Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

eROCKIT - motorka, která nepotřebuje benzin

Hybridy známe jako dopravní prostředky, které kombinují spalovací motor a elektromotor. Motorka eROCKIT je také hybrid, ale spalovací motor jí chybí, místo něj musíte šlápnout do pedálů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

j.t.d.

Sinclair C5

Nic nového pod sluncem.

Sinclair C5 měl elektrický motor a taky měl přídavná šlapadla.

Ale ta cena!

C5 se prodával za 400 liber (asi 16 000 korun). To je proti 700 000 docela rozdíl.

http://dex.bloguje.cz/701669-sinclair-c5.php

0/0
2.10.2008 11:27

.

700 tisíc?

8-o8-o8-o8-o8-o8-o

Za to můžu mít Superb nebo 3 Fábie :-P

0/0
2.10.2008 2:37

tomáš jedno

ekologie za každou cenu

omg, připomíná mi to budování větrníků a fotovoltaických elektráren co mnohdy nedokáží za svou životnost vyrobit energii spotřebovanou na své vyrobení. Ta cena je fakt super, myslím že s té desetikusé série prodají 2 a zbytek jim bude ležet ve skladu. Nechápu proč by to muselo být tak drahé. Svařený ocelový trubkový rám, elektromotor, akumulátory a za 2000€ prodávat. Ty šlapky jsou tam víceméně jen na parádu, jak velký výkon dokáže člověk dodávat dlouhodoběji? Jak kdo, ale reálně tak kolem 500 W. Kdyby raději uvolnili místo pro alternátor dalšímu akumulátoru. Bylo by to pak zajímavé a levné městské vozítko

0/0
1.10.2008 23:41

aama

cenu naprosto chápu

jestli na stroji musíte šlapat, abyste regulovali rychlost a k bezpečnému (?) projíždění zatáček je třeba šlapat, jak vidíte na videu, tak výši ceny naprosto chápu jako přípravu na finanční kompenzace, které na výrobce uvalí budoucí soudní spory s pozůstalými po těch, co si v zatáčce křísnou a zastaví se o nějakou Liazku. jen doufám, že brzdit nemusíte pedálama vzad jako na skládačce;-D

jinak koncept se mi móc líbí, jen by to chtělo sekundární ovládání "plynu" do řídítek, ať se to dá klopit.

0/0
1.10.2008 11:27

petr

nesmysl

to je technicky nesmysl, nezlobte se. zkusil někdo z vás šlapat na babetě, která váží 80 kilo bez jezdce?? pokud ano, určitě u toho "nepoháněl"elektromotor...

0/0
1.10.2008 9:26

HHancock

Za ty prachy...

... mam pouzitelne auto, motorku, skutr a jeste dobre kolo ;) takze nazdar :)

0/0
30.9.2008 17:27

Muf Puf

EÉÉÉÉ

8-oPořát je to jenom MOTOKOLO!!!!;-D;-D;-D

0/0
30.9.2008 15:24

Noigi

Dobry, no

Trochu drahá zábava ale jinak zaímavý nápad

0/0
30.9.2008 13:01

Ondra

číňani

Heh, ta cena je trošičku moc, ne? asi počkám na výpomoc bratrů vietkongů a jejich kopii.... ala Blata... R^;-D

0/0
30.9.2008 12:13

jahodove_ticho

klasický

ekologický výrobek. zajímavý, užitečny, finančně pro drtivou většinu nedostupný...

0/0
30.9.2008 10:50

iuos

hmm

jj, taky jsem se celou dobu, co jsem se blížil ke konci článku bál ceny... a oprávěně ;-D

0/0
30.9.2008 10:54

XXL

Marketing dobrý, technicky k ničemu

Asi lepší než babeta, kde jde k motoru i šlapat. Celkově je nevýhodné spojení šlapání a těžký stroj. Špata jde na lehkém kole, stroj s motorem je zas těžký. Pokud je přídavný motůrek ke kolu, tak energie dodá minimum a zvýší námahu šlapání svojí vahou.  Tahle mašinka bude vymakaná, problém ale zůstává, i když bude fungovat lépe než běžné kolo s přídavným motorkem či babeta. Hračka za tři čtvrtě milionu. Radši si koupit slušné auto i slušné kolo, za ty peníze by bylo obojí. Navíc - jezdit tím např. do práce apod., tak nevím, kde by to člověk necha. Kradou se obyčejná kola, zabezpečená auta. Tady by někdo snadno ukradl drahou věc.

