Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Když nabouráte na letních, pojišťovna vám nic nezaplatí

Představte si tuhle situaci: jedete z Jeseníku do Zlatých Hor a přehlédli jste novou dopravní značku "Zimní výbava". A do zimních pneumatik jste ještě nechtěli investovat. Od prvního listopadu vás může zastavit policie a dát vám pokutu až dva tisíce korun a zabránit vám v další jízdě. Váš řidičský "rejstřík" bude bohatší o jeden trestný bod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza.Z

investice

nalitam rocne pres 120 tis. a firma si to NASTESTI uvedomuje a gum investuje nemaly castky, jezdit na nakejch levnejch smejdech jak tu pisete by pro me znamenalo otazku zivota a smrti :-)

0/0
29.11.2008 16:41

TDI

slovo do pranice

Tak rocne najezdim kolem 30 t. km uz asi osum let kdyz se blízí pocasí kdy jsou potreba zimni pneu tak si je necham vymenit. Leto smne zamestnavatel ale dostal. Diky novemu zakonu nechal vsechny auta prezout k 1.11. (drive prezouval jen vozidla ktera jezdila mimo Prahu). Mnozství penez urcene pro zimni pneu, ale zustalo stejne. 95% vozidel jsou Fabie a tak zvolil strtegii chudeho maitele vozu a nakoupil pro sva vozidla to nejlevnejsi co mohl. Predtim jsem mel na vozidle 195/55R15 a ted mam 185/55R15 a po pravde nove zimni (fulda) momentalne klozou vice nez puvodni (Continental) letni a  to jenom za deste uz se tesim na snih.

Jestli to takle provede je polovina maitelu vozu tak se mame v letosni zime na co tesit;-€

0/0
2.11.2008 8:18

barbudo

Re: slovo do pranice

... možná je to tím, že jsou nové. Nové pneumatiky běžných cenových kategorií kloužou příšerně ... letní jako zimní ...

0/0
2.11.2008 17:58

TDI

Re: slovo do pranice

az najedu prvni tisicovku budu hodnoti vlastnosti tejde je v zahube.

0/0
2.11.2008 21:15

iuos

hmm

to se obvykle stává, že v teple a na mokru jsou zimní gumy o držku...

btw co je špatnýho na tom, že máš o centimetr užší gumy na zimu?

0/0
2.11.2008 18:11

TDI

Re: hmm

Taky o centimetr mensi = mensi kontaktní plocha a uzsi pneu jsou vyhodne jen v hlubokem snehu (finska ralye). coz mne 50 km od prahy bude zajimat tak tri dny v sezone.

0/0
2.11.2008 21:12

barbudo

Zajímavý přístup ...

... obávám se však, že téměř všechny nehody způsobí řidiči porušením zákona ...

... a nedomnívám se, že zrovna zimní obutí či neobutí by se nějak významně podílelo na nehodovosti a jejích následcích ...

0/0
16.10.2008 7:50

Todd Bertuzzi - verze 1

Tak pojišťovna nezaplatí škodu

protože jsem porušil základní povinost řidiče ?? A na co ty povinně placené tedy pojišťovny jsou? Vždyť přeci platí škodu vždy pojišťovna viníka. Když pojedu v protisměru, tak svou základní povinnost neporušuju ? 8-o Proč se tedy platí ti tisíce ročně ? :-P

0/0
15.10.2008 9:24

iuos

hmm

zajímavá připomínka R^R^

přeci se povinným ručením jistíme za vlastní blbost ;-)

0/0
16.10.2008 10:17

Honza.Z

Re: Tak pojišťovna nezaplatí škodu

ja bych na to spis nahlizel jako an chlast za volantem, taky porusujes povinost a zakon a ses automaticky vinikem. tohle vidim stejne.

0/0
29.11.2008 16:43

Vaginátor

Zimní penu jsou v zimě nebezpečné

Mohu to potvrdit z vlastní zkušenosti: za celou mou 20-letou řidičskou kariéru jsem měl dvě (menší) nehody, a obě se staly v zimě, kdy jezdím na zimních pneu. V prvním případě mi nedal přednost v jízdě jeden moula na letních, který špatně odhadl mou trakci do mírného kopce a ve křižovatce jsem byl dříve, než čekal. Ve druhém případě zase jiný pacient na letních pneu za mnou neubrzdil a rozmlátil si čumák o mé tažní zařízení. Což o to - bezpečný odstup dodržoval i rychlost (50 kmh), ale ho překvapilo, že moje auto zastaví z 50 kmh na 14 metrech.

