Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autoškola: naučte se jezdit v terénu

Off-road a SUV automobilů přibývá, v bazarech je koupíte i za pár desítek tisíc. Pro jízdu mimo silnici byste se měli naučit alespoň základní zásady. Vyzkoušeli jsme je na mosteckém polygonu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pepe

hue

Souhlas, při redukci se kroutící moment násobí a nesnižuje! Většina SUV má náhon na všechny 4 kola s elektronickým řízením poměrů, ten je pak standardně více na předek. Patrol neumí jezdit na dvoukolku ! Je to stálá čtykola s mezinápravovým diferákem..atd.

No von Jakušev je taky pěkný dílo..to si vybrali parťáka :-©

0/0
4.9.2008 11:13

Clayton.

Re: hue

Patrol není stálá čtyřkolka. V ostatním máš pravdu.

0/0
4.9.2008 15:57

petrmalyx

RAV4

No, RAV 4 ma staly nahon na vsechna kola a manualni uzaverku diferencialu.

0/0
4.9.2008 10:11

GR

Samé nové informace

Je vidět, že autor článku buď instruktora poslouchal jen napůl ucha, nebo nic moc nepochopil.

Zařazení redukce sníží kroutící moment - Aha, to jsem doposud netušil

Zamykání volnoběžných nábojů přední nápravy slouží pro uzávěrku diferenciálu - Aha, to jsem také doposud netušil

Zařazením redukce se u Nissanu GR uzavře mezinápravový diferenciál - Aha, to jsem doposud rovněž netušil

Samo lepší, ale ať se autor příště víc ptá, když mu není něco jasné.Rv

0/0
4.9.2008 9:29

tmf

koho ještě

ten autodrom v Mostě podmazal? Pár poslanců pro odkejvání zákona o možnosti smazat si body jen u nich, teď tady reklamní článek.

0/0
3.9.2008 21:36

filipes

RX4

Mam nedobrovolnou zkusenost se Scenikem RX4, ktery jsem povazoval za smasny pokus o SUV a celkem jsem nechapal. To auto ma nejak divne nizko teziste a to co jsem s nim projel aniz by se prevratil jsem nechapal.  ( Pres cestu byl spadly strom, tak jsem to chtel objet po poli, jenze jsem si neuvedomil jak vysoke jsou tam meze....) a prest ze nema zadne uzaverky (aspon o tom nevim) se to bezproblemu vyhrabalo uplne vsude - jen spojka dostala nehorazne zabrat, protoze nema redukci

0/0
3.9.2008 16:28

Sobík

vojenská technika

největší sranda byla s 4 nápravovym OT64 SKOT :-) supr jsou i pásový BVP, a polopásáky :-)

a když offroad tak jedině vojenskej Defender, Hummer, Aro nwbo UAZ :-) Jo a Suzuki Samurai s nezytnými úpravami :-)

0/0
3.9.2008 14:59

Ribana & Vinnetou SUV

Pro koho?

Tak si to shrňme, pro které vozy je určen tento článek a pro které ne:

Ano: Toyota Land Cruiser, Nissan Patrol, Mitsu Pajero, Suzuki (Grand) Vitara, Jeep Wrangler, Jeep (Grand) Cherokee, Land Rover, Lada Niva, Subaru Forester, překvapivě též Renault Koleos a několik málo dalších.

Ne: Audi Q7, BMW X3 a X5, Ford Kuga, VW Tiguan a Touareg, Porsche Cayenne, Kia Sportage, Hyundai Santa Fe a Tucson, Škoda Octavia Scout, Citroen C-Crosser a jeho Peugeot verze, Lexus RX, Nissan Qashqai a spousta dalších.

0/0
3.9.2008 13:53

...

Re: Pro koho?

K tomu ano bych vedle Land Roveru přidal i Range Rover - i když na to nevypadá, tak drsný terén zvládne.

0/0
3.9.2008 18:56

X

Re: Pro koho?

Jak jste došel na to, že do skupiny ANO patří i Renault Koleos?

0/0
3.9.2008 21:17

Clayton

Re: Pro koho?

No, to by ses divil kam se dostane Touareg a Cayenne. Není to sice auto pro trvalé používání v terénu, ale díky vyspělé elektronice by byly v testu jedni z nejlepších.

0/0
3.9.2008 22:45

m.

