Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové české auto: Kaipan 15 za 159 tisíc korun

Nejmenší česká automobilka Kaipan právě na pražské Štvanici představila svůj nový model. "Je to opět sportovní dvoumístný roadster," prozrazuje Michal Hradský, majitel firmy, která sídlí ve Smržovce v Jizerských horách. Dárcem "orgánů" pro českou novinku je tentokrát Škoda Fabia.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavel

test bezpečnosti

Docela zábava by byl nějaký crasch test ... myslím že průměrný výsledek bude 0 hvězdiček.

Do toho bych nesedl.

0/0
22.9.2008 11:31

pavelfrym

verus k1

kdyz to srovnam ze slovenskym k1, tak nevim

0/0
17.9.2008 11:03

X

Koupím to a dám si do toho 1.2 HTP

Jsem zvědavej jak to pojede :-)

0/0
15.9.2008 19:01

emylak

Kdo stavi ten stavi

Myslim ze je to super zprava, zaklad z favorita me od tohoto vozu ponekud odrazoval.  A co se tyce zdejsich ohlasu v diskusi, zamyslete se prosim nez neco napisete. Myslim ze panove z Kaipanu radi prijmou vase lepsi designove navrhy, stejne tak uvitaji vasi aktivitu v pripade jednani s urady,aby mohlo byt auto homologovano. Pokud vim, tak uplne prvni kaipan stal 4 roky v garazi, tak dlouho trvalo urednikum, nez pochopili, ze auta nemusi delat jen velka fabrika. Zvlast kdyz se jedna o tak vystredni vozy, jakymi kaipan je.

K celkove koncepci vozu - starych fabii je tu pomerne dost, neni problem sehnat donor-car. Shanet kompletni streva treba s focuse by bylo drazsi.  Navic kdo chce skutecne narezove auto, sahne po Kaipanu 57 - replice LOTUSu Super 7, po zadnim nahonu. Toto je urceno pro zacinajici sportovni jezdce, ale neni to zadne orezavatko. Pomer vykonu pres 118 KW na tunu je velmi slusny. Kdyz uvazite ze Octavia RS dosahuje pouze 101 KW/t. Takze je jasne kdo vitezi

0/0
12.9.2008 19:25

Frank

Design dělali v Číně?

Přední maska je hnus. Ta je dělána z tahokovu, jako "tuning" garážníků. Předpokládám, že to ani nemá homologaci.

0/0
4.9.2008 19:31

pes Jonatán

cha chá

co to zase řešíte? to zase zablokovali diskuzi na novinkách nebo co?? prostě auto originál... mimochodem, kdo má v mém okolí fabii, pochvaluje si podvozek, nikdy jsem to neřídil, jen se vezl a paráda, kdo z vás, žvanilů, to vůbec kdy řídil?? ;-D;-D

0/0
3.9.2008 22:12

Auto

sportovní

Náš sporťák:44kW-650kg-150km/h8-o

0/0
2.9.2008 21:19

Ne-fanda

Re: sportovní

R^R^;-D

0/0
5.9.2008 18:40

Forrrest

Pry "sportovnimi auty"

;-D;-D

0/0
30.8.2008 16:55

verstappen

Re: Pry "sportovnimi auty"

právě jsem to sem chtěl taky napsat. V jednom odstavci je napsáno jak tam dávají motor o 44 kW a hned v dalším že o naftě neuvažujou, že vyrábějí sportovní auta ;-D;-D;-D

0/0
31.8.2008 14:46

Tomas

Re: Re: Pry "sportovnimi auty"

Nechapu proc se smejes. Vykon neni jen o kilowatech, ale o pomeru vaha/kilowaty a ten u Kaipanu pri jeho 650 kilech pohotovostni hmotnosti vubec neni spatny.

0/0
1.9.2008 7:56

halalik

159 tisíc versus 450 tisíc...

Jestli to chápu dobře, tak k té "stavebnici" za 159 tisíc, potřebuji navíc defacto ještě kompletní Fábii...8-o

Tak proto se mi ten cenový rozdíl zdál tak podezřelej...

0/0
30.8.2008 11:07

X

Re: 159 tisíc versus 450 tisíc...

Koupíš díly z bouraček na vrakáči. Takovejch nabořenejch Fábek tam musí být mraky!

0/0
15.9.2008 19:02

MH

Parodie na exkluzivní roadster?

Pokud pan šéf chce vyrábět malosériové exkluzivní auta, měl by:

1) Tvorbu designu zadat designérovi

2) Zvolit lepší platformu, na které auto postaví (z Favorita k Fábii je to jako z bláta do louže)

3) Představení auta veřejnosti zorganizovat na lepším místě než na nějakém parkovišti před kontejnery.

0/0
30.8.2008 10:31

MH

Re: Parodie na exkluzivní roadster?

Sice se tím auto prodraží, ale najdou se lidé ochotní si ho koupit, kteří by si ho dnes nekoupili, jelikož je spíše cílem posměchu.

Od auta s designem dětského plastového šlapátka od rákosníků s motorizací z favorita nebo fábky se exkluzivita očekávat nedá.

