Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test dražší nafty: Benzina překvapila, Shell zklamal

Tankování dražší nafty auto rozhodně nepoškodí, ale nemusí mít takový přínos, jak tvrdí prodejci. V nezávislém testu MF DNES dopadla nejlépe nafta nakoupená v Německu. Nejlepší v Česku pořídíte u Benziny, nejhorší je Shell.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Tankování nafty a přidávání aditiv

Mám Škodu Oktávii II 1,9TDI  a tankování lepší nafty se u ní dle mého názoru vyplatí,stejně tak přidávání aditiv. Ale jsou velké rozdíly v kvalitě jak nafty,tak aditiv.Mám dobré zkušenosti s naftou Verva od Benziny,ta co do kvality u nás asi opravdu vede,ale když natankuji naftu V-Power u Shellu,příliš to znát není.To však neplatí o Německu a jiných západoevropských státech,tam V-Power tankuji bez obav a na výkonu a běhu motoru to je hned znát. Často tankuji v Polsku u BP naftu Ultimate diesel,a u Orlenu Vervu,obojí  jsou také dobré, Používám aditivum Super Diesel Aditiv od firmy VIF,resp.Lang Chemie Rakousko,které je k dostání u Benziny,a jsem s ním také spokojen. Jen se podivuji nad tím,že se u nás zakrátko opět zvýší podíl biosložky v palivech.Přitom vyšlo najevo a je všeobecně známo,že to je jak ekologický,tak ekonomický nesmysl. Protože bydlím pár km od polské hranice,budu jezdit asi tankovat do PL,pokud tam tuhle hovadinu nezavedou také.

0/0
4.5.2010 8:08

Host

Re: Tankování nafty a přidávání aditiv

Souhlasím, že čerpat naftu lze jen tu dražší sice , ale u Shell, OMV, Benzina. Letos byly v  zimě plné servisy dieselů, kterým se po nastartování ucpal filtr a motor t.zv. hladověl Příčina parafin ve filtru. Já mám diesel hyundai a jezdil jsem rovněž bez problémů, ale striktně jen OMV Alpin Diesel. Tady v Čechách se nedá věřit asi ničemu, ale lze se pokusit alespoň o minimalizaci problémů. Ty bio šmejdy samozřejmě ty různé naše žvanily bez jakéhokoliv technického vzdělání zajímat nebudou, pokud se jim jejich vlastní auta ne.......

0/0
4.5.2010 13:31

Host

Re: Tankování nafty a přidávání aditiv

Pane kolego, nedivte se  už ničemu. Pokud se v této věci angažují takoví "politici",jako paní Au-au, jazykový génius Kužvart a mnoho dalších,kteří o technice nemají ani ponětí (prezident Klaus je výstižně nazval "ekoteroristy"), tak výsledek prostě nemůže být jiný než je. A když se k tomu přidá ještě mocný tlak lobbistů - pěstování řepky a její následné zpracování na biopaliva je totiž náramně lukrativní džob a byznys - a vše se zkombinuje z proslulou českou snahou být ještě papežštější než papež,tak je výsledek přímo hrozivý. Doufám,že sousedy v Polsku,a hlavně jejich odpovědné činitele pámbu při zdravém rozumu zachovati ráčí,potom do jejich státní pokladny budu svými nákupy  pohonných hmot s radostí přispívat.!!

0/0
4.5.2010 18:55

Host

Benzina překvapila, Shell zklamal a TEC2000 zvítězil !!!

Léta tankuju kde to mám při cestě, ale vždy přidám panáka TEC2000 DIC ( super produkt ). Mám najeto přes 300 tis. km a vše původní - vstřiky, Turbo, DFP 8-o:-):-)R^R^R^!!

PS: jo a kupuju to v AK servisu.

0/0
3.5.2010 7:25

Host

kritika

Vážení.

Nijak se nerozplývám z tankování u shellu.Při natankování naturalu 95, má auto větší spotřebu, a ty obchodní tahy na zákazníka jsou až trapné. Máte nejdražší palivo,

ale kvalita chybí.

Zdravím Nutela

0/0
10.3.2010 21:05

Host

KLAMAVÁ REKLAMA

BENZINA PRAHA 6 ANKARSKÁNA SERVERU ČERPACÍCH STANIC INZERUJE BENZIN ZA 23,60. VE SKUTEČNOSTI HO PRODÁVÁ ZA 32.60. MŮŽE JÍT JAK O CHYBU, TAK O ZÁMĚR, PROTOŽE KDYŽ UŽ JSTE VÁŽILI CESTU TAM.....

ZNÁMÝ REKLAMNÍ TRIK.