:-)

ford ranger,

to je jizda :-)

0/0
3.9.2008 12:39

K

95% majitelů těchto aut

do terénu vůbec nevyjedou (pokud tím nemyslej polní cestu k chatě, kterou projede i Fabie). Je to typický příklad, že lidi kupují věci, který vůbec nepotřebujou, ale mají potřebu ukázat, že na to maj.

0/0
3.9.2008 12:22

chubascos

a ty na to nemáš, tak můžeš jen tiše závidět

:-P Ještě můžeš přidat nějakej žvást o ekologii;-)

0/0
3.9.2008 15:45

tmf

Re: a ty na to nemáš, tak můžeš jen tiše závidět

to není žvást, to jsou fakta. A máš pravdu, ekologii ty tanky na silnicích moc neprospívají.

0/0
3.9.2008 21:38

agu

autor zrejme nevi o subaru nic

jinak by Forestera nehazel do jednoho pytle s ostatnimi SUV... a ze ma hladex... fuuuj... nejkouzelnejsi je, ze clovek sjede z pole, najede na dalnici oklepe blato a zadnej haldex s tim krok neudrzi!

0/0
3.9.2008 11:58

ac97c

Píše se množném čísle o polygonech

ale já žádný jiný, než ten mostecký neznám. Neví někdo o něčem v okolí Brna?

0/0
3.9.2008 11:18

pašík Holden

Re: Píše se množném čísle o polygonech

U motodromu je taky terénní polygon. Ale nevim jestli v současné době funguje.

0/0
3.9.2008 12:28

m.

Re: Píše se množném čísle o polygonech

a co trat pro motokros?

0/0
3.9.2008 12:40

ac97c

Re: Re: Píše se množném čísle o polygonech

Ta je kde prosím?

0/0
3.9.2008 13:44

kutil@quick.cz

Subaru Forester že není do terénu?

To je zajímavé, protože Forestery se běžně používají v lese a jízda s jedním kolem ve vzduchu jim nedělá problém (mají systém který ho přibrzdí).

Jinak bych uzákonil, že na soukromém pozemku mohu narušitele s off-roadem, čtyřkolkou nebo na krosce sestřelit, protože se to neskutečně rozšířilo. Jinde ve světě je běžné, že se na soukromý pozemek nesmí vstupovat.

0/0
3.9.2008 10:52

tmf

Re: Subaru Forester že není do terénu?

Forester je zajímavé auto, před lety při pobytu na horách jsem žasnul jak boudař frčel po sjezdovce ráno pro rohlíky a další proviant. Sjel a rovněž se vrátil zpět a potom jsem koukal, že Forester stojí skoro u každé boudy.

0/0
3.9.2008 21:41

Agent-přisluhovač

Do kopců opatrně

A takhle to končí když se to neumí: http://www.youtube.com/watch?v=kOd_gDMznOQ

0/0
3.9.2008 10:47

Clayton

Re: Do kopců opatrně

Jak neumí... Co udělal špatně? No, asi měl odhadnout, že to vyjet nejde, jenže to je princip offroadu, není ostuda zapadnout nebo udělat budku, je třeba zkoušet a posunovat hranice.

0/0
3.9.2008 22:53

iuos

hmm

na co offroad? kam nevyjedu s předokolkou, tam vycouvám ;-D;-D;-D

0/0
3.9.2008 9:24

rudastraka

ofroudi

a kde chcete ze temahle ofroudama v terenu jezdit?? vetsina z vas ma v lepsim pripade 1000m2 kolem baraku a tam si moc nezajezdite.

meli by uzakonit, ze kdo bude nacapanej s timhle autem na cizim pozemku, automaticky auto propada majiteli pozemku

0/0
3.9.2008 8:58

pisatel69

Re: ofroudi

lomy, skládky-haldy, tankodromy, tratě pro offroad soutěže...

měli by spíš uzákonit možnost vyžití tímto způsobem legálně jak pro teréní auta, tak motorky a čkolky...tak jako je tomu v zahraničí běžné-ohraničený prostor kdesi v pustině, každý dostane na záda číslo pro identifikaci, zaplatí poplatek a může legálně jezdit v terénu.

