Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test zimních pneumatik: nejlacinější jsou nebezpečné

Pravidelný velký test zimních pneumatik, který pořádají společně autokluby Rakouska, Švýcarska či Německa, zná své výsledky. Mezi čtyřicítkou testovaných výrobků neuspěly levné pláště. Autokluby proto radí, aby řidiči zbytečně nešetřili. Nejlacinější pneumatiky označují za nebezpečné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nnnnn

llllll

ff

0/0
28.10.2008 15:13

Martin

Starosta Stach

Asi by bylo lepší, aby tam panu starostovi ty "blbý" pražáci, jak řekl, nejezdili, ne? On tam určitě přežije u těch svejch krav... 

0/0
15.10.2008 1:40

__XXXX___

Velice doporučuju

Nokian W. Vzorek tam je jak od traktoru a ještě nikdy se mi nestalo, že bych něco nevyjel. Mám 165/70 R13 R^

0/0
12.10.2008 20:28

bron-yr-aur

jaké gumy na 16"?

Nevim, proč se v těchto testech uvádějí (a testují?) jenom malé rozměry....budu na zimu potřebovat nějaké 235/60 R16, myslíte, že rozdíly v kvalitě mezi 15" a 16" budou nějak znatelné? Ty Ultagripy 7+ se mi páčí...

0/0
9.10.2008 20:59

Radek

Re: jaké gumy na 16"?

Nejde o rozdíl v kvalitě, ale o jízdní vlastnosti. Nevim, co máš za auto, ale pokud bude zima bez sněhu, nech si klidně ty šestnáctkové "salámy", ale na sníh jsou lepší 15". Budou určitě užší. Tlak se tím pádem soustředí na menší styčnou plochu s vozovkou a záběr je tím pádem na sněhu lepší.

0/0
22.10.2008 10:56

crane

Re: jaké gumy na 16"?

ked mas predpisane v technicaku 16tky, tak nemozes riesit 15tky...

0/0
27.10.2008 0:17

Alek

Re: jaké gumy na 16"?

coz ale plati na hlubokem snehu a ten rozdil neni moc velkej, na ujezdenym snehu, ledu (coz je mnohem castejsi pripad) je zase samozrejme vyhoda sirsi guma

0/0
13.11.2008 15:10

Ludva

Test je opravdu scestný

Nějaké hodnoty 1 - 5,5 při subjektivním hodnocení jsou potencionálním zákazníkům úplně k ničemu. To asi dojde každému že ty pneu co stojej 6000Kč jedna budou asi lepší než ty co stojej 1500 jedna... Jinak já si myslím že je lepší aby si lidid kupovali levný shity z číny než aby jezdili na zimákách, který jsou sice od známého výrobce ale mají nedostečný vzorek...:-)

0/0
8.10.2008 11:55

MeK

hmmm

jsou to kecy, mam teda ty gudyry a na 2 litry na sto se nedostanu ani nahodou...

0/0
7.10.2008 16:02

edge

Re: hmmm

jsi lama... to neni celkova spotreba auta....

0/0
20.10.2008 10:52

Eifi

Sava až v druhý půlce???

Tak nevim, ale pánové se moc nevyznamenali..........jak je možný že jeden rok se Sava Eskimo umístí na stupni vítězů a tenhle rok až druhý půlce........tak to mi fakt nedochází.......btw mam je na svym autě a nemůžu si je vynachválit...........lepší byly asi jenom ULTRAGRIPY 7

0/0
7.10.2008 12:54

dave

good year

Dlouhodbe jezdim v zime na Ultragripech od Good Yearu. Velmi dobbre pneu do stredoevropske zimy za rozumne penize.

0/0
7.10.2008 9:02

Maxim

:-)

Ano - řídím se podle testů ADAC, OAMTC a s výběrem jsem spokojený - letos GoodYear Ultra Grip 7+

Ano - zimní pneumatiky bez rozmyslu měním pokud se vzorek dostane ke 4 mm a vyhazuji

Ano - ještě jsem neměl v zimě problém zastavit, zatočit nebo rozjet se

Možná se divíte co jsem za magora, co investuje do drahých gum a pak vyhazuje gumy sjeté na 40 %, ale já v autě taky vozím to nejcennější co mám a to rodinu a prostě za ten pocit klidu to stojí.

Podotýkám, že nemám nadprůměrné příjmy asi jen jiný žebříček hodnot.

