Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejšílenější koncept v Paříži: čínská Chika

Modrá bambule na kolech vypadá jako autíčko, které jsme si namalovali, když nám poprvé dali do ruky pastelky. Ale nenechte se zmást. Tohle chtějí v Číně od příštího roku vyrábět. Parodie na smarta jménem Chika bude jezdit na elektřinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bob

5/3

Ale zase více než padesátkou to nejede, takže spíš

budete závislí nablbosti těch kolem. Je to asi jediný podstatný

argument případné kritiky, který jsem ochotný uznat, ale ten ve článku

nezazněl.

Takže kritika ano, ale pokud to bude za 50000 a bude to ke koupení v čechách taxe to prodávat určitě bude.

0/0
11.10.2008 14:53

Bob

4/3

Crash testy tohodle Křemílka jsem neviděl, ale předpokládám spíš

horší bezpečnost. Pokud se s tímhle stazíte se stromem nebo s jiným

autem, je po vás.

0/0
11.10.2008 14:52

Bob

3/3

Tahle věcička je jako dělaná do okrajových částí měst nebo satelitů.

Jestli máte dům nebo garáž, nabijete si ho doma a můžete s ním dva až

tři dny jezdit. Pro informaci pak vyjde jeden kilometr asi na 10

haléřů, na rozdíl od minimálně dvou korun u běžného menšího auta.

0/0
11.10.2008 14:50

Bob

2/3

Kolik evropských automobilek takhle myslí? Žádná. Oni pod rouškou

pohodlí a bezpečnosti prodávají mini "auta" o hmotnosti 1100 kg a za

ekologickou pohonnou jednotku vydávají spalovací motor. Jako třešničku

na dortu udávají nízké ceny od 200 000 korun.

0/0
11.10.2008 14:50

Bob

1/3

S obsahem kritiky souhlasím, ale článek považuji za nepochopení podstaty konceptu.

Pointa tohodle přibližovadle tqí v tom, že vás za pár šupů odveze do práce a z5. Bude to opravdu levné, provoz také bude levný. Pokud jich vyrobí dvacet milionů bude to směšně levné.

0/0
11.10.2008 14:49

Bob

1/2

S obsahem kritiky souhlasím, ale článek považuji za nepochopení podstaty konceptu.

Pointa tohodle přibližovadle tqí v tom, že vás za pár šupů odveze do práce a z5. Bude to opravdu levné, provoz také bude levný. Pokud jich vyrobí dvacet milionů bude to směšně levné.

Kolik evropských automobilek takhle myslí? Žádná. Oni pod rouškou pohodlí a bezpečnosti prodávají mini "auta" o hmotnosti 1100 kg a za ekologickou pohonnou jednotku vydávají spalovací motor. Jako třešničku na dortu udávají nízké ceny od 200 000 korun.

0/0
11.10.2008 14:47

řidič

redaktor je mimo

Že se pan redaktor nesmál tady:

http://news.auto.cz/pariz-2008/microcar-m-go-electric-pomalu-80-euro-centu-100-km.html

obdobný koncept, obdobné parametry. Číňani alespoň jdou s dobou a o něco se snaží - zatímco Škodovka omezuje výrobu a uřezává válce.

0/0
7.10.2008 23:26

et

Re: redaktor je mimo

škodovka dostava starou koncepci. nemusi vyvijet elektromobily,stačí že je vyvíjí VW. Od nich techniku dostanou, takže zatím klid.

0/0
8.10.2008 17:34

pes

Re: redaktor je mimo

Nejdřív se tu vyhlásí jak jsme světoví a nestranní, ale běda když někdo sáhne na tu naši českou kuchyň se světovými cenami aut, financovanou z peněz které by jinak mateřské automobilky musely doma odevzdat na daních..... Milí novináři, sejměte už prosím brýle s okřídleným šípem, se čtyřmi kroužky či s trojcípou hvězdou, kteroužto optiku Vám rádi představitelé vlivných firem poskytují pro Vaše komentáře o něčem co se jim (obchodně) zajídá !!!Rv

0/0
10.10.2008 12:22

mirek

design

no tohle auto je rozhodně hezčí ,než nová fobie

0/0
7.10.2008 21:49

pes

Re: design

... a na chválení úchvatné krásy nové fobie si přece výrobce spolu se "zainteresovanými" redaktory přece stačí sám, ne ???? Sice většině lidí se líbí více ta stará, ale jednodušší je kritizovat snažící se Číňany a dupat okolo sebe aby sem nic nedodávali, ne ?