0/0
13.10.2008 19:37

tom

Re: Zimní penu jsou v zimě nebezpečné

bezpečnou vzdálenost nedodržel. Bezpečná vzdálenost není danná v metrech nebo sekundách - to je jen pomůcka. Bezpečná vzdálenost je taková abys stačil zastavit. Takže záleží hlavně na stavu tvého vozidla. Jinka nadpis nechápu - kdybys neměl zimní gumy tak nenabořej tebe ale (třeba) ty někoho...

0/0
19.10.2008 21:09

__XXXX___

Je opravdu takový problém

sehnat si na zimu 4 pneumatiky, které vám vydrží při mírném provozu 6-7 let? Zkuste si spočítat, kolik za tu dobu prochlastáte, prokouříte a prožerete v restauracích. Vyjde vám, že zimáky jsou ani ne desetinovou záležitostí....:-P

0/0
13.10.2008 14:15

QuuQ

Re: Je opravdu takový problém

Ale o to přeci vůbec nejde, já jsem vždy na zimních jezdil a jezdit budu. Ale přijde mi nesmyslné to nařizovat k určitému datu. Prostě je sníh na silnici? Tak nesmíš na letních jet... měl sis přezout... Ale aby Vás za to mohli v určitých úsecích pokutovat a nevyplatit pojištění, pokud se nehoda stane 1. 11. v 0:01 je prostě nesmysl...

0/0
13.10.2008 14:28

Mak1

Re: Je opravdu takový problém

Takže kdyby koncem září přišla sněhová vánice, tak by nikdo nevyjel, že ;-D

A to včetně policie - nebo oni nemusí ?

0/0
14.10.2008 14:12

QuuQ

opět další humus....

No tak tohle je fakt síla. V praxi to bude vypadat tak, že 1.11. budou všude hned za značkami schovaní střážci pořádku, co budou chránit a pomáhat řidiům aby se jim na vozovce, která může mít 1.11. klidně i 20°C a může být i suchá, něco nestalo. A pokud i za takovýchto podmínek způsobíte dopravní nehodu, pojišťovna Vám nic nezaplatí. Přitom je to naprostý nesmysl. Podle tohoto úsudku, by pojišťovny neměli platit 99% nehod, protože témeř vždy za nehodu může nějaký z řidičů ( rychlost, nedání přednosti atd) a to je také"porušení základních povinností", protože povinností každého řidiče je řídit se vyhláškou o provozu na pozemních komunikacíh

0/0
13.10.2008 13:28

Fido

Re: opět další humus....

Presne tak. A uplne stejne si to dovedu predstavit 30. dubna pri 30 stupnich a teplote silnice tak 25.

Zase se bude buzerovat za hezkeho pocasi ale ve skutecne zime tam nikdo kontrolovat nebude.

0/0
13.10.2008 16:55

mrazik

nechapu hysterii

To jste vsichni tak podelany strachy z trochy snehu, co tady mozna spadne ? Porad ze vsech stran slysim, jak jsou ridici na letnich vrazi a nebezpecny a podobne kecy, jen kecy a blaboly. Magicka hranice 7 stupnu celsia je dalsi lez o tom, ze letni ztrati prilnavost - je to nesmysl a letni i pod nulou (do cca -5 az -8) zastavi drive nez zimni. O chovani na vode nemluve, tam je zimni na urovni celorocnich. Oni vyrobci musi volit kompromisy, protoze drtiva vetsina jezdi po suchu nebo na mokru a primy kontakt se snehem je v radech procent. A take musi hajit sve zajmy a prodavat pneu, cemuz tyto clanky krasne pomahaji.

Musim se te hysterii opravdu smat.

Na zaver perlicka - s novymi letnimi pneu jsem bez problemu vyjel na jested, kde v te dobe bylo 120 cm snehu. Cestou nahoru probehli 2 zastavky na foceni.

