Diskuze
Elektroauto zdarma, ale se závazkem na odběr elektřiny
Děkujeme za pochopení.
Solar Energy
DOBÍJENÍ Z (kolejové) DÁLNICE
(Zakládám samostatný příspěvek na základě příspěvku kolegy gazda2 níže, protože mě to co navrhuje přijde jako zcela geniální myšlenka)
Nejlepší by bylo na dlouhé trasy mít (kolejové) dálnice, které by dodávaly elektřinu, a elektromobil by se tak mohl dobíjet za jízdy. To je výborný nápad, o kterém není moc slyšet. Najelo by se na přivaděč, navolil cíl cesty, počítač by auto řídil sám, řidič by řízení převzal až při výjezdu z dálnice. Též městské okruhy by mohly být dobíjecí/kolejové. Platilo by se mýtné podle počtu ujetých kilometrů. Samozřejmě má to své nevýhody, ale je to velmi dobře představitelná možnost.
Na pojížďky po městě by pak byl akumulátor s dojezdem řekněme 80 km. Tímto by se dala vyřešit naprostá většina dopravy.
Na otázku, kde brát elektřinu odkazuji na:
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/tenaruv-blog.php?itemid=4068
Solar Energy
Re: DOBÍJENÍ Z (kolejové) DÁLNICE
Dále též asi možnost bezkontaktního indukčního přenosu elektřiny na pohon a dobíjení - nevím ale nakolik je to reálné, jaké jsou ztráty při nějakém rozumném přeneseném výkonu...
cupertino
tesla
mrkněte na toto - z nuly na sto za 3.9 s, to se dá, ne?
http://www.teslamotors.com/design/gallery-body.php
To je lepší frajeřina než tak oblíbené debilní ježdění offroadem po městě - proč ti naši zbohatlíci nejsou trochu originální a nekupujou radši tohle???
mino888
Re: tesla
niečo podobné z UK (oznámené 22.7.2008)
http://www.lightningcarcompany.co.uk/technical.php
Súčasné elektroauto z USA pre bežného smrtelníka (48.000 USD)
http://www.phoenixmotorcars.com/vehicles/suv-specifications.php
Pepa
Hybridy....
Myslim, ze na ciste elektromobily je trochu moc brzo, spise by se mely ty hybridy predelat tak, aby se nevyrabela elektrina z benzinu, ale aby to fungovalo spise jako dnesni plynova auta, co zerou i benzin: Spalovaci motor na benzin ci naftu+elektromotor s bateriemi. Na benzin dojezd dejme tomu 500 km a na elektrinu treba 150 km a moznost dobijeni u kterekoliv zasuvky. Tim by se dalo na kratsi cesty po meste a pri meste, kde je spalovaci motor vylozene neefektivni a nejsou zde potreba vysoke rychlosti, jezdit na elektrinu, a na dlouhe cesty spalovaci motor, neb ma podstatne lepsi efektivitu, mensi emise a primereny dojezd.
Nabijeni by se dalo resit tim, ze by skoro u vsech parkovacich mist byly specialni zasuvky, clovek by se vzdy pripojil, kde by zrovna stal, v zastrcce by byl cip s identifikaci, na zaklade ktereho by se sepnul privod proudu, no a clovek by pak dostal mesicne vypis se slozenkou s podobnym rozpisem, kde a kolik nabijel, jako od mobilniho operatora.....
Homer1
Dámy a pánové...
.... vy$erte se na kalkulace o kolik je nebo není elektromobil lacinější na 1km...
Až jich začne jezdit cca 10-15% po silnicích, státní pijavice uvalí spotřební daň v takové výši, že to nakonec vyjde dráž než na ten arabskej petrolej...
Z něčeho přece soudruzi ve státní správě žít musí a kdyby nebylo co rozkrádat, tak by parlament zel prázdnotou a místo voleb by se vypisovaly prosebné dopisy aby si tam nějaký pomatený dobrovolník šel sednout...
