem snad napsal dost jasně.

0/0
12.8.2008 19:33

Kosta262

Re: Reguluj si svůj mozek a douč se fyziku,

...mimochodem čelních nárazů je naopak maximum, jenom se tak často nedostávají do černé kroniky. Je to dáno směrem kterým se většinou auta pohybují. Proto máte taky na autě vepředu největší deformační zónu.

0/0
12.8.2008 19:37

Kosta262

Re: To jsou kecy.

Dalo by se namítnout, že na silnicích jsou ještě kamiony a autobusy, ale ty jezdí o 99% míň jako vepři v porovnání s řidiči osobních aut.

Pokud chcete snížit počet kamionů na silnicích, myslete při nakupování. Místo balené vody z Francie si kupte vodu z Čech. Je stejná!!!  Stejné je to s jogurty, s máslem atd...

Z autobusů se radujte, protože plný autobus nahradí 10-40 aut, která by vám na silnici překážela víc a spálila by víc nafty, benzínu, plynu atd.

0/0
10.8.2008 23:02

Kosta262

Re: To jsou kecy.

Jinak s autorem článku souhlasím. Kecy jsou jen ta ochrana cestujících, která je u velkých i malých aut přibližně stejná.

Hmotnost vozu nepovažuji za bezpečnostní prvek, přestože má na bezpečí cestujících velký vliv. Zvýšenou hmotnost vidím spíše jako nežádoucí vlastnost.

0/0
10.8.2008 23:05

petr stursa

Re: Re: To jsou kecy.

Jo, proto kdyz se srazi A8 tata nano, tak v obou dosahnou cestujici stejnych zraneni. Stejne tak to plati treba pro pripad, kdyz lokomotiva nabere fabii, nebo kdyz najkladak smete feldu...

Pri srazce aut na velikosti zalezi.

Je to znat uz treba pri srazce oktavky a fabky.

0/0
11.8.2008 1:55

Kosta262

Re: Re: Re: To jsou kecy.

S tím já ale souhlasím. Navíc jsem zdůvodnil proč je větší auto bezpečnější. Jenže je nepřijatelné, aby výrobci a kupující brali hmotnost vozu jako bezpečnostní prvek.

To by nám v zájmu bezpečnosti za chvíli jezdily po silnicích výhradně 3,5tunové obludy a majitelé menších vozů by rachle vymřeli.

0/0
12.8.2008 19:18

marconi

Re: To jsou kecy.

Máš v úvaze velké mezery. Auta se při srážce zastaví.Fakt,že jedni zastaví třeba na metru a druzí na půl metru je zásadní. Při nehodě jde sice o kombinaci rychlosti srážky a dráhy během které dojde k zastavení,vše to ale souvisí se zrychlením a to je jeden z důležitých faktorů (další jsou kondice účastníků a taky náhoda,vlastně štěstí). Takže ten kdo zastaví na půl metru bude vystaven mnohem většímu zrychlení než ten co zastaví na metru.Pokud zastavíš ze stovky na 40m tak to moc nevadí,pokud zastavíš na 5m tak už to bude bolet,ale pokud zastavíš na půl metru,tak to asi nepřežiješ,protože zrychlení které na tebe působilo, překročilo mez, kterou vydržíš.:-)

0/0
11.8.2008 8:27

Kosta262

Re: Re: To jsou kecy.

Auta se při srážce zastaví pouze za předpokladu že mají přibližně stejnou hybnost. To znamená že 2 fabie jedoucí 50 km/h se po zrážce zastaví. (Musí se pořádně srazit. Ne jen otřít atd.)  BMW X5 fabii smete a pokračuje dál.

S tím zrychlením samozřejmě počítám. Proč bych jinak uváděl ten příklad s dvoutunovým a tunovým autem? V tom příkladu jsem uvedl, že 2t auto by při nárazu zpomalilo o 33,3 km/h, zatímco 1t auto o 66,67 km/h. To znamená že při nárazu by bylo zrachlení menšího auta dvakrát větší než u většího, a to už je pořádný rozdíl.

