Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Crash test v 80 km/h: ani nejbezpečnější auto neodolá

Ani velmi bezpečný vůz nezaručuje své posádce při nehodě v osmdesátikilometrové rychlosti, že z něj vyvázne bez úhony. Naopak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

expert

A tenhle znate?

Chces znat vsechny mechaniky v okoli? Kup si francouze ;-D

0/0
6.9.2008 21:45

.

Problém je, že spousta lidí označuje RENAULT za AUTO

To je spíše takové luxusní(myslím tím náklady za servis) přesouvadlo. Renault nemůže být zárukou objektivního testu. :-© 

0/0
2.9.2008 21:38

Kosta262

Re: Problém je, že spousta lidí označuje RENAULT za AUTO

Proč?

0/0
2.9.2008 22:05

Libor H.

Re: Problém je, že spousta lidí označuje RENAULT za AUTO

Panáčku nevim proč seš tak hloupej. Laguna 2 v roce 2001 bylo první auto s 5 hvězdama a pořád je to špička v bezpečnosti.

0/0
2.9.2008 22:42

darmo

Re: Re: Problém je, že spousta lidí označuje RENAULT za AUTO

No, je otázka, jestli je to špička v bezpečnosti, nebo špička v přípravě konstruování vozů bezpečných při nárazech dle metodiky ENCAP.

0/0
3.9.2008 10:16

mikes

Re: Re: Re: Problém je, že spousta lidí označuje RENAULT za AUTO

Tak nejak R^

0/0
4.9.2008 14:44

pája

chce to lehkou nohu

Lidi jezděte opatrně.

0/0
2.9.2008 20:39

NovoCZ

Re: chce to lehkou nohu

Jak říkala ta maminka pilotovi za války - hlavně lítej synáčku nízko a pomalu !

0/0
2.9.2008 20:49

jgeo

Re: Re: chce to lehkou nohu

a v zatackach brzdi!

0/0
3.9.2008 10:07

mikešek

pak budeme jezdit 40 km/h, zítra začnu

raději pomalu než pijít k úrazu, pak je dycky času habaděj ...

0/0
2.9.2008 19:53

Bóbika

Tak to víme, že

Energie roste se čtvercem rychlosti. Ve 100km/h se pak Laguna promění v sadu pamětních medailí...

0/0
2.9.2008 13:26

řidič

Re: Tak to víme, že

8-o8-o A Octávie i Fábie sou na sadu pamětních medailí už v tý 50-sátce. Škoda že Škoda nedělá bezpečný auta. 8-o8-o

0/0
2.9.2008 17:39

hivesss

Re: Re: Tak to víme, že

A na tos prisel proboha jak?Rv

0/0
2.9.2008 17:57

Bořek stavitel

Re: Re: Tak to víme, že

a všiml sis že se 120 už nevyrábějí? ;-)

0/0
2.9.2008 19:21

bardubal-No1.

Re: Re: Tak to víme, že

EuroNCAP mluví jasně . Škoda 5 ***** hvězdiček neumí. ;-O;-O;-O;-O;-O

0/0
2.9.2008 20:29

pája

Re: Re: Re: Tak to víme, že

Škoda Octavia II. má jen 4 hvězdy. Velký nebezpečí při nárazu v 50 km/hod. hrudník a pravá noha. je to na www.euroncap.com

0/0
2.9.2008 20:41

hivesss

Re: Re: Re: Re: Tak to víme, že

At koukam jak koukam, tak hrudnik a pravou nohu u ridice ma tebou zminena Octavia oznacenou zlute, tj. jako primerene namahane...

0/0
2.9.2008 22:52

hivesss

Re: Re: Re: Tak to víme, že

A Roomster asi neni Skoda, co?

0/0
2.9.2008 22:46

hivesss

Re: Re: Re: Tak to víme, že

Jo a ted uz nemuzu zapomenout ani na noveho SuperBa...

0/0
2.9.2008 22:47

pavlik

Tomuhle rikam crashtest...

http://www.sportovnivozy.cz/index.php?idvyrb=132&akce=nehoda_detail

R^;-D

0/0
2.9.2008 12:51

Picolik

Re: Tomuhle rikam crashtest...

