- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jenom, než se dostane lodí (spalující naftu po desítkách tisíc litrů) do Evropy ... a to nemluvě o ekologické zátěži - baterie ...
Ale s bezpečností už to zřejmě bude horší.....
Nejdřív si zjisti jestli to tak je než to napíšeš.
nechápu, jak může být smart - auto pro dva - považovaný za ekologický....
tak je určitě ekologičtější, když jeden člověk jede v autě pro dva, než když jeden člověku jede v autě pro sedm...
Vsemi "odborniky" opevovany Toyota Prius je co do ekologie vyroby+provozu+recyklace az na 74. miste - je na tom nejhure ze vsech Toyot. Lepe jsou napr. auta jako Toyota LandCruiser, Toyota Camry, Mercedes ML, Range Rover Sport, Land Rover Discovery, BMW rady 7, Jeep Grand Cherokee, Hummer H3 atd.
Ekologicnost automobilu se nehodnoti jen podle mnozstvi CO2, nybrz podle souhrnu vice faktoru jako je energeticka narocnost vyroby, provozu, likvidace - kolik a jakych skodlivin je pritom vsem emitovano, jake materialy jsou pouzity...
Bohuzel skoro veskere moderni s motory s primym vstrikovanim na tom jsou dost zle diky nadmerne produkci nano castic , prodce jedovatych Hydorxydu a NOx. U hybridu jsou zatim velkym handicapem jejich baterie a nadmetne emise nizkoobjemovych motoru.
Podle DUST2DUST Study CNW Research byl v roce 2007 nejekologickejsim vozem planety Jeep Wrangler nasledovany Toyotou Yaris a Corollou, Chevroletem Aveo a Fordem Focus na patem miste.
Vytřískat článek z toho, že někdo seřadí miniauta podle průměrné spotřeby... jinou informační hodnotu jsem nenašel...
Navíc, kdo zhodnotí "ekologičnost" výroby a hlavně likvidace daných aut? Teprve potom má smysl něco srovnávat.
...co má společného CO2 s ekologičností...
"Německý autoklub ve svém každoročně zveřejňovaném žebříčku hodnotí především spotřebu, množství emisí CO2 na počet ujetých kilometrů, míru hluku a množství škodlivin, které vycházejí z výfuku."
Hluk a škodliviny ano, tam hodnocení rozumím, ale proč posuzovat množství netoxického a pro rostliny dokonce blahodárného CO2 vypouštěného auty?
Potože CO2 je hlavní příčinou smogových kalamit ve městech...
To je fakt zajímavý, že Daihatsu Cuore dopadlo stejně, když je to dcerka Toyoty a je v tom stejnej motor jako v Aygu
Bohužel v dnešní době většina neumí rozlišovat více rozměru najednou a dochází tak k neuvěřitelným zjednodušováním a matení veřejnosti. CO2 je jen jeden z ekol. aspektů. Pokud započteme veškeré náklady, chemikálie a recyklace, zjistíme paradoxně, že takový hommer je daleko ekologičtější než prius. V češtině je na to hezký článek na oslu http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&akce=showall&clanek=3503&id_c=99594 jinak v angl. je odkazů více.
Pointa je ale v tom, že z Priusu se to nedostane do vzduchu a nemusíme to dýchat. Elektromobily ještě dlouho nebudou (jestli vůbec někdy budou) lepší varianta, než spalovací motor, ale z hlediska emisí je podstatně efektivnější je filtrovat ve velkým v elektrárně, než katalyzátorem pod každým autem. Nemluvě o energii z jádra atd...
Toyota Prius podle autoklubu do ovzduší vypouští 104 gramů CO2 na jeden ujetý kilometr.
Tzn., že každý km vypustí 10 deka, takže za 10 km - 1 kilogram!!??