Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do auta tankují olej od McDonalda

Nalít do nádrže přepálený tuk z fast foodu namísto nafty už není neobvyklé. Zákony to však nepovolují - olej není schválené palivo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Homer1

Pokrytci.

Státu je u  ).(  jaké to má emise. Kdyby na tom tak lpěl, dávno by 10-20 let staré škodovky zmizely ze silnic.

Starý olej z friťáků nemá spotřební daň a tak ta státní pijavice přichází zkrátka a začíná z toho být nervní.

0/0
20.9.2008 11:29

suchojik

jezdit na potravinu

nemam dobry pocit z toho clanku. a vadi mi i pridavani biopaliv do PHM. Jo to potravina. Kouknete se v lete kolik tho zluteho svinstava roste okolo a kolik pudy je oseto zbytecne a se mohlo pridat par deci oleje. To neni pokud o nezavislot na rope. toto je nesmysl. Cekam na treba elektroauta. Stejne 85 procent vsech cesto je do 40 km

0/0
19.9.2008 11:45

tom

Re: jezdit na potravinu

Souhlas - biopaliva jsou blbost. Ale pokud někdo použije friťák ve kterým před tím v mekáči máchali hranolky - využívá vlastně odpad. Ale je pravda že pokud by tak měli jezdit všichni museli bysme všichni hranolky i snídat.

0/0
19.9.2008 15:54

prognostique

Peugot 205

Mám 205ku Peugota v dieselu r.v 1991, je to nesmrtelný auto, a už asi 5 let jezdím 3/4 roku na směs oleje a nafty. Dokud je venku teplo a olej mi nehoustne, je to paráda. Ve velkým balení se dá sehnat olej i za 15 Kč/l. Vždycky se to snažím ředit 3 díly oleje 1 díl nafty. Jediné na co musím dát pozor je každých 10 tis. kč vyměnit palivový filtr. Jinak čerpadlo drží celejch 5 let. takže jezdím skoro zadarmo ;-D

0/0
19.9.2008 11:43

ami

stat je sfině

kdyby stat neryzoval na palivu tak jak ryzuje jezdilo by se na naftu ....co je nejlepsi ze se o tom musi porad klebetit ach jo kde je ta doba kdyz to melo par lidi a drzelo se to v tajnosti :-©

0/0
18.9.2008 19:43

kecka

kecka

Ma sharana kde mu to poradne nefunguje. Clanek je uplne od veci. Porad jezdi na naftu. !!!;-D

0/0
18.9.2008 19:08

hnusil

Ekologie?

Co je na paleni oleje ekologickeho? Vzdyt emise jsou jeste horsi nez u dieselu!

0/0
17.9.2008 20:21

tom

Re: Ekologie?

teorie je taková ze co2 které spálením vyprodukuješ před tím z atmosféry odebrala rostlina na které ta plodina rostla. Takže uzavřený cyklus. Pravda je taková že ve zplodinách jsou i jiná svinstva než CO2 a u těch je výsledek pro olej horší než pro naftu. Ale teď je  hitem ekologů CO2...

0/0
19.9.2008 15:58

Lomikar

Pochybná firma Europecon

Cituji: "Europecon, která vyrábí sady pro úpravu auta na olejový pohon." Tato firma nic nevyrábí!!! Tato "firma" má dva lidi. Jednoho majitele a jednoho čičmundu. Rozhodně navzbuzuje důvěru:-/RvRvRv

0/0
17.9.2008 19:33

tom

Re: Pochybná firma Europecon

no v každém případě pokud se bude někdo samo-domo vrtat v palivové soustavě tak je to dobrý recept na menší (nebo větší ;-D) ohýnek. Nafta sice není tak veselá látka jako benzín, ale taky hoří...

0/0
19.9.2008 16:00

pepa

a na vytápění domu vyjetý olej

fakt! :-)R^

Ať se ti úředníci třeba pose*ou;-D;-D;-D

0/0
17.9.2008 14:57

OilFire

Re: a na vytápění domu vyjetý olej

A vis, ze mas castecne pravdu? Znam firmy kde vyjetym olejem topi. Kotle se vyrabi ve svedsku. V takove autodilne je to neocenitelny pomocnik R^

0/0
17.9.2008 15:59

tom

Re: Re: a na vytápění domu vyjetý olej

on ale asi myslel tu metodu " vraž do pet flašky půl pilin a půl oleje"

0/0
19.9.2008 16:01

ju hele

Re: a na vytápění domu vyjetý olej

to sem taky znal borce co to dělal a šel mu plamen z komína ;-D

0/0
18.9.2008 16:36

fastdriver

Když někdo nemá na benzín

nebo naftu, tak ať si nekupuje auto.

