Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi nejvíc kupují auta od 50 000 do 200 000 Kč

Češi nejvíce utrácejí za osobní auta mezi 50 000 a 200 000 Kč. V tomto cenovém rozpětí si koupilo poslední vůz 46 procent tuzemských motoristů. Vyplývá to z průzkumu společnosti Median. Ojeté auto za cenu do 50 000 korun si pořídilo 16 procent lidí, naopak více než jeden milion korun za svůj poslední vůz zaplatily dvě procenta Čechů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

onanonym

To je clanek o nicem

Myslim, ze vsude na svete lidi kupuji ta levnejsi auta asi nejvic...Protoze na neco lepsiho nemaji a nebo by pak nemeli na benzim8-o

0/0
22.9.2008 18:27

Troll

Ha tak to jsem se pobavil ....

"Median průzkum uskutečnil v první polovině letošního roku mezi 7 460 dotazovanými ve věku 12 až 79 let."

Můžete mi říct kolik procent aut koupí respondenti mezi 12-18 let? To bude velice vypovídající průzkum... Jinak auto za 50 000 - 200 000  musí být super kauf a to hlavně pro vašeho servisáka :o)))

0/0
22.9.2008 12:18

Hanyz01

Re: Ha tak to jsem se pobavil ....

K vaší poslední větě - mám starší audi a v porovnání s novou fábií si u mě ten servisák škrtá jen při pravidlené výměně oleje. Najedu měsíčně jen do práce 2500km, nepočítaje výlety, nákupy atd. Dvakrát za dobu, co to auto mám jsem musel řešit velkou opravu (čerpadlo a tekla nádrž) Naopak "super fungl nová" fabie rodičů je v servisu pravidělně s naprosto neuvěřitelnými závadami (a to rodiče jezdili hodně při zemi).

0/0
22.9.2008 13:38

Hanyz01

Doplnění

A už vůbec neřeším pasivní bezpečnost - proti ocelovým výztuhám u audi je vám airback u fabie srdečně k ničemu - radši budu mít zlomenou klíční kost nebo žebro od pásu v audině, než rozdrcený nohy a hlavu, až předek fabky nevydrží náraz do jiného osobáku v 50kmh

0/0
22.9.2008 13:41

Troll

Re: Doplnění

jj, stará audina je nejlepší... Teď fotří prodával jeden vysloužilej služebák (5 let stará kára, která byla poctivě servisovaná) A4 za cca. 300 000 a novej majitel bude fakt happy až bude nejpozději do roka měnit ramena za bratru 80, ale to je každýho volba. A protože se škodovky tak neuvěřitelně kazej, tak je kupuje do firmy... protože nic mu nedělá větší radost, než dávat vydělený prachy servisu ;-D;-D

0/0
22.9.2008 14:22

SkodaFan

Re: Re: Doplnění

Ale hobelec, žádný ramena měnit nebude... dyť to není třeba... :o))

0/0
22.9.2008 14:39

Zdeněk76

Image

Pokud má někdo auto na dotvoření image,pak je mu jedno,kolik za to dá.Většina (normálních) lidí má auto coby dopravní prostředek,tak nevidím důvod,proč cpát miliony do věci,od které očekávám,že mě zaveze z bodu A do bodu B a hotovo,nic víc. Myslím,že článek nic nevypovídá o lidech v čechách,neboť to jistě platí všude na světě.

0/0
22.9.2008 9:17

Troll

Re: Image

No peníze za dávám přiměřeně a to právě proto aby mě to dovezlo z bodu A do bodu B a nemusel se cestou stavět v bodě S-ervis

0/0
22.9.2008 12:20

Petr

Cesi kupuji to, na co maji

Nekdo ojetou plecku (samozrejme prvni majitel a 120 000 km), nekdo novou fabii v holote, nekdo OII v Eleganci. Nekdo Allroad, nebo novy M klasse. Kazdeho soukroma vec.A vo tom to je.:-P

0/0
20.9.2008 2:23

p

Re: Cesi kupuji to, na co maji

no a co?:-©

0/0
20.9.2008 10:11

__XXXX___

Re: Cesi kupuji to, na co maji

ne jenom češi...