Homer1
Vidím to v barvách...
Rok 2025, český čidič s právě fungl novým autem vyráží k moři do Chorvatska a v jednom z těch "výměnných centrech" si nechává automatem vyměnit svoji fungl novou baterku za nějaký vylágrovaný balkánský krám... Jo, to je super nápad který se určitě chytne...
popo
Re: Vidím to v barvách...
Rok 2025, německý čidič s právě fungl novým autem vyráží do Česka a v jednom z těch "výměnných centrech" si nechává automatem
vyměnit svoji fungl novou baterku za nějaký vylágrovaný český
krám... Jo, to je super nápad který se určitě chytne...
mino888
STIRLING, CHEVY VOLT a PHOENIX MC
TOTO JE ASI RIESENIE
http://www.stirlingenergy.com/technology/default.asp
Toto je realny fungujuci projekt, ktory vyraba elektrinu 110V/60Hz v USA uz niekolko rokov. Americania cochvila dokoncia prvu elektraren pri San Diegu. For je v tom, ze sa uplne obchadza fotovoltaicky clanok ale vyuziva sa Stirlingov motor (patent z roku 1816!!!) a to je zaujimave pre sucasnych energetikov, nakolko to ide priamo do existujucej siete.
Kombinacia Chevrolet Volt a http://www.stirlingenergy.com/ by mohla byt celkom dobrym riesenim. Stirling parabola s priemrom 13m ma stat v tomto roku iba 50.000 USD a to sa jej vyroby este nezmocnili cinania. Myslim, ze te auto typu Chevy Volt(ma ist coskoro do seriovej vyroby) a tato parabola by mohli rozbehnut revoluciu na celom svete
Iny priklad je http://www.phoenixmotorcars.com/vehicles/suv-specifications.php , ktory sa v USA bude dodavat uz tento rok, objednavky uz frcia. Europa spi sladko ! , hlavne ze mame drahych europoslancov.
KirovReporting
Re: STIRLING, CHEVY VOLT a PHOENIX MC
Anebo taky dieselelektricke ponorky tridy Göterborg kralovskeho svedskeho namornictva - diky stirlingum dokazi jet pod vodou 14 dni v kuse bez vynoreni!!!
Ta parabola je jen na koncentraci teploty - stirlinguv motor je chytrej v tom ze je to plynovy motor s uzavrenym cyklem fungujici na rozdilu teplot. male laboratorni kousky funguji pouze na rozdilu teploty lidske dlane a okolniho vzduchu - polozite na dlan motor a on se rozjede...
vice na:
Little Boy
Litium
Litium je vzacny kov. Rocni tezba litia na cele planete je v objemu desitek tun. To tak tak staci na tech par gramu pro kazdeho do baterky v mobilu. Je naprosta utopie si myselet ze bude mozne vyprodukovat stovky milionu aut a kazde bude vybavene baterkama o vaze stovek kilogramu (vetsinu vahy tvori prave litium)
Little Boy
Re: Litium
Navic nechapu proc, ale nikdo nikde neresil bezpecnost. Baterie v aute se sklada ze stovek clanku. Staci zkrat jednoho (porucha/ havarie) a cele auto jde okamzite do plamenu. Horici litium nejde prakticky uhasit, s vodou naopak reaguje. RC modelari znaji, pod horicim litiovym clankem se stipal beton. V obyc aute je jedna olovena baterka a kolik pozaru pri havarii zpusobi... tady je cely auto jedna baterka. Do takoveho auta bych v zivote nevlez...
Rezza
Dobijeci
To se u nas objevi hned dobijecu - clovek zastavi na blbem miste a uz bude bez baterky :)
Bobr
Kyselina
Te kyseliny do baterii bude hodne potreba, a pri bouracce to bude jedna ekologicka havarie za druhou.
albert
Re: Kyselina
Kyselina v objemu pár litrů nemůže žádnou ekologickou havárii způsobit.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...