Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, jak se na Slovensku vyrábějí vozy Kia

Výroba aut už dávno neprobíhá v temných nevětraných halách za ohlušujícího randálu. Podívejte se do jedné z nejmodernějších továren na světě. Na Slovensku v ní vyrábí sebevědomím hýřící vozy Kia.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tommik

Kia cee´d SW

Já vozu KIA celkem fandím a proto jsem si ho letos v létě koupil. Ovšem asi za 14 dní jsem začal odhalovat tak neuvěřitelné závady ve slícování plechů karosérie, že z toho byli na větvi i v autosalonu.

Je spodivem, že na to nepřišla ani výstupní kontrola toho světového závodu v Žilině, předprodejní servis v autosalonu a ani ten poslední, co mi to prodával.....

Nakonec to všechno museli spravit. Jak to udělali raději nechci vidět ani slyšet.

Vaše zkušenosti velmi rád dostanu na e-mail : rozsival.orl@coms.cz

Odtud bych se taky konečně dočkal nějaké oficiosní odpovědi někoho z této "světové"  automobilky.  Zatím mne s úspěchem ignorují ! Takže já jim reklamu dělat nebudu ! Nekupujte nic od Slováků, dokud si tam v té Žilině neudělají pořádek !!![>-]

0/0
17.10.2008 11:02

Jirka

Re: Kia cee´d SW

Kia´ceed  diesel o obsahu 1600 ccm mám od 1. června 2007 a nedám na auto dopustit. Není to první auto co vlastním před ním jsem měl několik aut. Srovnávat mohu pouze s Nissanem. Obě jsem koupil jako nová. Obě jsou nižší střední třída.

                Spotřeba v zimě              Obsah                                 Výkon

Nissan           cca 6 l                        2200 ccm                           80 KW

KIA-ceed        cca 6 l                        1600 ccm                           85 KWV

Co se týče pružnosti motoru a výkonu - Kia-ceed je jednoznačně vítězí. Lícování plechů naprosto přesné, včechny dveře se velmi lehce zavírají, gumy těsní, nenmí co vytknout. Pohodlí pro všech 5 cestujících velice slušné. Překvapivé je i rozjíždění z místa. Použiju reklamní slogan – trhá ze silnice asfalt. Plasty příjemné, uvnitř nic nevrže, k autu nemám žádnou výhradu krom vedení velkých světel. 

0/0
10.1.2009 17:20

tommik

Zo somára komára ?

Akýsi Vlado mně nazval somárom, že jsem si při koupi nevšiml 9 popisovaných vad ve slícování plechů na voze Kia cee´d SW.

Asi si nevšiml, kdo všechno si toho nevšiml, vč. kvalitáře fabriky výstupní kontroly a kromě toho musím předeslat, že nemám ve zvyku ihned při nakupování vozu ho půl hodiny obcházet a měřit kvalitu svarů a lícování plechů. Neměl  to snad dávno přede mnou udělat někdo jiný  ? A třeba už i na tom samostatném Slovensku ?[>-]

0/0
30.9.2008 17:30

legi

Re: Zo somára komára ?

Proto, že deláš ve škodovce ti tato antireklama nepomuže. S vašimi cenami a kvalitou krachnete.

0/0
1.10.2008 10:27

Vlado

Re: Zo somára komára ?

Ja mám zas vo zvyku si auto prezrieť v predajni pri jeho preberaní. Potom nemusím doma "hodiny obcházet a měřit kvalitu svarů a lícování plechů"  ;-)

PS: a ten somár to nemala byť urážka :-P. Zle si to pochopil.

0/0
1.10.2008 13:05

mex

Chevrolet

nevite jak kvalitni anta jsou znacky Chevrolet ? konkretne Captiva... moc se mi libi ale nemam zkusenosti.

0/0
30.9.2008 13:28

tommik

Kvalitě zpracování karosérie dávám pětku !

V červenci 2008 jsem v Opavě koupil Kia cee´d SW ze Žiliny. Našel jsem na něm nejméně 9 závažných vad ve slícování plechů karosérie. 

Ani kvalitář v Žilině, výstupní kontrola, ani předprodejní servis  nic nezaznamenali !!! Je to vůbec možné ?

Takže kvalita za pět a ochota kontaktovat a minimálně se omluvit, resp. si vůz stáhnout zpět do továrny, rovněž za pět!

Reklamu vám neudělám. Tento vůz velmi rychle prodám a poohlédnu se po slušném výrobci ! Tak se ozvěte vy machři, jestli ještě něco hodláte napravit !

rozsival.orl@coms.cz Rv ;-€

0/0
29.9.2008 18:11

Vlado

Re: Kvalitě zpracování karosérie dávám pětku !