0/0
6.10.2008 11:39

Harry_

Re: :-)

Dostal jsem smyk na dva tydny starych Goodyearech UltraGrip7 a bylo to uplne stejne k nicemu jako na nevyhipovanych pneu..

0/0
10.11.2008 18:17

vlada

Re: :-)

plně s Tebou souhlasím.R^

0/0
19.11.2008 20:51

mno

mohu jen doporučit Kormoran SnowPro. Byl jsem velice spokojen za tu cenu jsou fakt super.

0/0
6.10.2008 8:31

IK78

Nokian WR

Osobně mám velmi dobrou zkušenost s Nokiany WR (Ford Fusion, Al kola 16").  ABS v zimě reagovalo minimálně, z pohledu hluku a spotřeby jsou srovnatelné s letními pneu (Hankook, Al kola 15").

0/0
4.10.2008 23:06

Pepe

Syron, to jsou pane pneu. A nejen to!

V lonském roce jsem koupil na zimu pneu zn. Syron. Jsou Německé výroby, ale vyrobené v Argentině. Radiální a axiální házivost na Al kolech nulová. Opravdu nulová. Jsou velice tiché. Vzorek silně připomíná Michelin 3. Sice jsem toho na sněhu a ledu moc nepojezdil, protože prostě na silnici nebyl, když jsem po ní jel. A když byl, tak jsem se táhl v kolonách jako podělánek. Na volné ploše, co jsem je zkoušel, tak mohu hodnotit pouze subjektivně. Nebyl jsem zklamán. Podle toho, co mají napsáno na bocích, musí být vynikající. Jinak kritikům doporučuji, vyhledavač a přečíst si nejprve čemu se udaná firma věnuje.R^

0/0
2.10.2008 20:13

Tim

Takový test je o ničem

Takový test, kdy se pneumatiky hodnotí podle nějakých subjektivních bodů jako v krasobruslení je o ničem. Přitom se většina důležitých parametrů pneumatik dá objektivně změřit a některé skutečně seriozní instituce to také tak dělají a nebojí se naměřené údaje zveřejnit. Tady si mohu myslet jediné, že měření nebylo na takové úrovni, aby si je dotyční testovatelé troufli zveřejnit.

Já osobně, vzhledem k situaci jaká je na většině našich silnic a dálnic v zimním období, tj. hluboké vyjeté koleje od kamionů, kde se dlouho drží voda a nasolená břečka, si vybírám pneumatiky, podle hodnot podélného a příčného akvaplaningu a délky brzdné dráhy na mokré vozovce. Proto ty další jako je hluk, spotřeba atd. považuji za nepodstatné. Takže podle takového testu, pokud tam nemám konkrétní naměřené hodnoty si nic nevyberu. Pro koho vůbec se takové testy dělají? Pro naprosté laiky, kteří se nechají ovlivnit celkovou výslednou známkou zkreslenou nepodstatnými vlastnostmi pneumatik?

0/0
2.10.2008 12:01

logar

hm,hm

nějak mi tam chybí zmínka o tom, jak je, vedle základní kvality gumy, důležité její stáří, zvláště u zimáků. Jisté je, že čerstvá guma předčí rok nebo dva roky starou gumu, která jinak v testu vychází lépe. Neupozornit na to mi připadá naprosto neprofesionální.

0/0
2.10.2008 11:10

Radek

Konkretni hodnoty

Proc neuvadeji konkretni hodnoty jako brzdna draha, opotrebeni v mm apod. a davaji nesmyslna nic nerikajici cisla? Takhle je to o nicem, nikdo si nepredstavi, co znamena zvláště doporučené

nebo doporučené nebo znamka 2,3 nebo 2,9

0/0
2.10.2008 8:46

ROSES LIVE

NEjlepší zimní gumy dělá Nokian

sice jsou primárně zaměřeny na jejich podmínky pravé zimy, ale o to tu jde, ne ! Na suché dálnici se rychleji sjíždějí, ale na sněhu a ledu mají špičkový grip a boční vedení je bezkonkurenční !