0/0
17.9.2008 14:37

QuuQ

Schválit

Jsem pto to aby olej schválili jako palivo a začal se tedy tak i danit. Vyšší DPH a přidat spotřební daň... Do té doby bych byl pro tvrdé hlídání a postihy... Je to daňový únik a konec...

0/0
17.9.2008 13:10

a44z

Re: Schválit

Ty jsi taky "únik"...

0/0
17.9.2008 13:33

viv

Re: Schválit

ty budes asi urednik...;-D

0/0
17.9.2008 13:45

QuuQ

Re: Re: Schválit

Rozhodně nejsem úřadník... Ale nevidím jediný důvod proč za schválené palivo by se daně platit měli a za nějaký paskvil, který není ani schválený ne.

0/0
17.9.2008 14:34

Mak1

Re: Re: Re: Schválit

Hm - takže kvůli pár magorům jezdícím na olej bys ho zdražil pro všechny ?8-o

0/0
18.9.2008 8:20

tmf

jen prachy

Jezdit na ně je protizákonné. Podle zákona musíte v autě používat palivo, které je pro auto schválené.

Ten úředník se spletl, chtěl říci které je pořádně osolené daněmi.

0/0
17.9.2008 12:57

Blue

Re: jen prachy

přesně tak, to co stát se.re je to, že z toho nemá ty šílené spotřební daně jako z nafty. Podobné je to s marihuanou.

0/0
17.9.2008 16:03

JG

Emise

Pán z ministerstva zapomněl dodat, že testy v Německu platila firma Shell a byly prováděny na NEPŘESTAVĚNÝCH autech. Takže není divu, že výsledky nedopadly dobře. Člověk se musí vždy zamyslet nad tím, kdo stojí za jakýmikoliv informacemi, které přímo nebo nepřímo podporují petrochemické monopoly, případně brojí proti jejich konkurentům...

0/0
17.9.2008 12:26

TomášM

Nesmysl

člověk kterej investuje 40 litrů aby ušetřil padesátník na kilometr je idiot, co si akorát kazí radost ze života zbytečným doprošováním

0/0
17.9.2008 11:00

honza

Re: Nesmysl

0/0
17.9.2008 13:03

JG

Re: Nesmysl

Pokud koupíte použitý RO za 5 Kč/l, úspora je podstatně větší, než 50 hal na km. Nehledě na úsporu životního prostředí...

0/0
17.9.2008 13:36

Mak1

Re: Re: Nesmysl

Úspora životního prostředí ?

Tak proč všichni nadávaj, když se v zimě topí v kamnech starým olejem ?

0/0
18.9.2008 8:22

libienski

Re: Re: Re: Nesmysl

tady nadávají, když jde o starý motorový olej, tedy olej použitý pro mazání motorového prostoru, který obsahuje spousty úsad a absorboval do sebe látky, které jaksi se musí likvidovat při teplotě, které kotle na oleje nedosahují. Tady nejde o vyjetý fríťák:-)

0/0
18.9.2008 8:34

Lomikar

Re: Nesmysl

Tomáš pravdu:-)R^

0/0
17.9.2008 19:26

obcasnykomentator

Re: Nesmysl

Se spotřebou o 2 l vyšší tedy buďto naftu 5l/100 po 30 Kč (teď jsem tankoval za 29,50, předtím v srpnu 30,50), nebo 7 l po 20 Kč. Rozdíl 150 - 140 = 10 Kč/100 km, tedy (dnes už neexistujících) 10 haléřů/km.

K tomu vybavení za 40k a ještě trochu nafty spotřebuju taky, hlavně asi v zimě. O nakupování oleje v malých flaškách a přelévání nemluvě.

Vážně terno.

Pokud by to byl olej použitý za pár korun, je to jiná.