JIRKARv;-€

0/0
16.1.2010 15:40

Host

Re: KLAMAVÁ REKLAMA

Vy musíte být zřejmě kastrát býka:

1. Benzina zcela jistě nic takového na jakémkoliv serveru neinzeruje, odpovědnost za překlep je na straně serveru, který ceny přebírá bůhvíkde a Benzina jí není vázána.

2. Cena je zjevně dokonce i nesmyslná, proto na ni může skočit tak maximálně individuum s inteligencí žížaly. Pokud jste vážil cestu na pumpu, abyste tam natankoval, tak to potom gratuluji k zodpovědnému průzkumu.

0/0
19.1.2010 22:03

Host

Re: KLAMAVÁ REKLAMA

No vy jste pako...

0/0
18.3.2010 16:23

Host

LPG

Shell asi pančuje i jiné pohonné hmoty . Nešel by také udělat test na LPG ?  Zajímalo by mne , jaký je rozdíl mezim LPG u nás a v Německu ?  Nechal jsem si do auta namontovat LPG a tankuji u nich ( a pouze tam ) LPG a po ujetí 4000Km mi to počítač vypnul a hlásil poruchu .Když jsem to reklamoval v servisu , tak mi technik ukazál filtry na LPG  ( které mají normu výměny 10 000km ) a řekl , že vypadají jako by měli odjeto 40 000km , jak byli zanesené černými sazemi. Tak si myslím , že i u plynu prodávají nekvalitní šunt za hodně peněz.

0/0
18.11.2009 21:46

Host

Re: LPG

nevím jak dnes,ale před 7 lety když jsem měl auto škoda 105na plyn,tak byl docela rozdíl v kvalitě,jednou mi došel plyn,tak jsem vzal butanovou lahev z dilny a jel na ni a auto jelo jako raketa,tak se to asi děje stále :(

0/0
3.1.2010 21:37

Host

dotaz

Zná někdo odkaz na tiskovou zprávu společnosti Shell, která by reagovala na článek MfDNES?

0/0
15.11.2009 1:40

Host

Re: dotaz

http://www.shell.com/home/content/cz-cz/shell_for_media/press_releases/2008/statement_mfd_18092008.html

Ale je nutno říci, že to není ta původní zpráva, kterou tenkrát vydali. Je to přibližně třetí upravená verze, a ta první teda fakt stála za to. ;-D

0/0
16.11.2009 22:05

Host

Re: dotaz

Škoda, že si tu původní nemohu přečíst. Mě tahle tisková zpráva připadá jen obyčejné prskání. Mě by zajímalo, jaké mají ony čistící (detergenční) vlastnosti paliva vliv na výkon vozu.....

0/0
21.11.2009 22:10

Host

Re: dotaz

Žádné. Proto Shell tak prská. Mají vliv na čistotu palivové soustavy, která je permanentně zanášena pryskyřicemi, které všechna paliva obsahují, čímž prodlužuje životnost. U srovnatelných motorů způsobí, že po delší době používání má motor který pracoval na aditivované palivo lepší parametry oproti motorům, kde aditiva použity nebyly. Tím ale není Shell nijak výjimečný, detergenty používají všichni, a jejich vliv není nijak normovaný, čili ani měřitelný. Cetanové číslo je měřitelný parametr, který lze poznat na výkonu.

0/0
23.11.2009 12:50

Host

češi jsou hloupí, nebo klamaní???...nebo podvádění??

A já mohu jmenovat hned další výrobek. Ariel. Prodávaný v německu je lepší už jen z hlediska vůně. A co se týká učinnosti praní, to bude pravděpodobně obdobné.

Bohužel u nás se o těchto záležitostech píše velmi málo. Rozdílná kvylita bude u řady dalších výrobků, ne-li u většiny a to v rámci stejného výrobce. Shell je pravým důkazem.

Já, jakožto český spotřebitel nakupující převážně v ČR si mohu jen přát, aby se o tom psalo v mediích čím dál více. Proč se tomu například nevěnuje více samotná redakce Test DNES? Díky alespoň za článek o palivech.