Preboha, prečo si si kupoval auto s 9 závažnými vadami? Čo si bol slepý? Alebo zamilovaný ako somár do kopy sena a teraz keď si vytriezvel, tak sa ti vrátil zrak?

0/0
30.9.2008 15:56

Petr

Re: Kvalitě zpracování karosérie dávám pětku !

PR oddeleni Skoda Mlada Boleslav pracuje naplno, protoze jim tecte do bot. Proto se snizuji k podobnym pomluvam.

0/0
10.10.2008 10:39

mostak

chytraci od stolu

Koukam ze kazdej kdo tu hani tuhle znacku nema paru o cem vubec mluvi. KIA Motors SK je jedna z nejmodernejsich tovaren v evrope.Jestli si nekdo mysli ze made in germany je spicka na trhu tak chyba lavky. ANO klenoty techto znacek prosim, vrchol technologie ale za jaky peniz asi ne za 400 tisic bratru. Porovnavejte srovnatelne a ne hrusky s jabkama - STREVA.Motory TDI jsou davno pase a CVVT jsou trochu nekde jinde.Neposlouchejte co jedna pani povidala ale pouzivejte vlastni mozky.

0/0
28.9.2008 15:52

tomas

Kolik to stalo ta sranda?

Psalo se nekde, na kolik stovek milionu ci miliard ta tovarna vysla? Nebo mozna vi to niekto zasvetceny? :]

0/0
27.9.2008 6:56

ice

Re: Kolik to stalo ta sranda?

Kia tam preinvestovala 900 mil. eur, Hyundai 250 a stat dal na pozemky, infrastrukturu a stimuly minimalne 300 milionov.

0/0
27.9.2008 11:12

tony

KRITIKŮM

bože vy jste ale ... !!! když to není škoda tak to není auto, že? hloupý český národ převálcovaný německým marketingem. ale co už klidně si ty škodovky kupujte věak to jsou NEJ auta:-P

0/0
27.9.2008 0:04

JC

Re: KRITIKŮM

máš recht - česi budou kupovat předražený "německý" šunky, jak to má na prdeli červený TDI nedokážou se udržet. Sice jen 3 válce  ale TDI :-)  prostě děs, zastaralý motory ale pro čechy jeste dost dobrý :-©

0/0
27.9.2008 9:36

NoName1978

Re: Re: KRITIKŮM

Skodovky byly dobry pred par rokama. Ted uz je to hruza des bes. Bracha tam dela, je to tam samej cizinec, cinan, vietnamec, turek, ind, pakistanec a podobna pakaz a auta jedou na kvantitu s zadnou kvalitou. Skodovku bych si vzal leda zadarmo. :)))

0/0
27.9.2008 11:07

Fandor80

Re: Re: Re: KRITIKŮM

Je videt ze mate v palici vakuum. Pakistanec musi makat dle navodky ktera je na kazdym pripravku....  R^

0/0
28.9.2008 23:11

jj

dobry text

ale skor by som rad videl vyrobu Porsche/Audi v BA.

0/0
25.9.2008 17:03

VojtaB

Zinkování

V článku uváděné tloušťky plechu jsou dost zavádějící.Buďto pozapoměli na plechy podvozku, nebo to opravdu vyrábějí z tak tenkých plechů = mizerná odolnost. Při lisování hlubokotažných ZINKOVANYCH plechů dochází k potrhání zinkové vrstvy...o tom se taktně mlčí...a pokud neprovedete UPLNE pozinkování svařené karoserie, máte problém s korozí. Žádný plnič a lak, případně antiabrazívní vrstva na podvozku vám nepomůže. Takže ještě jednou...na kolik km/let je plánována životnost karoserie?

0/0
25.9.2008 9:10

JF

Re: Zinkování

Tak tak, levné korejské automobily vyráběné v zemi, která se s jejich výrobou seznámila až se zavedením výroby Škodovek, to nevěstí nic dobrého.

Preferuji vozy Škoda, německá kvalita srovnatelná s jakoukoiv jinou automobilkou, tradice, dání peněz našim lidem.

0/0
26.9.2008 16:40

Thor

Re: Re: Zinkování

Ty vůbec nevíš co meleš ;-D Německá kvalita ;-D;-D;-D Vyráběná Turkama ;-D;-D;-D

0/0
27.9.2008 21:09

Pepa

Re: Zinkování

Dle německých technologií u plechů tlošťky 1,5mm a méně trhliny v zinkové vrstvě nevadí.Zinek má totiž zvláštní schopnost trhliny zatáhnout.V Německu se tímto zbůsobem vyrábí věci několik desetiletí a věříte v kvalitu.