0/0
13.10.2008 11:52

kuny

Re: nechapu hysterii

- Jo, taženej po sjezdovce rolbou :-)). To, co jsi napsal jsou pochopitelně hloupé kecy. Nejde o sucho, jde o břečku, sníh, náledí a v neposlední řadě o bahno zemědělců a rozbahněné spadané listí v mokru. Naprosto standardní podzimno - zimní podmínky v ČR. Ve všech těchto situacích je letní guma buď o dost horší nebo úplně tragická ve srovnání se zimní gumou. To, že na suchu je letní guma trochu lepší než zimní to nevyváží, protože na suchu je i zimní guma dostatečně dobrá. Bydlím ve vesničce - Kraselov, pouhopouhých 600 m.n.m, ze Strakonic (400 m.n.m) cca 7 km, převýšení 200m, většina na posledních dvou kilometrech. Silnička třetí třídy, samé zatáčky, nesoulí se, pouze posyp kamením. Lidi, co přezují na zimáky tam standardně dojedou. Ti co zůstanou na letňácích (zejména frajeři se 120cítkama) tak se v zimě povalujou podél pangejtů kdykoliv napadne trošku sněhu (3 cm) nebo prostě když se vytvoří ledovka. Takže k nám bys v zimě s letňákama nedojel, na to vem jed.

0/0
13.10.2008 13:02

mrazik

Re: nechapu hysterii

Rolba me netahla po sjezdovce, protoze jsem jel klasickou cestou . Dole zastavka v te restauraci a pak hura nahoru, kde jsme museli zastavit pod tim drevenym pristreskem, protoze v protismeru jelo auto. V aute byli celkem 4 lidi a auto bylo Ford Escort 1.6 16V rok vyroby 1993 s pneu Pirelli P3000E.

Na spadanem mokrem listi jsou zimni na stejne urovni jako letni. Brecka, snih ano tam je zimni lepsi a jak casto po nem jedes ? Tipnu si, ze minuly rok by jsi to spocital na prstech rukou a preminuly rok to same. V ostatnich situacich je letni lepsi, protoze neustale bylo nad nulou nebo jen tesne pod nulou.

I na letnich se da v zime jezdit, je to jen a jen o ridici a kdyz nekdo neumi tocit volantem, skonci v pangejtu, za to ja nemuzu.

Na ledovce je jedno co mas.

0/0
13.10.2008 13:11

kuny

Re: nechapu hysterii

No, to jsou právě ty subjektivní názory. Na blátíčku od zemědělců, na rozbahněných listech, na mokré trávě nebo na ledu JSOU zimní gumy výrazně lepší - a je jedno jestli mluvíme o podélném držení, příčném držení nebo prostě jen o ovladatelnosti a bzdění. To není námět na diskusi, to ti oznamuju :-). Chápu, že na mokré silnici po chemickém posypu (sůl) se vyjede i na Grossglockner, kde je sněhu ještě víc než na Ještědu. 

Je pravda, že loňská a předloňská zima v nížinách moc opravdu problematických (tedy na letních gumách těžko zvládnutelných) situací nepřinesla, nicméně pět předešlých zim bylo zcela protikladných a bez zimních gum jezdili jen opravdoví kaskadéři (třeba v roce 2005/2006 u nás ležel sníh v kuse celé tři měsíce). Nedá se tedy argumentovat tím, jak bylo vloni, protože to vůbec nic neříká o tom, jak bude letos.

0/0
13.10.2008 13:26

fks

Re: nechapu hysterii

Kuny, Ty už toho opravdu nechej - umírám smíchy, při představě, jak Tě zimáky "drží" na silnici na vrstvě mokrého listí nebo ledu...

;-D;-D;-D

To je jenom zbožné přání Tvé mysli zmasírované markeningem výrobce preu... 

0/0
13.10.2008 13:39

kuny

Re: nechapu hysterii

Tak to radši umři smíchy dřív než mi to foukneš do zadku auta, protože nezabrzdíš! Zkušenosti máš evidentně nulové, ale sebevědomí neochvějitelné.  

0/0
13.10.2008 14:24

fks

Re: nechapu hysterii

Chlapče, za těch 20 let za volantem už nějaké zkušenosti mám. Mimochodem, jak dlouho řídíš Ty? A zezadu do Tebe určitě nenabourám, protože jezdím opatrně a nechávám si odstup...

0/0
13.10.2008 14:27

kuny

Re: nechapu hysterii

Je škoda, že za dvacet let za volantem jsi si nevšiml rozdílu mezi zimními a letními pneu. Já chápu, že před dvaceti lety stály zimní gumy za starou bačkoru a starého psa novým kouskům nenaučíš... Ale to je Tvoje škoda. Já jezdím osm let. Ale spíše než to bych radši vyjmenoval seznam všech "strojů" které jsem řídil a kombinaci podmínek, v kterých jsem jezdil. Pak bys pochopil, proč říkám, že srovnávat chování na suchu nemá význam, zásadní rozdíly jsou až v těch mnou vyjmenovaných podmínkách a zimní guma je výborná prevence, která nemá ani negativní dopad na provozní náklady (protože co najezdíš na zimní, nenajezdíš na letní), takže ani nemůže být pokládána za marketingovou lobby.  