0/0
12.8.2008 20:12

bluespirit

Re: To jsou kecy.

No, já nevím, ale deformační zóna je hlavně o tom, že pohltí kinetickou energii, která by jinak šla do vašeho těla.

Krom jiného dobře udělaná deformační zóna má vliv na to, kam vyletí zmačkané plechy a další součástky, jestli to prostoru nebo jestli rozmačkají vás.

Nechci se vás dotknout ale ty vaše výpočty jsou tak nějak k h...u.

0/0
11.8.2008 8:31

Kosta262

Re: Re: To jsou kecy.

Váš příspěvek s tím mým nesouvisí. Nepsal jsem o účelu deformačních zón, ani jsem s nimi nepočítal.

Můj titěrný výpočet se týkal srážky dvou tuhých tělest. Takové zjednodušení jsem si dovolil pro demonstraci rozdílu zrychlení při kolizi mezi těžkým a lehkým autem.

0/0
12.8.2008 20:19

roba21

SUV nejsou jediná "velká" auta na silnici

Možná si autor nevšiml, ale silnice je plná také nákladních vozů a autobusů. Přestože srážka s takovým kolosem je velmi nepříjemná i v tom "předimenzovaném žroutu" jak jste velká auta nazval, tak Vaše šance na přežití je stále vyšší než když pojedete v malém úsporném autě.

Ačkoliv sám jezdím v malém autě, hlavně kvůli úspornosti (a nepotřebuju si velikostí auta nic dokazovat), tak musím říct, že děti bych do něj s klidným svědomím nedal.

0/0
10.8.2008 22:01

petr stursa

co to je?

Fejeton? No fajn, aspon zmena...

Mala auta maji spoustu nevyhod - mam velke vysoke auto. Proc? Bezpecnost  - nejde jen o to, jak velka auta maji ti, se kterymi se muzu srazit, ale jde taky o velikost deformacnich zon. Ve velkem aute se deformuji plechy, v malem ty plechy na deformaci nemaji misto a tak se tam deformuji cestujici.

Druha vec je vozeni nakladu - casto jsem byl za velke auto rad kvuli vozeni veci.

Vyhoda zvyseneho podvozku, vlastnosti trochu do terenu... Na nase silnice jako delane, navic casto vyjedu i mimo silnice. nahon na vsechny 4 je taky skvely.

spotreba? Neznam feldu, ktera by zrala min, nez moje auto.

0/0
10.8.2008 18:46

jiri turek

Re: co to je?

No jo, velký auto....jistě chápu, že je nutno si pořídit, když má člověk malého pindíka....ale co máme dělat my - normální lidé s normálním přirozením v normálních kompatních vozech nižší střední třídy? Když nás pozabíjejí impotenti ve velkých SUV, tak lidstvo vymře.

0/0
10.8.2008 20:50

petr stursa

Re: Re: co to je?

No nevim, pero si nemerim, na nahy chlapy nekoukam, tak asi tezko neco porovnam, nabourat (kohokoli) netouzim, ale s rizikem nehody pocitam. A chci, abychom ja a posadka meho auta prezili.

Kdo ma maleho pindika, at si klidne poridi nakladak, nebo kolobezku pravo na to ma, s tim ja nic nenadelam a ani s tim nic delat netouzim.

0/0
11.8.2008 1:50

BR75

Re: co to je?

To by mě zajímalo,co jste v tom autě vezl takového,že by jste to neodvezl v kombíku(ty se rovněž dělají s pseudo 4x4).A tyto SUV navíc nemají o nic větší průchodnost terénem...Mimochodem...kolikrát jste s tím v tom terénu byl?

0/0
11.8.2008 9:46

jiri turek

Re: Re: co to je?

