Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

MBX: Trhák, který škodovce nevyšel

Vyrobilo se jich dva a půl tisíce. Dnes už jich jezdí jen okolo padesáti. Škoda MBX se stala sběratelským unikátem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

betinajano

...MBX...

Môj kamarát vlasnil toto unikum s pravostranným riadením, bol by som zvedavý, koľko takýchto vozidieľ bolo vyhotovených. Bohužiaľ auto už neexistuje, rozbil ho totálne.;-D;-D;-D

0/0
4.10.2008 9:17

''

Re: ...MBX...

Tak nakonec se dozvíme že pravé řízení na  MBX  měl kdekdo,

aj pri Prešove...... Zkus to dokázat a  napiš podrobnostosti. R^

Jinak kecáš a jseš lhář,  lump a naničhodník..Rv

Napiš sem podrobnosti.

8-o[>-]

0/0
7.10.2008 17:11

Jan Emil

Re: ...MBX...

Opravdu těch MBX s řízením na pravé straně bylo u nás hodně. Auta se vracela nepřevzata z exportu a pokud to bylo původně do zemí kde se jezdilo vlevo, tak měla řízení na pravé straně.

0/0
15.10.2008 21:37

Libor

dotaz

Hledám veterán klub, nebo fan klub Škoda 1000 MB. robil.b@seznam.cz. Mám doma  TISÍCOVKU r.v.1967, za jakých podmínek z ní může být veterán?

0/0
27.9.2008 8:55

arlon

Viribus Unitis

Finis Coronae Opus aneb trefná poznámka na konec.

Psát o MBX není jen tak.

0/0
22.9.2008 21:53

kiv

Chybí kontext

Ano, dnes je MBX zajímavá sběratelská lahůdka, ale to nic nemění na faktu, že již v době svého vzniku byla  10 let za tehdejším vývojem a neskutečný klumpr i z hlediska  dobových  měřítek kvality. Srovnejte si laskavě její současníky ve stejné či podobných  třídách na obě strany :  Renault R12, 16, Fiat 125,128, Saab 96/99, Austin Mini, Ford Escort I, Taunus ,  Opel Kadet, Ascona ... Jediný s čím snesl tahle výtvor soc. průmyslu  srovnání byl tak F600D  a Kachna od Renaultů  :-/         

0/0
17.9.2008 19:16

arlon

Re: Chybí kontext

to je husté, ale není nad upřímnost a nutno přiznat, že to je vše napsáno správně....:-);-D

0/0
20.9.2008 21:25

Libor

hledám veterán klub Škoda 1000 MB

Mám doma tisícovku r.v. 1967 ve výborném stavu,robil.b@seznam.cz

0/0
17.9.2008 5:59

ja

skoda MBX

na svou dobu to byl slusny vuz. R^a nezapomeli jste nahodou na skodu SS -ferat taky bomba. :-)

0/0
16.9.2008 20:03

Jan Emil

Re: skoda MBX

Ferat byl prototyp vyroben ve 2 exemplářích. Slyšel jsem že dnes už existuje jenom jeden.

0/0
15.10.2008 21:40

Klimas

Škoda MBX

http://octavia1962.wz.cz/history08.htm

R^

0/0
16.9.2008 16:34

Spravedlivy

xxx

rce na:

Pokud vím. (Radeek (Anonym), 15.09.2008 07:58 ) nevhodný příspěvek? | vlákno | reagovat

ŠKODOVKA MÁ HEZKÉ AUTA, ŠKAREDÝ JSI MOŽNÁ TAK TY. BYCH TĚ CHTĚL VIDĚT TY NÁDHERO:-)

0/0
16.9.2008 14:13

"radovan

MBX

Na svou dobu, pecicka..

0/0
15.9.2008 20:19

atvar

Viděl jsem to jedinkrát jako dítě

a dodnes mi utkvělo, jak jsem byl překvapenej. Mohlo to být někdy 1979 nebo tak. Jsem netušil, že takováhle škodovka existuje. Tehdy bylo málo typů aut a každá zvláštnost byla událost.

0/0
15.9.2008 17:06

jelito

schadečky

NO, PÁNOVÉ, NECHCI SE VÁM DO TOHO MOC PLÉST, jen snad 1000 jsem měla a motor byl snad nesmrtelnej, jak si pěkně pobrukoval...ráda vzpomínám.MBX jsem jednou viděla v nějakém bazaru a dost mě zaujala...Pěkný, škodaže se vývoj zastavil...Dnes to mohla být bomba.

