Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zimní pneumatiky: dříve vyměnit!

Dosud mohli řidiči najezdit se zimními pneumatikami na autě až 45 tisíc kilometrů a až pak je vyměnit za nové. Teď budou muset nově měnit zimní gumy dříve, už po třiceti tisících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petr

ceny pneu

nevím co mele o deseti tisících kč. za sadu.i ty nejlepší gumy od dunlop,goodyear,continental,které vyhrály test adac vyjdou pod 5500kč.za sadu.Stačí kouknout na specializované internetové obchody s pneu

0/0
4.10.2008 16:14

fred

Re: ceny pneu

presne tohle jsem chtel napsat, kde prisel k te sume 8-o Ja minuly tyden kupoval sadu GoodYear Ultra Grip 7+, nejlepe hodnocene pneu, a vysly me na 5600,-

0/0
9.10.2008 19:46

BiL770

Re: ceny pneu

Jestli třeba nepočítal s disky, na které ty pneu chce jednou pro vždy nazout...;-)

0/0
21.10.2008 13:55

merítko

No dobře

Tak to jsme se dozvěděli co chce stát po nás a když to nedodržíme kolik bodů a jaké pokuty budeme muset obětovat. Zapoměli ale říci - jako vždy, co udělají pro nás co by řidiče. Kolik dostanou bodů a jaké pokuty naši "připravení" silničáři??? A nebo zase občan musí a má zodpovědnost, ale stát nemusí nic a za nic nezodpovídá.

0/0
16.9.2008 7:29

ladoun

zakon na hlavu padl

to bude parada az bude v pulce dubna 25 nad nulou a policajti budou rozdavat pokuty myslel taky nekdo na tohle pani odborníci?

0/0
31.8.2008 22:35

jeník

a co na to zeměkoule? mlčí ...

a zamyslel se někdo nad tím, že hromady na skládkách pneumatik porostou o 30% rychleji?V

0/0
27.8.2008 23:56

S-Tony

Re: a co na to zeměkoule? mlčí ...

No to víš, těm zmíněným takzvaným odborníkům (lobistům) to je u pr**le.

Hlavně vymyslet jak zvýšit obrat a nejlépe pomocí zákona. Rv

0/0
31.8.2008 21:27

loogie

Re: Re: a co na to zeměkoule? mlčí ...

pouzite pneu se dnes jiz dale zpracovavaji. Mozna misto vecneho prudeni na idnesu by bylo vhodnejsi se vzdelavat.... ;-)

0/0
29.9.2008 12:57

Já První

Re: a co na to zeměkoule? mlčí ...

Neporostou...  já nevím jak Ty, ale je zimní pneu nevyhodím jen proto, že mají 3,9mm...  dojezdím je v létě!

Už jste si ěnkdy zkoušeli prudce brzdit nebo měnit směr na zimní pneumatice za tepla?

Tak to zkuste...

;-D

0/0
28.9.2008 13:27

iuos

hmm

v zimě máš zimní, kvůli tomu, abys měl kratší brzdnou dráhu a v létě je ti to jedno?

0/0
21.10.2008 16:17

pavel

MAFIE

OK BUDOU GUMY PODZIMNÍ JARNÍ NOČNÍ DENNÍ NA BAHNO A NA ŠOTOLINU A POZOR TAKY NA P*I*Č*U !!!!

JE TO BANDA VYDŘIDUCHŮ CO NEVÍ KDE BY UŽ BRALA OD LIDÍ PRACHY

0/0
19.8.2008 11:11

Mak1

Tak to opravdu nevím,

k čemu budou letní gumy - na jedněch discích budu mít zimní funglovky na zimu a na druhých zimáky se 4 mm ....

To zase vymyslela nějaká česká hlava...:-©

0/0
19.8.2008 8:22

S-Tony

Re: Tak to opravdu nevím,

Však se neboj, už se chystá zákaz ježdění od května do října na zimních gumách :-/

0/0
31.8.2008 21:23

Realista

A co gumy do mokra?

Jde jen a jen oprachy. Výrobci gum by nejraději prosadily povinně zimní a ještě do mokra ;-D

Kdo jezdí v zimě denně stovky km nebo do hor, užije zimáky až až, ale tomu kdo jezdí o víkendu nakoupit apod. stačí celoroční univerzály. 8-o

Až přestanou jezdit na hranici svých možností a možností svého auta ty nadržený závodníci na silnicích ubyde nehod bez ohledu na to, zda budou nebo nebudou povinný zimáky. Kdo jezdí jako hov*do, tomu nepomůžou ani sebelepší zimní gumy. [>-]

0/0
17.8.2008 13:10

007j.

