Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chryslery budou jezdit na elektřinu už za dva roky

Americký mamut Chrysler chce mít na domácím trhu elektromobil do roku 2010. Společnost se pochlubila hned třemi prototypy: sportovní vůz Dodge, Jeep Wrangler a minivan Chrysler. A všechny jezdí na elektřinu. Podnik se zatím nerozhodl, který vypustí na silnice jako první.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

McBooCZech

A123 akumulátory

http://www.a123systems.com/#/news/news3

0/0
26.9.2008 21:22

stoural

Re: A123 akumulátory

A co jako? Chtel ses predvest jak jsi informovany nebo co? Modelari A123 uz davno pouzivaji.

0/0
26.9.2008 23:49

Thyronx1

Nedelejte si nadeje s elektrinou

auta na elektrinu jeste dlouho nebudou na ulicich "normalem".  Ford se te myslenky vzdal viz odkaz nize. Videl jsem i Asiaty a ani oni nespechaji s elektrickym autem.

Zakladem je draha lithium-ionova baterie, dva elektromotory,a zarizeni na nabijeni baterii ktere maji znacne napeti (nikoliv tak proud).

Zdaleka neni vyresena otazka zivotnisti a bezpecnosti techto baterii v tak velkem provedeni. Je znamo, ze teploty tech baterii dosahuji nekdy vysoke teploty a hrozi explozi.  Cena baterie je vysoka.

http://www.msnbc.msn.com/id/5816837/

0/0
26.9.2008 17:58

GGG

Re: Nedelejte si nadeje s elektrinou

To si povíme za 5 let. Cokoliv na ropu bude neprodejné.

0/0
26.9.2008 20:43

rudastraka

Re: Re: Nedelejte si nadeje s elektrinou

jakmile bude pouzitelny auto na elektriku, cena ropy spadne a benzin bude za dvacku

bude stacit auto s dojezdem 200km a situace se rychle zmeni

0/0
27.9.2008 19:02

michal

Re: Nedelejte si nadeje s elektrinou

Pánové vidím že nejdete vůbec s dobou.Baterie Li-polky ani li -iontky nemají budoucnost pro pohony aut i když Li iontové baterie jsou relativně bezpečné od šílených  baterii Li -pol. Jsem modelář a zde už několik let lítáme (teda většina) na nové druhy baterií Li FePO4 (A123) jsou to baterie na bázi uhlíkových nanotrubek které se vyznačují vysokou životností, bezpečností a solidním poměrem váha a výkon mají i větším proudovým zatížením než  je u Li...(60C).Výrobce udává životnost 5000cyklů!!! a kluci už otestovali přes tisíc cyklů ze ztrátou kapacity pouhých 3% což zatím žádné jiné zdroje v tak náročných podmínkách nedokázali a obvykle po 300cyklech jsou nepoužitelné!!!!!! Rychlonabijení je 4C- 5C což znamená nabito do 15min.!!! Bohužel jistý čas se snažila jedna olejářská společnost tuto firmičku potopit odkupem ale naštěstí zatím jede dál.

Výroba elektromobilů  je daleko levnější než na spalovací motor a i převodovky která je u elektroaut zbytečná.Bohužel cena baterek je stále vysoká

0/0
26.9.2008 20:44

stoural

Re: Re: Nedelejte si nadeje s elektrinou

A123 jsou dobre,ale rozhodne nevydrzi 5 tisic cyklu a rozhodne pochybuji, ze uz je pouzivane par let ;-D

0/0
26.9.2008 23:51

oId fashioned Vince III..

a financuje to AIG :)

bude to jistě bomba;-D;-D

0/0
26.9.2008 17:58

Thyronx1

Re: a financuje to AIG :)

financuji to samy automobilky a maji prislibeno od vlady 25 miliard dolaru. BLBE!

Vsude se najde vul.

0/0
26.9.2008 17:59

Thyronx1

osobne Chrysleru neduveruji.

To totiz neni sranda kde se do auta nekam strci bedna s ion-lithium baterii a elektromotor. Na tom kolos GM pracuje uz nekolik let a v roce 2010 zacnou sjizdet prvni PRAVE elektromobily "Chevy Volt". Na jedno nabiti z domaci zasuvky (ktere v USA stoji mene nez salek kavy) ujede vozidlo 60 km. pak naskoci benzinovy agregatek ktery nepohani kola, ale nabiji batrerii. Cena bude znacna ale zas na druhou stranu na tech vozech hodla GM vydelavat minimum - az nevydelavat nic.

Chrysler narozdil od GM chce na sve elektromibily pouzit vozy stavajici vyroby, ty jsou ale tezke. Mam silne pochybnosti o realizaci tohoto napadu. Fordu jezdi po Kalifornii asi 200 vozu (plug-in) ktere se nabiji z bezne domaci zasuvky, ale o vyrobe zatim neuvazuje.  Tady je vic: http://www.chevrolet.com/electriccar/

0/0
26.9.2008 17:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.