Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

I+SOLO: maďarské šlapací auto má vyjet do čtyř let

Maďarsko, to je tokajské, uherák, Balaton a guláš. Ale automobilový koncept budoucnosti? Kdo to kdy slyšel. Modrá přerostlá fazole na kolech jménem I+SOLO ale rozhodně pozornost zaslouží. Sedí v ní tři vedle sebe, pohání ji slunce nebo svaly posádky, a dokonce se může kamarádit s dalšími soly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HSH

12k EUR

12 tis. EUR - cena novej Oktavky R^

0/0
4.11.2008 19:54

VoiToi

divnopedály

Kdyby to přihlouplé auto uvnitř nemělo ty divnopedály, ale klasické rotopedy, tak by s touto aerodynamikou mohlo jet jen na pohon tří trénovaných cyklistů po rovině bez problémů kontinuelně stovkou. Ale kdo vydrží mačkat pět minut střídavě plyn a brzdu, které navíc jistě kladou pěkný odpor, aby se z toho dalo vytěžit nějakou energii ... na rotopedu prostě člověk je schopen vyrobit 10x více enrgie a může to vydržet i docela dlouho. Holt to vymýšleli možná dobří elektrikáři, ale nezeptali se cyklisty nebo jiného sportovce.

0/0
18.10.2008 11:47

VoiToi

Re: divnopedály

S tou rychlostí jsem to možná mírně přestřelil, ale 70-80 by bylo reálné. Do kopce by to bylo horší, ale na druhou stranu, v obci nebo z kopce by se daly díky přebytečnému výkonu dobít baterky a pak by to svištělo.

Mimochodem, na kole je aerodynamika jednoznačně největší problém. Pro ilustraci, silniční cyklistický rekord v hodinovce je 51,840km (Francesko Moser, 1994), v kapotovaném aerodynamickém lehokole je ale rekord v hodinovce 85,4km (Fred Markham, 2006) . Když by uvnitř seděli tři, poměr výkonu a odporu by byl ještě výrazně lepší.

0/0
18.10.2008 12:06

legnaw

tokaj?

ja len taka poznamka.... tokajske vino sa vyraba aj na Slovensku!  :-P

http://sk.wikipedia.org/wiki/Tokaj_(vinohradn%C3%ADcka_oblas%C5%A5)

0/0
15.10.2008 14:07

erben3

Re: tokaj?

No jo, ale ta chuť... :-/

0/0
20.10.2008 9:59

Tomas

Re: tokaj?

Ale puvodem toto vino pochazi z Madarska, u Vas je pouze proto, ze do roku 1918 jste byli soucasti Uherska;-D

0/0
22.10.2008 8:23

malej pipík

Nic novýho

Flinstoni tohle měli již v pravěku...:-P

0/0
14.10.2008 21:10

JK

Bursík

Myslím, že by to mohl koupit Bursík na ministerstvo kde kupoval nové Lexusy jakožto vozy šetrné k životnímu prostředí. Co může býž ekologičtější než toto vozítko ;-D

0/0
14.10.2008 21:00

DeWalt

jakýsi hybrid volantu a řidítek..achjo

který inteligent to zase psal?

0/0
14.10.2008 10:56

TectosagosOld

krytý šlapohyb je věc dobrá

ale co brání pustit spalovací motor ve městě? 

Obvykle jede jediný cestující, bude muset utáhnout zbylá prázdná sedadla, jejich kryt, akumulátory, v zimě zasněžené a neúčinné články, 270 kg + 80 kg = 350 kg,   -   kdo utáhne 350 kg zátěž, šlapáním přes ztrátový pákový mechanismus? Rychle pustí spalovací motor, přes ztrátové převody mechan. - elektr. - mechan...

Pokud pojedou dva tak přeci nenechá dámu potit se při jízdě z restaurace, akumulátor vybitý - pustí motor spalovací, přes ztrátové převody mech. - elektr. - mech...

Na sportovní provětrání při vyjížďce do přírody to také není - konstruktéři hybridů chtějí všechno a nedosahují nic, za vysoké ceny.

0/0
14.10.2008 10:46

CD

Re: krytý šlapohyb je věc dobrá

Není náhodou tento koncept proveden tak, že se neušlapává celý vůz, ale pouze generátor proudu?

0/0
14.10.2008 12:50

kirsha

Re: krytý šlapohyb je věc dobrá

pán asi chyběl na hodinách fyziky. Generátor musí vyrobit tolik proudu, kolik je potřeba na rozjetí celého hebla. Zákon o zachování energie se za tím schovává. A ten nevočuráš. A ne a ne....

0/0
14.10.2008 12:55

Male_Pivo

Re: krytý šlapohyb je věc dobrá

Jiste ze ne, a co takhle:

kdyz pujdes jenom na baterii tak ujedes 50km, kdezto pri soustavnim slapani to pretahnes na 60km, a jestli ze posviti slunicko tak mozna ze az 100...

Jestli chces slapes, jestli ne, tak ne.

To je ten koncept pedal-generator, bez mechanickeho prevodu na kola.

0/0
14.10.2008 14:35

645464

4654

:-©8-o8-o8-o;-€

0/0
14.10.2008 10:24

kuba

Nooo

Tady se asi nekdo moc dival na Flinstoneovy;-D

0/0
14.10.2008 10:19

Marf

Mě to přijde úžasný

Denně do práce došlapat, aspoň se po sedavym zaměstnání trochu protáhnete. A do Jugošky k moři malym spalovacím motorem za 2 l na 100.

0/0
14.10.2008 10:01

Little Boy

duo varianta

Duo varianta je taky husta, by si aspon jeden z autou mel predtim zkusit jizdu po zadu... takze bude ta druha posadka zblita uz po par kilometrech :/

0/0
14.10.2008 8:17

er

Re: duo varianta

Autobusy Ikarus, vyráběný v maďarsku mají taky pár sedaček proti směru jízdy. Ve vlaku je taky téměř každý druhý sedadlo proti směru. Tak o co jde?

0/0
14.10.2008 9:09

MatějMatolín

Re: duo varianta

Ty budeš určitě ten typ, kterej musel cestou na školu v přírodě sedět v autobusu hned za řidičem, žejo? ;-D;-D;-D 

0/0
14.10.2008 9:09

klon

Re: duo varianta

a s igeliťákem pověšeným na uších ;-D

0/0
14.10.2008 9:14

shnila cuketa

Češtin jak ...

Proč baterky napájí ty články na střeše? Není lepší, aby napájely ty motorky v kolech a těmi články byly napájeny?

0/0
14.10.2008 8:09

rudastraka

pedaly

nekteri uz se nemuzou dockat, jak s timhle a s pastikou v kufru budou slapat az do jogoslavije k mori ;-D

0/0
14.10.2008 0:44

Ralf

Mno

Z vnejsi celkem pohledny special, ale co ma proboha znamenat ten zachodovy interier??? ;-D

0/0
14.10.2008 0:21

er

Re: Mno

na těch sedačkách budeš totiž šlapat až se z toho pose..š! :-)

0/0
14.10.2008 9:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.