Za 450.000 kč se dá pořídit BMW Z3 a to je auto, které se může označovat za exkluzivní roadster.

0/0
30.8.2008 10:31

Dave

Re: Parodie na exkluzivní roadster?

1) to už právě udělal .Doposud se jen kopírovalo  od LOTUSU ......:-/

2) bohužel nastavené legislativní podmínky jsou tady v Čechách opravdu hodné obdivu od našich západních kolegů ;-€

3)už tam se představil první kousek tohoto kočkopsa .... .

0/0
31.8.2008 12:08

Bekele

HMMM

od zadu po volant hezký, předek naprosto nechutně hnusnej, ta mřížka to je doufám špatnej vtip.

0/0
29.8.2008 23:16

Petr Tenzor

Vidím, že je tu sraz

duševně méněcených zakomplexovaných ubožáků, kteří se potřebují vyžvanit. To dneska Novinky nejedou či co?;-D

0/0
29.8.2008 22:16

Tomas

blbecci

Ubozaku, kteri nic nedokazali, jezdi v 10-15 let starych autech, ale po Kaipanu plivou......chudaci.

0/0
1.9.2008 7:59

blbeček

Re: blbecci

Moje auta byla vždy 3 roky stará když jsem je kupoval a komplexy opravdu trpím. Především komplexem odporu k prznění automobilového designu.

Autor  by se měl věnovat nejenom celkovému dojmu svého výtvoru, ale i řemeslnému zvládnutí 3D návrhu. Slyšel už někdy o vyhlazování designových křivek a ploch? Bezierovy pláty? Nic? Nebo snad karoserii navrhoval v MAXovi nebo Blenderu?

Pokud chtěl majitel továrny Kaipan na designu šetřit, měl se spíš obrátit na studenty středních nebo vysokých uměleckoprůmyslových škol. Dneska jsou mezi nimi opravdové špičky.

0/0
8.9.2008 20:59

Vena.M

Prectete si o tom neco a pak kritizujte ...

... je to vuz, ktery je primarne urceny jako stavebnice .. sezenete si vlasti fabii a doma si to postavite .. potom s timto vozem prijedete na typovou prohlidku do fabriky a pak na STK ...

A mate original, kterych tu moc nejezdi ... za penize, o kterych si muzou ostatni nechat jenom zdat .. je to auto pro individualisty, ne pro masy !!!!!

0/0
29.8.2008 16:43

Bonelord

Nicméně zřejmě dobře zaplatili novinářům za propagaci

jinak si nedovedu vysvětlit proč se o tomhle nesmyslu, který "výrobce" vystavil u popelnic před rozpadlou Štvanicí vůbec píše.8-o

0/0
29.8.2008 11:30

vymrzovac

Re: Nicméně zřejmě dobře zaplatili novinářům za propagaci

přesto v článku chybí základní informace. Píše se o tom,že se to prodává jako "základní stavebnice".To tedy není homologovaný vůz?    Každopádně by každý,kdo si to chce postavit,musel vlastnit licenci na výrobu osobních vozidel,a navíc by musel každý sestavený kus projít přes zkušebnu. Nebo je to jinak,páni novináři?

0/0
29.8.2008 11:35

Pete

Re: Re: Nicméně zřejmě dobře zaplatili novinářům za propagaci

Homologovaný to je, normálně to postavíš a dojedeš na STK to přihlásit. Protože to má malou sérii, tak kritéria nejsou myslím tak přísná.

0/0
29.8.2008 11:55

vymrzovac

NO TO JE BOMBA !

....nový ČESKÝ vůz.......určený I pro export;-D.....sporťák 77kW,kterému nechybí ani stěrače a topení;-D;-D;-D;-D..........možná těch 159tisíc v titulku někoho přesvědčí(pokud nečetl tu tabulku:-/   jako invalidní vozík dobrý!!!

0/0
29.8.2008 11:30

Standa

ty woe prej sportovní

prej "na naftu nikdy nedojde, chceme se zabývat SPORTOVNÍMI VOZY" a pak tam dají motor s pidivýkonem 44kW ;-D;-D;-D;-D;-D

Přední maska by se hodila spíš pro šlapací autíčko pro děti. Tomu by i těch pár koní pod kapotou odpovídalo...

0/0
29.8.2008 10:51

Bonelord

Re: ty woe prej sportovní

Ono to v podstatě je šlapací auto.:-P

0/0
29.8.2008 11:25

Pete

Gordon je o třídu jinde

Sice je to někde jinde s cenou, ale www.gordon.cz je trochu jiná káva. A design je taky mnohem lepší, v podstatě je to remake Aero 50 s technikou od Forda. Ale dvě mega jsou dvě mega.

0/0
29.8.2008 10:16

Srandy Kopec

Diesel nebude...

...to by pošpinilo sportovní střih auta, které v roce 2008 přešlo z podvozku z Favorita na podvozek z Fabie.

Je k dostání i verze bez motoru pro rychlé sjíždění prudkých kopců?

0/0
28.8.2008 22:58

so01

Ošklivé?

Nikoliv to je snad hnusnější než Subaru.