0/0
17.9.2008 21:22

Ze3gg

Re: Nesmysl

Nesouhlas, prestavba benzinu na LPG stoji take skoro 40 a vyplati se velmi rychle. Jenze LPG ma evidentne lepsi spaliny nez cokoli, u oleje to tak evidentni neni.

0/0
19.9.2008 3:55

Plzeňák

!

Stát z toho oleje má daň - jako z každé prodané potraviny ;-D mne je to jedno - když to neškodí prostředí, ať jezdí třeba na ch.cánky R^ ;-)

0/0
17.9.2008 10:45

regazzi

Re: !

Z potravinářského oleje se odvádí spotřební daň? 8-o

0/0
17.9.2008 11:20

WIFI

Re: Re: !

nikdo nemluví o spotřební dani, ale jen o dani. A tu stát ve formě DPH dostává:-)

0/0
17.9.2008 11:58

regazzi

Re: Re: Re: !

To jo, ale přichází právě o tu spotřební, která u oleje není ;-)

0/0
17.9.2008 12:20

WIFI

Re: Re: Re: Re: !

to máš samozřejmě pravdu

0/0
17.9.2008 12:31

tmf

Re: Re: Re: Re: Re: !

a možná přichází i o DPH, nevím jestli ty oleje pro potravinářské účely nejsou jen s 9%, kdežto paliva 19%

A o ty daně jim jde nejvíc a nevědí jak z toho ven, až toho bude jezdit hodně tak prostě uvalí daň na slunečnicový olej a hotovo.

0/0
17.9.2008 13:00

QuuQ

Re: Re: Re: Re: Re: Re: !

máte pravdu je to tak... na olej je snížená daň

0/0
17.9.2008 13:11

Xrs

nepovolene

Největší problém není s nepovolením, ale že z toho stát nedostává spotřební daň a DPH.

0/0
17.9.2008 9:55

Good luck

Re: nepovolene

-no tak když si ten olej kupujou normálně v obchodě, tak z toho stát DPH samozřejmě má :-P

-no a uvalení spotřební daně by problém samozřejmě byl, protože to by ji potom museli platit i ti, co si chtějí doma usmažit hranolky nebo řízky... no ale smažený je stejně nezdravý, tak ať si za to lidi připlatěj ;-D

0/0
17.9.2008 11:48

wohnout

Re: Re: nepovolene

-jo, DPH z toho stat ma, ale jen 9% misto 19%.

-a co kdyz si dam olej do salatu, to je taky nezdravy? :-P

0/0
17.9.2008 13:52

Good luck

Re: Re: Re: nepovolene

-ok, já neřikal že z toho má stejné DPH jako z paliv, ale že z toho nějaké peníze stejně má :-P

-salát bez oleje bude určitě zdravější než salát s olejem ;-D

0/0
17.9.2008 14:00

chatab

Re: Re: Re: Re: nepovolene

neni, nektere vitaminy nebo latky ze zeleniny se lepe vstrebaji, pokud jsou rozpusteny v oleji :-P

0/0
17.9.2008 14:13

Petr

Re: nepovolene

Presne tak. A to skutecne problem je. Bez ironie a bez vysmechu.

Mimochodem, v Anglii je mozne legalne olej pouzivat. Tam totiz muzete zajit na urad a spotrebni dan za "konverzi" oleje na palivo doplatit.

Nevim, zda by to u nas slo podobne. Ten anglicky system je zjevne postaveny na poctivosti.

0/0
17.9.2008 14:06

libienski

Re: Re: nepovolene

jakýkoli výběr daně založené jen na poctivosti zavání naivitou.

0/0
18.9.2008 8:37

Karton

Ty spaliny jsou pěkný svinstvo

Omezuje se tím CO2, ale ničí se zdraví lidí.

0/0
17.9.2008 9:41

regazzi

!

"Má velkého volkswagena ... předělal ho, aby jezdil ekologičtěji."

Tak moment, tady něco nehraje ;-D;-D;-D

0/0
17.9.2008 9:40

Mačka

Re: !

No už nehraje to, že tvrděj že emise co jdou z výfuku se nevejdou do limitů - a ten s tím "velkým" VW na STK prošel (asi jim to tam pustil na naftu :-))

0/0
17.9.2008 10:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.