0/0
21.9.2008 13:08

kutil

Stáří aut

V Čechách je sice průměrné stáří aut okolo 13ti let, ale plno z aut starších 10ti let najede pár kilometrů měsíčně nebo slouží jen jako přiblížovadlo do nejbližšího města, protože veřejná doprava nefunguje. Hodně Čechů kupuje nová auta, ale ta nejlevnější co jsou. Myslím, že je rozumnější za stejné peníze koupit 1-2roky starou ojetinu s mnohem lepšími vlastnostmi. Také je dost výraznou chybou Čechů, že při koupi hledí jen na pořizovací cenu, ale už při koupi neberou v úvahu celkové náklady na provoz vozidla, to znamená pořizovací cenu, náklady na provoz a servis a prodejní cenu.

0/0
19.9.2008 11:22

Coraxus

Re: Stáří aut

Uvažuješ rozumně. Bohužel až příliš, takže nečekej, že ti bambulové, co se nedokázali za 20 let vymanit z dogmat "jedině škodovku" a "jedině nový auto" porozumějí... Vždyť vidíš, že si ty svoje bludy chtějí mocí mermo nechat... tak jim je necháme a pořídíme si pár let starou střední třídu. A klidně Volvo nebo BMW, ať mají vztek. A vem jed na to, že vztek mít budou, a taky závidět budou, protože nemají koule na to, aby si koupili něco jinýho než Fóbii, tak se užírají, a v hospodě nad pívem jeden druhýho přesvědčujou, že je to to nejsprávnější - a tady to taky zkoušejí, jenže sem chodí i jiný lidi, než jejich hospodský kámoši, a to je štve. :-P

0/0
19.9.2008 13:06

Kopulos

Re: Re: Stáří aut

Tak na si dovolím reagovat podobně. Znám spoustu jiných, co v hospodě prolemtají měsíčně pár litrů a věčně se smějí nad tím, že ten jejich 12 let starej Rencek střední třídy je držák (to fakt jooo) a že ten blbej soused si zas koupil novou Fabii, že je tak blbej, že kdyby si koupil taky toho starýho držáka, taky by tam s nima mohl klidně věčně lemtat. Jooo pane, to je o prioritách. Někdo nový auto, někdo starý a věčně se bude utěšovat v hospodě u piva, že se mu to vlastně vůbec nesere a že ti, co kupujou nový auta, jsou hlupáci. Však si kup BMW, já ti to přeju ;-D

0/0
19.9.2008 14:22

Dav

Re: Re: Re: Stáří aut

To jsou takové pohádky, aby řeč nestála. Konce konců, tyhle řeči můžeš znát jedině, když v té hospodě vysedáváš taky, popřípadě se s takovými týpky aspoň přátelíš. Takže si Tě řadím do příslušné škatulky.

0/0
19.9.2008 14:28

Kopulos

Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Víš co pane, ty si mě můžeš zařadit kam chceš ;-D Stejně tak já tebe (takže starý auto a hospoda). Vem to takhle: Proč bych měl 2 měsíce objíždět autobazary a hledat tu krásnou nestočenou ojetinu za 250 litrů a ztrácet čas, když můžu dojít do salonu a za 350 mít nové. I čas jsou peníze, pane škatulko. Kdyby někdo nekupoval nová, nebudou ojetá. Je to o prioritách.

0/0
19.9.2008 14:54

Muroň

Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Jistě, každý má své priority. Já vezmu 350 litrů, koupím za 100 6-7 let staré auto s jasným původem (které bude silnější a lépe vybavené než vaše), nebudu se bát, že ho někde odřu, nebudu závislý na značkovém servisu a zbyde mi 250 tisíc (za které pořídím něco jiného). Když budeme za 5 let svá auta prodávat, vy dostanete 100tis., já 20 tis., vy budete za sebou mít pár let placení dražší havarijní pojistky a pravidelné příspěvky značkovému servisu, já zas více peněz za náhradní díly. Vás to auto za 5 let vyjde (nepočítám POV a PHM) na 350tis. (450 - 100 za prodej), mě na 150tis. (170 - 20 za prodej). Co? No.