Doporučuji Nokian HKLP4 nebo 5 Studded - do hor

0/0
1.10.2008 15:37

mirek

Re: NEjlepší zimní gumy dělá Nokian

to je fakt, měl jsem je jednou na Patrolu a na lepších gumách jsem v zimě nejezdil, drahý ,ale dobrý

0/0
2.10.2008 7:20

PepekVyskoc007

Re: NEjlepší zimní gumy dělá Nokian

obavam se, ze o podminky prave finske zimy tady uplne nejde. Standardni ceska zima je max. mokra slana brecka nebo daleko casteji vlhka namrzla (nejnebezpecnejsi) nebo sucha a zmrzla silnice. Takze nejlepsi zimni pneu musi hlavne byt bezpecna za nizke teploty na namrzle vlhke silnici. Na horach se s takovou pneu take neztratis a v nouzi muzes dat retezy. Ale treba nejake typicke mekke "snehove" gumy bych si dal jenom kdybych na horach primo bydlel. Neni umeni udelat mekkou pneumatiku s velkym vzorkem, ktera samozrejme logicky ma lepsi vlastnosti na lede a snehu ovsem rychle zere gumu a benzin, je hlucna apd, ale udelat neco, co ma vyvazene parametry a nejvice se hodi pro CZ podminky. Jak je podle testu videt, takove existuji. Myslim, ze treba ty goodyearky podobne obstaly uz vloni ve srovnani i s jinymi znackami.

0/0
2.10.2008 9:28

v.pohode

Re: NEjlepší zimní gumy dělá Nokian

A vidíš to, zrovínka Nokiany co se dováží k nám, jsou dělané a vyvinuté speciálně pro naše středoevropské podmínky. Jinak měl jsem je já na svým autě a používaly jsme je i na záchrance v JBC a uznávám, že nemají větší chybu R^R^R^

0/0
2.10.2008 19:36

Pepe

Re: Re: NEjlepší zimní gumy dělá Nokian

Vyzkoušel jsem mnoho značek a za zimu najezdil 40000km a Nokian mě seděl nejlepe a to jak v rozjezdu tak v brždění ale hlavně v zatáčení kam to natočíš tam to jede.Po půjčení náhradního vozu se zim.pneu.tuzemské výroby nechci říkat značku jsem se divil jak to nezatáčí.S Nokianem se cítím v zimě v pohodě a vím že auto udělá to co chci ale pozor pořád je potřeba myslet že je zima a chovat se podle toho.R^R^R^

0/0
4.10.2008 13:11

P.

Jednou best jednou "šmejd"?

Hmm, začínám mít problém brát testy adacu a öamtc příliš vážně. určitě pneu může vykázat rozdílné chování v rozdílném rozměru, ale aby ten stejný model při rozdílu šířky byl jednou na špici a podruhé na chvostu (Vredestein Snowtrac 3) a aby v letním testu byla pneu Ceat (licence Pirelli) těsně za špicí a tady iDnes hlasitě halekal "levné pneu včetně Ceat ne ne ne", to moc objektivitě nedopřává...

0/0
1.10.2008 14:38

Bertiik

Re: Jednou best jednou "šmejd"?

Hodně to záleží na tom, jak se danému výrobci povede ten den zamíchat směsi - když se zadaří, je pneu na špici, když se na kontrolu zrovna vybodnou nebo se stane nějaká minela, tak je směs tak dobrá do koleček k popelnicím, ale zákazník nemá šanci poznat rozdíl, dokud neobuje a nediví se i ušima, co se to s tím autem najednou děje...

0/0
1.10.2008 16:49

skrholas

Re: Re: Jednou best jednou "šmejd"?

Naprostá ztráta času!

0/0
2.10.2008 14:36

Culeto

Re: Jednou best jednou "šmejd"?

No za ono je jimt ěžko porozumět z toho důvodu, že nastavená kriteria jsou pro normálního spotřebitele těžko porovnatelné a férovější by bylo ukazovat výsledek konkrétního druhu testu ve fyzikálních jednotkách .Pravdu máte v tom, že takto prezentované výsledky mohou vést ke zmatení spotřebitele a k negaci zvýrazňovaných vlastností. Rozdíl Vredesteinu je zcela evidentně způsoben tím, že byla testována rozdílná auta a tam vzniká rozdíl.V tomto případě je potřeba zatleskat konkurentům z Goodyearu, páč vypadá, že mají stabilní desén.

0/0
1.10.2008 17:34

Jarda

Re: Jednou best jednou "šmejd"?

V případě druhého testu je uvedená pneumatika se známkou 2.5 na tom hodně podobně jako první, se známkou 2.3. Zcela jistě není na chvostu.

