Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektroauto zdarma, ale se závazkem na odběr elektřiny

Co bude auta pohánět za 10 let a jaké budou náklady na palivo, stále není jasné. Třeba se prosadí model Shai Agassiho, který chce vstoupit na německý trh s auty zdarma při podepsání čtyřletého závazku na odběr elektřiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Solar Energy

DOBÍJENÍ Z (kolejové) DÁLNICE

(Zakládám samostatný příspěvek na základě příspěvku kolegy gazda2 níže, protože mě to co navrhuje přijde jako zcela geniální myšlenka)

Nejlepší by bylo na dlouhé trasy mít (kolejové) dálnice, které by dodávaly elektřinu, a elektromobil by se tak mohl dobíjet za jízdy. To je výborný nápad, o kterém není moc slyšet. Najelo by se na přivaděč, navolil cíl cesty, počítač by auto řídil sám, řidič by řízení převzal až při výjezdu z dálnice. Též městské okruhy by mohly být dobíjecí/kolejové. Platilo by se mýtné podle počtu ujetých kilometrů. Samozřejmě má to své nevýhody, ale je to velmi dobře představitelná možnost.

Na pojížďky po městě by pak byl akumulátor s dojezdem řekněme 80 km. Tímto by se dala vyřešit naprostá většina dopravy.

Na otázku, kde brát elektřinu odkazuji na:

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/tenaruv-blog.php?itemid=4068

0/0
19.8.2008 23:49

Solar Energy

Re: DOBÍJENÍ Z (kolejové) DÁLNICE

Dále též asi možnost bezkontaktního indukčního přenosu elektřiny na pohon a dobíjení - nevím ale nakolik je to reálné, jaké jsou ztráty při nějakém rozumném přeneseném výkonu...

0/0
20.8.2008 9:59

Andee

Re: Re: DOBÍJENÍ Z (kolejové) DÁLNICE

To už by snad bylo jednodušší bezkontaktní nabíjení na bázi elmg. indukce, ne?

0/0
20.8.2008 14:55

legnaw

Re: DOBÍJENÍ Z (kolejové) DÁLNICE

ale ale pane Klausi. to mate cas vypisovat na web;-D

0/0
20.8.2008 10:24

cupertino

tesla

mrkněte na toto - z nuly na sto za 3.9 s, to se dá, ne?

http://www.teslamotors.com/design/gallery-body.php

To je lepší frajeřina než tak oblíbené debilní ježdění offroadem po městě - proč ti naši zbohatlíci nejsou trochu originální a nekupujou radši tohle??? ;-D

0/0
19.8.2008 23:30

mino888

Re: tesla

niečo podobné z UK (oznámené 22.7.2008)

http://www.lightningcarcompany.co.uk/technical.php

Súčasné elektroauto z USA pre bežného smrtelníka (48.000 USD)

http://www.phoenixmotorcars.com/vehicles/suv-specifications.php

0/0
19.8.2008 23:41

Pepa

Hybridy....

Myslim, ze na ciste elektromobily je trochu moc brzo, spise by se mely ty hybridy predelat tak, aby se nevyrabela elektrina z benzinu, ale aby to fungovalo spise jako dnesni plynova auta, co zerou i benzin: Spalovaci motor na benzin ci naftu+elektromotor s bateriemi. Na benzin dojezd dejme tomu 500 km a na elektrinu treba 150 km a moznost dobijeni u kterekoliv zasuvky. Tim by se dalo na kratsi cesty po meste a pri meste, kde je spalovaci motor vylozene neefektivni a nejsou zde potreba vysoke rychlosti, jezdit na elektrinu, a na dlouhe cesty spalovaci motor, neb ma podstatne lepsi efektivitu, mensi emise a primereny dojezd.

Nabijeni by se dalo resit tim, ze by skoro u vsech parkovacich mist byly specialni zasuvky, clovek by se vzdy pripojil, kde by zrovna stal, v zastrcce by byl cip s identifikaci, na zaklade ktereho by se sepnul privod proudu, no a clovek by pak dostal mesicne vypis se slozenkou s podobnym rozpisem, kde a kolik nabijel, jako od mobilniho operatora.....