0/0
19.9.2008 15:08

Kopulos

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Co no ? Prostě mě to auto vyjde o 200 litrů dráž. Nevím teda, kde berete jistotu, že bude silnější a lépe vybavené (za 100 litrů těžko, za 100 litrů koupíte leda 6-7 starou Fabii HTP. Slušné 6-7 staré auto bude někde okolo 200 litrů, stačí projít třeba tipcars.cz. Takže i když mě to bude stát o 200 litrů víc, budu mít NOVÉ, protože třeba zrovna chci nové a nepotřebuji velkou krávu. Proč ty automobilky nevyrábí pouze velká auta ? Dám za to auto mnohem víc peněz než vy, no a co ? Stejně jako dám mnohem víc za nový byt než starý, stejně jako dám mnohem víc peněz za nový notebook, televizi nebo pračku než za bazarové. Je tam někde problém ? Někdo má rád holt nové věci. To, že utratí mnohem víc, je snad jasné. Jenom prostě nechápu, proč většina idnesáků každému nutí staré ojeté velké výkonné auto ... ;-)

0/0
19.9.2008 15:23

Muroň

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Nenutím vás do koupě ojeté Fabie HTP (navíc si nejsem jistý, jestli se do ní před 6-7 lety HTP dávalo). Netvrdím, že mám velké výkonné auto. Mám auto stejné třídy jako vaše Fabie, které jako nové bylo v plné palbě, má dvojnásobnou dynamiku v porovnání s HTP a nižší spotřebu. Nevím, co považujete za slušné ojeté auto a jestli nabídka českých bazarů je jediným místem, kde se díváte, ale slušné ojeté 6-7 let staré auto se dá opravdu pořídít za méně než 200tis. Pořízení pračky nebo notebooku se pohybuje v jiných cenových relacích.

0/0
19.9.2008 15:37

Marek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

To vaše 7-leté vozidlo v plné palbě, třídy Fábie, které zvládne stovku předpokládám za 7 sekund (dle vás dvojnásobná dynamika) - tedy obsah aspoň 1.8 (nebo že by turbíčko?) a to vše ve slušném stavu za 100 tisíc, bych opravdu chtěl vidět 8-o

0/0
19.9.2008 21:12

Muroň

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Stovku zvladne jen za 12 s, obsah 1,9 a přeplňovaný ropák to je. Sice není příliš kultivovaný, ale zase si v průměru bere 4,6 l. Jak jistě sám nejlépe víte, dynamiku nedělá pouze výkon, ale též hodnota točivého momentu. Ten mám proti HTP dvojnásobný. Nebylo koupeno v bazaru a dostal jsem slevu na pár much, které byly za pár tisíc odstraněny. Najeté km prokázány, navíc auto jsem znal dříve než jsem ho koupil. Plná palba v této třídě a v té době neznamená sice navigaci, palubu v kaštanu, sesle vepř, ESP, 17" hlíny a metlu, nicméně bezpečnostní a elektrická výbava je na úrovni maximální výbavy fabie. Chce to nakupovat chytře a mít fištóna ;-)

0/0
20.9.2008 11:40

Petr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Ty voe slovnik bazarnika;-D

0/0
20.9.2008 22:24

Marek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Pokud má váš vůz ve výbavě alespoň Climatronic, 4x el.okna, el.zrcátka, ABS, ESP, MSR, ASR, 6 pytlů, loketní opěrky, kožený paket, CD/MP3 a 8 repro, tempomat, sedadla s el.ovládáním a vyhříváním, projektorové světlomety s natáčením, což je vše součástí max. výbavy Fábie, stáří vozu je do 7 let,  motor 1,9 TDI a přitom cena 100 tis.Kč, potom gratuluju ke koupi ;-)

0/0
20.9.2008 23:17

Muroň

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

To jste mně dostal, protektorové fialky ani vepřový vyhřívaný paket nemam, ani to NSR. Ale jinak dobrá koupě, že? 