To jsou takove kecy v kleci - nas jako deti vozili v starych skodach 100 a 105 bez sedacek a bezpecnostnich pasu a airbagu a vsichni jsme prezili. Navic, dnes je sice na silnicich vice aut, ale silnice jsou i kvalitnejsi, auta lepe ovladatelna (aktivni bezpecnost),

Problem je v tom, ze za sociku se auto (vzhledem k malemu vyberu) bralo jako prostredek na presun z bodu A do B, tak dneska je to psychoterapie pro ruzne zamindrakovane impotenty, kteri berou silnice jako arenu pro nejaky iracionalni "zapas o preziti", na ktery si musi poridit "velke a bezpecne auto". :-©

Ja se osobne necitim ohrozovan na silnici, i kdyz mam jen maleho forda focus, jezdim rad, bavi me to a pres nekolik prozitych koliznich situaci nemam pocit, ze je to tam o preziti.

0/0
11.8.2008 13:05

petr stursa

Re: Re: co to je?

No, je to o neco vyssi, nez kombik... treba perinac... Ale to je jedno, v kombiku bych to neodvezl, protoze kombik nemam. Toto auto nema pseudo 4x4, jako audi, ale poctive plnohodnotne 4x4 s manualni uzaverkou diferencialu.

V pravem terenu jsem s tim byl parkrat, ale po polnich cestach, totalne znicenych silnicich a v podobnem poloterenu se pohybuji casto, takze bych na tom nejakeho obycejneho kombika oddelal.

K tomu prispevku niz, taky jsem jezdival jako maly skodovenkou, taky jsem prezil... A je to snad duvod, abych tim jezdil porad?

0/0
11.8.2008 14:41

El Negro Tulisan

Re: Re: Re: co to je?

Jen pripominka... Pseudo 4x4 ma z vyrobni rady Audi pouze A3 (bavime se o systemu Haldex) veskere vyssi tridy pocinaje A4 jiz maji plnohodnotny pohon 4x4 systemu Torsen....

0/0
11.8.2008 15:42

Tony

Čtu příspěvky a vidím, že to lepší nebude

Slušnost a úcta k druhým nám chybí, každý udělá občas chybu a tak není třeba troubit a hrozit, vždyť většinou stačí dát nohu z plynu..... Po revoluci jsem byl nadšený z provozu ve Švycarsku, slušnost a ohleduplnost, to u nás není ani teď, stydím se za české řidiče, jsme blíž Turecku než Německu a to nechci Turky urazit :-)

0/0
10.8.2008 18:38

Kosta262

Re: Čtu příspěvky a vidím, že to lepší nebude

Švýcaři!!!?? 8-o  Doma jezdí slušně, ale v Německu a ve Francii se chovají neuvěřítelně vepřově.

Myslí si kdovíco nejsou, když mají na lepší auta než francouzi a dávají to náležitě najevo. Rv

0/0
10.8.2008 23:09

Michal

Kde potkat OT na ulici není ničím výjimečným

Zdravím čtenáře diskuze.

Momentálně se nacházím ve městě, kde potkat obrněné vozidlo není ničím výjimečným. Na zdejší silnice plné děr to nejsou špatná vozidla, a jako jejich řidiče vás zajisté cena nafty nemusí trápit, platí ji za vás Strýček Sam.

O přednost v jízdě se taky nemusíte příliš starat - s težkým kulometem na střeše, či dokonce minometem a chlapíkem v maskáčích a neprůstřelné vestě za ním vám dá přednost i ten největší pirát silnic.

Ale je to doopravdy způsob dopravy, jakým bychom si přáli vézt vnoučata na chalupu?

Z Kábulu zdraví Michal

0/0
10.8.2008 16:56

Honza13

Ótéčko

V OT bych teda jezdit nechtěl. Srážku dvou OT nebo náraz OT do pevné překážky i v malé rychlosti nelze přežít. Nemají žádnou deformační zónu, takže tvrdost nárazu se přenese na posádku. Rozmázne se o vnitřní stěnu. Kdo někdy v rychlosti chůze narazil do překážky hlavou, ví o čem píšu.

0/0
10.8.2008 16:24

Petr

Vynálezce?