0/0
28.8.2008 14:06

bfsd

Re: Ošklivé?

To jo pane závidám, škoda 120 navždy.

0/0
28.8.2008 14:44

verstappen

Re: Ošklivé?

Subaru je krásný auto

0/0
31.8.2008 14:50

KulaCZEk

ale ono je to tak hrozne osklivy.....

O malo autech rikam ze jsou osklive, byvam casto cerna ovce mezi zbytkem...ale TOHLE JE ZRUDA....ten vzhled te predni masky...to bych jeden umrel.

0/0
28.8.2008 13:46

Bonelord

Absurdní taškařice

Nechápu, proč o tomhle nesmyslu pořád někde píší. Proč nenapíšete, že Lojza Novák včera přitloukl na trakař motor ze starý sekačky a tahá s tím hnůj z maštale? Vžyť je to to samé!:-P

0/0
28.8.2008 10:51

DaM

Teda, ...

... za 400 tis. dneska koupite Hondu S2000 v hodne dobrym stau, coz je oproti Kaipanu OPRAVDOVEJ roadster!

0/0
27.8.2008 23:26

Bochi1

Re: Teda, ...

No a co? Nevidíte rozdíl mezi 159k za nové auto a 400k za ojeté? Je jasné, že půjde o různé kvalitativní a výkonostní kategorie, takže to srovnání je mimo.

0/0
28.8.2008 4:17

Bochi1

Re: Re: Teda, ...

Teď jsem si všiml, jak zavádějící (v podstatě nepravdivý) je ten titulek, to pak tohle auto staví do jiného světla. Takže uznávám oprávněnost vašeho srovnání.

0/0
28.8.2008 4:26

DaM

Re: Re: Re: Teda, ...

No prave, ze KOMPLETNI Kaipan bude jeste drazsi, nez ta par let stara Honda. A hadejte, co bude spolehlivejsi auto - Kaipan z Fabie nebo Honda z Japonska? A to samozrejme nepocitam absolutni nepomer ve vykonu a radosti z jizdy :-)

0/0
28.8.2008 8:08

Mechrum

Re: Re: Re: Re: Teda, ...

Co bude spolehlivější vám řekne každej mechanik, kterej ví, že japonec až nakonecRv

0/0
28.8.2008 9:43

Bonelord

Re: Re: Re: Re: Re: Teda, ...

Zbastlená "felda" asi moc spolehlivá nebude.;-D

0/0
28.8.2008 10:52

dodo-dodo

Re: Re: Re: Re: Re: Teda, ...

tohle platilo mozna pred 30-ti lty;-D

bohuzel ted uz se to neda aplikovat ani na korejska auta, ktera jsou kvalitativne stejne jako "uzasna nemecka" a to jeste davaji 2x tak dlouhou zaruku

0/0
28.8.2008 16:25

nfg

Re: Re: Re: Re: Re: Teda, ...

jo a kočky by kupovali whiskas ... (ať žije tvoje rudá škoda 100)

0/0
28.8.2008 19:19

vtech

Re: Re: Re: Re: Re: Teda, ...

Tohle okridlene rceni je uz priblizne 25 let mrtve Rv

0/0
28.8.2008 20:05

Collin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Teda, ...

25 až sto25 :-)

0/0
5.9.2008 18:28

DaM

Re: Re: Re: Re: Re: Teda, ...

:-) Prave ze kazdej mechanik z praxe vi, ze japonska auta jezdi do servisu akorat v pripade bouracky. A navic s nimi mam pres 12 let zkusenost, japonec me nikdy nenechal ve stychu, narozdil od napr. Oplu...

0/0
29.8.2008 10:55

.

.

Pohledné výkonné(na svoji váhu) auto. R^

0/0
27.8.2008 18:17

...

Re: .

jj, 44kW na 680kg (15,5kg/kW), tomu říkám výkon, to je doslova trhač asfaltu ;-D I s motorem 74kw to má 9,2 kg/kW. Můj rodinný liftback střední třídy má 7,4 kg/kW. Žádnou roštěnku na něj sice neulovím, ale svezení to není špatné. Od sporťáku bych čekal lepší hodnoty.

Jak už tady padlo, za o mál vyšší cenu jsou na trhu stavěbnice skutečně výkonných aut. Cobra 427 je klasika klasik. Půl mega za kaipana by dal jen cvok. http://www.cobra-kyncl.cz/replic_cobra.html

0/0
27.8.2008 19:35

pepa

Re: Re: .

Tak ses pekne poplacal, jaky mas auto a dal co ? ;-D

0/0
28.8.2008 8:04

kuba78

Re: Re: .

jestli mas 7,4 kg/KW tak pri prumerne vaze dnesniho auta 1400 kg to vychazi skoro 190 KW. to  vypada na nejaky velky 6valec nebo dokonce v turbu. to mi nepride jako uplne standardni motorizace rodinneho auta. I kdyby to byl favorit, tak musi mit pres 120 kw motor to neni rodine auto ale raketa.

0/0
28.8.2008 22:44

kubas_86

Re: Re: Re: .

spíš někomu selhala kalkulačka ;-D

0/0
29.8.2008 23:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.