Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škodovky budou tankovat ze zásuvky

Volkswagen usilovně pracuje na svém prvním hybridním autě a lze jen těžko předpokládat, že by ve Škodovce vyvíjeli svůj vlastní elektropohon. Stejně jako u řady jiných technických částí dostane česká pobočka německé firmy nové koncernové motory. Hybridní škodovky tedy budou pravděpodobně tankovat elektřinu a naftu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

aaida

a

zvyste tazbu hnedeho uhlia nech mate dost elekriny.pekna ekologia.nemate vo vlade zelenych,co?

0/0
24.8.2008 19:10

Homer_ 2

Hezké PR...

...slovo "Škodovka" apod. zaznělo dle zadání klienta ale jinak článek o houně...

0/0
21.8.2008 17:23

Ondra

Re: Hezké PR...

Koukam nekdo chytry tady.

0/0
24.8.2008 10:06

Chemik

Škoda i VW "trochu" pozadu

 Je jistě úžasné, že VW chce za 7 let vyrábět hybrid. Přitom stačilo nelikvidovat výrobu elektromobilu před 15 lety. Tehdejší favority přestavěné v Ejpovicích byly celkem nadějné, akorát dost drahé, protože automobilka kontrolovaná naftaři odmítla dodávat na sériově prováděnou přestavbu auta bez motoru, nádrže apod. (i za stejnou cenu jako kompletní!). Proto taky neuspěly. Přitom je to snad jediné české auto, které se vyvezlo i do Kanady a USA (a do Švýcarska se v té době jiné škodovky asi taky nevyvážely :-) ).

0/0
21.8.2008 14:41

Greybeard+

Dvojnásobnou rychlostí to zvládne silový proud.

Může mi někdo vysvětlit, co tento výraz znamená?8-o

0/0
21.8.2008 0:39

5

Re: Dvojnásobnou rychlostí to zvládne silový proud.

Asi silova pripojka treba 3x32A misto zasuvky 1x16A.

0/0
21.8.2008 12:54

VsudeByl

Re: Dvojnásobnou rychlostí to zvládne silový proud.

silova pripojka: 380/400 V 3x32/40A

0/0
21.8.2008 13:45

Franta

Re: Re: Dvojnásobnou rychlostí to zvládne silový proud.

He he to znam....

to mam doma v garazi pouzivam to na na cirguli ;-D

0/0
21.8.2008 13:46

Jouda

elektromobil

Kdyby auta jezdily na baterky tak by zase hrozil úraz el. proudem. Hlavně při dopravních nehodách by auta často hořela při zkratu.

0/0
20.8.2008 23:54

me2di

Re: elektromobil

Spis hrozi vybuch baterie prehratim........viz mobilni telefony

0/0
21.8.2008 8:02

Franta

Re: Re: elektromobil

Vybuch hrozi akorat u PLYNOMETU, uz si nekdy videl unikat do vzduchu elektrinu???Rv

0/0
21.8.2008 13:48

Chemik

nehořlavá paliva?

 Aha, naftová a zvláště benzínová nádrž nikdy nehoří... Nevím o žádném případu požáru elektromobilu. Nebo někdo ví?

0/0
21.8.2008 14:12

Chemik

vtip o nehořlavém benzínu?

  Ví někdo o případu, že by elektromobil po nárazu začal hořet? I když bude elektromobilů jezdit stejně jako spalovacích aut, bude ta pravděpodobnost řádově menší než s naftou, benzínem nebo dokonce plynem. Jak často hoří elektrické lokomotivy? (pominu, že jezdí tak na 100x větší napětí)

0/0
21.8.2008 14:28

rudastraka

Re: vtip o nehořlavém benzínu?

ale zkusenosti v beznem provozu jsou s elektromobily temer nulove, navic elektricka lokomotova a elektromobil je dimetralne neco odlisneho

kdyz havaruje lakomotiva, nejspis okamzite dojde k preruseni elektricke dodavky

kdyz havaruje elektromobil, porad tam bude zdroj energie, casem snad i 100kWh. kdyby se tenhle zdroj mel uplne vybit behem 1 minuty, znamenalo by to okamzity vykon 6MW

0/0
21.8.2008 15:47

Homer_ 2

Re: Re: vtip o nehořlavém benzínu?

čili slušný výbuch...

0/0
21.8.2008 17:24

Chemik

zkusenosti

 Těch zkušeností není až tak málo, hlavně díky Japonsku a Švýcarsku.

Většina tramvají i mnohé lokomotivy mají baterie na nouzové popojíždění. Samozřejmě, je to něco jiného - oproti autu pevnost... Ale 12 V / 55 Ah když se zkratuje, tak je to taky slušný proud, ne?

0/0
22.8.2008 11:37

Joj

proč elektromobily ?

Je třeba si uvědomit, že elektřina je drahá. Pokud tedy nebude možnost se napojit třeba na veřejné osvětlení či dobíjet v PS ;-D Také z ekologického hlediska vycházejí mnohem lépe auta na spalovací motory.

0/0
20.8.2008 21:48

bobo

Re: proč elektromobily ?