0/0
15.11.2009 1:34

Host

němci vs. ČR

Možná z jiného soudku, ale zkuste si koupit balení Nutelly u nás a v Německu. Řeknete si možná, vždyť je to to samé a nemůže být rozdíl. Ale česká nutella má pod logem nalevo ještě malý nápis Ferrero. Německá tam takový nápis vůbec nemá. Když je nebudete mít vedle sebe tak si toho pravděpodobně nikdy nevšimnete. Ale německá nutella je mnohem tmavší a má mnohem výraznější chuť oříšků. Nutela prodávaná v ČR (ferrero) je světlejší, chuť oříšků je jen tak aby se neřeklo a navíc hned po ochutnání se dostaví pocit většího obsahu tuku. Pišel jsem na to náhodou když jsem si koupil balení nutelly v německu a dal jsem obě na stůl, protože ta česká už mi došla. Co z toho vyplívá? Marketingová a mediální masáž zákazníka. Nikdo by si určitě nemyslel že to nemůže být pravá nutela. Stejně tak to bude s palivem u nás. Rozdíl bude velký všude a nezáleží na značce......:-/

0/0
14.11.2009 12:39

Host

jsem uražen

Na SHELLku už nepojedu. To je asi jediná možnost, jak proti tomu bojovat...dopotučuji všem. !!

0/0
7.11.2009 23:12

Host

Re: jsem uražen

Proč se asi Shell a další nechlubí cetanovými čísly?? Už toto, je celkem slušné vodítko pro výběr. Benzina se začala chlubit cetanovým číslem, tak doufám, že tím rozvýří trochu stojaté hladiny kvality pohonných hmot i u konkurence. Sám jsem zvědaví, jak bude konkurence reagovat.

0/0
15.11.2009 1:39

neverest

Benzina Verva Diesel

cetanové číslo naměřili 56,5

Benzina samotná inzeruje cetanové číslo 60, leták viz zde

http://www.benzinaplus.cz/userfiles/files/verva_diesel_60.pdf

Takže jsou to taky pěkní podvodníci. !! Čím dál víc mi to začíná připadat, jako by za celým testem smrdělo něco od Benziny

0/0
2.11.2009 15:09

Host

Re: Benzina Verva Diesel

Podvodníci to nejsou, protože test nafty (i u Vervy od Benziny) byl proveden loni(léto 2008). Kdežto leták byl vydán v těchto dnech(začátkem listopadu 2009).!

0/0
8.11.2009 0:05

Host

Re: Benzina Verva Diesel

Verva  60 je letos vylepšená a prodává se až od letošního podzimu. Výsledek testu cetanového čísla 56,5 je z loňského roku. Zkus se příště podívat na datumy.

0/0
8.11.2009 9:06

Host

A co takhle žaloba???

A co takhle žaloba na firmu,,Shell,,za klamavou reklamu???Vzbizují v člověku pocit jistotty a neváháme dát své investice do spokojenosti a výdrže svých čtyřkolových mazlíčku,tak proč je nezažalovat za to že nás obelhali!!:-/

0/0
26.10.2009 13:32

Host

ono

0/0
18.9.2009 9:49

Host

prvda, pravda

... moc pekna diskuse, dekuji vsem i za nazory... ale co kdyz hlavnim hlediskem realne cerpane  "kvality nafty" neni jeji nazev, ale mnozstvi prodaneho zbozi.  Je znama vec, ze kvalita pohonnych hmot  jde dolu s dobou uskladneni .. vlivem aspekty srazeni vlhkosti (ci jak ze to je) ... jinymi slovy typ nafty, ktere cerpackou protika denne (berou ji kamiony) je realne podstatne kvalitnejsi, nez ta, kterou  nacerpa kazdy 100-ty motorista.

0/0
29.8.2009 22:06

neverest

Re: prvda, pravda

podle této logiky má nejlepší naftu Tank Ono, tam jde pistole z ruky do ruky a u každého stojanu stojí 5 aut ve frontě

0/0
2.11.2009 15:21

palo

nafta

dobry den ja som sa chcel spytat ako bezny clovek zisti ci je nafta dobra?dakujem

0/0
3.5.2009 12:01

Host

Re: nafta

nijak ;-D

0/0
20.6.2009 19:50

neverest

Re: nafta

kápni si na prst kapku nafty a pak si ten prst olízni. Tak zjistíš, jestli je ta nafta dobrá.

0/0
2.11.2009 15:25

Martin

Shell V-Power Diesel

Vyzkoušel jsem taky jednou palivo Shell V-Power Diesel a to u Toyoty Land Cruiser, na které jsem měl teprve najeto 15.000 km a ujel jsem cca 150km na tuto naftu, když  druhý den zimního rána při rozjezdu (studený motor) začal motor podivně klepat. Klepaní vždy přestalo, až se motor trochu zahřál, ale každé ráno je to opakovalo. Tak jsem si řekl, že zřejmě to uvolnilo nějakou nečistotu a že časem se to opraví samo. Zkoušel jsem i auto pořádně protáhnout 180km/h po dálnici, že se to snad nějak propláchne, ale nic nepomáhalo, tak jsem ještě jednou natankoval na Shell V-Power diesel a to se situace dramaticky zhoršila. Auto už neklepalo, ale přímo bušilo, takové zvuky, jako bych kladivem bušil do kovového předmětu. Nakonec jsem musel do servisu. V zaruce se měnily všechny vstřikovače Denzo za 30 tis. Kč jeden. :-/