0/0
13.10.2008 15:01

fks

Re: nechapu hysterii

Kdybys četl okolo, tak by jsi si všimnul, že na zimní gumy přezouvám a že je chválím na sněhu. Ale nezlob se na mne, ale na čistém ledu a na vrstvě mokrého listí NENÍ rozdíl v přilnavosti k vozovce mezi zimní a letní gumou.

0/0
13.10.2008 15:21

Jan

Re: nechapu hysterii

Ona to není hysterie, ale skutečnost, že auta na zimních celkem snadno vyjíždějí na kopce po zasněžených a umydlených silnicích, přičemž jsou  ohrožováni zoufalými chytráky jako jsi Ty, kteří  jsou rozházeni napříč silnicemi a potom se dožadují pomoci při vytlačení a tak vlastně vyhrožují těm co mají správné obutí, že tam s těmito chytráky budou muset zůstat a čekat na sypač. Takhle to je Ty nehysterický hrdino.

0/0
13.10.2008 13:41

Mak1

No ti kteří nepřezouvají,

pokud jsou rozumní, tak jezdí v zimě pomalu. Ale já chci jezdit jako v létě a proto přezouvám na zimáky, které mi to umožní na sněhu i na ledu ;-D;-D;-D

0/0
13.10.2008 10:50

fks

Re: No ti kteří nepřezouvají,

Jako v létě bych teda být Tebou nejezdil a už vůbec ne na ledu...

;-D;-D;-D

0/0
13.10.2008 12:15

icmek

průserem je, že

spousta těch, co nepřezouvaj, nemá ani to pojištění.

0/0
13.10.2008 10:10

fks

názor

Bydlím v nížině. Zimáky jsou velmi dobré na sníh, ale jinak moc výhod nevidím. Proto na ně přezouvám až před první cestou na hory nebo přes Vysočinu, případně do zahraničí. A jak je to jen trochu možné, tak na jaře přezouvám zpět na letní. Čímž chci říci, že užití zimních gum by mělo být dle místních podmínek a rozhodnutí by měl provádět (zodpovědný) uživatel sám...

0/0
13.10.2008 9:55

icmek

Re: názor

to je rozumný. nicméně až přijde krizová situace na suchym asfaltě a bude patnáct po nulou, tak poznáš, že zima je i v nížině :)

0/0
13.10.2008 10:04

fks

Re: názor

-15C uz u nás nebylo hodně dlouho...

0/0
13.10.2008 10:30

real_goldie

Re: názor

nejen na snih, kdyz je min jak 7 stupnu, na zimakach zastavis o hodne rychlejc i na suchu nez na letnich, Protoze sou mekci a prilnou k silnici, na rozdil od letnich.

0/0
13.10.2008 10:07

fks

Re: názor

I v zimě (na suchu) mám subjektivně lepší pocit na letní gumě - myšleno komlexně, ne jenom krizové brzdění...

0/0
13.10.2008 10:33

mrazik

Re: názor

Nemas pravdu a je to potvrzene testy ADAC. Letni pneu zabrzdi drive nez zimni diky svemu profilu a blaboly o prilnavosti jsou jen blaboly. Zimni jsou mekci, ale pri brzdeni ta mekost je spise naskodu, protoze jde drive do smyku. Tot realita.

0/0
13.10.2008 11:47

fks

Re: názor

Tak tak - raději věřím vlastnímu úsudku, než marketingové masáži. Zimní guma je bez diskuze dobrá věc, ale chce to vědět, kdy ji správně použít...

0/0
13.10.2008 12:19

kuny

Re: názor

O sucho tady vůbec nejde. Na suchu je totiž nejlepší sjetá guma bez vzorku. Na suchu v nízkých teplotách mají letní a zimní gumy "porovnatelné" vlastnosti, resp. rozdíl je velmi malý a pro obyčejného řidiče nepodstatný. Problém je, když se přidá mokro, nejlépe v kombinaci s napadaným listím  (typický podzim v ČR) a hned zimní guma jednoznačně vede. Jakmile padnou teploty pod nulu a člověk nikdy nemůže s jistotou předpokládat, že někde nenarazí na sníh a led, je jízda s letními gumami vyloženě hazard. Ve světle skutečnosti, že zimní a letní gumy stojí zhruba stejně a že i jejich životnost je podobná (nejezdí-li se se zimáky v +20-ti), pak ani cenový argument neobstojí. Existenci a potřebnost značky chápu, stejně tak k případnému postihu bych přistupoval ve chvíli, kdy jsou k tomu následující podmínky: 1) mrzne 2) je sníh/kaše. Pochopitelně též kdykoliv by někdo z důvodu špatného obutí opustil silnici, případně ji blokoval proto, že nemůže vyjet kopec.  