0/0
27.9.2008 18:41

Thor

Re: Zinkování

Auto je spotřební zboží. Déle jak 10 let to nemá co dělat na silnici. A to jsem ještě hodně přehnal. Kvůli ekologii, vzrůstajícím nákladům na údržbu, bezpečnosti ....... Auto tu neni od toho aby tu smrdělo navěky jen proto, že neshnilo. Proto je tu na silnicích tolik prašivejch a smradlavejch BMW a Mercedesů a jiných podobných sraček, jejiž jediným kladem je, že ještě drží jakž takž pohromadě. Ale bezpečnost, ekologie atd. jde stranou. Sice poměrně "odborný" názor, zakončený myšlením vesničana. Koupím si plechovku a dokud neshnije, nejépe tak za 30 let, tak s ní budu smrdět všem okolo, ohrožovat vlastní rodinu, při případné nehodě ... Hlavně, že mam karoserii která se nerozpadla x km vs. x let Rv

0/0
27.9.2008 21:20

Petr

Re: Zinkování

Kdybys nebyl hnup, tak z clanku  zjistis, ze cela karoserie projde po svareni lazni, ktera "pozinkuje" vsechny svary.

0/0
10.10.2008 10:41

Anonymous

Re: Zinkování

To není pravda. Karoserie se vyrábí z pozinkovaného plechu. Skelet se  svaří bodovými sváry, odhadem 90 % zinku se odpaří, 10 % zůstane. Po sváření se skelet odmastí a připraví pro lakování. Pochopitelně lepší varianta je nejprve vše svařit a nakonec plným ponorem pozinkovat. TO SE NEDĚJE ! Takový způsob zinkování, jako např. pojezdové brány a.j. zinkované tlustou vrstvou zinku ponorem v lázni, na to zapoměňte.

0/0
14.10.2008 9:37

ailton

A uz mudruju, ceski trckovia

  Jasne ze ten clanok je uplna blbost, ved evidentne ti korejci nemaju paru o tom, ako robit auta. To keby sa boli prisli pozriet na Skodovku pred tym, nez ju kupil nemec, to by videli, ako sa to robi ...

   Jo, zlaty cesky rucicky ...

0/0
25.9.2008 2:03

peto

Re: A uz mudruju, ceski trckovia

ceed a i30 su viac nemecke ako korejske auta.

0/0
25.9.2008 12:20

rentiér

Re: Re: A uz mudruju, ceski trckovia

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D tak to bylo dobrý!! KIA je šikmovoký auto a ještě k tomu vyráběné na Slovensku!!

0/0
26.9.2008 12:04

ice

Re: Re: Re: A uz mudruju, ceski trckovia

Ceed a i30 navrhli v Nemecku. Vyvojari su europania - Schreyer, Kovacs, atd...

0/0
27.9.2008 11:26

Pepa

Re: Re: Re: Re: A uz mudruju, ceski trckovia

Jó a víš jak dlouho trvá vývoj auta?

0/0
27.9.2008 18:28

__XXXX___

Re: A uz mudruju, ceski trckovia

Buďto korejci neumí vyrábět auta, nebo iDnes neumí napsat článek...;-)

0/0
25.9.2008 21:16

Fandor80

100% svarovana karoserie

To bych chtel videt. Pisalek asi nevidel vsechno. 313 robotu je malo na 100% svarovani!!! Rv

0/0
23.9.2008 22:16

Miska

Re: 100% svarovana karoserie

Mala som tú možnosť a videla som tie roboty, zvárali perfektne a len roboty

0/0
24.9.2008 17:18

deflekt

Re: Re: 100% svarovana karoserie

Ve škodě je robotů jen na Fabii víc a k tomu ještě cca 1500 lidí jen ve svařovně, takže 100% automatizace je sci-fi.

Jo a to, že "roboti stále vidi jak to auto má vypadat", to mě fakt dostalo. Fór měsíce. Ještě jsem neviděl robota s očima a mozkem. To jak to má vypadat vidí seřozovač, který udělá případnou korekci zjištěné odchylky, ALE ROZHODNĚ TO NEVIDÍ ROBOTI.

0/0
24.9.2008 21:40

hnusil

Re: Re: Re: 100% svarovana karoserie

to, ze to ma takhle skodovka a ze ty neco nechapes, neznamena, ze to nemuze byt jinde jinak

0/0
25.9.2008 13:45

Fandor80

Re: Re: Re: Re: 100% svarovana karoserie

No existuji casti ktere se jednoduse svaruji rucne. Kdyz jednoduse tak to znamena manualne. Je to i levnejsi. Kupovat specielni miniroboty nemy smysl. A predevsim podelniky to je smesice malych casti. Co se tyce skody. Jeji svarovna ma mnohem vice robotu a automatika je asi 60 procent...