Proto je lepší stát na semaforu jako první ;-)

0/0
2.9.2008 13:30

xxl

Re: Tomuhle rikam crashtest...

Kachna a zelenej Golf jsou jistíRv červenej Golf malá šance.

0/0
2.9.2008 14:35

Atomas

Kde udělali soudruzi chybu?

Video pro šetřílky, co se těší na čínská auta;-D http://www.youtube.com/watch?v=Dimg2n2Azwg&feature=related

0/0
2.9.2008 12:39

Dreamer

Nechci vyvolavat flame,

...ale kdyz jezdite v autech, a ne v radobydobre vypadajicich "autech" ze statu, kde maji nejlepsi zkusenost leda tak s pestovanim ryze - ale zase o tom potom, v tom jsou mistri... tak je vase sance na preziti vyssi :-) Jen si to chce pri uvodni volbe vozu jaksi vybrat, co od neho chci. A nesetrit tam, kde se to nevyplati (v tomto pripade na sobe a svych blizkych). Ja trebas na prvni misto nekompromisne radim bezpecnost. pro ilustraci - h ttp://www.youtube.com/watch?v=2OmhxMf5oYc

0/0
2.9.2008 10:17

Atomas

Re: Nechci vyvolavat flame,

Ano, moje řeč. Avšak navzdory tuhosti a bezpečnosti těchto vozů lze na videu vidět, že by posádka při této rychlosti vzhledem k obrovskému spomalení dopadla hodně špatně. S bezpečností souhlas - švédská ocel je švédská ocel;-D http://www.youtube.com/watch?v=qSYxj1wFULM

0/0
2.9.2008 10:29

Dusan321

Re: Nechci vyvolavat flame,

Hezkej marketing. Ale nejak ten predrazeny zastaraly svedsky srot prodavat musi. ;-D

0/0
2.9.2008 17:49

white_sadhus

laguna

tohle je jeji nejvetsi prednost, tech 6 airbagu v zakladu. na ces!ky silnice smrti snad nic jinyho ani nebrat

0/0
2.9.2008 9:49

Atomas

Dodávka

A víte co udělá sto km/h a těžkej náklad s dodávkou? : http://www.youtube.com/watch?v=Ukq-UUQAcZs

0/0
2.9.2008 9:26

Hagenbaden

Re: Dodávka

TY <> 8-o. To by meli videt vsichni ti rideri, co jezdi s dodavkama 160Km/h po dalnici :-/

0/0
2.9.2008 9:54

ntk

to říkám vždy; faktor smrti při nehodách je rychlost

vždy je faktorem smrti při nehodách rychlost. Nehoda se může stát z nedbalosti, nepozornosti atd atd. ale to je důvod proč dojde k nehodě, ale to že tam umírají lidé, je především tím, že někdo tam jel rychle. A co je to rychle ?  -- Lidé se mylně domnívají, že když mají velká auta typu BMW X5 za několik milionů, že je žádná nehoda nemůže ohrozit na zdraví a životě, ale opak je pravdou i v takovém autě se dá zabít a to velice lehce a nemusí se jet ani až tak rychle... takže tato mylná důvěra ve velkých drahých autech jen přidává na sebebvědomí řidičům a jezdí rychleji.... takže je dobře, že se začínají dělat tyto testy...

0/0
2.9.2008 9:06

Rosomak

Re: to říkám vždy; faktor smrti při nehodách je rychlost

Nedomnívají se mylně. Rozhodující při střetu je hybnost. Které auto ji má větší, vyhrává. Tj. pokud nenarazíš do pevné překážky, ale to je percentuelně menší pravděpodobnost střetu, viz statistiky.

Když tak se podívej po testu, jak dopadlo čtyřhvězdičkové Audi Q8 s pětihvězdičkovou nákupní taškou.

