- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdyby to přihlouplé auto uvnitř nemělo ty divnopedály, ale klasické rotopedy, tak by s touto aerodynamikou mohlo jet jen na pohon tří trénovaných cyklistů po rovině bez problémů kontinuelně stovkou. Ale kdo vydrží mačkat pět minut střídavě plyn a brzdu, které navíc jistě kladou pěkný odpor, aby se z toho dalo vytěžit nějakou energii ... na rotopedu prostě člověk je schopen vyrobit 10x více enrgie a může to vydržet i docela dlouho. Holt to vymýšleli možná dobří elektrikáři, ale nezeptali se cyklisty nebo jiného sportovce.
S tou rychlostí jsem to možná mírně přestřelil, ale 70-80 by bylo reálné. Do kopce by to bylo horší, ale na druhou stranu, v obci nebo z kopce by se daly díky přebytečnému výkonu dobít baterky a pak by to svištělo.
Mimochodem, na kole je aerodynamika jednoznačně největší problém. Pro ilustraci, silniční cyklistický rekord v hodinovce je 51,840km (Francesko Moser, 1994), v kapotovaném aerodynamickém lehokole je ale rekord v hodinovce 85,4km (Fred Markham, 2006) . Když by uvnitř seděli tři, poměr výkonu a odporu by byl ještě výrazně lepší.
ja len taka poznamka.... tokajske vino sa vyraba aj na Slovensku!
http://sk.wikipedia.org/wiki/Tokaj_(vinohradn%C3%ADcka_oblas%C5%A5)
Myslím, že by to mohl koupit Bursík na ministerstvo kde kupoval nové Lexusy jakožto vozy šetrné k životnímu prostředí. Co může býž ekologičtější než toto vozítko
který inteligent to zase psal?
ale co brání pustit spalovací motor ve městě?
Obvykle jede jediný cestující, bude muset utáhnout zbylá prázdná sedadla, jejich kryt, akumulátory, v zimě zasněžené a neúčinné články, 270 kg + 80 kg = 350 kg, - kdo utáhne 350 kg zátěž, šlapáním přes ztrátový pákový mechanismus? Rychle pustí spalovací motor, přes ztrátové převody mechan. - elektr. - mechan...
Pokud pojedou dva tak přeci nenechá dámu potit se při jízdě z restaurace, akumulátor vybitý - pustí motor spalovací, přes ztrátové převody mech. - elektr. - mech...
Na sportovní provětrání při vyjížďce do přírody to také není - konstruktéři hybridů chtějí všechno a nedosahují nic, za vysoké ceny.
Není náhodou tento koncept proveden tak, že se neušlapává celý vůz, ale pouze generátor proudu?
Denně do práce došlapat, aspoň se po sedavym zaměstnání trochu protáhnete. A do Jugošky k moři malym spalovacím motorem za 2 l na 100.