0/0
28.9.2008 23:07

Picmaus

Re: Re: Re: Re: Re: 100% svarovana karoserie

Ty jsi dobre trdlo =o) Robotiku jsem studoval 7 semestru ale na tve  "Specialni miniroboty" jsem nenarazil =o) Kdyz uz je potreba linka pro jednoduche svary tak se tam flakne jednodussi (a levnejsi) robot (manipulátor)-pokud se to fakt vyplati. Zadnej "specialni minirobot" pro jednoduche svary neexistuje =o) No a pokud se to nevyplati tak se to dela manuelne.. Manualne se svaruje kusova az max.maloseriova vyroba+opravy svaru. Na seriovou vyrobu jako je vyroba aut jsou naklady na pracovnika na lince-svarece ku jeho kvalite a vykonnosti mnohem drazsi nez robot. No ale treba to maji jinde jinak, to je mozne..

0/0
30.9.2008 11:48

peters

Re: Re: Re: 100% svarovana karoserie

Jak to, že to ten robot nevidí - vždyť má dalekohled a mikroskop !

0/0
29.9.2008 8:26

stoural

Re: Re: Re: 100% svarovana karoserie

Tady nekdo nepochopil, ze robot muze porovnat "obrazek pred sebou" s obrazkem, co ma ulozeny nekde jinde, Na to vubec neni potreba, aby mel robot mozek v pravem slova smyslu.

0/0
29.9.2008 20:58

Picmaus

Re: Re: Re: Re: 100% svarovana karoserie

No to porovnavat muze, ale chtel bych videt jak podle toho svaruje.. =o)

0/0
30.9.2008 11:51

Fandor80

Re: Re: 100% svarovana karoserie

Chtel bych videt jak miniroboti svaruji predni a zadni podelniky. ;-D

0/0
24.9.2008 22:26

ailton

Re: Re: 100% svarovana karoserie

  Miska, dufam ze ti miestni ceski experti jasne vysvetlili, ze je to zhola nemozne. Inymi slovami, nemohla si to vidiet. Asi si snivala. 

0/0
25.9.2008 5:36

Bedrych

Re: Re: Re: 100% svarovana karoserie

Jelikož má Škodovka svařovnu velmi zastaralou a nikdo na ní nevydrží vyrábět přez dva měsíce (jen někteří poláci), tak to ještě neznamená, že jinde to mají také takové (špatné)!  V Kolíně je svařovna prakticky 100% robotizovaná a neviděl jsem tam nikdy žádného člověka mimo pár vedoucích na plošinách nahoře nebo údržbáře.... dle fotek soudím, že ŽIlina má toto pracoviště podobné. Proboha ať už to nikdo nesrovnává se Škodovkou (tedy jen její svařovnou, ostatní je tam na úrovni). 

0/0
25.9.2008 6:20

CTc

Re: Re: Re: Re: 100% svarovana karoserie

> V Kolíně je svařovna prakticky 100% robotizovaná a neviděl jsem tam nikdy žádného člověka mimo pár vedoucích na plošinách nahoře nebo údržbáře < tomu diky osobni zkusenosti opravdu neverim.

0/0
25.9.2008 17:51

Bedrych

Re: Re: Re: Re: Re: 100% svarovana karoserie

V jste tam někde viděl svařovat člověka? Popište mi prosím ve které části haly? :-)

0/0
29.9.2008 21:08

cejkis

Jen pro info ohledně záruky na karoserii

Rotační pohyb karoserie v odmašťovací lázni je v současnosti nejdokonalejší způsob odmaštění.

Podle toho jaký způsob pohybu karoserie v lázni vykoná se určuje kolik let bude záruka na karoserii.

0/0
23.9.2008 20:21

Dejf

Re: Jen pro info ohledně záruky na karoserii

smer pohybu a druh odmastovace ;-)

0/0
25.9.2008 7:12

Pribinacek

Lakovna

V lakovně jsou karoserie kompletní, a pak, když se do nich montují vnitřky, mají sundané dveře. Není to divné, hlavně že pod panty by zůstala nenalakovaná místa, která se sundáním dveří odhalí.

0/0
23.9.2008 8:37

cejkis

Re: Lakovna

jj

0/0
23.9.2008 20:22

vymrzovac

ta technologie vypadá slušně.....

....vysoká robotizace s ohledem na růst ceny pracovní síly......jinak ceed,pokud bude za srovnatelnou cenu,musí fabii převálcovat. je to úplně jiná kategorie,fabie je motokára,ceed je golf

0/0
23.9.2008 8:11

Petr

Re: ta technologie vypadá slušně.....

Srovanavt Cee'd a Fabii je nesmysl. Cee'd je konkurentem Octavie, kterou krome kufru rozmerove prevysuje. Vnitrni prostor je vetsi v Cee'dovi, ktery patri mezi nejvetsi v nizsi stredni tride a prekonava vnitrnim prostorem i nektere vozy stredni tridy.

0/0
23.9.2008 10:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.