Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Automobilky snižují emise prý jen pomalu, nejvíce se snaží Němci

Automobilky mají stále ještě daleko k naplnění emisních cílů, které chce v blízké budoucnosti stanovit Evropská unie. EU si představuje, že v roce 2012 by nesměla průměrná úroveň emisí u nově vyrobených automobilů přesáhnout hranici 130 gramů oxidu uhličitého na kilometr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Agent

Výběr

To si holt lidé musí vybrat:

- buď auta se současnými emisemi

- nebo lehčí s menšími emisemi ale méně bezpečná

- nebo lehčí, stejně bezpečná ale daleko dražší (kompozity jsou dražší než plech)

0/0
26.8.2008 12:27

pepa

Re: Výběr

A kazdopadne se slabsi motory s mensim poctem valcu + turba

0/0
26.8.2008 13:24

__XXXX___

Snižovat CO2

je demagogie. Daleko větší škodlivinou jsou pevné částice a oxidy dusíku.R^

0/0
26.8.2008 11:50

Agent

Re: Snižovat CO2

A to prý v noci vypouštějí CO2 i rostliny - neměli bysme na noc zakrývat lesy igelitem? ;-D;-D;-D

0/0
26.8.2008 12:29

__XXXX___

Re: Re: Snižovat CO2

To by ti Bursík dal - igelitem!(Y) Viděl bych to na zakrývání kytiček aktivistama z Greenpeace R^

0/0
27.8.2008 10:25

X

Dobra demagogie

Hmm, tak tohle je fakt slusne demagogicky clanek. Nejvice se snazi Nemci, jo? Nemci nejvic zaspali a ted se jen stezi snazi dohnat konkurenci. Napr. Peugeot mel uz loni prumerne emise 141 g, Renault 150. Je jasne, ze z techto nizkych hodnot to dal snizovat neni tak lehke. Navic, kdyz to vyjadrime v procentech, ze? No, hlavne, ze BMW je premiant, kdyz to stahnul na 170. Jasne, je to o sedm procent! To jsou fakt borci! :-) Podle tehle logiky by se Ferrari mohlo brzo stat ekologickym leadrem Evropy, ted jsou nekde na 320, hodit to o deset patnact procent dolu by nemel byt problem a mame tu palcove titulky :-))))

0/0
26.8.2008 10:55

rudastraka

Re: Dobra demagogie

ty ses totalne vypatlanej ikvac

porovnavas auta nizsi stredni tridy s vyssi stredni nebo luxusni

tam kde zabozrouti konci, bmw zacina

0/0
26.8.2008 11:08

John

Re: Re: Dobra demagogie

Tva reakce je dobrym dukazem, ze jedinym vypatlancem tehle diskuze jsi ty. Kdybys umel cist, tak bys vedel, ze narizeni EK si na nejake tridy nehraje. Mluvi se jen o prumernych emisich na celou automobilku. Primitive.

A navic, odkdy treba nabidka Citroenu konci na urovni BMW jednickove rady? Jsi sprostak a primitiv. Tot vse.

0/0
26.8.2008 11:39

rudastraka

Re: Re: Re: Dobra demagogie

hele, ikvaci, v ramci tridy to tak je.

kdyz se vezmou vlajkove lodi, rozmerove srovnatelne BMW7 a citroen C6, citroen ma nejvykonnejsi motor 155kW, BMW ma nejslabsi motor 170 kW a nejvykonnejsi 327kW. dokonce i nejmensi model BMW 1 nabizi vykonnejsi motor nez je nejvykonnejsi motor u vlajkove lodi citroenu.

nez zacnes neco placat, tak si zjisti fakta, jestli toho jsi schopen

0/0
27.8.2008 1:37

Dusan321

Re: Dobra demagogie

Myslim, ze i pri zbeznem pohledu na auta, ktera vyrabeji francouzsti a nemecti vyrobci je zrejme, ze Frantici opravdu na sve prumerne emise ani moc makat nemuseli.

0/0
26.8.2008 18:31

falonso

Re: Dobra demagogie

Přesně tak,už dneska má Renault vozy co vypouští pouhých 120 g/km u menších typu clio a kolem 150 u větších typu Laguna,zajímalo by mě,které VW to má...Zkusím hádat---žádné!!!!!!