0/0
10.10.2008 12:25

M

Tak dlouho se budete smát

až vám pusa ztuhne....

0/0
7.10.2008 18:34

exe

Pomluvy

Podle článku mi je už jasné, jak to v těmi lidskými právy je v Číně doopravdy. Podobně jako s rouškami sportovců na Olympiádě a s modrou bublinou. Když bude za "Čínské" ceny, budou na bubliny fronty. 

0/0
7.10.2008 15:47

ides

Re: Pomluvy

Ja nevim, ale me se libi a docela bych si to i koupil, samozrejme jen jako druhe auto na vyblbnuti :-)))

0/0
7.10.2008 19:24

tony

Re: Pomluvy

Naprosto souhlasim! Navic i spatna reklama je porad reklama.

0/0
10.10.2008 16:32

oId fashioned Vince III..

na technetu Mareš,

tady pro změnu tahle nechutná strašlivost....úDěs se stává žumpou pro proletariát:-©

0/0
7.10.2008 15:42

Tomáš Fiala

Jsou opravdu Číňani k smíchu?

Smějme se Číňanům. Hodně se jim smějme. Oni to prostě zkoušejí a zkoušet to budou tak dlouho, až jednoho krásného dne zjistíme, že nás jejich průmyslová výroba válcuje. Nikoho z nás nepřekvapuje, že elektronika, na které si hýčkáme svou evropskou jedinečnost je "madeinchina". Není daleko doba, kdy se čínští výrobci osvědčí jako masoví dodavatelé komponentů do našich průmyslových výrobků (mnohdy se tak děje už dnes). A pak už je jen mrňavý krůček k tomu, aby ty výrobky finalizovali sami. A designe? a) To je věc vkusu. b) Najděte si, jak vypadala žaponská auta v 60-70 letech. Ve srovnání s tehdejší světovou produkcí mimo mísu. Technicky pár let za Evropou. A to už vyráběli auta minimálně čtvrt století. Dnes jsou Lexus, Mazda, Nissan... nóbl značky. Jsem (možná spíš radši nejsem) zvědav, kde bude čínský průmysl a jeho výrobky za 10-15 let.Oni to zkoušejí, protože jsou pracovití. My přeci nic zkoušet nemusíme. My jsme přesvědčeni o své dokonalosti...

0/0
7.10.2008 15:22

Atomas

Re: Jsou opravdu Číňani k smíchu?

Tím, jak budou číňané bohatnout, budou se stávat méně konkurenceschopný a proto nevidím naší budoucnost zase tak černě. Do toho jim přibudou další starosti sama se sebou - budou stárnout a negativně se také projeví politika jednoho dítěte. Dovolím si tvrdit, že čína nikdy nezopakuje úspěch korejců ve výrobě aut...  

0/0
7.10.2008 15:29

fa

Re: Jsou opravdu Číňani k smíchu?

Souhlas. Tady se totiž pořád čínská práce prezentuje jako nekvalitní, ale přitom v Číně (skoro) vše funguje lépe než tady, ačkoli většina zařízení a zboží je tam místní provenience. Elektrická vozítka mají budoucnost, ať se to někomu líbí či ne. Jinak by se svět za chvíli udusil zplodinami, protože omezování motorismu je ve většině světa nepopulární. To, že to jinde nejde a tam ano, je patrně věcí lobbingu ve většině zbylého světa. Jestli si někdo myslí, že tam nedokáží smontovat auto, je hodně naivní a hloupý. Ale on je ten posměch spíš důsledkem strachu z jejich síly. 