0/0
15.9.2008 10:41

kiv

Re: schadečky

Nesmrtelnej ? :-) Ano, po 60K km minimálně ventily a rozvody, nejpozději v 80 -90K už komplet GO :-) Tráva opravdu nebyla tehdy zelenější a slunce jasnější ... :-):-)

0/0
17.9.2008 19:03

TT

Re: Re: schadečky

Tak tak pokud majitel skodovky nelezel aspon jeden vykend za mesic pod svym vozem a nespravoval motor tak to za chvili nejelo!

0/0
18.9.2008 10:24

franc

na embasa nedám dopustit

;-D

0/0
15.9.2008 9:12

Radeek

Pokud vím.

Pokud vím, škodovce se nic nepovedlo do dneška. Bohuže i nadále její šeredný a nebezpečný krámy brázdí silnice.:-©

0/0
15.9.2008 7:58

rob

Re: Pokud vím.

no, celkem by me zajimalo, co svetoborneho jste v zivote vymyslel vy. Jestli to saha alespon ke kotnikum Skodovce.

0/0
15.9.2008 8:15

hlupák

Re: Pokud vím.

jasně. je to jednoduchý. prostě málo víš.

0/0
15.9.2008 14:34

Advokát

Re: Pokud vím.

Ne, nepovedlo krom: Rapid, Poulár,STW,Spartak,Felicia,1000 MB, 110 R,Octavia.Vdyť ti na Vás nemající Křeček Kvajzar,Sibera Gross,Kresta Tománek se svými 130 Rs,Wrc jen předváděli nepovedená auta:-P

0/0
15.9.2008 18:14

asdf

Re: Pokud vím.

zato ty jsi určitě nádherný:-)

0/0
16.9.2008 14:15

Norman

Úžasný, ale

hlavně že už je ten socialismus za námi (Y) . Ufffff !!!!

0/0
13.9.2008 23:44

Destroyer7

Re: Úžasný, ale

Spíš RVHP kde rusáci diktovali co kdo smí nebo nesmí vyrábět, aby se prodávaly jejich krámy. Škodovka vyvinula mnoho zajímavých aut a motorů, např. nafťák!!!, ale leninovy sáně by se neprodávaly a tak se to nesmělo vyrábět.

0/0
14.9.2008 10:58

Englishman

Re: Re: Úžasný, ale

Nicméně MBX se vyrábět smělo a stejně to byl zmetek.

0/0
14.9.2008 19:40

wildge

Hezka,

ale ten trojuhelnik vzadu je opicarna. Kdyby ten byl reseny jinak, byla by to krasavice.

0/0
12.9.2008 11:55

petr

Re: Hezka,

Ten trojúhelník se používá dnes téměř u každého druhého auta - Mercedesem počínaje a Cee´dem konče.

0/0
16.9.2008 7:35

Albertus

Auta

Výrobcům aut by mělo být hanba bez výjimky všem, neboť účinnost spalovacího motoru je po sto letech vývoje stále směšná. Za cca třicet let dojde ropa a všichni se budou ptát proč jsme ji ze sedmdesáti procent přeměnili na teplo.

0/0
12.9.2008 10:28

ntw

Re: Auta

Atkinsonův cyklus (Toyota Prius) je na tom o něco lépe než Ottův. A diesel lépe než benzíňák.

0/0
12.9.2008 10:55

von Kleist

Re: Re: Auta

Ale vyuziva to asi jen vyrazne zpozdene uzavirani saciho ventilu - tj. je to s jedinou polohou horni uvrati, bez toho sileneho klikostroje, ne?

0/0
12.9.2008 11:36

haha

vyrobci vznikli pro zisk-taky nedelas praci co se nevyplaci

spalovaci motory jsou tam kde jsou protoze ze zatim neni efektivnejsi alternativa

jestli mas zajem o zmenu presvec par milionu lidi v evrope at na to daj vsechen svuj majetek...a mozna se dockas zmeny

0/0
12.9.2008 11:13

kluboš

Re: Auta

nemělo by být hanba kdekomu, když k tomu takhle přistupuješ? třeba výrobcům sirek? víš co stohů lehlo popelem?

0/0
12.9.2008 11:35

Mukr

Re: Re: Auta

No ale obili a seno vyroste znova kazdy rok, ne? Kdezto rope to tak trochu trva, nehlede k tomu ze potrebuje specificke podminky pro vznik...