0/0
26.8.2008 20:11

rudastraka

Re: Re: Dobra demagogie

laguna 2.0dCI 127kW 6,5 l/100km, 172g CO2/km

vw pasat 2.0tdi 125kW 5,8l/100km, 153g CO2/km

bmw3 320d 130kW 4,8 l/100km, 128g CO2/km

srovnatelny auta, srovnatelny vykony - renault nejhorsi

rek bych ze ses za blbce

0/0
26.8.2008 21:54

falonso

Re: Re: Re: Dobra demagogie

To co jsi sem napsal jsou hodnoty u verze s FAP filtrem.Verze bez FAPu je u Laguny 2.0 dci 157g/km a navíc u motorizace 1.5 dci je hodnota 130 g/km,což je na auto s váhou přes 1500 kg dobrá hodnota.Takže ti zase štafetu blbce předávam zpět..

0/0
27.8.2008 8:18

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Dobra demagogie

vw ma dpf filtr, renault bez filtru ma jen 150 koni, porovnavam stejny vykony. ta ekologie u renaultu je dost podivna - snizeni emisi za cenu o 20% vetsi spotreby a produkci co2

vw ma 1.9 tdi bm 136g co2/km

ten tvuj kolovratek od renaultu - to je jediny parametr, kde je co2 lepsi, kazdopadne takovyhle motor do tohodle auta si muze dat jen blazen

0/0
27.8.2008 8:59

falonso

Re: Re: Re: Re: Re: Dobra demagogie

Ono takových bláznů s maloobjemovými motory ale bude víc a víc,protože automobilky právě z důvodu nuceného snižování emisí budou muset upustit od tradičních obsahů.Je to samozřejmě škoda,protože obsah ničím nenahradíš,ale je to tak.Navíc se dnes vývoj zaměřuje na maloobjemové turbobenzíny,které mají skloubit pěkný výkon,přijatelnou spotřebu a uspokojivé emise.Renault Clio III 1.2 TCE 100k,průměrná spořeba 5,8l/100km a emise 137g/km CO2...Tak jako tak jsou spalovací motory asi na vrcholu po tech.stránce a čekat něco výrazného už nemá smysl.Bude spíš zajímavé kterým směrem se bude vývoj dál ubírat---vodík,plyn,elektro?

0/0
27.8.2008 10:55

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobra demagogie

vyvoj turbobenzinu byl bohuzel zanedbavam a renault je zase pozadu, i kdyz ma aspon tu 1.2TCE. vw ma minimalne 3 objemy s turbem a u kazdeho objemu ruzne vykonove varianty. navic ve sve nabidce ma turbobenzin nepretrzite minimalne 10 roku

dalsi smer ja sazim behem 20 let na cisty elektro. mrkni eestor, to je zajimavy

0/0
27.8.2008 11:56

falonso

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobra demagogie

taky je mi nejvíc bližší čístý elektro,není nad to si přes noc píchnout auto v garáži do zásuvky,tak jako to teď děláme u mobilního telefonu  a ráno vyrazit v plné síle:-)Výroba vodíku je energetický nesmysl a pak jedině CNG,ale to taky není řešení navěky.Hybrid je zbytečnost a úchylnost dnešní doby....

0/0
27.8.2008 12:59

falonso

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobra demagogie

Jinak koukal jsem na ty stránky a fakt dobrý.Už aby něco takovýho přišlo,z ulic zmizí smrad,jen je otázkou zda jsme schopni vyprodukovat takové množství elek.energie,abychom nakrmili všechna auta.To nesmíme mít ve vládě zelený,co blokujou výstavbu jaderných elektráren...

0/0
27.8.2008 13:09

rudastraka

Re: Re: Dobra demagogie

vw polo bluemotion 1.4TDI 59kW 3,8 l/100km, 99g CO2/km

renault clio 1.5dCi 63kW 4,4 l/100km, 117g CO2/km

dvojnasobnej blb

0/0
26.8.2008 22:08

falonso

Re: Re: Re: Dobra demagogie

1.4 Tdi není motor,ale shluk náhodných výbuchů trojhrnku...;-D

0/0
27.8.2008 8:21

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Dobra demagogie

tvrdils ze vw nema auto pod 120g co2/km

0/0
27.8.2008 9:00

__XXXX___

Re: Re: Re: Re: Dobra demagogie

No co? Splašenej vysavač, no. Ale emise má velmi nízkéR^

0/0
27.8.2008 10:28

gaDzin

porucime vetru desti

EU by take melo zatlacit na zdravotniky, kazdy rok umiraji tisice lidi na rakovinu. Cili v roce 2012 budou mit 60% uspesnost v leceni, V roce 2015 to bude 75%. A kdyz ne, tak jim naparime pokutu

0/0
26.8.2008 10:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.