0/0
2.9.2008 13:36

Honza

Re: Re: to říkám vždy; faktor smrti při nehodách je rychlost

Tak to už trochu motáš jablka a hrušky. Hybnost se uplatňuje, tak, že platí zákon zachování hybnosti. Tj., že celková hybnost soustavy před nárazem a po nárazu je stejná. (a nulová vzhledem ke slepenci obou sražených aut, budeme-li považovat srážku za zcela nepružnou).

Samotná hmotnost nerozhoduje, resp. málo. Rozhoduje schopnost pohltit energii a schopnost ochránit posádku. Ve výhodě je velké auto, ale ne kvůli hmotnosti.

Principielně je to stejné, jako byste řekl, že vyhrajete nad vystřelenou kulkou, která má pár desítek gramů, protože máte 80 kg. :-):-)

0/0
2.9.2008 14:03

Myrisek

Re: Re: Re: to říkám vždy; faktor smrti při nehodách je rychlost

Samozrejme, ze hmotnost a potazmo hybnost rozhoduje. Je jasne, ze

zalezi na deformacnich zonach a tedy pohlcenim energie, ale tezsi auto

bude mit vzdycky velkou vyhodu oproti lehcimu viz vyse jmenovany stret

Q7 vs. Fiat 500, protoze deformacni zony Fiatu uz moznou energii

pohltily a tak musi dojit k deformaci karoserie a prostoru pro posadku. .

0/0
3.9.2008 15:07

Myrisek

Re: Re: Re: to říkám vždy; faktor smrti při nehodách je rychlost

Mluvim o pripade, kdy dojde ke stretu s pruznou a hlavne pohyblivou

prekazkou. V pripade, ze narazime do betone zdi je samozrejme hmotnost

na skodu, ale k takovym situacim prilis nedochazi (nebo aspon ja se

spis bojim, ze me nekdo srazi, nez abych narazil do zdi, stromu atd)

0/0
3.9.2008 15:07

ntk

Re: Re: to říkám vždy; faktor smrti při nehodách je rychlost

v tom případě se taky podívej jak dopadne střet A Q8 s náklaďákem (nákupní taška bude v tomto případě audina) A co se stane když se srazí dva kamiony, bude to masakr opravdu velký a o to větší čím vyšší je rychlost při nárazu...

0/0
2.9.2008 14:15

Honza

Re: Re: Re: to říkám vždy; faktor smrti při nehodách je rychlost

Prosím, přečti si můj předchozí příspěvek ještě jednou, třeba ti to docvakne.

Mimochodem netvrdím, že A Q8 vyhraje ve střetu s náklaďákem. To je extrémní případ.

Tvrdím (na příklad), že těžší auto bez soudobých ochranných prvků nemusí ochránit vůbec tak dobře, jako nové, menší.

Když si to šoupneš na googlu, najdeš crash test starého Volva a nového Renaultu - například.

Kapišto?

0/0
2.9.2008 14:26

ntk

Re: Re: Re: Re: to říkám vždy; faktor smrti při nehodách je rychlost

a já zase tvrdím, že není auto co může zachránit lidi před smrtí.... jezděte pomalu a nebudou mrtvé ! A to je konec tečka...

0/0
2.9.2008 14:56

Little Boy

Re: Re: Re: Re: Re: to říkám vždy; faktor smrti při nehodách

Si najivni jestli si myslis ze lidi prestanou umirat pokud se zacne jezdit pomalu, muzes se stavet na hlavu jak chces a presto se tomu nevyhnes....

0/0
2.9.2008 16:13

falonso

Re: Re: Re: Re: Re: Re: to říkám vždy; faktor smrti při nehodách

Jasně lidi machrujou,nebezpečně předjíždí atd,ale uvědom si že ročně zemře na silnicích tisíc lidí.Zhruba sedm stovek právě kvůli vysoké rychlosti a to už je velké číslo.Můžeš jet opilý,můžeš nebezpečně předjíždět,ale to vše je v rychlosti kolem 60-70 km bez ztráty na životech,pokud sedíš v bezpečném voze.Ale ve 130 už můžeš většinou jen počítat andělíčky.Tak tu netvrďte,že to není o rychlosti!!!!Vždy je to o rychlosti.Právě ta kinetická energie při nárazu zabíjí !!!!