0/0
3.9.2008 9:19

rudastraka

Re: Re: ofroudi

nemam nic proti tomu kdyz to bude legalne, ale ted to funguje tak, ze prijdu na louku a ta je rozryta od nejakych hovad

0/0
3.9.2008 9:22

_

Re: Re: Re: ofroudi

proti tomu pomůže na vjezd do trávy umístit doma vyrobený stavěcí pás. Buď z hřebíků nebo ještě lépe ze spojovacího materiálu na krovy (kovová destička cca 30 x15 cm, možná se nechá sehnat i větší a jsou na ní v několika řadách výstupky sloužící jako hřeby, cca 3 cm)

0/0
3.9.2008 9:26

_-_

Re: Re: Re: Re: ofroudi

Tak ty jsi dobrý kolík, nejlíp ten pás ještě zamaskovat suchou trávou a větvěmi ne?Rv

Taková cedule "soukromý pozemek vstup/vjezd zakázán" a vzduchovka či paintballka poslouží daleko lépe a není to zákeřnost jako ty pásy.

0/0
3.9.2008 9:46

_

Re: Re: Re: Re: Re: ofroudi

proč ? Odlehlá louka, je moje, dám tam zákaz vjezdu, který samozřejmě podobní borci ignorují. Nikdo kromě mě nepotřebuje na pozemek jezdit, nainstaluji pásy, když chci jet já, tak ho dám na stranu.

Suchou trávou ho nemusíš maskovt, je nízký, cca 3 cm, takže s drnem snadno splyne, zvlášt ve vegetačním období.

0/0
3.9.2008 10:28

zapvit

Re: Re: Re: Re: Re: ofroudi

není pokud to mas jako soukromy pozemek a nedej boze kdyz tam mas jeste cedule navic asi tezko bude mit jen tak nekdo verejne pristupnou louko pro blbecky s off....

0/0
3.9.2008 11:10

Chrchel

Re: Re: Re: Re: ofroudi

A až ti na pozemku bude hořet a hasiči tam prorazej gumy tak budeš řvát, že ti nechali shořet chaloupku.

0/0
3.9.2008 10:20

_

Re: Re: Re: Re: Re: ofroudi

mluvil o louce

0/0
3.9.2008 10:26

Youda

Škola

Prej platit odborníka :-D. Prvně to chce koupit terení automobil (čti Toyota LC 7X). Pak se poradit, inspirovat, apod. na offroadforum.cz a vyrazit s mazákama na vyjíždku kde vám pomůžou dyž si nebudete vědít rady a naučíte se jezdit raz dva a to vše grátis!!!

0/0
3.9.2008 8:05

Clayton

Re: Škola

Jasně, vše se naučíš gratis, ale naděláš si při tom na autě škody za 100 000 Kč. Chybami se člověk učí nejlíp... Myslím si, že není špatné, pokud o offroadu nic nevíte, si takový kurz u Pavla Jakuševa zkusit... On Pavel v terénu docela jezdit umí, pokud se pamatuju, tak na offroad čtyřiadvacetihodinovce mu auto rozbil vždy někdo jiný z posádky, asi si málo proškolil vlastní tým :-)

0/0
3.9.2008 22:49

honza

redukce

Chlapče, jako odborník bys měl vědět, že redukce kroutící moment ZVYŠUJE a ne snižuje...

0/0
3.9.2008 7:38

tulisan

Re: redukce

Presne, taky jsem se malem zakousnul do stolu....;-D Ted jde o to, jestli to rekl ''odbornik'' Nebo to bylo ''odborne'' zazanamenano.....

0/0
3.9.2008 10:41

Lama.Vikuna

No jo.... a Zaplatíte...

Chcete se to naučit? Zkuste si to sami. :-) Manuál a instrukce najdete všude a nebudete platit odborníka. :-) Navíc stejně nejlepší auto do kopců a do terénu je 120-ca. Ta vyjede všechno a když ne, čtyři chlapi jí odnesou. :-)

0/0
3.9.2008 7:33

Klokan s tyčí

Re: No jo.... a Zaplatíte...

Mnooo, nejlepsi offroad neni 120, ale Samara: http://aroclub.svarov.cz/zebin2006.avi ;-)

0/0
3.9.2008 9:20

Agent-přisluhovač

Re: Re: No jo.... a Zaplatíte...

Chudáček Samara - ty jí dávaj :-)

Stejně je nějaká upravovaná, už podle umístění rezervy.

0/0
3.9.2008 10:45

Klokan s tyčí

Re: Re: Re: No jo.... a Zaplatíte...

No prave ta uprava spociva jen v tehle vizualnich vecech, aby to vypadalo jako offroad. ;-) Viz web majitele: http://samara.wz.cz

0/0
3.9.2008 10:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.