0/0
2.10.2008 8:05

P.

Re: Re: Jednou best jednou "šmejd"?

Ano, máte pravdu, ten chvost není úplně na místě. Mne to zaujalo, neb na svoje auta Vredestein dlouhodobě obouvám a mám s nimi vynikající zkušenosti (zejména stabilita na vodě a kilometrický nájezd). Ve všech testech až do loňska tato značka byla někde kolem poloviny až pod, ale je pravda, že šla pomalínku nahoru. Zřejmě se jim tentokrát - pro nastavení testu... - nový desén povedl či si guma sedla s autem. Vliv auta, na kterém se zrovna testuje, je asi opravdu obrovský. Na jednom autě vozím "galusky" 155/70/13, v loňském testu byla zimní Sava Eskimo S3 na špici, v těchto testech a na tomto autě skončila někde za průměrem. Naopak, všeobecně dobře hodnocený a hodně nazouvaný Goodyear Ultragrip 7+ skončil tady výborně v obou testech, u úzkých pneu pro malá auta pro jistotu testován nebyl...

0/0
2.10.2008 16:43

cecilka82

---

Tak si taky písnu vlastní názor :-)

Rozdíl značkových a neznačkových pneu je znát a opravdu hodně. Normální člověk ho nepozná, ale rozdíl v brzdné dráze atd. je velký, životnost apod. je další věc, která hraje hodně pro značkové pneu.

Vim, že mi za tohle utrhnete hlavu, ale rozdíl ve značkových a neznačkových pneu na traktoru, kdy je ta guma maximálně prověřená je obrovský a hlavně na životnosti je vidět ten obrovský rozdíl... :)

0/0
30.9.2008 22:02

cyklo

Re: ---

Hlavu netrhám, ten rozdíl je značný i u plášťů na silničním kole (zj. v kvalitě jízdy)!

0/0
1.10.2008 12:42

steve

Re: Re: ---

Pod to se teda podepíšu, vyměnil jsem pláště obyč za značkové Schwalbe a tři roky jsem na ně nemusel sáhnout. Jen jsem letos přehodil zadní a přední, protože byla víc sjetá.

0/0
1.10.2008 19:31

karel 4ty

Re: Re: Re: ---

Dá se jezdit i po obou kolech najednou :-)

0/0
1.10.2008 21:30

ivan

Všechny mamlasy ,

co tady píšou ,že zimní pneu jsou na prd předem varuji ,že jestli zase ucpe někdo z vás cestu na Skřítek v Jeseníkách či na Červenohorské ,nebo do nízko položeného Bruntálu a bude mít letní pneu ,polobotky a bez rukavic ,tomu nakopu prdel!!!!

Ivban Outback a zimní pneu ,Jeseníky!

0/0
30.9.2008 16:08

Petr Forester

Re: Všechny mamlasy ,

Jo jo, souhlas!kdo Vás má pořád tahat z příkopů:-):-)R^

0/0
30.9.2008 19:06

---

Re: Re: Všechny mamlasy ,

Řekněte hoši sami, co udělat s člověkem, který zabije či zmrzačí někoho jen proto, že mu ta měkká směs na asfaltu špatně brzdí? Nedejbože na asfaltu za mokra. V našich podmínkách je v 95% případů v zimě lepší letní pneumatika. To potom nejde o zdržení několika minut.

0/0
1.10.2008 21:32

Jarda

Re: Re: Re: Všechny mamlasy ,

A zkoušel jsi to někdy? Kvalitní zimní pneu brzdí na mokré vozovce lépe, než letní. Žena má zimáky na autě celý rok, najezdí minimum a když prší, dá se s těma zimákama řezat zatáčky jako blázen. Pokud je 30°C, není to to pravé, ale v zimě takovéto teploty nejsou. Jsou kolem nuly a tam je letní pneu natolik ztvrdlé, že nebrzdí ani na suchu.

0/0
2.10.2008 8:09

Tim

Re: Re: Re: Re: Všechny mamlasy ,

Vážený, za šíření takových bludů by se mělo upalovat jak ve středověku. Prozradil jste na sebe, že o pneumatikách nevíte prakticky nic.