0/0
2.9.2008 21:03

Little Boy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to říkám vždy; faktor smrti při

Lidi umirali jeste kdyz auta nebyly a budu umirat at auta budou nebo ne, nezavisle na tom jak rychle jezdit budou. Tak at me tu nikdo nevyklada kraviny ze kdyz budu jezdit pomalu tak neumru. Si snad myslite ze tu vy dva experti budete navecnost??? Prece nemuzete zakazet vsechny cinosti pri kterych muzu umrit, stejne se tomu nevyhnete...

0/0
3.9.2008 7:12

falonso

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to říkám vždy; faktor smrti při

Ty si vocas,já se tu bavim o mladých lidech ve věku kolem 20-ti let,který se vrací z diskotéky a obtočí se kolem stromu.Když ten strom omotáš v 60 km/h máš šanci přežít,když ve 110 km/h tak je po tobě.Mnohdy tě sejme nějakej idiot a vůbec za to nemůžeš a proč tě sejme?---protože nezvládl řízení---proč nezvládl řízení?---protože jel vyšší rychlostí než daná situace vyžadovala !!!!V malý rychlosti dokážeš smyk ukočírovat,ve velký se na silnici roztočíš jak káča a sejmeš všechno co je kolem !!!

0/0
3.9.2008 8:39

Little Boy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to říkám vždy; faktor sm

vocas ses ty, se nekdy podivej na statistiky pricin umrti a zjistis ze nehoda v aute je zanedbvatelny promile. A z tech statistik bohuzel vyplyva ze spis v 50 budes pul roku lezet v nemocnici s vyvodem po chemoterapii a chcipat na rakovinu a jeste si budes rikat ze je skoda ze te nakej idiot v tom aute nesejmul...

0/0
3.9.2008 9:59

falonso

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to říkám vždy; faktor sm

Tak v tomhle holt máme dost odlišnej názor.Radši umřu na chorobu a vím,že jsem žil co bylo v mých silách a ne aby mě sejmul nějakej teplouš s kšiltovkou v tátovo BMW a já tu nechal manželku a dvě malý děti...

0/0
3.9.2008 11:45

xmaz

Velký bada bum!

Zvýšení nárazové rychlosti z 64kmh na 80? Proč ne? Alespoň se crashtesty trochu přiblíží běžné praxi na českých silnicích.:-) Euro NCAP nějak zaspali, zvýšit náročnost testů měli už dávno...

0/0
2.9.2008 8:28

stoural

Re: Velký bada bum!

Ale houby.

0/0
2.9.2008 9:22

Já 1.

Re: Velký bada bum!

drtivě největší procento nehod je v malých rychlostech a ve městě. Na dálnici když  narazíš, tak ti nic nepomůže, pokud ovšem nemáš žigula či 12O-cítku.

0/0
2.9.2008 10:33

pepa

Re: Re: Velký bada bum!

Ano, žigul a 120 může narazit ve 130 do zdi, řidič se opráší, koukne na odřenej lak a jde volat pojišťováka;-D;-D;-D

0/0
2.9.2008 10:37

iks

Re: Re: Re: Velký bada bum!

ve 130 ti? Tak starý řidiči v ČR nejsou, nelakuj !!!

0/0
2.9.2008 13:49

Kosta262

Re: Velký bada bum!

Ne-e. My naopak potřebujeme, aby se ten typ řidičů, kteří soustavně létají ven ze zatáček, sám vyeliminoval. Když zčaneme vyrábět ještě bezpečnější auta, bude nám to tu jezdit pořád.

Takže buď snížit rychlost při crashtestech na 30, nebo místo airbagu do volantu harpunu. To by snad pomohlo.

0/0
2.9.2008 22:22

Mr. SkyFish

Takže

Klidně si kupte auto z číny, vyrobené z papírového plechu, při osmdesátce vám urvaný motor urazí hlavu a neskončíte na vozejku, jako v autech s pěti hvězdama. ;-) Rychlá smrt je lepší, než živoření jako mrzák.R^:-)

0/0
2.9.2008 8:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.