Proc elektrina? Protoze se nejlepe reguluje, skladuje, technologie pokracuje rychle dopredu (hnana vyvojem pocitacu, mobilu, atd). Me treba prekvapuje, ze se auto bude dobijet ze zasuvky, logictejsi mi pripada, pouzit spalovaci elektromotor jako malou elektrarnu;

Do ceny provozu automobilu s li-on bateriemi by se jeste mela zapociat nutna pravidelna vymena baterii, protoze soucasne li-on clanky maji zivonost cca 500 nabijecich cyklu. A vymenit tak obrovske bateriie nebude asi levna zalezitost...

0/0
20.8.2008 22:00

rudastraka

Re: Re: proč elektromobily ?

myslim ze se nemusime spolehat na li-on - technologii starou nekolik desitek.

bud optimista a ver ze 10 roku bude skladovani elektriky mnohem dal nez dnes

0/0
20.8.2008 22:44

von Kleist

Re: Re: proč elektromobily ?

nejlepe skladuje? Ja myslel, ze je to prave ta temer jedina potiz...

0/0
21.8.2008 9:11

Pete

Re: Re: proč elektromobily ?

Prectete si prosim neco o zminenych technologiich, nez se k nim zacnete vyjadrovat.

- elektrina se velmi spatne skladuje

- pouzivat spalovaci motor jako elektrarnu je nesmyslne plytvani energii, proc ji nepouzit primo..?

- zivotnost soucasnych aku pouzivanych v hybridech se pocita ve stovkach tisicich km 

0/0
21.8.2008 10:49

rudastraka

Re: proč elektromobily ?

blbost

0/0
20.8.2008 22:42

pepa

Re: proč elektromobily ?

To je v*u*l :-)))))

0/0
21.8.2008 10:03

Chemik

Re: proč elektromobily ?

 Co třeba noční proud?

Co má znamenat, že elektřina je "drahá"?

0/0
21.8.2008 14:30

milan

2015

2015, to je rok mnoha otazek: Kolik bude stat litr benzinu a kolik nafty? Kolik bude stat elektrina???? A nebudou tou dobou uz jezdit vsichni v toyotach a hondach, ktere takovy auta prodavaji uz dnes???

0/0
20.8.2008 20:18

Racky

Re: 2015

Ono asi hlavne nejde o to aby to jezdilo. Myslim ze zadna naftova spolecnost nedovoli, aby se po silnicich prohanela ve vetsi mire usporna auta, nedejboze elektroauta, ktera muzou tankovat elektrinu z Uranu.. Myslim, ze tohle je takove lobby, ze alespon do roku 2020 proste nebude k sehnani poradne auto na elektriku. Dodavam, ze vodik neni spasa, i para je sklenikovy plyn.

0/0
20.8.2008 21:15

Joj

Re: Re: 2015

Při masivním tankování vodíku by během pár let shořela ozonová vrstva.

0/0
20.8.2008 21:50

Racky

Re: Re: Re: 2015

Zajmavá info.. byl by odkaz?

0/0
20.8.2008 21:52

Joj

Re: Re: Re: Re: 2015

http://www.cbc.ca/news/story/2003/06/13/hydrogen030613.html?print

0/0
20.8.2008 22:02

__XXXX___

Re: 2015

Elektřina bude v roce 2015 stát asi 10x tolik, co dnes. Benzin vidím tak na 60 Kč/litr. Proto lidé budou dál jezdit na benzin. A co se týká toho "v čem budeme jezdit", tak to se neodvažuji po návrhu pana Kubery ani vyslovit. Mělo by se platit za registraci staršího auta 10.000 Kč.....

0/0
20.8.2008 21:57

rudastraka

Re: Re: 2015

to je zcestnej nazor

nejdrazsi soucasna elektrina - z fotovoltaiky - se vykupuje za kolem 12kc za kWh a tech 12kc je  vydelecnych. s rozsirovani FV cena clanku klesa a objevuji se i levnejsi a ucinnejsi clanky, takze za 10 roku 1kWh z FV prijde na 6 kc.

nevidim duvod aby elektrika stala skoro 10x tolik

0/0
20.8.2008 22:41

Joj

Re: Re: Re: 2015

Protože stát by pro tyto účely zavedl spotřební daň jako je to u benzínu a nafty.

0/0
20.8.2008 23:01

rudastraka

Re: Re: Re: Re: 2015

blbost

jak rozlisi, jestli elektrikou ze zasufky ohrivas mliko, nebo dobijis akumulator u auta??

spotrebni dan nahradi mytny - bude ho platit kazdy a i za popojizdeni doma na dvorku

0/0
20.8.2008 23:57

ggg

Re: Re: Re: Re: Re: 2015

Přesně tak, proto se začínájí už teď zavádět v evropě různé silniční poplatky a mítné, je to jen pozvolný přesun daní, stačí pak už jen regulovat dle evropského vozového parku. Už podle toho lze vycítit, že velká změna v pohonu automobilů je za dveřma, za 15-20 let se auta na ropné produkty nezbavíte, nikdo je nebude chtít, ani s nulovou daní na benzín či naftu.