0/0
7.10.2008 17:12

John

Re: Jsou opravdu Číňani k smíchu?

Tady (v Cine) jsou sice lidi hodne flexibilni, ale urcite bych z nich nedelal stachanovce, co drou dvacet hodin denne. Nektery veci jsou fajn, jiny zase ne, celkove to tu funguje porad o neco hur nez u vas v CR, byt jsou nektery veci az desive efektivni. Priste doporucuju mene teorie a vice praxe :-)

0/0
7.10.2008 19:12

Tomáš Marný

Re: Jsou opravdu Číňani k smíchu?

Úplně stejně se lidi smáli před pár lety japonským a korejským autům...  Jenže některým jedincům to nedojde.

0/0
7.10.2008 20:37

Vašek

Re: Jsou opravdu Číňani k smíchu?

Oni to nezkoušejí,oni jen kradou a kradou a kradou.Kdyby alespoň kopírovali všechno včetně bezpečnostních prvků,ale oni ne a ne a ne.Rv(Y)

0/0
7.10.2008 22:19

pes

Re: Jsou opravdu Číňani k smíchu?

Naprostý souhlas!!! Debata je sice o autech, ale platí to ve všech průmyslových oborech. Bohužel čínské výrobky k nám uvedli vietnamští trhovci toužící jen po okamžitém zisku prodejem podprůměrných a levných výrobků bez servisu a záruk. Ale Čína má ve skutečnosti mnohem pestřejší nabídku: od zmíněné láce a nekvality až po výrobky plně srovnatelné se světem. A co je důležitější: snaží se, učí se z chyb a nedostatků. Smát se jim je jako smát se snaživému dítěti, že nemá výkon dospělého. Politika evropských obchodních kruhů je čínské zboží diskreditovat na každém kroku, buď pomocí (často nesmyslných) evropských norem, nebo propagandou o dumpingu, kopírování, zesměšňování.... A k tomu """nestranní""" novináři....

0/0
10.10.2008 12:39

Dimitar Toškov

Nevidím problém

V přehuštěném provozu čínských měst naprosto ideální vozítko, navíc s minimálními provozními náklady. Jiný kraj, jiný mrav. Zeptejte se někdy Američana, co si myslí o Fabii. Ukažte mu pár fotek, videí. Nebudete věřit, jak je angličtina bohatá na vulgární výrazy.;-D

0/0
7.10.2008 15:07

Atomas

Re: Nevidím problém

Zeptej se evropana na americká auta a odpoví ti : Je na nich vidět, že je to konzumní výrobek bez emocí a hravosti. prostě účelová věc - nic víc. Například nový Chrysler Grand Voyager. je to hezký aut, ale uvnitř působí dojmem, že je poskládaný z obyčejných plastových dílů. Účelně a prakticky, ale bez jiskry. V Chrysleru 300 M taky nenajdeš útulnost evropských interiérů a tak bych mohl pokračovat dále. V porovnání s výše uvedeným není Fabia špatné vozidlo. Nakonec by jsi se možná divil, kolik jezdí v USA japonců a korejců, nepočítaje Focusy a jiná klasická evropská vozidla. Nechci obhajovat Škodovku, ale tyhle kopance do fábií ( škodovek ) mě dokážou lehce nadzvednout ze židle...

0/0
7.10.2008 15:25

Dimitar Toškov

Re: Nevidím problém

Bože Růžo! Tak dobře, nikoliv Fabie, nýbrž Getz, Polo, Rio, Fiesta. Kdysi jsem byl v Istanbulu a překvapilo mě, že prakticky každá čtvrtá motorka v místním provozu je Honda Titan, která se u nás vůbec neprodávala. Prostě jiný kraj, jiný mrav. Nebudu shazovat čínské vozítko jen proto, že by u nás neuspělo. Zrovna tak americké auto bych v našich podmínkách nechtěl, kvůli rozměrům a spotřebě.:-)

0/0
7.10.2008 17:37

Petr

Jeden z nejlepších konceptů

A šitý pro rozvojové trhy - auto za pár šupu, které nebude mít problém se proplétat mezi jízdními koly a rikšami, které neucpe silnice a které navíc nemá emise - což se do přeplněných čínských měst zatraceně hodí. Autor článku je zcela vedle - jako ta jedle.