0/0
19.8.2008 23:23

Homer1

Dámy a pánové...

.... vy$erte se na kalkulace o kolik je nebo není elektromobil lacinější na 1km...

Až jich začne jezdit cca 10-15% po silnicích, státní pijavice uvalí spotřební daň v takové výši, že to nakonec vyjde dráž než na ten arabskej petrolej...:-©

Z něčeho přece soudruzi ve státní správě žít musí a kdyby nebylo co rozkrádat, tak by parlament zel prázdnotou a místo voleb by se vypisovaly prosebné dopisy aby si tam nějaký pomatený dobrovolník šel sednout...

0/0
19.8.2008 22:15

Homer1

Vidím to v barvách...

Rok 2025, český čidič s právě fungl novým autem vyráží k moři do Chorvatska a v jednom z těch "výměnných centrech" si nechává automatem vyměnit svoji fungl novou baterku za nějaký vylágrovaný balkánský krám... Jo, to je super nápad který se určitě chytne...

0/0
19.8.2008 22:00

popo

Re: Vidím to v barvách...

Rok 2025, německý čidič s právě fungl novým autem vyráží do Česka a v jednom z těch "výměnných centrech" si nechává automatem

vyměnit svoji fungl novou baterku za nějaký vylágrovaný český

krám... Jo, to je super nápad který se určitě chytne...

0/0
22.8.2008 5:52

mino888

STIRLING, CHEVY VOLT a PHOENIX MC

TOTO JE ASI RIESENIE

http://www.stirlingenergy.com/technology/default.asp

Toto je realny fungujuci projekt, ktory vyraba elektrinu 110V/60Hz v USA uz niekolko rokov. Americania cochvila dokoncia prvu elektraren pri San Diegu. For je v tom, ze sa uplne obchadza fotovoltaicky clanok ale vyuziva sa Stirlingov motor (patent z roku 1816!!!) a to je zaujimave pre sucasnych energetikov, nakolko to ide priamo do existujucej siete.

Kombinacia Chevrolet Volt a http://www.stirlingenergy.com/ by mohla byt celkom dobrym riesenim. Stirling parabola s priemrom 13m ma stat v tomto roku iba 50.000 USD a to sa jej vyroby este nezmocnili cinania. Myslim, ze te auto typu Chevy Volt(ma ist coskoro do seriovej vyroby) a tato parabola by mohli rozbehnut revoluciu na celom svete

Iny priklad je http://www.phoenixmotorcars.com/vehicles/suv-specifications.php , ktory sa v USA bude dodavat uz tento rok, objednavky uz frcia. Europa spi sladko ! , hlavne ze mame drahych europoslancov.

0/0
19.8.2008 21:58

KirovReporting

Re: STIRLING, CHEVY VOLT a PHOENIX MC

Anebo taky dieselelektricke ponorky tridy Göterborg kralovskeho svedskeho namornictva - diky stirlingum dokazi jet pod vodou 14 dni v kuse bez vynoreni!!!

Ta parabola je jen na koncentraci teploty - stirlinguv motor je chytrej v tom ze je to plynovy motor s uzavrenym cyklem fungujici na rozdilu teplot. male laboratorni kousky funguji pouze na rozdilu teploty lidske dlane a okolniho vzduchu - polozite na dlan motor a on se rozjede...

vice na:

http://en.wikipedia.org/wiki/Stirling_engine

http://cs.wikipedia.org/wiki/Stirling%C5%AFv_motor

0/0
19.8.2008 22:51

mrdák

Re: STIRLING, CHEVY VOLT a PHOENIX MC

stirling je do auta nepouzitelnej a vyrobne strasne drahej

0/0
19.8.2008 23:19

mino888

Re: Re: STIRLING, CHEVY VOLT a PHOENIX MC

To je pravda. Ja ale pisem o vyrobe el. energie pomocou stirlingovho motora zo slnka a elektormobiloch  Chevrolet Volt a Phoenix Motor Car.