0/0
21.8.2008 6:59

von Kleist

Re: Re: Re: 2015

ale tech cca 13.5Kc je zhruba ten desetinasobek. A to jen proto, aby se podporoval tenhle (kvazi?)green zdroj energie. Kdyby se za tuto cenu prodavala energie k bezne spotrebe vsichni by dost breceli.... Pokud by se FV rozsirilo, musely by se resit problemy s jejim skladovanim, protoze neni vzdy okamzite k dispozici, coz by jeji vyuzivani dal prodrazilo. 

0/0
21.8.2008 9:26

Petr

VW

Titulek hodny iHeute - trapna reklama na Skodu, i kdyz puvodni clanek se Skodou nema nic spolecneho. Rec je o VW ne o vozech Skoda. To, ze VW bude mit seriove auto v roce 2015 ani zdaleka neznamena, ze to bude mit i Skoda. Je vseobecne znamo, ze Skodovka je vyrobni linkou pro vybehove platformy a motory v koncernu VW. To co uz nejde pouzit ve VW, protoze je to zastarale, montuje se do Schade a ryzuje se na tom dal. Nejmodernejsi technologie si nechaji pro sebe a do Schade se to dostane mozna v roce 2030.

0/0
20.8.2008 17:33

art

Re: VW

Nemáš pravdu, do škodovky se výběhové motory ani platformy nemontují. Abys nemusel rejpat tak v ní nejezdím.

0/0
20.8.2008 17:37

Petr

Re: Re: VW

A co je tohle:

1.9TDI - 20 let stary motor

1.4MPI - taky pekna sunka

Fabia II - 10 let stara platforma atd.

0/0
20.8.2008 17:46

rudastraka

Re: VW

treba takovy 1.4TSI nebo 1.8TSI jsou vybehovy motory trubko?

0/0
20.8.2008 17:38

Petr

Re: Re: VW

1.9TDI - 20 let stary motor

1.4MPI, taky pekna sunka

Fabia II - 10 let stara platforma a td.

0/0
20.8.2008 17:46

von Kleist

Re: Re: Re: VW

ano montuji se i starsi motory... a?

0/0
20.8.2008 17:51

Petr

Re: Re: Re: Re: VW

Precti si prvni prispevek tohoto vlakna.

0/0
20.8.2008 17:54

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: VW

"Nejmodernejsi technologie si nechaji pro sebe a do Schade se to dostane mozna v roce 2030." ??????

1.9TDI, 1.4MPI, dokonce i 1.2 se montuji i do VW

0/0
20.8.2008 18:02

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Re: VW

prave, ze ho ctu... "Nejmodernejsi technologie si nechaji pro sebe ...." pri tom se montuji motory jako treba TSI, coz to vyvraci.... a to, ze se jeste stale montuji zlepsene verze 1.9TDi naopak tu prezentovanou ideu nedokazuje, jde jen o pouziti techniky, ktera se jim osvedcila.

0/0
20.8.2008 18:03

Standa

dobíjení baterie

já prostě nechápu, v čem je problém nechat dobíjet baterii za jízdy pomocí dieslového motoru - tak by se točení kol a síla dieslu využilo dvakrát.

pohyb směrem dopředu a dobití baterie

zauvažujte o tom, vy vývojáři

0/0
20.8.2008 17:11

remet

Re: dobíjení baterie

slysels nekdy o zakonu zachovani hmoty a enegie? ;-D

sice bych ty Lipolky nabil, ale zase bys mel vyssi spotrebu na motoru (o ucinnosti takoveho nabijeni ani nemluve)

0/0
20.8.2008 17:13

bobo

Re: Re: dobíjení baterie

Toto se skutecne pouziva, trba ve tancich a lokomotivach. Disel funguje jako elektrogenerator, vlatni pohon zajistui elekromotory. A proc je ti vyhodne? Protoze se elektricky motor lepe reguluje nez motor spalovaci, ktery ma dobrou ucinnost jen  pro urcity pocet otacek. Je tedy vyhodne, kdyz spalovaci motor bezi na optimalnich otackach, vyrabi elektrinu a ta se pak pouziva k vlastnimu pohonu. Obrovsky pokrok na poli polovodicu snad umozni pouzititi teto technologie i pro mensi stroje nez tanky a lokomotivy.

0/0
20.8.2008 22:08

rdy

Re: Re: Re: dobíjení baterie

To jsem netusil ze se to pouziva i v Tancich - byl by odkaz ??

0/0
20.8.2008 22:39

mrdák

Re: Re: Re: Re: dobíjení baterie

treba Tiger II z druhe svetove valky

0/0
20.8.2008 23:39

Petr

Re: Re: Re: Re: Re: dobíjení baterie

He he he, to jsi nedal zrovna dobrej priklad. Ano toto se pan Porsche pokousel nasadit, ale protoze mu to skoro nikdy poradne nefungovalo, zustaly u Maybach s klasickou prevodovkou ....

http://www.valka.cz/newdesign/v900/clanek_529.html

0/0
21.8.2008 17:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.