0/0
16.9.2008 9:17

Homer1

Re: Auta

Je to tepelný stroj. Účinnost je dána max. spalovací teplotou (resp. rozdílem mezi min. a max. teplotou), max. kompresním tlakem a zbytek jsou ztráty třením, atd... Veškerý evoluční posun účinnosti (v desetinách až jednotkách procent) je dán přesnější výrobou (menší tolerance dílů), kvalitnějšími materiály, lepšími mazivy atd...

Aby byl spalovací motor zásadně účinnější (dnes cca 30% benzín, cca 40% diesel), musel bys postavit motor, který bude spalovat při vyšším tlaku a teplotě - což s sebou nese zásadně větší nároky na materiály které použiješ. Čáast toho má lidstvo k dispozici, část by se musela vyvinout - dost z toho za nesmírných nákladů a času. Výsledkem by stejně byl motor s problematickou spolehlivostí, hlučností a nejspíše i emisemi. A to nemluvím o ceně - takový motor by si asi nikdo nekoupil, nejspíše by nestál kolem 100.000Kč jako dnes ale klidně několik milionů... Už to zkoušeli jiní ale tudy asi cesta nevede...

0/0
13.9.2008 15:39

Bill

Re: Auta

A co je horší, spotřeba u nových vozů je vyšší! A to kvůli zvýšení produkce tepla, aby lépe fungoval katalyzátor a byly čistší emise! A tak bude vyšší spotřeba a emisí více, ale hlavně že budou čistší...

0/0
15.9.2008 8:14

pragmatic

MBX

kdyby se vám náhodou nepodařilo sehnat MBX, tak si můžete zcela bez problémů koupit BMX;-D;-D;-D

0/0
11.9.2008 15:01

Janek

Re: MBX

Tak tahle jsem se uz fakt dlouho nezasmal....

0/0
12.9.2008 22:21

kackapohodarka

Re: MBX

;-D;-D;-D

0/0
18.9.2008 9:37

Martin

Škoda MBG

Stálo by tu za vzpomínku ještě na tehdejší škodu MBG, tedy klasickou karosérii s dvoukarburátorovým motorem z MBX. Není vzhledově nijak nápadná jako MBX, ale technicky a sběratelsky asi taky zaujme. Nevíte něco o jejích zachovalých počtech ?

0/0
11.9.2008 7:04

haha

Re: Škoda MBG

joo, pamatuju jak sem ji moh po revoluci koupit v peknym stavu za 8tacu...nojo nesehnal sem je tenkrat

0/0
12.9.2008 11:16

Pete

srovnejte to třeba s tehdejším NSU

Mělo to Wankel a neskutečnej design. Pokud to srovnáme se Š1000, tak ta vypadá jak dětská hračka. Nebo Citroen DS atd. Svět už byl o několik tříd dál. I ten VW měl přeci v 60tých letech modely, který byly technicky i designově modernější. Akorát se na ně zapomnělo, protože každej vidí jen brouka.

0/0
11.9.2008 0:28

kluboš

Re: srovnejte to třeba s tehdejším NSU

NSU a Citroen dělali i mnohem lidovější vozy než modely s wankelem a DSka. Chce to trošku rozhled, než plácat ptákoviny. S DSkem srovnávej třeba T603, když už chceš mermomocí....

0/0
11.9.2008 9:19

Wild Dog

Re: srovnejte to třeba s tehdejším NSU

No a kde je dneska NSU?

0/0
13.9.2008 19:50

kokos

Re: Re: srovnejte to třeba s tehdejším NSU

tam kde skoda, v VW;-D

0/0
14.9.2008 20:49

mikes

Re: Re: Re: srovnejte to třeba s tehdejším NSU

Zajimave, Skoda prodejny vidim vsude, ale na NSU dealerstvi nejak nemuzu v posldeni dobe narazit... :-)

0/0
15.9.2008 14:26

Quak

Re: Re: srovnejte to třeba s tehdejším NSU

Z NSU se stal Zaporožec

0/0
16.9.2008 14:35

Pete

tak to je vrchol techniky, dát místo 4 dvěří 2

Sloupek pryč a je to úplně jiný auto, hm. Poslední slušná Škoda byla Octavia/Felicia, pak už to šlo do kopru.

0/0
11.9.2008 0:07

Homer1

Re: tak to je vrchol techniky, dát místo 4 dvěří 2

Tobě pojem tuhost plechové karoserie asi vůbec nic neříká, že?

0/0
13.9.2008 15:40

rymac

prostě ne

škodovka dělala za komančů vždycky technicky zaostalé křápy... viz tohle v roce 1967.. pane bože ještě že je ta doba pryč.. nevím proč tu píšou o takové kraksně.. :-©:-©

0/0
10.9.2008 20:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.