0/0
19.8.2008 23:32

Little Boy

Litium

Litium je vzacny kov. Rocni tezba litia na cele planete je v objemu desitek tun. To tak tak staci na tech par gramu pro kazdeho do baterky v mobilu. Je naprosta utopie si myselet ze bude mozne vyprodukovat stovky milionu aut a kazde bude vybavene baterkama o vaze stovek kilogramu (vetsinu vahy tvori prave litium)

0/0
19.8.2008 20:34

Little Boy

Re: Litium

Navic nechapu proc, ale nikdo nikde neresil bezpecnost. Baterie v aute se sklada ze stovek clanku. Staci zkrat jednoho (porucha/ havarie) a cele auto jde okamzite do plamenu. Horici litium nejde prakticky uhasit, s vodou naopak reaguje. RC modelari znaji, pod horicim litiovym clankem se stipal beton. V obyc aute je jedna olovena baterka a kolik pozaru pri havarii zpusobi... tady je cely auto jedna baterka. Do takoveho auta bych v zivote nevlez...

0/0
19.8.2008 20:39

Nenik

Re: Litium

Ha ha ha.

Soucasny Li-ion akumulator obsahuje cca 1.4 (hmotnostnich) procent

lithia (Litium je velmi, velmi lehky kov, lehci nez voda), zato 12%

kobaltu, 14% uhliku, 6% kysliku. Zbytek  jsou elektrody, obal a elektrolyt.

Dela to cca 5kg na slusny automobilovy akumulator. _Zname_ svetove zasoby lithia jsou cca 35mil. tun -> 7 miliard takovych clanku (pro kazdeho jeden ;-).

0/0
21.8.2008 14:11

Rezza

Dobijeci

To se u nas objevi hned dobijecu - clovek zastavi na blbem miste a uz bude bez baterky :)

0/0
19.8.2008 20:18

alm

rencek

 JAKÝKOLIV RENAULT :-© S PÍ(Y)ČOU NA HAUBNĚ ANI ZDARMA Rv:-©:-©:-©

0/0
19.8.2008 18:22

Bobr

Re: rencek

Tak tak, (auta) s rytmem zivota nebrat.:-©

0/0
19.8.2008 19:44

Homer1

Re: Re: rencek

Jak myslíte pánové, niko vám je nevnucuje...

Laguna r.v. 200 až 2001 byla katastrofa ale ty poslední již na tom tak zle zdaleka nejsou. A Laguna naní jediný model od žabožroutů, kupříkladu Megane je v tomto ohledu naprosto v pohodě.

Ale konec konců, jezděte si v čem chcete. Já LII risknul a v pohodlnějším autě jsem neseděl. A 3 roky bez jediné závady kromě banální závady jednoho spínače - opraveno v záruce (jinak cena cca 50Kč díl + 350Kč cena práce). Ale jak říkám, každého volba. :-)

0/0
19.8.2008 22:22

5

Re: Re: Re: rencek

Megane II je v pohodě? ;-D;-D;-D

renault.nazory.cz jsi asi nevidel vid?

0/0
21.8.2008 13:12

alm

Re: Re: Re: rencek

 Prosimtě bež si nalít z akumulátoru některého rencka elektrolit do hrníčku a řádně si vykloktej ;-O

0/0
23.8.2008 8:17

emer

Re: rencek

a škodky jsou snad ještě horší než renaulty.Vůbec všechny auta od VW jsou vlastně auta pro chudé ;-)

0/0
19.8.2008 22:49

pepa

Re: Re: rencek

Tak tak, kdo nejezdi v jaguaru je spodina lidstva :-p

0/0
20.8.2008 7:52

Bobr

Kyselina

Te kyseliny do baterii bude hodne potreba, a pri bouracce to bude jedna ekologicka havarie za druhou.8-o

0/0
19.8.2008 17:54

albert

Re: Kyselina

Kyselina v objemu pár litrů nemůže žádnou ekologickou havárii způsobit.