0/0
7.10.2008 14:26

fks

Nepochopení záměru

Vy jste to nepochpopili - tohle auto z Číny a pro jejich lokální trhy je vo tom, jestli někam dojdeš pěšky případně dojedeš na kole a nebo jestli si tam odvezeš zadnici + pár tašek v tomle kapotovaným autě. A než si vyřídíš svoje záležitosti, tak se Ti nabije z vobyčejný zásuvky a Ty potom kliďánko frčíš zpátky...

0/0
7.10.2008 13:57

Jozo

autor je ...

Nepochybuji, ze kdyby toto byl koncept nejake znamejsi automobilky tak by se pan redaktor rozplyval nad "hravym designem, ktery je zameren na posilujici cilovou skupinu zen-ridicek mladsiho veku" a podobne kecy. Jinak evropske automobilky maji tak 10 let na to aby se technologicky posunuly o kus dal, nebo dopadnou jako americke, az se to ti Cinani nauci vyrabet alespon v kvalite korejcu kolem roku 1990.

0/0
7.10.2008 13:45

bentley

Re: autor je ...

co se kde naucili??:-© chtel si napsat, NAKRADLI ;-O spoelcnosti plati projektanty, inzenyry aby neco vymysleli.. a pak to nejaka cinska manufaktura obslehne a vyrabi na kolene [>-]:-©

0/0
7.10.2008 15:13

fa

Re: autor je ...

Mysli si to dál! A Češi jsou pupek světa, bez kterého se nikde nikdo neobejde, patrně ani Čína! A Američani si nikdy nikoho nezaplatili. Fakt nevíš, která bije!

0/0
7.10.2008 17:17

pes

Re: autor je ...

... a ty si myslíš že třeba vývojáři od VW nekoukají co dělá konkurence  a když to ona nebude mít v SRN patentované že se budou žinýrovat to použít - ha, ha, ha !!!;-D

Amíci si nechávají patentovat už i odstín barvy na své technické výrobky - to už je zas opačný extrém:-/ !

0/0
10.10.2008 12:17

noname

cena

hele je jasné že je to hnus. Ale je to koncept, což v čínském pojetí znamená něco, co nějakých pár lidí zplácá během pár dní někde na koleně a pak se vezmou připomínky a nějak se na nich zapracuje a za dva měsíce to půjde do výroby a prodejní cena bude tak 2-3 tisíce dolarů.

Koncept v evropském smyslu je něco, co pár desítek návrhářů a inženýrů dává rok dohromady, pak to další rok dávají stovky lidí dohromady včetně drahých matric atd. načež to předvedou a v 90 % vyhodí do koše, v 10 % případů (když je názor veřejnosti hodně pro) to zadájí do výroby s tím, že min. 70 % součástek musí být ze současných strojů, takže to celé pomrví do té míry, že to není konceptu podobné ani zbla a po 3-4 letech to dají do výroby za 20-30 tisíc dolarů (mainstream).

Jasně, je to křáp, ale jak znám číňany, tak z toho (a dalších jejich křápů) udělají velmi rychle celkem použitelný křáp a za cenu dvou českých důchodů a za chvíli nás umlátí pantoflema. Prostě české automobilky se musí začít bát

0/0
7.10.2008 13:40

webmysh

vyměním za 5110

jen bych prosil vymontovat převodovku z elektromobilu a sedák dát doprostřed - nad pedály.

0/0
7.10.2008 13:01

thunderbitch

Re: vyměním za 5110

na co? u rizeni se muzes stridat se spolujezdcem a kdyz pojedes na dovolenou do Anglie tak taky nebudes mit problem

0/0
7.10.2008 13:17

tom

Re: Re: vyměním za 5110

...to už je lepší aby tam byl ovladač z playstationu. Si ho budou moct se spolujezdcem podávat... ;-D  Ale stejně - jestli to jeětě poladí tak to určitě prodají. Když nic tak je to zelený

0/0
7.10.2008 14:04

Snem pana "novináře"

zřejmě bude stříbrná ochcáfka f metle a na hlínách - samo že v naftě. Cokoliv jiného zřejmě slouží panu "novináři" jen k posměchu. Už aby tu psal někdo, kdo tomu rozumí a né kdejaká trubka, co si nevidí dál než na špičku nosu.