0/0
20.9.2008 23:36

Marek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Jak jsem napsal: Gratuluji, ať slouží. Jste onen statisticky jeden ze sta spokojený majitel ojetého vozu v ceně do 100 tis.Kč. Jinak si myslím, že v této oblasti není důležitá chytrost a fištrón, ale spíš štěstí a známosti.

0/0
21.9.2008 0:10

Muroň

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Plně souhlasím. Buď máte štestí, že znáte člověka (to je kombinace štestí a známosti), který takové auto prodává nebo, že na takové auto narazíte a znáte dobrého mechanika, který vám ho zevrubně prohlédne a odhalí možné zdroje závad. Ono je i hodně dovozců aut, kteří dobré mechaniky nemají a občas koupí totální slátaninu, kterou tu se ztrátou prodávají. Švagr mi nedávno ukazoval vůz, který si jeden velkodovozce přivezl z Německa a tady ho v dobré víře prodal. Kupec ho po 50 km uvařil a reklamoval. Motor byl složen ze tří (z jednoho kliková hřídel, z druhého hlava a válce, ze třetího písty) - byl zázrak, že byl uveditelný do chodu...

0/0
21.9.2008 11:49

Coraxus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Do 100 tis. najdeš na stejných tipcars.cz třeba: BMW 316i - 320i (cca 75-85kW), Volvo S40 (85kW),  Mazdu 323 (85kW), Mazdu 626 (diesel 74kW), Mazdu Xedos 6 (103kW), Toyotu Corollu 1.8i combi 4x4 (81kW) a Mitsubishi Space Star 1.8 (90kW).

Všechna tahle auta jsou jak silnější, tak lépe vybavená (to není až takový problém proti autu, jehož výrobce dává i popelník do příplatkové výbavy). Nevidím důvod, proč bych si měl kupovat JAKOUKOLI Fábii, TÍM MÉNĚ s motorem HTP.

0/0
19.9.2008 15:48

Muroň

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

To je dobrý výběr R^

0/0
19.9.2008 15:51

Coraxus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

To je jen velmi zběžný výběr - teď jsem tam narychlo vlítnul... ale díky ;-)

0/0
19.9.2008 15:55

Kopulos

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Dobře, najdeš a kolik jich tam je ? Od každého jeden kus s více než 100kkm najeto, minimálně. Hlavně mi tu nepiš, že maj méně. Děkuji, nechci. Ta auta jsou 7 let stará !Už toho nechám, nemá to cenu. Tady je pro ilustraci sauto.cz -  Mazda do 100 litrů do 8 let stáří ... opravdu nádhera ;-D http://www.sauto.cz/search.php?f_k=1&f_m=48&f_pt=100000&f_yf=2001&&pg_sz=10&pg_p=0

0/0
19.9.2008 16:19

Muroň

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Jestli vyhledáváš ojetá auta tímto způsobem, pak se nedivím, že si radši koupíš Fabii na leasing, protože v bazarech jsou samí podvodníci a v každém neznačkovém servisu člověka okradou, že? V některých případech je to pravda a může to být (často oprávněný) důvod k obavám. Proto jsem si auto nekupoval přes bazar a servisuji ho u příbuzného.

0/0
19.9.2008 16:39

Muroň

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Promiňte, ale když už jste provedl ten výpis s sauto.cz, tak jsem stručně projel výpis vyhledávání (cena do 100tis., rok výroby od 2001), pominu desítky Meganů, Clií, Peugeotů 206, 306 a 406, Xantie, Xsary, Punta (těch tam bylo spousta, mnohá vypadala slušně), Mareí (včetně několika s velice spolehlivým 1,9 JTD 77 KW), pěkné Corsy C, pár Focusů a mnoha dalších větších i výrazně menších aut, dovolil jsem si pro vás vybrat tři vozy, které byste si naráz koupil místo vaší třívalcové Fabie:

Na machrování u koupaliště: http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6573753

Na spotřebu a na spolehlivost (doporučuji z vlastní zkušenosti): http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6441728

Do třetice: http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6490756

Víte, jak by si vaše děti připadaly před spolužáky, kdybyste je každý den přivezl do školy jiným autem (tím Saabem by chtěly i svézt)?