Zemřel vynálezce kruhového objezdu a bylo mu 62 let? To se narodil v roce 1946. Takže kruhové objezdy v Paříži (1901), Letchworth Garden City (1909) atd. byly zřejmě černé stavby, které ještě nikdo nevynalezl ;-(. Viz. např. http://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout

0/0
10.8.2008 15:24

spydy

...

sou dva druhy lidi ti co autum rozumi, opatruji je jak oko v hlave umi s nimi prvni i posledni a druhy typ lidi co si auta kupuji kvuli image, aby ukazali ze na to maji a tim vypada i zpusob jejich bezohledne jizdy... sam sem byl nespocetne krat svedkem predjizdeni pres dve plne cary namachrovanej pixusek v audi a6 a kdyz na nej clovek jeste zatroubi on jeste vynada ze on na to ma... ale verim tomu ze na kazdyho jednou dojde.. kdyz sem vcera jel z vranova tak to tam pred serpentinama rozstrelil do lesa... nevim co to bylo za auto ale moc z neho nezbylo... bylo v nem plno lidi a jen doufat ze to vsichni prezili.. ale jestli to rodil ten druhej typ ridice tak jen at je celej zivot na vozejku a zere kasicky ... tohle si zaslouzej takovyhle xindly... peace out R^

0/0
10.8.2008 14:30

spydy

Re: ...

*ridil

0/0
10.8.2008 14:31

rudastraka

Re: ...

co to tady plkas za nesmysly?? proc bych mel rozumnet autu?? jediny co delam, tak leju benzin a jeste sem schopnej vymenit zarovku, nebo svicku. nemam auto kvuli tomu, abych kolem nej behal, ale aby mi slouzilo. doba, kdy mel clovek 3 auta za zivot je davno pryc. ja mam auto tak na 3 roky. na nejaky opatrovani auta neni pri mem provozu cas.

0/0
10.8.2008 15:37

Chytracisko

Malé auto jen za trest

Kupovat si malinké autíčko jen proto, že mi "stačí"? To je jako jezdit na moři ve veslici, když několika metrovou plachetnici přece pro dva lidi "nepotřebuju". Nejde jen o ostatní účastníky provozu, v okolí silnic jsou i stromy a tak, v silnicích jsou diry, ne, děkuji, malinkou konzervu nechci, leda ji rovnou natřít na černo a na střechu namalovat křížek.

0/0
10.8.2008 12:33

jb

Re: Malé auto jen za trest

a kam to povede ? vyhodíme skůtry a Fiaty 500,protože nás chtějí zabít zamindrákovaná hovada v Hummerech a Q7 ? Chytračisko asi nebydlí ve městě,protože pak by mluvil jinak.Koupit si šestimetrové hovado umí každý debil,ale ne každý ovládne 3 tuny rozjeté na 200km/hodinu

0/0
10.8.2008 15:31

rudastraka

Re: Re: Malé auto jen za trest

ses blb

vsicchni nejezdi v q7 a nikdy nebudou 

co treba auto typu obycejny oktavka, urcite bezpecnejsi a pohodlnejsi nez ta tvoje petistofka

0/0
10.8.2008 15:39

Kosta262

Re: Re: Re: Malé auto jen za trest

A taky žravější, zabere víc místa a pro člověka který ji nepotřebuje je naprosto ZBYTEČNÁ.

0/0
10.8.2008 23:19

Jarda

Re: Re: Re: Re: Malé auto jen za trest

Kup si kolo. Zere mene nez nejmensi fiatek a nezabere ani tolik mista ;-D;-D;-D

0/0
11.8.2008 11:18

Kosta262

Re: Malé auto jen za trest

Kdo nemá v hlavě nas... nenaráží do stromů okolo silnice. Stromy u silnic jsou tu  proto, aby vymýtily 18tiletý machýrky s 13 let starými BMW dřív než stačí zabít nějakého jiného účastníka provozu.

A díra v silnici má na fabii stejný vliv jako na superba. Normální člověk u díry zpomalí a vyhne se jí. Kdo má v hlavě nas..., koupí si Q7, aby mohl díry ignorovat .

0/0
10.8.2008 23:17

kelehen

malá auta???