0/0
13.10.2008 12:45

Todd Bertuzzi - verze 1

Re: názor

R^

0/0
15.10.2008 9:25

jintaj

Za nedlouho už pojišťovny nebudou platit vůbec

Budou jen vybírat vyšší a vyšší pojistné a v případě nějaké události tu škodu stejně uhradíte ze svého, protože nějaké porušení základních povinností se dá navlíct prakticky na cokoliv!:-©

0/0
13.10.2008 9:17

icmek

Re: Za nedlouho už pojišťovny nebudou platit vůbec

pojišťovna platí za to, že seš blbej, a jedeš na letních gumách v zimě. teď odmítá platit za to, že seš blbej a k tomu ještě porušuješ předpisy tím, že ignoruješ dopravní značení. proč by měla pojišťovna platit za to, že neumíš značky? stát je ještě tak ohleduplnej, že ti tam postaví značku, aby tě z blbosti vyléčil aspoň příkazem.

0/0
13.10.2008 9:55

Petulda

Pristup pojistoven

Zpusobis nehodu na letnich gumach v miste, kde jsou zimni povinne a pojistovna bude chtit uhradu veskerych nakladu? KONECNE!

Jen doufam, ze se podobny pristup brzy rozsiri napr, i na nehodu zpusobenou pod vlivem alkoholu, nehodu zpusobenou ridicem se zakazem rizeni atd.

0/0
13.10.2008 9:00

icmek

Re: Pristup pojistoven

souhlas.. R^

0/0
13.10.2008 9:09

Mak1

Re: Pristup pojistoven

A proč ne třeba za nedání přednosti v jízdě - to je přece taky blbost toho řidiče

0/0
13.10.2008 10:37

icmek

Re: Pristup pojistoven

no, to pojistovna plati, ale bohuzel ne tobe.. :)

0/0
13.10.2008 12:18

Petulda

Re: Pristup pojistoven

Neni na skodu o pojisteni neco vedet, pokud se chces zapojit do diskuse.

To, ze pojistovna nezaplati skodu tomu, kdo nedal prednost v jizde je trochu jina situace, nez kdyz by po vinikovi chtela uhradit veskerou vzniklou skodu.

0/0
13.10.2008 12:48

kuny

Re: Pristup pojistoven

Myslím, že vše se točí pouze o povinném ručení, že havarijní pojištění se tu zatím ani neuvažuje...

0/0
13.10.2008 12:51

kuny

Re: Pristup pojistoven

Protože je rozdíl mezi chybou/zkratem okamžiku (přehlédl jsem auto) a promyšlenou systematickou chybou (zimní pneu nemám schválně, protože za ně nechci platit, nemám chuť dávat přezouvat auto a propos, jsem frajer, který lítá v zatáčkách smykem a ten zimní gumy přece nepotřebuje). Takže v tom bych viděl zásadní rozdíl.

0/0
13.10.2008 12:50

Mak1

Re: Pristup pojistoven

No - taky mi jedna moje kamarádka furt opakovala, že jezdím jako prase a že takovým by měli brát řidičák, zvýšit pojistku, .......

No a pak jednou nedala přednost zprava a komplet zrušila auto .......

0/0
13.10.2008 13:11

kuny

Re: Pristup pojistoven

Ale já nic takového přece neřekl :-))...  Ostatně to, jestli někdo jezdí jako prase (= myškuje, cpe se lidem do kufru = nedodržuje bezpečnou vzdálenost, po parkovišti u supermarketů lítá jak kdyby tam byl sám, do zatáček, do kterých nevidí se hrne div ne nadzvukovou rychlostí) by měli policisté vyhledávat, filmovat, nechat posoudit experty a následně  tvrdě pokutovat (tím nechci hodnotit Teba a

Tvůj způsob jízdy - nikdy jsem neviděl, jen na to říkám svůj názor). Stát na rovince u hlavní silnice a rozdělovat na prasata a neprasata lidi podle klíče více než devadesát km/h je pochopitelně blbost. Ale používá se to. Je to jednoduché a spe to prachy a co víc, nic to neřeší, tedy přísun peněz do budoucna zajištěn.

0/0
13.10.2008 13:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.