0/0
19.9.2008 17:20

Kopulos

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Až na Focuse (a ještě tak tu Xsaru) mi tu podsouváte jednu plečku vedle druhé. Hyundai se 170kkm - to bude skvěle vyhozených 100 litrů, VW Polo ala Fabia sedan - v čem je jako rozdíl ? V tom, že ve VW se cítitte více jako Němec ? Takto nepraktického a nijak pěkného Saaba (je stejně ošklivý jako Fabie) na machrování ? K čemu ? Takže abych machroval i s dětmi, musím si koupit něco jiného než Fabii ? A co když machrovat nepotřebuji a plečky se 150kkm fakt nechci ?

0/0
20.9.2008 14:24

Kopulos

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Navíc ojetá nafta je jen cesta do servisu a kupovat v dnešní době nafťáka je kravina i když to řere o 1 litr méně. A takovýty kecy, že "ten můj našlapanej nafťák žere 4,5 litru" to znám z diskuzí moc dobře ;-D

0/0
20.9.2008 14:33

Muroň

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Proč je ojetá nafta cesta do servisu? Co konkrétního se na ní pokazí? Ojetou naftu mám, opravdu mi v průměru žere 4,5 l (čili 1,50 Kč/km). Na přeplňovaných dieselech mohou odcházet vstřiky (1. generace common railu), zatuhávat lopatky u turba (u těch s variabilní geometrií) nebo odejít dvouhmotový setrvačník. Ani jedno na mém TDi není, takže se nemůže pokazit. Pokazit se může váha vzduchu, originální stojí 1500 Kč. Takže jaká další rizika skýtá ojetý přeplňovaný diesel?

0/0
20.9.2008 16:58

Muroň

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Prosím, proč je Punto plečka a zrovna Xsara ne? VW Polo Classic (6KV2) podle vás sdílí platformu s Fabíí??? Kde jste na to přišel? Myslíte si, že každé auto je po 150tkm na odpis?

0/0
20.9.2008 16:53

kykor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Takže na machrování u koupaliště doporučujete koupit auto v bazaru, který má v názvu "prodej lehce havarovaných vozů"? ;-D Cabrio, které není nikde vyfocené bez střechy, podle mě nebude mít střechu v pořádku + podle mých zkušeností serviska u 6 let starého saaba z německa = nesmysl.Rv

0/0
22.9.2008 10:30

Coraxus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

"Dobře, najdeš a kolik jich tam je ? Od každého jeden kus s více než 100kkm najeto, minimálně.!"

Hele, Kopulosi, do čeho se mě to tady snažíš natlačit??? Mám ti dokazovat, že prodej ojetin předčí množstvím a kvalitou výrobu nových? To mě teda ani nehne, a to nejenom kvůli tomu, že je to nesmyslnej požadavek!

Od začátku tu řešíme situaci, kdy si běžný občan, normální člověk místo jednoho nového auta koupí jednu ojetinu. V tu chvíli mě zajímá, jestli seženu auto, které vyhovuje mým požadavkům, a to seženu, bez problémů. Téměř každý typ, co jsem tu jmenoval, byl na těch Tipcars zastoupený desítkami exemplářů. Nechci kupovat pět aut do firmy a taky jsem si vědom plusů a mínusů ojetiny. Jestliže dokážu plusy využít a mínusy co nejvíc potlačit (např. výběrem vhodného modelu a ovšem i konkrétního kusu), stane se pro mě koupě ojetiny výhodnější oproti koupi nového vozu.

Mně to takhle funguje a může to fungovat prakticky každému, kdo nemá v hlavě n.a.s.r.á.n.o. Toť vše.