0/0
30.9.2008 10:01

Mbekele

kolo

no, tak za 50 bych si to koupil

0/0
30.9.2008 9:53

Kolista

Pojištění

Na videu, na než je odkaz níže, je vidět, že to je registrováno jako motorka. Bude to mít stejná pravidla, jako motorka? Tedy včetně pojištění, pravidel o provozu a nebude možné využívat výhody při použití kol. Např. zákaz vjezdu motorových vozidel atd.;-€

0/0
30.9.2008 9:53

phr

A teď tu o Smolíčkovi, prosím, prosím ..

Žádná elektronika nemůže oblbnout přírodní zákony.

0/0
30.9.2008 9:06

XXL

Re: A teď tu o Smolíčkovi, prosím, prosím ..

Přírodní zákony neoblbne. Neoblbne ani zákony psychologie, naopak, skvěle je využije. Oblbne lidi jak každá reklama. Z mechanické energie vyrábět elektrickou a z té hned mechanickou nemá smysl u šlapacího stroje. Lepší je řetězový převod, ztrát má méně. Takový převod má smysl u dieslového nebo benzinového motoru - v autě, v motorovém vlaku, na lodi. Tady to smysl má. Elektromotor jde dobře regulovat, v mechanické části se nastaví optimální otáčky. Lepší než převody rychlostmi při dobrém navržení. Vůbec nesmysl by byl dobíjet baterie a hned z nich odebírat proud. Technicky to je navíc nesmysl, buď dobíjím, nebo vybíjím. Při rovnováze je baterie pouze připojena a spotřebovává určitou energii bez užitku.

U kola - elektromotor na baterii znamená vozit s sebou těžký náklad. A mechanický pohon je tady dost neúčinný. Prostě buď elektrický pohon, nebo lehké kolo. Něco mezi spojuje spíš nevýhody obou než výhody. I dnes na běžných mopedech jde šlapat.

0/0
30.9.2008 9:55

vodic

Re: Re: A teď tu o Smolíčkovi, prosím, prosím ..

Tady to nekdo nepochopil. Elektromotor to ma, protoze je to myslene jako elektomotorka. Jenze kdyz clovek nema fakt dlouhou prodluzku, tak kde brat energii ? Nabizi si myslenka proc tedy nedodavat energii slapanim. Jenze clovek je schopen dobijet max tak 100W, coz na nabijeni spotrebovane energie nestaci, ale aspon to prodlouzi dojezd. A jak donutit cloveka ke slapani, kdyz to stejne jede na energii z baterii? Staci to nastavit tak, ze cim vic slapes, tim vic to jede. A razem mas elektro moto kolo a clovek se u toho jeste pobavi, kdyz na krizovatce zabere do pedalu a auta ma razem za sebou...

0/0
30.9.2008 12:52

j

Re: A teď tu o Smolíčkovi, prosím, prosím ..

Nejedna se o oblbnutí přírodních zákonů, ale o získání co největšího poměru výkonu a příkonu. Ideální je 1:1 (100%), benziňáky mají jenom například 25-30% (možná i méně), elektromory třeba 95%. Takže když do benziňáku dáš jednotky energie v podobě paliva, vypadne ti méně než třetina energie v podobě pohybu. Když dodáš elektromotoru jednotku energie, vypadne ti skoro to samý v pohybu. Takže je to o efektivitě, kterou tu elektronika určitě zajišťuje.

0/0
30.9.2008 11:14

Mart

Re: Re: A teď tu o Smolíčkovi, prosím, prosím ..

To je hodně optimistický odhad. Dejme tomu, účinnost elmotoru je 0,8, účinnost generátoru u šlapek 0,8 a účinnost elektroniky, budu optimista 0,9. Tzn. 0,8 x 0,8 x 0,9 je celková účinnost cca 0,57. Navíc se tenhle strojek musí nabíjet ze sítě, aby to fungovalo. Takže pokud nemáte na zahradě / na střeše soláry, elektrika v síti je vyrobena tepelným strojem v elektrárně z uranu nebo fosilního paliva s účinností možná 0,6 (odhad). Navíc ztráty v přenosové síti. Nakonec Vám vyjde, že pálit benzin nebo naftu přímo v motorce nebo autě je mnohem účinější.