0/0
28.3.2009 10:15

Host

Re: Shell V-Power Diesel

..z mých zkušeností to není naftou, ale tím, že je to Tójóta :-/

0/0
24.11.2009 12:39

Host

Re: Shell V-Power Diesel

Mam Audi a přesně to samé mi udělala nafta bohužel od firmy která v tomto testu dopadla nejlíp. Stálo mne to 45 tis. benzině se vyhýbám jak čert kříži a autičko si krásně jezdí.

0/0
20.4.2010 14:30

Host

Re: Shell V-Power Diesel

To není tím, že je to Toyota, to je nekvalitním palivem.

To že si někdo koupí "dýzla" a neumí s ním jezdit ještě neznamená, že je to auto špatné. V dnešní době se u novějších aut jedná především o tzv. common rail, který je na kvalitu paliva velmi náchylný a to že se jedná o Toyotu s tím nemá nic společného .... jediné, co to naznačuje je, že Toyota dělá vstřiky trochu jinak než ostatní výrobci aut.

Když jezdíte na kvalitní palivo, tak je Toyota to nejspolehlivější auto ...

To že amíci neumí jezdit autem a neumí ovládat své vozidlo, jako je vypnutí zapalování, vyhození rychlosti a pod., to je jiná kapitola... A proč to odnesla Toyota v Americe? Protože se prodává víc, než "emerický bourácí" ... takže asi tak.

U traktoru ti česká nafta vadit nebude ... pro traktory je dělaná ... ;-(

0/0
28.6.2010 9:09

Host

Re: Shell V-Power Diesel

Značka neznamená vždycky kvalitu - záleží opravdu na tom u jaké pumpy tankujete ... tak kde je provoz je to jistější ... ale nejjistější je tankovat asi v DE / AT a možná snad i v PL (s tím ale nemám zkušenosti)

0/0
28.6.2010 9:12

scuderia

Musím se smát

Dělám v dost velké dopravní firmě(asi 100 nákladních aut)a naftu nám vozí úplně stejná cisterna naftu shell jako ke tchýni na benzinu.Na cisterně je nápis Petrotrans.Že by vezl půlku shell a půlku benzina?

0/0
4.3.2009 21:17

Snoopy

Re: Musím se smát

a ta cisterna je opravdu stejná, nbvo jsou to dvě. které patří stejné přepravní společnosti?

0/0
12.3.2009 12:16

Fany

Re: Musím se smát

Petrotrans je dopravní firma, která má těch cisteren několik desítek, možná stovku a dělá jen dopravu. Dost jejich cisteren vypadá stejně. Jezdí jak pro Shell, tak i pro Benzinu. Gratuluji Vám k objevu. Smějte se klidně dál, pokud je čemu, případně komu.

0/0
14.3.2009 22:13

Viki

Re: Musím se smát

Shell ma 2 smluvni přepravce,cisterna nemusi mit logo.

0/0
29.5.2009 14:06

anonym

Barva nafty

Zajímalo by mne, proč na některých pumpách má Shell diesel extra a Shell diesel V-Pover stejnou barvu a někde odlišnou.  

0/0
9.12.2008 22:03

Homer1

Re: Barva nafty

Protože se V-power míchá z ropné nafty a nafty vyrobené synteticky (ta má to vysoké cetanové číslo).

Pokud se to namixuje dle "původní receptury", dostaneš německý nešizený V-Power.

No, a v pralesní východní Evropě se soudruzi od Shellu snaží podvádět, a ta syntetická složka je mnohem menší (nebo možná vůbec žádná) a např. cetanové číslo dohánějí vyšší dávkou aditiv. Musí se i jinak korigovat mazivost.

Pak "dle normy" to palivo může vyhovovat, ale v motoru se to chová úplně jinak.

ALE HLAVNĚ TA RÁDOBYV-POWER MÁ JINOU BARVU A TU NIČÍM NEOŽULÍŠ!!! Takže nezbývá, než chodit k pumpě se spektrometrem... ;-D

0/0
14.1.2009 11:28

Homer1

Re: Barva nafty

Závěrem: Diesel Extra tu synttetickou složku asi nemá vůbec, nebo málo.

V-Power by jí měl mít daleko více a proto jiná barva. No, a když to vyrobí "chytře", tak mají podle mě barvu stejnou.