0/0
19.9.2008 23:46

Kopulos

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

A jak jsi přišel na to, že normální člověk kupuje ojeté auto ? Podle sebe soudím tebe ? Proto, že se rád vozíš v jetých autech, se kterými nejsou vůbec žádné problémy, by si měl každý ojeté auto, aby neměl v hlavě seno ? Chachá ;-D Já nechci neustále potlačovat mínusy jetého auta, páč na to nemám čas a náladu, tak volím nové. Myslíš, že každý občan této země má za kámoše garážmistra na konci vesnice ? Až to svoje auto proprdím a přestane mě bavit, třeba ho najdeš na Tipcarsu a můžeš se vesele bavit, jak si skvěle koupil. Je to tvoje věc.

0/0
20.9.2008 14:41

Muroň

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Kupuješ si nové auto, protože neznáš správné lidi, přes které si můžeš koupit ojeté prověřené a kteří ti ho levně a odborně spraví. Kdybych je neznal, taky si možná koupím nové (ale ne tříválec v holé verzi). Naštěstí je znám, proto mě pořízení, provozování a servis auta vyjde mnohem levněji než tebe. Ty zas ušetříš na něčem jiném, nebo más tolik peněz, že pár set tisíc semhle nebo támhle tě nevytrhne.

0/0
20.9.2008 17:03

Marek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Snažíte se tu s Coraxusem obhajovat názor, že si lidi kupujou nový auta jen z důvodu, že neznají "správné lidi". Není to spíš proto, že i kdyby znali, volí novotu, aby se nemuseli problémy spojené s ojetinami vůbec zabývat? Prostě na to nemají chuť ani čas a neřeší tisíce navíc při počáteční investici. Úmyslně přitom uvádím "tisíce", neboť jako eventualitu k novému autu připouštím ojetinu, jak jste uvedl ve svém příspěvku - při stáří cca 6 let a ceně do 200 tis. se dá pořídit velmi slušný kus. Osobně považuju ojetiny v ceně do 100 tis. za adrenalinovou záležitost, kdy bude jistota slušného kupu tak 1:100.

0/0
20.9.2008 21:04

Petr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

R^

0/0
20.9.2008 22:25

Muroň

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Vaši formulaci bych upravil: lidé, kteří znají "správné lidi", si kupují ojetá auta s jasným původem a v dobrém stavu a nemusí dávat několikanásobně více na menší, slabší a hůře vybavené nové. Ve svém příspěvku jsem psal, že i hodně pod 200ti. se dá pořídit pěkné 6 let staré auto. Nemusíte zvyšovat  hladinu adrenalinu. Auto si projedete v různých režimech, dáte na zvedák, pak na VAG a víte, na čem jste. Zkušený mechanik ("správný člověk") většinu nástrah odhalí.

0/0
20.9.2008 23:31

Marek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Takže vlastně jen potvrzujete to, co jsem napsal. Jen bych poopravil "několikanásobně" na "několik tisíc nebo desetitisíc" (Př. Focus 2002 za 160 proti nové Fiestě, Fusionu, Swiftu, Clio Grandtouru za 250). Adrenalinový sport je to u aut do 100 tis. Tam opravdu aby člověk dobrý kus pohledal.  

0/0
21.9.2008 0:00

Muroň

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Focus je vyšší třída než vámi zmiňovaná auta (která jsou v základní verzi a často akční nabídce), navíc jízdními vlastnostmi úplně někde jinde. Pěkný Focus z roku 2002 si dovezete za 130tis., zatímco Fiesta za 250tis. je úplně holá s nejslabší motorizací, Fusion a Swift (5D, slespoň GL) možná v akční nabídce (holá verze) a Clio Grandtour pod 250tis. je jen v kombinaci s renault finance, takže výsledně o dost dražší. Navíc je to auto do fóra (kde s ostatními Renaulťáky diskutujete, co která červená kontrolka znamená). Nová fiesta 5dv. ve verzi Fashion stojí se základním motorem 340tis. 6 let starou ve srovnatelné výbavě a motorizaci dovezete v tip top stavu za 130tis.

