Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První test vylepšené škodovky: octavii nový motor sluší

Nová Škoda Octavia prozatím dělá parádu na pařížském výstavišti. My jsme se svezli s jedním z prvních nesériových exemplářů, ostrý start výroby je totiž naplánován až na listopad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tommy

Dotaz

Nevíte na kolik litrů je nádrž?díky.

0/0
13.11.2008 20:19

hagenbaden

Re: Dotaz

55 l

0/0
14.1.2009 15:38

__XXXX___

Heh

Zepředu děs, z boku korejec a ze zadu to ujde ;-D;-€ Co ale nechápu, je ceník škodovky. Jakto, že stará Octávia Tour je dražší, než ta nová po faceliftu??8-o Že by soudruzi z VW přišli na to, že se teď bude více líbit Tour než facelift OII??:-/

0/0
28.10.2008 21:05

sup

Re: Heh

korejec je už hezčí ... Ceed či i30...  . Tohle je Škoda peněz ... :-©

0/0
9.11.2008 18:07

exe

UFO ze škodovky!!!

Má ale nové oči, nový volant a hlavně moc zajímavý motor. A každý po mně kouká. Už jsem si zvykl na nesmyslné chování kolegů na dálnici - nejdřív mě předjedou, pak prudce zabrzdí, nechají mě, abych je předjel, a když si mě pečlivě prohlédnou, tak na to zase "šlápnou". Takový zájem nemají o mě, ale o auto, které řídím.*******

Volant a motor asi "kolegové" nevidí a pochybuji, že světel si někdo extra všimne. Je to už hodně staré auto bez výraznějších změn.  Navíc se domnívám, že se škodovka trefila designem světel tak o 1-2 roky spátky do Koree. Kolik asi dostal autor článku za neobjektivní pohled na vzhledově starou rachotinu?

0/0
27.10.2008 7:18

TurboFrank

Re: UFO ze škodovky!!!

Zato vy jste se moc netrefil. "spátky"? Pohled je možná neobjektivní, ale vy jste zcela objektivně blb.

0/0
28.10.2008 8:53

brnakk

peknej clanek

"Jen je třeba motor vytáčet. V těch chvílích má i pěkný řízný zvuk." Ten jedna-čtyřkovej zvuk musí bejt fakt drsnej ;-D;-DR^

0/0
21.10.2008 8:38

Speedy

Tý woe

co to je za redaktora, co psal ten test? To je jak slohovka v prváku na gymplu. Kde ty novinářský potraty ivčera bere?

0/0
20.10.2008 12:28

__XXXX___

taky se prej

do Octávky bude dávat novej motor 1,2 TSI, kterej nahradí 1,6

0/0
20.10.2008 10:53

Gašpo

Design

Subjektívny pocit z designu: Vadí mi že nová rada škodoviek preberá ksicht ( čelnú masku ) z typu Roomster, ktorý mi nepripadá príliš podarený. Neprospelo to ani Fabii, u novej Octavie to nie je až tak tragické, ničmenej čelný vzhľad stratil na agresivite, ktorú vozu dodávali ostrejšie rezané svetlá a kryt chladiča predchodzieho modelu. Teraz sa tvári ako "hodný brouček", čo predajnosti vozu tejto kategórie podľa mňa moc neprospieva.:-/

0/0
18.10.2008 18:46

exe

Re: Design

Co bys chtěl! Šéfdesignerem je Slovák a chce  odstranit konkurenci domácím výrobcům aut. Ale ta ROOMSTERová maska je fakt hnus. Imitace větracího otvoru v místech, kde se chladič nepředpokládá, to je síla. Lepší je už jenom Zetor. 

0/0
27.10.2008 7:23

michal

Re: Design

Skúste si prosím prečítať rozhovor na oficiálnej stránke škody s horeuvedeným Slovákom. Stal sa šéfdizajnérom vo februári 2008. Kedže mojimi obchodnými partnermi sú nástrojárne  vyrábajúce formy prelisovanie plechov, plastov a svetlometov (  napríklad aj na autá koncernu VW  ). Viem  na 100%, že o dizajne faceliftu muselo byť rozhodnuté ešte v roku 2007. Tie nástroje sa vyrábajú totiž tak pol roka pred nábehom výroby a kreslia sa sa ešte  o pár mesiacov skôr. Takže nikto nemohol vo februári 2008 zmeniť vzhľad tohto modelu.