0/0
2.10.2008 12:14

PepekVyskoc007

Re: Re: Re: Všechny mamlasy ,

pekna kravina, za nizkych teplot (urcite tak 5st a min) letni guma ztvrdne a ztrati prilnavost. chtel bych videt tech 95proc pripadu.. - to je presne zpusob jak se zabit, myslet si, ze silnice vypada jako v lete, nez najednou projedes pres nejaky promrzly most nebo lesni udoli a zjistis, ze volant najednou vypada jako kdyz nepatri k autu co ridis.

je urcite pravda, ze vylozene mekke (snehove) gumy jsou u nas skroto k nicemu, ale jestli sis dorbre vsimnul, vetsina kvalitnich zimnich pneu neni primarne "snehova/ledova" (=velmi mekka s velkym vzorkem), ale ma vyvazene vlastnosti a urcite se hodne sleduje chovani na mokrych az zledovatelych silnicich

0/0
2.10.2008 10:14

xf

Re: Re: Re: Re: Všechny mamlasy ,

Asi takhle: záleží na směsi, ale teplota, kdy se vyrovnávají vlastnosti letních a zimních směsí, je +5 až 7°C.

A jaká je u nás průměrná teplota v zimě?  Nejchladnější měsíc leden má -2,7°C, prosinec a únor kolem 0°C. A ta teplota je včetně hluboké noci, kdy jezdí málokdo.

Navíc se pneumatika zahřívá třením. Při normální jízdě ne o mnoho, ale zanedbatelné to úplně není.

K vzorku: nejčastější je v zimě, i vzhledem k solení, suchá, nebo mokrá vozovka. Na ní má letní vzorek obvykle lepší vlastnosti.

Takže proto.

0/0
2.10.2008 20:33

GUHU

Re: Re: Re: Re: Re: Všechny mamlasy ,

to, že teď byla 2x po sobě mírná zima a silničáři to stíhali, neznamená, to to tak bude i další roky. Doufám, že takových chytráků není víc, až zase najednou napadne na dálnici sníh, aby tam nebylo 150 aut na hromadě...

0/0
3.10.2008 2:11

Pavel

Re: Re: Re: Všechny mamlasy ,

No teda. To je teda perla.

0/0
2.10.2008 14:52

anonyme

Re: Re: Re: Všechny mamlasy ,

Jsi blb! Vrat ridicak! :-©

0/0
3.10.2008 14:02

WolfQ

V našich podmínkách je v 95% případů v zimě lepší letní pneu

áááá, o je zas jeden z těch pivních chytrolínů, který stejně jako zimní pneu "nepotřebuje" jsou mu k ničemu i airbagy "protože se udržím rukama ne voe" a ABS taky nepotřebuje protože to ušlape mačkáním brzdového pedálu. :-©

Koupím radši nový rádijo a tuning sadu z Hypernovy.

0/0
6.10.2008 11:03

sibelius

Re: Re: Všechny mamlasy ,

Já nemít na opravdu kvalitní zimní pneu, tak taky píšu takové zpi... kravské příspěvky...

0/0
5.10.2008 18:44

tonny.p2

nesetrete

na zimni pneu se setrit nevyplati, at nedopadnete takhle

;-D

http://www.sportovnivozy.cz/index.php?idvyrb=32&akce=nehoda_detail  

Rv

stejne se divim, ze se mu chce s porschakem jezdit v zime...

0/0
30.9.2008 12:01

Anonymous

blbý je

že na ledu nedrží ani jedna pneumatika. To by museli prodávat zimní gumy s dálkově ovládanými nastřelovanými hřebíky.  Jak je pořád to globální oteplování, tak před 2 lety začlo mrznout až praštět. SIlničáři byli v zimě tak  překvapeni , že neošetřili vozovku. Máme hned za vesnicí prudký stoupák 1 pruh dolu, 2 nahoru. Kupodivu posypaný pruh byl jen ten jeden dolu. Měl jsem nové zimní gumy přezuté ještě večer před jízdou. Ráno v tomto kopci bylo rodeo. Většina nevyjela. Musel jsem v polovině zastavit, protože se tam mrcasili ti co přezuto neměli. Vozovka však byla tak namrzlá, že nebylo možné se rozjet. Nakonec někdo zastavil auta shora, všichni ostatní se nacpali(sklouzávali pozadu) do protisměru a asi po 1/2 hodině kolona zmizela. Závěrem lze říci, že zimní pneumatika je tak dobrá na sníh. Na ledu selžou všechny.

0/0
30.9.2008 10:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.