0/0
19.8.2008 19:06

Bobr

Re: Re: Kyselina

V jedne baterii mozna, ale budejich tam nekolik.!

0/0
19.8.2008 19:43

EKOLO Sedlec-Prčice

Pár zkušeností z 20tileté praxe

Vážení, pokud níkdo z Vás nejel eutem, nevíte o čem to je. Kdo Vám řekl ty Vaše chytrosti? Na dopravu v německu stačí 6% produkce elektřiny, u nás polovina. Když odečtete spotřebu nafty, tak budete valit oči co zbyde. Odpadnou servisy a další zbytečná infrastruktura. Elektřina lze vyrábět na rozdíl o ropy obnovitelně a naše 3% ze Slunce jako prd.Mám euto, které ujede 300km a nabiji je za 20 minut.Během pár let a bude-li možnost(ne potřeba, ta je), se to dá ještě zrychlit. To, že jste zvyklí jezdit sta km bez přestávky..? Kdysi jsem to zvládl také, ale za jakou cenu? Všichni se budeme muset přizpůsobit možnostem, a slevit z požadavků. To poznáme všichni a asi brzy. ne každý se s tím vyrovná, ale musíme se připravovat.Můžeme se vidět ve čtvrtek na živitelce-odpoledne v Z je seminář a budu tam.Kdo podepíše petici, má zkušební jízdu zdarma. Přijdte mezi nás!! www.elektromobily.org

www.elektromobil.wz.cz

0/0
19.8.2008 17:27

Nic moc

Technologie zatím v plenkách

No, osobák s maximálkou 90km/hod, to musí být opravdu pohodlná jízda a hlavně to bezpečné předjíždění. Není divu, že to žere málo elektřiny, když to taky prd jede.

0/0
19.8.2008 17:47

gazda2

Re: Pár zkušeností z 20tileté praxe

A tak mi někdo řekněte, jaké by asi byly technické  problémy s tím, aby se dobíjelo za jízdy přímo z dálnice. Myslím, že by to mělo být technicky realizovatelné, jenom s tím ještě nikdo nepřišel.

0/0
19.8.2008 18:59

thegrid

Re: Re: Pár zkušeností z 20tileté praxe

ale jo, jde to, ale bude tě tak krapet ozařovat, trochu víc než radar a ty ztráty při indukci nechci vidět, nebo jestli nechceš indukc, tak je řešení  že by sme měli každej trolej a motorkáři by ji měli v ruksalku připevněnouR^

0/0
19.8.2008 22:15

Solar Energy

DOBÍJENÍ Z (kolejové) DÁLNICE - GENIÁLNÍ!!!

ALE ČLOVĚČE TO JE VÝBORNÁ PŘIPOMÍNKA, GENIÁLNÍ NÁPAD!!! O kterém není moc slyšet.

Najelo by se na přivaděč, navolil cíl cesty, na dálnicích a třeba i městských okruzích by mohly být nejlépe standardizované kolejnice, zmenšilo by se tření. Též městské okruhy by mohly být dobíjecí/kolejové. Platilo by se mýtné podle počtu ujetých kilometrů.

Samozřejmě má to své nevýhody, ale je to velmi dobře představitelná možnost - výhoda je kromě zbavení se závislosti na ropě z pochybných států možnost nemuset se při jízdě věnovat řízení

Na pojížďky po městě by pak byl akumulátor z dojezdem řekněme 80 km.

Tímto by se dalo vyřešit 95% dopravy. Sir (or madam), you made my day!

0/0
19.8.2008 23:38

Taky odborník

To abych si sebou

vozil pořádný kladivo, ať si můžu po cestě pořádně dobít baterku. ;-D

0/0
19.8.2008 17:09

Adolf

Re: To abych si sebou

Ty už radši nepij ani vodu z pračky ;-D;-D;-D

0/0
19.8.2008 17:21

gazda2

Toho že občas musím zastavit na dálnici bych

se neděsil, stejně většina lidí chodí čas od času na malou potřebu a protáhnout ztuhlou kostru. Co je však potřeba si uvědomit je to, že se bude muset někde vyrobit ta elektřina. To je asi také v pohodě, protože přestane výprodej Evropy a Ameriky do Ruska a Arábie a asi by nemusela být válka na Kavkaze a s Arabskými producenty ropy. Elektromobily nebo vodíkový auta je asi to nejmenší zlo pro současný svět.

