Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EuroNCAP zpřísní hodnocení crashtestů: dostat pět hvězd bude těžší

Jiných než pětihvězdičkových aut se v posledních sériích crashtestů nezávislé evropské organizace EuroNCAP objevuje stále méně. Aby bylo hodnocení "bezpečnými" hvězdičkami jasnější a lépe vypovídající, budou se podmínky pro jejich udělování zpřísňovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

username

nejlepší auto

nejlepší auto nebourá. A to jaksi nezhodnotí nikde. Nemyslím to teď čistě jen filosoficky, ale i prakticky - testy ncap vůbec nezjišťují aktivní prvky, které zabraňují tomu, aby ke srážce došlo, či aby byla tak problematická - různé protismykové prvky, kvalitní osvětlení, detekce objektů, brzdící schopnosti atd. Každopádně mít jen jednu hvězdičkovou škálu by bylo určitě dobře, aby nemohli automobilky ignorovat ostatní hvězdičky. Na drhou stranu bych docela rád věděl, kolik pak za co dostali, abych si nekoupil hadraplán, u kterého po nárazu chodec roztrhne plachtu a odejde po svých, ale při testu proti větší překážce budu na hadry já

0/0
5.9.2008 3:43

Homer1

Paramtr, který se zrovna moc nesleduje...

... a to odolnost zadních sedaček při čelním nárazu vůči setrvačností letícím zavazadlům v kufru.

Kdysi nějaký malý testík proběhl a uspělo jen Volvo (už nevím model, 70? nebo něco velkého od nich) a napůl prošla Laguna od Renaulta. Ostatní skončili dost bídně...

On takový 30-40kg těžký kufr letící pripoutaným dětem na záda v rychlosti 50km/h... :-/

0/0
4.9.2008 21:02

darmo

Re: Paramtr, který se zrovna moc nesleduje...

Na tom něco je. Viděl jsem několik Favoritů a Felicií po čelním nárazu a snad všechny měly vyvrácený zadní opěradla a věci z kufru rozházený po autě.

0/0
6.9.2008 8:57

MP

Re: Paramtr, který se zrovna moc nesleduje...

Tohle jen homologační požadavek, testuje se každopdádně...

0/0
7.9.2008 9:48

so01

Škodovka

A Octávie jich bude mít 7, heč!

0/0
4.9.2008 13:36

Míra

Re: Škodovka

A idi0ti budou dál psát do diskusí duševní zvratky:-©:-©:-©

0/0
4.9.2008 15:05

chubascos

Re: Re: Škodovka

zaseklej gramofon???

0/0
4.9.2008 15:09

__XXXX___

Ach jo

To bude škodofka mít zase jen 4 hvězdy...

0/0
4.9.2008 11:17

Míra

Re: Ach jo

A idi0ti budou dál psát do diskusí duševní zvratky:-©:-©:-©

0/0
4.9.2008 15:06

Coldstone

Zákony fyziky 5* nezajímají

mně se líbil test Q7 (4*) versus Fiat 500 (5*) v čelním náraze 100km. Fiat na hadry a v Q7 nikdo nezraněn. A to má o *méně. ;-D

0/0
4.9.2008 9:03

Pitrs

Re: Zákony fyziky 5* nezajímají

Ano, pokud nekdo neni schopen pojmout myslenu, ze hvezdicky jsou porovnatelne jen v ramci trid, tak se potom nad podobnym porovnanim usmiva - sve hlouposti.

0/0
4.9.2008 9:25

rudastraka

Re: Re: Zákony fyziky 5* nezajímají

R^

0/0
4.9.2008 9:27

Coldstone

Re: Re: Zákony fyziky 5* nezajímají

ono se to meri jednim metrem a vyrobci se zameruji presne na naraz 64km/hod. To je fakt, u malych aut vystuzi karoserii, u velkych daji mekky predek, aby pohltil energii.

0/0
4.9.2008 10:03

rudastraka

Re: Re: Re: Zákony fyziky 5* nezajímají

u velkejch nemouzou dat mekkej predek, protoze pak by to auto zas neobstalo pri narazu do pevny prekazky.

a maly zas nemuzou uplne vyztuzit, protoze je potreba, aby se pri narazu zmacklo

0/0
4.9.2008 10:23

Coldstone

Re: Re: Re: Re: Zákony fyziky 5* nezajímají

právě do velkýho dají měkký předek na pohlcení energie, ale memyslím celý, jen zhruba 1/3 až 1/2.

0/0
4.9.2008 11:04

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Zákony fyziky 5* nezajímají

ano, to je jedina moznost, jak muzou velky auta aspon trochu malymu pomoct pri narazu.

0/0
4.9.2008 12:03

iuos

hmm

na druhou stranu - fyzikální zákony platí napříč třídami...

0/0
4.9.2008 13:08

VLDX

Re: Zákony fyziky 5* nezajímají

Mě by se zase líbil test Tatra 815 0* vs. 4* Q7.;-D

0/0
4.9.2008 10:41

USB_hub

Re: Re: Zákony fyziky 5* nezajímají

a co treba tohle?

http://www.youtube.com/watch?v=M0v6_CJJ7ew

0/0
4.9.2008 12:39

thx

Re: Zákony fyziky 5* nezajímají

mě se zase líbil test IVECO InterHauler (provozní hnmotnsot včetně návěsu 42 tun) s audínkou Q7 - audinka nebyla k poznání, kamion měl poškozeny mlhovky ;-) a to neměl ani JEDNU hvězdu!

0/0
4.9.2008 12:48

darmo

no

No, změnit metodiku už bylo potřeba, ale mohli se pokusit zachovat a jen rozšířit původní hodnocení, aby zůstalo srovnání s dříve testovanými vozy. Přidat pro lépe připravená auta další hvězdičku, nebo dvě.