PS : Koncern VW má tak ako každý iný svoju marketingovú a obchodnú politiku. Jej konkrétnym výsledkom v prípade značky Škoda imidž praktického výrobku ( automobilu ), ale  najmä pre firemnú klientelu, kde na týchto vozoch len občas jazdí ten kto platí, a tak  vodič musí oželieť nejaký konfort ( keď už len pri otváraní kapoty, alebo odhlučnení  ).

PS2 : jazdil som,Š120, Favorit, Felicia, Octavia I a II, Corsa, Polo, Touran, Pasat II, Mazda 323

0/0
1.11.2008 23:32

Panasonic

Bída

Ach jo...Škodovka porad zaostava...koncern VW je proste mimo, design zadna novinka...spotreba bidna...sedadla tvrda jak v tanku a nizka jak v ponorce..tak snad Škoda Yeti zachová cest skodovky...8-o

0/0
16.10.2008 18:30

Vende

Re: Bída

Aneb znalec promluvil... Na prodejnich cislech je videt, jak je v Evrope koncern VW mimo. Obchodni uspech koncernu spis vypovida o nenarocnosti a nevyhranenosti spotrebitelu nez o cemkoliv jinem. Ze se koncern trefuje do vkusu zakazniku, kteri kupuji a kupuji? No to mu muze malokdo soudny vycitat...

0/0
16.10.2008 18:49

falonso

Re: Bída

Na prodejních číslech VW je vidět,kolik je mezi námi tupců,kteří si koupí golfa,protože soused ho má přece taky,ale že je to designově nejnudnější auto ve třídě už tihle lidé neřeší,ty prostě vlezou do nejbližšího salonu a koupí pikslu Made in Germany.Naštěstí mezi ně nepatřím,rád se odlišuji a tak volím francouzská a italská auta...Šnicložrouti ničím nepřekvapí...

0/0
19.12.2008 21:26

icmek

no a co

chvalte si 1.4 TSI, ale spotřeba 8,5 litru při 130km/h mi přijde dost tragická. opět srovnání 1.3 16V z roku 94' žere při 130km/h nějakejch 5,5 - 6 litrů. objem stejnej, válce čtyři, třináctka dokonce šestnáctiventil a takovej rozdíl? pche..

0/0
16.10.2008 11:57

individual

Re: no a co

icmeku, tech 8,5 je fakt hodne, pokud je to pravda (nemam vlastni zkusenost, tak nebudu hodnotit).

Pokud chces ale takhle srovnavat a ches, aby srovnani bylo poctive, mel bys do srovnani zahrnout i hmotnosti aut, prevod (resp. relativni hodnoty otacek treba v % maximalnich) a pripocist rozdily ve vykonu obou aut.

S 1.8 TSI v Oktavce, ktery ma na brzde namerenych 130kW a 257 Nm se pri 130 km/h jezdi kolem 7 litru.

0/0
16.10.2008 12:18

icmek

Re: no a co

to je zajímavý, že 1.4 teda jezdí za 8,5. dyť to píšou v tom článku. k čemu mi pak je 85kw 1.4TSI, když to bude žrát 8,5 litru, zatímco 61kw 1.3 16V žere 6? k prdu. prostě moderní motor.

0/0
16.10.2008 15:57

individual

Re: no a co

No to je celkem logicky, ze vykonejsi motor vic zere... ALe jak pisu vys, tech 8,5 pri 130 km/h se mi zda divny, kdyz o 45 kW silnejsi 1.8 zere o 1.5 litru min...

0/0
16.10.2008 16:42

__XXXX___

Re: no a co

Zase tak strašně nereálný to není. Holt se musí ta 1.4 víc namáhat, než ta 1.8, no. Mám ve Fábii combi 1.2 HTP (47kW) a taky mně to žere při 130 km/h nad 7 litrů. Favorit mně 8 litrů žral normálně - byl to karburátor ;-)

0/0
20.10.2008 16:53

bleble

Re: no a co

Pane vy jste ale idiot. Jak jistě víte, práce = výkon * čas, výkon tohoto motoru je téměř dvojnásobný, takže spotřeba i na tento motor podle mě vysoká, ale nikterak závratně, srovnávat 1.3 motor 50kW s 90kW turbomotorem ja neprosta idiocie.