Re: A co gumy do mokra?

dovol mi reagovat sám jsem vyzkoužel mišeliny a rozdíl je fakt moc moc velký ted se bojím že ten za mnou nemá šanci.Nezažil jsem ani aquaplanink.Už i v novinách píší že čína nebrzdí a já rozsekal auto na fuldách letních a te´d to zkouším znovu dostat ten smyk a ne ne to utrhnout v zatáčce kterou jezdím denně domů.

Jo a máš pravdu na ledě jsou všechny v (Y)

0/0
25.9.2008 14:56

barbudo

Dnes 16.8. byla teplota 11 stupňů ...

... o Vánocích bylo tepleji ...

... měl jsem přezout?

0/0
16.8.2008 21:13

honza2007

Jak Šťovíček, nebo jak se jmenuje

zajistí, že do konce dubna bude chladno. Totiž zimní gumy mají za teplot nad 20 stupňů podstatně horší jízdní vlastnosti, než letní. Je to dáno použitou směsí, která se při zabrždění žmoulá a nedrží. ;-O(Y)

0/0
13.8.2008 10:43

seveřan z Moravy

MY SEVEŘANI PROSTĚ PŘEZOUVÁME

Jakmile je kolem 11 stupňů po ránu, my seveřani z Moravy přezouváme. Respekjtive přehazujeme, protože máme ziní sadu na diskcích a letní sadu na discích. Dáme je vyvážit, dofoukat a šup tam s nimi. Letní přijdou na řadu až po Velikonocích, častěji ale až v květnu. Tak to prostě u nás je.

0/0
12.8.2008 11:30

Mak1

Re: MY SEVEŘANI PROSTĚ PŘEZOUVÁME

Takže to jste 16.8. přezul na zimní ?;-D;-D;-D

0/0
19.8.2008 8:20

jakkel

Jen jsem zvědav

jak pan ministr zajistí, že od 1.11 do 30.4 (či spíše od 1.9. so 30.6 - v servisu se v době "přezovnání" objednává několik týdnů dopředu) budou když už ne zimní, tak alespoň ne letní teploty, tak max do 15 stupňů. Zejména pak tedy v tom červnu :-P

0/0
11.8.2008 14:43

Martin

Re: Jen jsem zvědav

copak jsi tim chtel rict?? ze davas zimni , jen kdyz mas rano pri odjezdu snih??

0/0
11.8.2008 16:50

honza2007

Re: Re: Jen jsem zvědav

Ne, ale když denní teploty klesnou pod 10 stupňů. Jinak se ojíždějí a na skutečnou zimu budeš kupovat druhý v sezóně. ;-€;-O

0/0
13.8.2008 10:41

Radek1979

až 2000 Kč a stráta bodu

no to se tím každej bude řídit. Většina jede na hory jednou za rok na tejden, pravděpodobnost že je zastaví policajti je prakticky nulová, přeci v tom nečase nebudou vylejzat, tak proč by to dělali? Zase kocourkovkej nesmysl ;-(

0/0
11.8.2008 12:59

Dav

Nevidím problém

Nějak mi to nedělá zle a nevidím v tom problém. Letos jsem dával pryč letní Klébery se 3 mm vzorkem, protože na vodě už to nebylo ono. A na zimní mám 5 mm a už jsem taky přemýšlel o výměně. Celý auto přezuju za cca 6000,-, a za to už jsou celkem solidní gumy. Chápu, že pro někoho, jehož auto má hodnotu oněch 4 nových gum, to bude dost problém.

Smutné na celé záležitosti je, že si nemyslím, že by nějak ubylo nehod, protože, kdo má špatné gumy, tak většinou podle toho jede, takže si tak možná někde promáčkne plech, zatímco týpek s 4x4, ESP a EBD s novýma zimníma si klidně může myslet, že se mu pojede jak v létě za sucha. Zimní guma pomůže, ale není to všelék. 

0/0
11.8.2008 11:17

Janina7

Zase bude mrtvých o něco víc!!

Já bych zimní gumy úplně zakázala. Muselo by se jezdit na univerzálkách a opatrně!! Když do vás někdo v zimě picne, má většinou zimní gumy a 130 koní pod kapotou :-(.

0/0
11.8.2008 9:42

Kmark

Re: Zase bude mrtvých o něco víc!!

Tebe už někdo picnul, ne? Nejspíš přímo do hlavy...

0/0
11.8.2008 10:15

abc

Re: Re: Zase bude mrtvých o něco víc!!

R^;-)

0/0
11.8.2008 12:59

Andee

Re: Zase bude mrtvých o něco víc!!