0/0
19.8.2008 13:03

3Q

Re: Toho že občas musím zastavit na dálnici bych

R^R^R^

0/0
19.8.2008 14:25

Andee

Re: Toho že občas musím zastavit na dálnici bych

No, to máš sice pravdu s těmi přestávkami, ale těch, co nutně musí zastavit každou hodinu mezi námi asi moc nebude, že? Rv Osobně stavím poprvé tak po čtyřech hodinách jízdy, pokud to není nutné, tak i déle.

0/0
19.8.2008 16:00

farous

Takových projektů určitě existuje víc...

ovšem Arabsko - Americká (Ruská) ropná lobby bojuje, aby se to nedostalo na světlo, potože by museli přestat chrochtat . A problém s dojetím 160 km je bezpředmětný, protože by se to dalo dál vylepšovat a dojezd prodlužovat. Otázka je spíš nárust spotřeby elektřiny, což by se bez jádra asi neobešlo.

0/0
19.8.2008 12:57

cassul

Re: Takových projektů určitě existuje víc...

... ještě taky jsi zapoměl na židizednářské celosvětové spiknutí... nebo na židobolševické? Teď nevím, ale židé v tom určitě jeli...

0/0
19.8.2008 12:59

3Q

Re: Re: Takových projektů určitě existuje víc...

Aha, tak si to, podle článku, asi rozmysleli :)

0/0
19.8.2008 14:27

Standa

dojezd

Čím jedu je mi jedno, hlavně že dojedu. Dojezd 160 kilometrů se mi zdá být docela výsměch.

Dnes jakékoliv auto dojede minimálně 500km ať už má spotřebu jakoukoliv.

Po 50km stavět výměnné stanice? A to je ekologické? Kdo to zaplatí?

0/0
19.8.2008 12:27

cassul

Re: dojezd

Radši se ani neptej. Tak jako všechny "ekologicé projekty"

0/0
19.8.2008 12:54

albert

Re: dojezd

Síť benzínek je podstatně hustší než každých 50 km a taky nikdo nepřemýšlí, jestli to je nebo není ekologické.

0/0
19.8.2008 19:09

M

Re: dojezd

A kolik prumerne denne ujedes kilometru?R^

0/0
20.8.2008 15:09

Andee

No..

Představa, že každých 150km stavím na cca 5-7 minut za účelem výměny baterie mě teda celkem děsí. Cesta po dálnici se tak o 10% časově prodlouží díky tankování, dalších 10-15% přidá nižší rychlost elektromotorů a už je to na čtyřech hodinách jízdy jedna navíc... Rv

0/0
19.8.2008 12:25

cassul

Re: No..

a to všechno bude mít ještě i dopad na silnice (elektromobily jsou těžší), plynulost provozu, dopravu těch akumulátorů... Zkrátka ekologie jak stehno.

0/0
19.8.2008 12:56

roninW

Re: Re: No..

to jsou teda keci ...Rv

0/0
19.8.2008 14:17

RoninW

Re: Re: No..

:-/

0/0
19.8.2008 14:17

nelde

Re: Re: No..

Jak jste přišli na to, že elektroautomobil je pomalejší? A proč by se měl dopravovat akumulátory, když se může dopravovat proud. Nemluvě o tom, že benzín se také musí vozit. Spíše mě zajímá ekologie výroby a likvidace těch akumulátorů.

Pro denní ježdění do práce je to úplně v pohodě. A na delší cesty si můžu vzít klasické auto. Po pravdě pro malé státy jako ČR je to optimální (na dvě mezitankování se dostanu odkudkoli kamkoli). A za hranice stejně musím na benzín.

0/0
19.8.2008 14:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.