0/0
14.1.2009 11:29

JIrka

SHell

Já jsem na shell přestal jezdit.Na mne ta společnost určitě nezkrachuje,ale jestli nás bude víc,měli by to aspoň poznat na tržbě. Pracuji v servise a těch negativních zkušeností s kvalitou nafty už bylo fakt hodně. Kupodivu většinou z Shell. Ale může to být náhoda. Podle mne jsme pro tuto společnost moc malý trh,aby se zabývala kvalitou paliva ,které sem knám dodává. Potom je otázkou,co udělá čerpadlář aby mohl nakoupit rodince nadstandardní vánoční dárečky :-)

Pěkné Vánoce všem ;-D

0/0
9.12.2008 9:57

katchule

video

skvělý video:    

http://zpravy.idnes.cz/diky-vam-jsem-ve-vate-vzkazuje-bohac-v-klipu-proti-firme-cez-p4u-/domaci.asp?c=A081126_220704_domaci_dp

0/0
27.11.2008 14:35

dCi

Kvalita nafty

RvRvRvPalivo je veliký byznys. Těžko se najde síla,

která by dokázala docílit  umravnění čepadlářů , natož

distribujícíh společností. Nekvalita nafty je zřejmá, Německá je lepší, proč?

Čechům stačí to co jim dávají? Kdy se to zlepší??:-/:-/

0/0
26.11.2008 22:39

Fany

Re: Kvalita nafty

Vy víte prd. Umravněte se sám a pište raději o tom, čemu rozumíte.

0/0
14.3.2009 22:19

bobík

jo shell

:-©

0/0
26.11.2008 22:13

Tonda

Jak to celé tedy brát?

Chápu z toho to, že mám tankovat v ČR na jakýkoliv pumpě, pač nafty bývají všude podobné, hlavně nebrat dražší, pač kvalita je skoro stejná jak u těch levných - kde to proboha jsme, že stát není schopen podrobit celostátní namátkové nekompromisní inspekce a přinutit pumpaře (majitele) v rámci pokut, aby buď skončili s prodejem dražších naft nebo donutili dodavatele, aby se vešli do norem?

Já sám mám TDi a tankuju už pár let u Lukoilu. Mají výkendové akce o 1Kč méně za palivo. Nemám problém, auto jede pěkně. Kupuji lahvičku TDA Castrol na pročištění palivového systému a leji vždy panáka do plné nádrže. Je fakt, že když jedu stylem lehká noha a někde šlápnu na podlahu, tak za mnou je prvních 5s šedivý dým, jinak auto při běžném ježdění normálně nekouří. Spotřeba je jak má být dle specifikace a na rychlostní brzdě mi naměřili to co měli naměřit. Kroutící moment ok a výkon ok.

Na zimu leji Sheron proti zamrzání nafty a jsem spokojenej. A co vy?

0/0
19.11.2008 21:37

Véna z Maršova

Re: Jak to celé tedy brát?

Proč vás tak irituje nafta dražší na litru o korunu, t.j. o cca 3%, do které prodejci přidávají aditiva a její vlastnosti vylepšují (což není v normách nikde popsáno a jedná se o know how jednotlivých firem, přidaná hodnota je měřitelná přísně individuálně a ceny v sobě zahrnují také rozdílnost úrovně služeb na čerpacích stanicích), a nechává Vás nejspíš chladným například třeba cena pečiva, kde se ceny leckdy u jednotlivých prodejců liší i o 100% za podobné produkty?

Přiznám se, že Vám nerozumím. Chcete státní regulaci tam, kde není potřeba. Tak si dražší naftu prostě nekupujte, když Vás nabídka neoslovila, kupte si standard, parametry normy plní obě. Pokud je v této republice někde skutečně konkurenční prostředí, je to právě na čerpacích stanicích. Podívejte se raději na ČEZ.

0/0
7.12.2008 8:56

marian

Re: Jak to celé tedy brát?

nekupuj Castrol TDA ale ovela lacnejsi SUPER DIESEL ADITIV od VIF.czR^

0/0
25.3.2009 7:05

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

minulý týden jsem nabral želví power a zdálo se mi, že to jelo mnohem líp, než když jsem ho bral před měsícem... že by se chytli za nos? Nebo tam začali dávat nějaký zimní srágory? A nebo se mi prošťouchly ucpaniny v autě? ;-D;-D;-D

0/0
6.11.2008 12:49

maxpower

Re: hmm

Anebo se ti to opravdu jen zdalo, ze to jede lip ;-D

0/0
10.2.2009 1:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.