Jasně, univerzální gumy nemaj chybu. V létě jsou to zbytečně hlučný a měkký pneumatiky, co se ve vedrech rychle sjíždí a v zimě ti zase pěkně prodlouží brzdnou dráhu... fakt bomba ;-DR^

0/0
11.8.2008 11:06

Janina7

Re: Re: Zase bude mrtvých o něco víc!!

No jestli si myslíš že na zimních a s ABS musíš mít vždy kratší brzdnou dráhu, nemusíš mít pravdu. Doopravdy, a vlastně i jedině, všechno závisí na přizpůsobení stylu a rychlosti jízdy stavu vozovky! A to je stará řidičcká vesta profesionálů! 

0/0
11.8.2008 12:32

Dav

Re: Re: Re: Zase bude mrtvých o něco víc!!

To si dnes snad už nikdo nemyslí. Nicméně každá taková věc pomůže. Takže pokud člověk s autem jezdí, jako by neměl ABS a zimní gumy, tak mu v případě neočekávaných problémů pomohou. Pokud na ně řidič spoléhá a jen si zase posune hranice, tak na to někde dojede.

0/0
11.8.2008 12:43

miata

Re: Re: Zase bude mrtvých o něco víc!!

R^R^R^

0/0
1.9.2008 8:19

miata

Re: Zase bude mrtvých o něco víc!!

já mám pod kapotou 185 koní, zimní gumy používám odjakživa a ještě jsem to v zimě do nikoho nepicl...asi to bude tím, že zimní gumy jsou na zimu hodně důležité, ale nejdůležitější je ROZUM !R^  a bez něj jsou každému zimní gumy na h*vno (Y)

0/0
1.9.2008 8:17

Homer1

Tak dali za pravdu výrobcům - 4mm

to je dost podobné reklamám na zubní pastu, kde si jakoby "náhodou" pokaždé vytlačí na kartáček asi půl kila pasty, takový nenápadný návod jak zbytečně nadměrně konzumovat... Zajímalo by mě, jestli ecistuje nějaký NEZÁVISLÝ test, který by dokázal že právě ty 4mm jsou minimum. Proč ne třeba 3mm nebo 3.33333mm ????

0/0
9.8.2008 23:22

Andee

Re: Tak dali za pravdu výrobcům - 4mm

Za zimu najedu cca 15tkm a z vlastní zkušenosti můžu říct, že třetí zima u pneumatik, co se dostanou na 4mm po cca 45tkm, za moc nestojí. Každej milimetr pod cenťák je na sněhu hodně znát...

0/0
9.8.2008 23:27

Homer1

Re: Re: Tak dali za pravdu výrobcům - 4mm

Já zimáky používám. A dobře vím, že ideál by bylo každou zimu obout nové... ale to je finančně mimo. Nicméně ve městě na holé prosolené asfaltce v teplotách do -5 až -10 je i guma se 2mm celkem v pohodě. To hlavní oproti letní směsi splní - zabrzdí dříve. Do hor bych si je ale taky 2x rozmyslel... S takovými "zimáky" je pak kolikrát i problém zaparkovat na sněhu u sjezdovky... Kdysi dávno jsem na škodovce měl 6 let staré zimní gumy a uprostřed sezony jsem byl nucen koupit nové (proražený plášť). Tehdy byl k mání jen a pouze ten samý typ a po výměně cca 5mm a 6 let staré gumy za nové nebyl poznat rozdíl... Ale to klidně mohlo být i "kvalitou" tehdy vyráběných gum. Jo, a když se zimáky neuskladní prosolené ale alespoň se pořádně opláchnou, nebo dokonce potřou přípravkem na regenraci a úrdžbu gumových povrchů, tak ty 4 roky úplně v pohodě vydrží aniž by dramaticky ztratily ze svých vlastností...

0/0
9.8.2008 23:50

?

Re: Re: Re: Tak dali za pravdu výrobcům - 4mm

Přesně tak, pořád lepší zimní gumy s 1,6 mm na promrzlý silnici než letní gumy s 4 mm vzorku. I když je zimní ojetá, tak je pořád měkčí. Ale vysvětli to těm pakám v parlamentu.

0/0
11.8.2008 8:56

David

Hloupost

To je hloupost, ten clanek je uplne spatne napsany. Moderni zimni gumy v rozmeru 225/45 17 nebo i 195/65 15 vam nevydrzi ani 45 a ani 30 tisic km. Tyto pneu se dnes delaji tak, ze se da na nich najet cca 20.000 km. Jsou mekci nez driv a hlavne tim ze  maji lepsi vlastnosti na snehu i ledu - maji mensi dosezd. Jsem zamestnan v servisu a je to proste tak, Vyrobci nedelaji zadne gumy na 100 tisic, kdo by pak potreboval nove???