0/0
4.9.2008 8:44

xm

Re: no

Předpokládám, že hvězdičkám dají například barvu. Tedy staré hvězdičky budou třeba modré a nové budou žluté. Tedy pak když někdo řekne toto má 5 modrých a toto 4 žluté - tak budu vědět, že srovnání není zcela rovnocenné a bude třeba hledat více podrobností.

0/0
4.9.2008 14:39

me2di

Staci kdyz se zmeni rychlost

tak o 10km a budete koukat na ty jednohvezdickare:-)

0/0
4.9.2008 8:02

rudastraka

Re: Staci kdyz se zmeni rychlost

jj, petihvezdickovy nemusi pri narazu v 80 dat posadce sanci k preziti, zatimco ctyrhvezdickovy auto muze i pri teto rychlosti poskytnout posadce slusnou ochranu

zalezi na tuhosti deformacnich zon, a mam pocit, ze mnozi vyrobci se soustredili na to, aby nejlepe obstali v testovane rychlosti, tj 64km/h ale co je nad je nezajima

0/0
4.9.2008 8:43

darmo

Re: Re: Staci kdyz se zmeni rychlost

Náraz v 80km rychlosti už přesahuje fyziologické možnosti člověka. Už se začínají trhat nebo jinak poškozovat vnitřní orgány velkým přetížením.

Pokud auto před nárazem nezbrzdíš na těch 64km/h, tak se můžeš jenom modlit k bohu. ;-)

0/0
4.9.2008 8:47

komplikator

Re: Re: Re: Staci kdyz se zmeni rychlost

V zásadě souhlasím, ale když se člověk podívá na motoristický sport a vidí v jakých rychlostech se tam havaruje... Často při nehodě dochází k přetížením kolem 30G a mnohdy piloti neztrácejí ani vědomí.  krátkodobé přetížení na této hranici člověk velice pravděpodobně přežije. Je jasné že bezpečnost závodních strojů je jinde, hlavně oproti závodům člověku v běžném autě obvykle nic nefixuje krční páteř...

0/0
4.9.2008 9:08

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Staci kdyz se zmeni rychlost

zavodni auta maj ram, takze nedojde k zdeformovani prostoru posadky, ale pretizeni pri narazu bude stejny. taky bude rozdil, kdyz narazi dobre vytrenovany chlapik, nebo obtloustlej strejda s cukrofkou

0/0
4.9.2008 9:22

rudastraka

Re: Re: Re: Staci kdyz se zmeni rychlost

nedavno tu byl test laguny pri narazu v 80 a posadka by nejspis prezila bez nejakych velmi vaznych zranenich

takze to nebude tak hrozny jak pises

0/0
4.9.2008 9:21

thx

Re: Re: Re: Re: Staci kdyz se zmeni rychlost

právě ten test ukázal, že by vážná zranění posádka utrpěla! Při 80km/h působí síly 1.5x věší než při rychlosti 64km/h, deformační zóna u takového auta by musela být o dost delší a kabina pevnější - a hmotnost skeletu o nějaký ten metrák větší..

0/0
4.9.2008 12:52

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Staci kdyz se zmeni rychlost

test pri teto rychlosti ukazal na moznost vaznych poraneni, ale ze by se trhaly vnitrnosti???

navic se vicemene ukazalo, ze deformacni zona byla konstruovana na rychlost cca 64km/h aby bylo 5 hvezd, protoze uz jaksi nebylo co mackat

deformacni zona pri 80 nemusi byt delsi, ale tussi, aby se zmackla az pri teto rychlosti. to by ale znamenalo, ze by se pri 64 deformovala je castecne, a auto by pravdepodobne 5 hvezd neziskalo, protoze by pusobilo vetsi pretizeni

0/0
4.9.2008 13:54

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Staci kdyz se zmeni rychlost

navic neni pravda, ze pri 80 pusobi 1,5x vetsi pretizeni. to by byla pravda jen v pripade, ze by na tuto rychlost byla konstruovana deformacni zona - tj. byla by 1.5x tuzsi.

ve skutecnosti do okamziku, nez se vycerpaji moznosti deformacni zony je pretizeni cca stejny jako pri narazu rychlosti 64. tato moznost se vycerpa z rychlosti 80 mezi rychlosti 40-50km/h, tj. v teto rychlosti auto narazi hodne natvrdo a pretizeni bude vyrazne vyssi nez tech 1,5x. tohle plati pro auta, co jsou delany ne nejlepsi vysledek v testu ncap - tj. pro naraz rychlosti 64km/h

0/0
4.9.2008 14:02

Pitrs

Re: Re: Re: Staci kdyz se zmeni rychlost

Tohle je nesmysl. Nezalezi na rychlosti, v jake auto havaruje, ale na zrychleni, ktere proi nehode pusobi na posadku. A to muze byt vetsi pri narazu v 50 km/h nez pro narazu v 80 km/h. Zalezi na mnoha okolnostech.

0/0
4.9.2008 9:27

Sallmi

Re: Re: Re: Re: Staci kdyz se zmeni rychlost

Schválně. o kolik bude vyšší zrychlení posádky pomaleji jedoucího auta (o cca 30km/h) do pevné překážky za stejných okolností jako u rychleji jedoucího?

Nebo jinak. Nemůžeš srovnávat dvě nehody (i simulované) za rozdílných podmínek.

0/0
4.9.2008 11:11

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Staci kdyz se zmeni rychlost

ale on nepise o stejnych okolnostech

0/0
4.9.2008 12:01

Pan On

Jezdím tímto:

R^R^

http://tinyurl.com/mojeauto

R^R^

a nějaké crastesty, maličkých autíček pro socky mě nezajímají :-©X:-©X

0/0
4.9.2008 2:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.