0/0
7.10.2008 13:01

Atomas

Re: Snem pana "novináře"

Obávám se, že v tomto případě měl pan novinář pravdu. Design je naprosto otřesný - je vidět, co číňani dokážou vyplodit, pokud něco nekopírují nebo si nezaplatí designéry. A kvalitu výrobku patrně pan novinář viděl naživo mnohem lépe, než Vy z fotografie. Já nemám důvod mu nevěřit a za sebe tvrdím - to auto je naprostý nesmysl a hnus, velebnosti...

0/0
7.10.2008 13:10

Atomas

Re: Re: Snem pana "novináře"

Pro představu kvality a příkladné ergonomie jeden odkaz: http://jalopnik.com/photogallery/tanghuachika/1003887925

0/0
7.10.2008 13:15

iuos

hmm

nevidím na tom nic závadnýho - sedneš dojedeš do práce,  z práce, na nákup... žádný zbytečnosti

0/0
7.10.2008 13:48

Marek

Taky se tomu smeju

ale az to tady zacnou prodavat za 200 tisic i s bateriemi, tak budu mezi prvimi kdo si to koupi. Do ty doby snad zaplacnou tu diru v podlaze a vysmejci kufr.

0/0
7.10.2008 12:55

Tkhle se amíci smáli japoncům

Takhle se smáli amíci japoncům, když na jejich trh s obrovskými opoutvenými osmiválcovými bouráky přišla malá japonská vozítka. Dnes jim ty US automobilky krachují jedna za druhou.

0/0
7.10.2008 12:48

icmek

btw co se vám nelíbí?

o hovadině můžete napsat jedině hovadinu, článek se mi líbí, protože při pohledu na tohle auto asi nelze psát recenzi ve vážném duchu. R^

0/0
7.10.2008 12:45

regazzi

Re: btw co se vám nelíbí?

To já bych do toho dal VVVTTii-i, to je totiž "pan motor" ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
7.10.2008 17:35

icmek

no himbajs

co je toto za pitomý žert? Rychlonožko?! ;-D

0/0
7.10.2008 12:43

thao

nejšílenější redaktor idnes

souhlasím, že toto je naprosto neprofesionální recenze. vlastně si nepamatuji, kdy bych na idnesu četla tak nemožný článek.

0/0
7.10.2008 12:42

thao

Re: nejšílenější redaktor idnes

už chápu, kde se v p. redaktorovi bere touha tak tupě urážet miniauto z Číny... pan redaktor si totiž vozí zadek v BMW alespoň co čtu z jeho profilu... tak pozor na něj na silnicích..

0/0
7.10.2008 12:46

mik-esh

co je to za paskvil?

tohle mohou vymyslet jen šikmoočky. :-©

0/0
7.10.2008 12:41

cornholio

článek psal tupec bez známky uznání

hlavně, že pan redaktor je asi mistr světa - takhle naprosto neprofesionálně sepsanou recenzi jsem dlouho nečetl - evidentně patří mezi ty, kteří by do podobného auta nikdy nesedli - nemluvím o bezpečnostním hledisku - žádné malé auto není bezpečné, když do něj narazí idiot v BMW X5

0/0
7.10.2008 12:27

orca1

po městě

Po městě dokonalé ,

V přecpaném a ucpaném městě ideální dopravní prostředek.

Stále přípomínám komukoliv že Číňani jsou učenliví a stejně jako korejci či japonci se to naučí - začali poslední ale velmi brzo doženou technologickej hendikep. A všem co remcají že se v Číně vyrábí jen levnej šmejd bych se dovolil upozornit že tohle už dále neplatí.

0/0
7.10.2008 12:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.