A com mám jako dělat, když se třeba do auta typu fabie prostě nevejdu, mám to vyzkoušené, 3 hod. cesta byla naprostý horor, celou cestu jsem měl sloupek přístrojovky vmáčknutý někam pod pr. koleno a to byla sedačka v mezní pozici. Řídím saaba 9-3 1,4 tuny a nezdá se mi, že bych někoho ohrožoval. Navíc při vyšších rychlosrech na dálníci malá auta moc točí a tudíž žerou.

0/0
10.8.2008 11:16

kelehen

Re: malá auta???

rychlostech

0/0
10.8.2008 11:22

VeryAngryMan

česká zoufalost

V tyhle diskuzi je krasne videt, jakej jsme narod sobeckych primitivu, kteri nevidi za spicku vlastniho nosu. Ti fesaci, kteri remcaji "to se blogari cpou uz i sem, blbost, radej usetrim hodinu" apod. nebyli se evidentne nenamahali ani vterinu nad tim clankem zamyslet, jen si porad jedou tu svoji, tu svoji, tu svoji, tu svoji, tu svoji ...:-©

0/0
10.8.2008 11:00

AAA

Re: česká zoufalost

A naopak...

0/0
10.8.2008 23:02

David

Svata pravda

Chlapik ma pravdu.

Toho casu ziju v Norsku a policije je tady pomerne ostra. Takze vsichni jezdi predpisovych 80 kmh a vubec nemam pocit ze by byl provoz pomalejsi. Je spis pohodlnejsi a plynulejsi.

Kdyz jsem jel v patek z Osla do Kristiansandu (asi 300km) tak jsem po 4 hodinach nebyl vubec unavenej, coz se neda rict po 2,5 hodinach sokujici jizdy na D1.

Potom nemi problem jezdit ve smartu/fiatu500/bmw rady 1/fieste, protoze proste vite, ze to zenusky v X5, Q7 a Cayenne ubrzdi.

Nechapu proc v cr neni jasny cenik pokut. Co km nad povoleny limit to litr...

0/0
10.8.2008 9:31

rudastraka

Re: Svata pravda

no vidis, u nas jezdime 300 km 3 hodiny, v nemecku 2 hodiny

nekdo rad sedi 4 hodiny v aute, jinej usporenej cas radci travi na kole, nebo v lese

0/0
10.8.2008 9:40

Vl.

Re: Re: Svata pravda

No právě. A kvůli takovejm pak tyto problémy jsou. Tuhle jsem taky jednoho podobnýho potkal - jedeme v koloně 9ti aut a zezadu jedno z aut předjíždí - plná i dvojitá čára je mu jedno. Když to nešlo jinak tak se vždy narval mezi další předjeté auto aniž by uvažoval nad tím zda mezeru má. Prostě si jí vynutil.Evidentně někam spěchal (?). Vjeli jsme do města (Planá n.Lužnicí) Je tam u silnice vyhlášená pekárna. Tam zastavil a šel nakupovat-asi dostal hlášku, že vyndavaj rohlíky z trouby, asi je chtěl mít čerstvé :-(  Jel jsem dál a za nějaký čas to samé auto zase někam hrozně důležitě spěchalo-stejným způsobem. Také někdy spěchám, ale tohle i ten článek i Váš názor je o jediném - o sobectví. Urvat víc než ten druhý ( a dosaďte si co chcete, zda čas, nějakou výhodu apod.).

0/0
10.8.2008 10:10

pepa

Re: Re: Re: Svata pravda

Na tyhle předjíždějící auta existuje jeden perfektní recept: Prostě je nepustit. Takhle jsem to už pár týpkům udělal, když předjížděli kolonu v protisměru.Když jsem viděl, že přede mě směřuje nějakej takovej blb, tak jsem se nalepil na auto přede mnou a nenechal tam ani metr místa. Pak stojí za to sledovat tvář toho frajera, když se na něj řítí naložená tatrovka;-D;-D;-D

0/0
10.8.2008 11:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.