0/0
18.10.2008 14:09

ze

Re: no a co

Pane, idiota ze sebe děláte spíš vy. Podle vaší rovnice by všechny mercedesy a audi s výkonem několik set koní sotřebovaly při 130 km/h něco kolem 30l/100km, což se očividně neděje. Ono totiž bude záviset i na zatížení motoru. 1,4 motor spotřebuje víc než 1,8 proto, že objem válců má nižší a aby při stejné zátěži dával stejné výkony, musí zákonitě víc papat..

0/0
22.10.2008 12:21

porubak

SKODA

ZE TAM DAVAJI TAKOVE SILNE MOTORY ?;-DTO ABYCH SNAD BYL ALONZO ABYCH TAKOVOU  PILU  ZVLADL;-D

0/0
16.10.2008 2:08

Pitrs

Re: SKODA

118 kW je ti na rodinne auto nizsi stredni tridy malo?

0/0
16.10.2008 9:44

Petr

Re: SKODA

Takze uz tam prestali davat ty trapne MPI a FSI motory. Myslim, ze ne.

0/0
16.10.2008 9:45

Pitrs

Re: SKODA

Covece, umis ty vubec cist? Ja nekde popiram, ze se do Oktavek davaji MPI a FSI motory? Jen jsem pisateli stezujicimu se na nevykonne motory poradil alternativu.

O autech vis prd (viz tva poznamka o zastaralych a 'jen' prevlecenych motorech TSI nebo tva domenka, ze Oktavie je stredni trida...), ale zda se, ze ani psany text nedavas...

Snad se to zlepsi, drzim palce ;-).

0/0
16.10.2008 10:01

Petr

Re: SKODA

Co to meles, ty moulo.  Ja jsem o octavce nikde nepsal, ze je stredni trida, naopak, Karlovi jsem psal, ze Superb je pouze stredni trda, i kdyz on jej srovnaval s A6 a MB E. Octavka je jenom Golf s veklou prdeli, nic vic. Navic octavka ma i v nizsi stredni nejmensi rozvor.

Ad motory - muze se ti to nelibit, muzet s tim polemizovat, ale to je tak jediny, co se s tim da delat. Konretne treba 1.4 TSI 90kW je jen stara 1.4ka s turbem. Marketingove kecy si nech pro sve zakazniky.

Ad alternativa - nazyvat alternativou motor, za ktery si Skoda uctuje 120000 priplatek je opravdu smesne. Podivej se, co nabizeji korejci jako zakladni motory. Od tech by se v MB meli ucit. VW proste chybi v motorech invence, motory jsou tragicke a jeden slusny (1.8TSI) to nevytrhne. Turbo dokaze na motor nalepit kazdej jouda, ale postavit kvalitni atmosferu, to uz chce trochu vic. A tady je VW daleko za Hondou, Hyundaiem a mnohymi dalsimi.

0/0
16.10.2008 11:49

icmek

Re: SKODA

naprosto souhlasim, ámen R^

0/0
16.10.2008 11:50

Pitrs

Re: SKODA

Hm, neumis cist...

0/0
16.10.2008 11:59

Viki

Re: SKODA

Spis to vypada, ze cist neumis ty;-D

0/0
16.10.2008 12:06

__XXXX___

Re: SKODA

Ano, Korejci umí z 1.4 dát 80 kW i bez turba, a z toho vyplývá i moje domněnka, že Škoda jen oprášila starý motor a přidala k němu turbo. Nevím proč neudělala pořádnou konkurenci korejcům. Přeci jenom atmosférický motor má lepší spolehlivost, mohl by být daleko levnější a konečně by nahradil zastaralou verzi 1.4 16V (59 kW). Z těch novejch 1.4 TSI (jsou 3 modifikace), bych tam nechal jen ty 2 silnější, které mají kromě turba i kompresor pro lepší záběr v nižších otáčkách. Tyto 2 se ale do octávie nedávají. Škoda ;-(

0/0
20.10.2008 17:02

MP

Re: SKODA

Chytraku, ta 1,4 TSI je primovstrik, uplne stejne jako 1,8 TSI. Fungl novej motor. A mas pravdu, je to urcite srot, protoze VW to dava do Golfu GTi, Skodovka to ma v Superbu atd. A co se korejcu apod tyce - k cemu je dobra 1,4 s vysokym max vykonem, kterej je ale nekde nad 6000 ot/mit a moment to skoro nema? K nicemu. Jepsi je motor s byt nizsim vykonem ale vyssim momentem. Neznam nikoho, kdo je ochotnej motor neustale tocit po omezovac, aby to trochu jelo.