0/0
30.9.2008 12:10

LoginPoze

Po Berlíně se prohání 80km/h...

a kličkuje přitom Brandenburskou bránou a pak po Unter den Linden a za ním se žene celá berlínská policie... ;-D;-D

0/0
30.9.2008 9:01

aleale

prodam

barak, koupim kolo!!

0/0
30.9.2008 8:44

Ebo

no..

..za tu cenu si to může narvat někam.. za 20KKč se dá sehnat v USA kit s el. motorem v náboji kola + ovládání a každé kolo se dá předělat na el. pohon..

0/0
30.9.2008 7:28

miata

nevím nevím....

Obávám se, že příliš mnoho snobů (když to má být exklusivní zboží za nehoráznou cenu) nebude chtít po městě šlapat... Stále ještě vedou luxusní auta a těch pár ostatních si spíše pořídilo pohodlný skůtr...:-/

0/0
30.9.2008 7:22

Tutek

Asi jsem zbytečnej rejpal

ale při ceně motocyklu např Honda Varadero cca 250.000 mě stále zbývá na benzín oproti tomuto hybridu, 450.000 co je při ceně 40 kč/l benzínu 11.250 litrů a při spotřebě 5l/100 km benzínu na 225.000 kilometrů. ;-)

0/0
30.9.2008 6:27

Tutek

Re: Asi jsem zbytečnej rejpal

a to se vyplatí ;-D

0/0
30.9.2008 6:29

Tutek

Re: Asi jsem zbytečnej rejpal

a aby tento hybrid ujel stejnou vzdálenost musím 2 měnit baterie (při 1000 cyklech nabití a 80km dojezdu) a za nabytí zaplatím cca 42.187 kč......

0/0
30.9.2008 6:31

lPL

Re: Re: Asi jsem zbytečnej rejpal

To právě že ne. Za "nabytí" zaplatíš těch zmiňovaných 700K...  ;-)

0/0
30.9.2008 8:57

zdanit naftu

Re: Re: Re: Asi jsem zbytečnej rejpal

;-DR^

0/0
30.9.2008 9:52

Tutek

Re: Re: Re: Asi jsem zbytečnej rejpal

no jo no se podívej sem ještě spal, za nabytí 700K a za nabití těch výše uvedených....

0/0
30.9.2008 11:14

Tutek

Re: Re: Re: Asi jsem zbytečnej rejpal

a kromě toho tady máme tvrdou vodu a podle toho i tvrdej proud a nabíjení tímto tvrdým proudem......... ;-D

0/0
30.9.2008 11:15

Spit_MkI

Motoekolo

Je to designove skutecne pekne, ale myslenka samotna je nejen stara, ale uz v praxi mnohokrat realizovana. V Parizi si hybridni kolo muzete i pujcit. Rozdily jsou jen v tom, jak moc sily je k jizde potreba. Tenhle stroj je mnohem vic motorka nez kolo, jine provedeni jsou klasicke kolo a la ukrajina (pripadne MTB), kdy vam elektrina jen pomaha, ale rychlosti se pohybuji ve stejnych radech, jako u kola.

Jezdil jsem na kolech tohoto typu a je to prijemna vec. Zabirate priblizne porad stejne, protahnete se, nejste unaveni a i kdyz to mate do prace do kopce, neprijedete tam upoceni.

Svezeni na eRockit muze byt zajimave, ale energie dodana vami, je k dosazeni zminovanych rychlosti nedostatecna, slapani bude hlavne ovladat rychlost, valna cast energie pujde ze zasuvky, proste plug-in hybrid. Jak jemne je rizeni rychlosti je otazka, ale pocit, ze slapete 80 km/h a ani vam to neda moc prace muze byt zajimavy :)

0/0
30.9.2008 0:22

Spit_MkI

Re: Motoekolo

Podle videa http://www.youtube.com/watch?v=g9UyyI_0uHw je frekvence

slapani i vlozena energie jak na lowrideru, takze vazne jen na prijemne

protazeni svalu. Ale proc ne R^

0/0
30.9.2008 0:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.