- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ty argumenty "proti" jsou úplně zcestný. Nevidím důvod proč argument proti by měl být, že ničí podvozky aut, když práve proto se tam dávají. některý argumenty opravdu postrádají hlavu a patu.
Nedávno jsem viděl film z testování nového Mercedesu s aktivním odpružením. Byl vyladěný tak, aby podobné hrbolky bylo možné přejet jakoukoli rychlostí. Ostatně ty ošklivé plastové při přejetí větším autem při rychlosti přes šedesát ani nevnímáte.
V ulici Na Ořechovce (příjezd do diplomatické čtvrti) používají zvýšené přechody pro chodce. Je to jediný typ retardéru, kde s vyšší rychlostí dostane posádka větší ránu (resp. rychlost, při které by asi nebylo nic cítit, je pro běžná auta nedostupná). Zpomalují zde i řidiči s diplomatickou imunitou.
na mě retardéry fungují, a vzhledem k tomu, že nejsel letec, tak se za nimi rozjíždím plynule. Víc mi ale vadí, že je u nás spousta neosvětlených přechodů, zajímavé řešení je u ČVUT v Dejvicích, ale většinou stačí jen ty výkonější lampy...
Ideální je dát retardéry na české, totálně rozmlácené silnice. To totiž samotný retardér je nejrovnější částí silnice, takže můžu konečně přidat.
Teď vážně - naprostá většina těch retardérů je v místech, kde je naprosto nechápu - vždyť okolní cesty jsou tak rozbité, že ten retardér jako zpomalovadlo ani fungovat nemůže - pokud jedu dírami o hloubce 5 - 15 cm - jak mě má zpomalit hrbek o výšce do cca 5 - 7 cm ?
Na vlastní oči jsem viděl, jak tyto retardéry zvyšují bezpečnost. Na Radlické byl jimi přerušen levý pruh z důvodu pokračování v odbočovacím pruhu. Před tím byly bílé čáry na vozovce. Když to zapadalo sněhem, tak nebyly vůbec vidět ani čáry, a ni retardéry. Když do toho vjel naložený kamion, měl co dělat, aby nikoho nesmet. Fakt bezbečnost nad vše.
retardéry, které jsou docela rizikové při jízdě na kole. Už jsem si na nich několikrát málem rozbil hubu (hlavně po dešti)
Nejlepší je dát retardéry na komunikaci v obydlený části kde jezdí náklaďáky a tiráci. Protože místo aby jim zamezili vjezd do hustě obydlených zón a dělali tak něco pro občany, to teda ne, daj sem retardéry aby si ti chudáci co tu bydlí museli zvyknout nejen na provoz ale ať se taky nevyspí. Jsou to jen občani, ten póvl.
...svym jmenem plne vystihuji sveho vynalezce. Krome toho ze nici auta nici i okolni budovy - pro obyvatele zadna vyhra, zvlaste v pripade provozu tezsich vozidel. O prujezdu sanitek nebo hasicu uz tu byla rec. Takze: retardi, ukazali jste se. Ale pro bezpecnost dopravy zkuste priste neco jineho, treba dat tam ziveho policajta (mestaci by pro zmenu mohli delat i neco uzitecneho....)
no jiste, kazdy si bude platit jednoho policajta u prechodu, to je napad
... nejúspornějí a nejúčinnější je ...
... pár let bez údržby ....
... a silnice je bezpečná ...
+ auta to ničí - do pi.či s tím
Chodci si prostě musej dávat pozor, spoléhat na zdravý rozum a ne na retardéry
Už vás vidím, jak svému dítěti vysvětlujete, že si má dávat pozor a pak nad hrobem díte "Jo, měl mě líp poslouchat.".