0/0
21.10.2008 18:37

Roman

POkračování

2

Auto dělá autem a) podvozek - poloměr otáčení(u zadního náhonu je nejlepší), stabilita a pohodlí podvozku

b) plechy - mám pozink o 1,6mm silnější než vw - bezpečnost..

c) kabina - křesla, řízení a až nakonec rádio a barevné tlačítka a blikátka - u mne ve standartu 8x repro Bose zabudováno pořádně a rádio Becker...

I po letech se otáčí nad krásnou a nestárnoucí poctivou a vyhlášenou Mercedeskou a jen vůl si může vzít na lízačku Ochcávku na golfovým podvozku, nezatáčející drncající a vrzající - akorát naleštěnou předraženou a světýlkama a displejíčkama "zkvalitněnou" škodovku..

0/0
15.10.2008 21:23

TT

Re: POkračování

tak tak! Predrazenou shade si koupi leda tak cesky pepik s ksiltovkou ci kloboukem na hlave (ktery samozrejmne za jizdy nesunda...)

0/0
16.10.2008 10:39

Roman

Skoda

Dobrý den, škoda je hezké auto - je (skoro) stějně těžká jako můj 10 let starý vozík, nabouchaná špičkovou elektronikou (u mne třeba infra klíč s imibilizérem a při podržení zamykacího tlačítka se kromě centrálu automaticky dozavřou okna a hlavně střešní okno..) , 92kw mám také a ve stejné pojistné skupině 1.4-1.8 , mám náhon na zadek (kdo rozumí-neopičí bláboly o tom že je to horší - jen možná v zimě,ale to je vyřešeno velkokapacitní 82A baterkou vlevo VZADU v kufru -- takže pro jízdní vlastnosti rozložení 58/42%!!!+ v zimě protikluz systém...anatomická sedadla,prostor v ZADU i na hlavě - do 01 ani do 02 se nevejdu... senzory na všechno,mahagonové obložení a ještě 20 ze 30 leté záruky..

2

0/0
15.10.2008 21:21

eon

Re: Skoda

ó, ty jsi úžasný!

Máš stodvacítku, že?

0/0
15.10.2008 21:32

icmek

Re: Skoda

ne, mercedes. ale ta záruka se vztahuje jenom na karoserii.

0/0
16.10.2008 9:37

engels

7

obstarožní motory TDi hm mam dva roky 2,0 TDi PD a mluvili o tom motoru jako o novem motoru , 1,6 FSI byla novinaka, 2,0 FSI byla super novinka po dvou letech jsou to obstarožní vraky, takže za dva roky bude 1,4 TSI obstarožní TSI a budou chvalit 1,2 TSI, jo jako duchodce co najede 300km rocne bych si  to do auta mozna dal, ale co ten motor udela po 150 000 km na to se tesim,  pokud to nekdo bude honit a to se da cekat tak to bude mazec 

0/0
15.10.2008 17:45

Petr

Re: 7

Tak to je prave ten marketing VW a Skody auto na ktery vetsina lidi skoci.. Vsechny vyjmenovane motory jsou jen evolucni verze 30 let stareho zakladu - jak diesel tak bezni. Porad je to ten samy stary motor, akorat se zmenil system vstrikovani, nebo na to nalepili turbo.

0/0
15.10.2008 17:51

Pitrs

Re: 7

Haha, festival neznalosti, to je ten tvuj prispevek.

Konkretne 1.4 TSI a 1.8 TSI jsou motory predstavene pred 2 lety, z pohledu obecneho stari motoru u vsech automobilek jsou to tedy 'novinky'. Oba jsou postaveny kompletne znovu, vcetne motorovych bloku (jine slitiny, jina tloustka materialu, jiny system vedeni kapalin, jina vnitrni konstrukce i jinak resene 'dolepeni' kompresoru a turba - to jen namatkou)

To by mne zajimalo, jak by podle tebe vyrobce treba menil tloustku sten bloku nebo jak by do stareho bloku rval vyvazovaci hridele atd....