0/0
21.9.2008 12:10

Marek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Fiesta 1.3 (70k) Fashion v plný palbě (samozřejmě s ohledem na třídu) výjde na 250 tis. a Fusion 1.4 Ebony o 20 víc.

0/0
21.9.2008 14:12

Muroň

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Sice tahle verze duratecu není žádný zázrak a zajal mě ten kazetový přehrávač, ale uznávám, že nabídka je to vskutku akční. Komu se Fiesta líbí (mně ano), má na ní a vyhovuje mu, ať pádí k nejbližšímu koncesionáři Ford. Kdybych uvažoval o novém autě, byl by na jednom z čelních míst Fusion (znám několik spokojených majitelů). A co pak? 5 let závislosti na značkovém servisu (na roční prohlídky musíte, jinak padne záruka), platba havarijního pojištění (jen blázen by si ho u nového auta nazřídil) - tedy počáteční výdaj vyšší, průběžné taky.

Pochopte, nejsem proti nákupu nových aut. Ale nerozumím mladým párům s malými dětmi, kteří si na leasing vezmou malé auto, do kterého nenarvou ani kočárek (do Fusiona se vejde) roky ho splácí a děti nemají pomalu co do huby.  

Taky je pravda, že se ty nejlepší z ojetin do bazarů většinou nedostanou - buď se o ně přihlásí někdo z okolí původního majitele nebo je bazarník dohodí kámošům. Ale když se k takovému autu dostanete, proč ho nevzít?

0/0
21.9.2008 17:59

Coraxus

Re: Re: Re: Stáří aut

Coraxus hlavně zastává názor, že lidi, co lpí na názorech typu "jedině nový auto" a "jenom škodovku" jednají podle iracionálních předsudků převážně z komunistické éry. A protože nejsou schopni z těchto předsudků vymanit a nejsou schopni překonat svoji lenost/konzervatismus/českou_malost(TM), očerňujou variantu koupě ojetiny tvrzením, že: s každou ojetinou jsou problémy, že je to vždycky ztráta, atd. atd.

Coraxus je toho názoru, že 1) je možno koupit slušnou ojetinu 2) takové auto může člověku sloužit mnoho let k jeho plné spokojenosti 3) je samozřejmě možno koupit past, ale když si člověk dá pozor, přizve odborníka a vyhne se některým konkrétním značkám, má velmi slušnou šanci na úspěch.

Z toho důvodu s ním budou patrně souhlasit ti, kteří si někdy slušnou ojetinu koupili a tudíž vědí, že je to možné.

Coraxus naopak není překvapen tím, že proti ojetinám brojí především ti, kteří je nekupují a nemají s nimi (ani negativní) zkušenost.

0/0
21.9.2008 23:08

Coraxus

Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Jako bonus vám tu ještě Coraxus může potvrdit, že skutečným adrenalinovým zážitkem a kursem sebeovládání je sledovat vzdáleného příbuzného, kterak dalším vzdáleným příbuzným hrdě předvádí právě koupenou Fabii ve tříhrnku a výbavě "Veselá bída", na kterou léta šetřil - zkuste si to, sledovat takový výjev, mít  o pár metrů dál zaparkované auto střední třídy, lépe vybavené a sloužící vám k vaší plné spokojenosti za pětinovou pořizovací cenu (oproti té Fabii), nevysmát se nebohému strýci z plna hrdla a ještě mu to auto pochválit... Já to zažil a bylo to jako fakírská hřebíková postel, na níž musíte ležet kvůli dobrým vztahům v příbuzenstvu... :-)

0/0
21.9.2008 23:20

Muroň

Re: Re: Re: Re: Re: Stáří aut

Nemusíte mu to chválit, stačí konstatovat neutrální prázdnou frázi např. "nový je nový" nebo "strejdo, jestli jsi na to šetřil 12 let, tak to máš 4 roky odříkání na jeden válec" atd. ;-)

0/0
21.9.2008 23:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.