0/0
9.8.2008 13:52

Andee

Re: Hloupost

Blbost, záleží, jak kdo jezdí. Na dvou totožných autech sjede jeden řidič pneu za 20tkm a druhej klidně za 50tkm.

0/0
9.8.2008 23:25

tmf

2 zimy?

kdo opravdu hodně jezdí tak je bude mít na jednu zimu. A 10 000 za gumy na fabku, to už ale musí být gumy, běžně do 6-8 tisíc i s přezutím a to neberu v potaz marketové gumy za 699.

0/0
9.8.2008 10:48

Hekynen

Životnost zimních

Nějak se opomenula životnost zimních pneu jako taková. Tři, max čtyři roky, pak guma ztrácí své vlastnosti... Takže ačkoliv mám na zimních stále dostatečný vzorek, musím je prý letos (resp už jsem měl vloni) vyměnit za nové...

0/0
9.8.2008 0:51

Příspěvek bude smazán

Už se zase lobuje

Moje stodváca zimní gumy neviděla nikdy, jezdím do hor i v zimě dost často a nikdy nebyl problém. Vyjede vše i na letních a to je sjíždím až na plátno.

Tak naco zimák? Rv

0/0
8.8.2008 21:52

EX

Re: Už se zase lobuje

neubrzdis, neukecas a pokud to bude moje p*del co naboris, tak z ty hundrtky budes mit jen zmuchlanou pixlu od vyjetyho oleje! ;-€

0/0
10.8.2008 1:39

miata

Re: Už se zase lobuje

na takovýhle hovada narazit na silnici - to vždycky potěší ;-€ Když to do mě opře , tak on to své plechovce ani nepozná a já se budu dohadovat s pojišťovnou (pokud má tan vrak aspoň povinné ručení) :-©

0/0
1.9.2008 8:26

Pavel

Jde jen o prachy

NEMYSLÍM SI ŽE SE TÍM NĚCO VYŘEŠÍ. kDYŽ JE PŘI KALAMITĚ NA CESTĚ SRAČKA NEBO SNÍH TŘEBA 5-10 CM TAK JE JEDNO JESTLI MÁM ZIMNÍ NEBO LETNÍ. PODMÍNKY JSOU STEJNĚ NA NIC. HLAVNÍ VÝHODA DOBRÉ ZIMNÍ GUMY JE PŘI JÍZDĚ NA UJETÉM SNĚHU A VE BŘEČCE. JINAK NE A CO SE TÝKÁ ARGUMENTU JÍZDY NA LEDU TAK TO PONECHÁM NO COMMMENT..... HLAVNĚ O CO JDE. KDYŽ BUDU ŠÉFEM VELKÉ NEBO JAKÉKOLIV FIRMY CO VYRÁBÍ GUMY BUDU ZE VŠECH SIL LOBOVAT V PARLAMENTU ZA JEJICH ZAVEDENÍ.  JE TO KŠEFT A NE MALÝ....... MŮJ TATA MĚL ŠKODOVKU STODVACÍTKU A NAJEZDIL STATISÍCE V ZIMĚ A MĚL LETŇÁKY A BEZ NEHODY. DNES MÁ KDE KDO SILNÉ AUTO A V TOM JE PROBLÉM......

0/0
8.8.2008 21:26

Petris

Re: Jde jen o prachy

No právě že to na břečce ani na ledě jedno není..Brzdná dráha je o mnoho kratší na zimních gumách..8-o Argumentace o ziskách gumárenských firem je trochu zcestná..Přeci když ojíždím zimáky, letní šetřím..

0/0
8.8.2008 21:36

Pavel

Re: Re: Jde jen o prachy

Zimní gumy mají smysl ve sněhu. Na náledí a mokré vozovce je brzdná dráha o málo kratší. Kdo bydlí v Brně a ne v Krkonoších zimáky potřebuje na dva dny v roce.

0/0
9.8.2008 23:14

Viktorka

Re: Re: Re: Jde jen o prachy

Na mokré vozovce je u letních pneu brzdná dráha kratší než u zimních. Viz test v AutoTIP č.22/ 2006

0/0
10.8.2008 15:18

Míra

Re: Re: Re: Re: Jde jen o prachy

No ono je to halvně o teplotě, jinak to bude při +10 a jinak při -10. O tom je zimní guma.

0/0
11.8.2008 10:21

feny

Re: Re: Re: Jde jen o prachy

A kdo v Praze,tak vůbec:-)

0/0
15.8.2008 1:28

tmf

Re: Jde jen o prachy

někde vlevo na klávesnici je klávesa CapsLock, zkus ji prosím stisknout před psaním dalšího příspěvku.

0/0
9.8.2008 10:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.