0/0
15.10.2008 19:10

Petr

Re: 7

Ja vim, ze se snazis, jses za to placenej, ale na tohle ti nikdo neskoci.

0/0
16.10.2008 9:46

Pitrs

Re: 7

Ty vis, za co a kzm jsem placenej ;-D? To si rad poslechnu...

Mimochodem, pokud nejsi uplne tupej, bude ti trvat tak minutu, nez si na netu treba najdes fabriku, kde se treba onen blok motoru vyrabi (coz pochopitelne neni primo Audi), stahnout si datasheety a zevrubne nakresy k tomuhle a predchozim blokum a... poznat, jak jsi hloupucky.

BTW, uz alespon vis, co je automobilovy segment C?

0/0
16.10.2008 10:06

Petr

Re: 7

Jeste jednou pro hlupaka - ja jsem nikde nepsal o Octavce jako o stredni tride. To jen na idnes je tak prezenovana. I v nizsi stredni patri k nejmensim autum, bez ohledu na to, jak se ji snazi skodovka preentovat.

Ad motory - precti si par odbornych clanku o techto motorech, pak neco napis.

0/0
16.10.2008 11:52

Pitrs

Re: 7

Rad si je prectu, tesim se na odkazy od tebe. Jinak 1.8 TSI je EA888, pokud ti to neco rika...

Ty zatim muzes cist treba tady:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_engines#1.8_TFSI_118-125kW

http://www.audiworld.com/news/06/paris-audi-18tfsi-engine/

0/0
16.10.2008 12:05

Petr

Re: 7

Ty fakt neumis cist. Bavime se o 1.4ce. Nikde jsem 1.8 TSI nezpochybnil, prave naopak pisu o ni jako o velice slusnem motoru, i kdyz s nevyhou, ze ma turbo. To ale neni motor VW, ale Audi. Vse co pisu o VW motorech je bohuzel smutna pravda a nezmeni to ani tvoje trapna snaha.

0/0
16.10.2008 12:08

Pitrs

Re: 7

Je na miste, abych se priznal ke zjednoduseni. Hazel jsem nepravem 1.4 TSI a 1.8 TSI do jednoho pytle. Spletl jsem se v tom, ze 1.4 TSI a 1.8 TSI jsou dve inkarnace jedineho motoru. To je muj omyl, plati to totiz pro 1.8 TSI a 2.0 TFSI. Ohledne stari 1.4 TSI mas pravdu.

0/0
16.10.2008 12:22

Petr

Re: 7

OK, jsem rad, ze sme se dohodli.

0/0
16.10.2008 13:40

cecilka82

---

No tak to bylo slušný vyřešení míru :-) Po takovym boji :-))

0/0
18.10.2008 1:18

Jarda

Re: 7

A jeste dve citace, ktere netreba komentovat:

15.10.2008 12:03 Petr Anonym: "Favorit byl ve své době 'auto střední třídy', což je v této době i Octavie."

16.10.2008 11:52 Petr Anonym: " ja jsem nikde nepsal o Octavce jako o stredni tride."

Zbyva, abys dodal, ze to psal jiny 'Petr' ;-D;-D;-D a doplnit to nekolika nadavkami, ze :-©?

0/0
16.10.2008 12:13

Petr

Re: 7

Tak tohle jsem opravdu ja nepsal. To ze nekdo pouziva stejny nick, neznamena, ze jsem to ja. O Favoritu jsem nikdy nic nepsal, zadneho jsem nemel ani nemam. Jezdim japoncem stredni tridy. Kdo ty diskuze sleduje, tak vi, ze bych nikdy octavku do stredni tridy nezaradil. Tezko bych pak asi opravoval Karla se superbem a nasledne zaradil do te

same tridy Octavku s rozvorem 2578, ktery je maly i na nizsi stredni.

Navic tento Petr, jak jsi zrejme nepostrehl,  to zjevne myslel v trosku jinem kontextu - lokalni podminky a co v te dobe na nasich silnicich jezdilo. Nic to ale nemeni na faktu, ze ja autorem tohoto prispevku nejsem.

0/0
16.10.2008 13:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.