Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak přežít několik hodin v koloně

Teploty poklesly, ale kolony na dálnicích zůstaly. Na několikahodinové čekání připravte sebe i auto. Nezapomeňte teplé oblečení, nedojíždějte k benzince "nadoraz" a poslouchejte rádio.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

superkutil

Jak nemám jezdit s poloprázdnou nádrží?

Když jedu, tak se palivo spotřebovává, takže se časem nádrž vyprázdní. Kvůli nepřesnému měřiči tankuju už při poklesu pod 1/4 nádrže, ale znám lidi co jezdí až se rozsvítí rezerva. Vždyť každé zastavení u čerpací stanice znamená zdržení a další výdaje.

0/0
17.12.2008 11:41

Honza

ADAC - 44 Eur?

Rekl bych, ze na konci clanku je chyba - clenstvi v ADACu za 44 Eur je na urovni Mitgliedschaft - myslim si, ze zde jsou sluzby omezene jen na Nemecko, v CR tedy utrete. Pokud jedete i jinam, musite mit ADAC PlusMitgliedschaft za cca 80 Eur - to je plna cena bez slev pro mlade atd. Pokud o tomto chce autor poucivat, mel by si nejdrive zjistit o ADACu zakladni fakta.

Jinak mohu PlusMigliedschaft jen doporucit. Pokud hodne jezdite, je to opravdu dobra vec.

0/0
17.11.2008 23:33

icmek

vstřikovače

pravda, u škodovek zejména když ostřikuju čelní sklo nemrznoucí kapalinou a zapomenu dovřít okno, tak vlastně vstřikuji nemrznoucí kapalinu na svoje levé stehno a nějaké ty interiérové drsně vzorované plasty, přičemž po takovém vstřiku samym vztekem poprskám čelní okno zevnitř a loket mi pak klouže z vokna ještě půl hodiny.. raději vstřikuji svou vlastní směs a to zcela jinam ;-)

0/0
17.11.2008 18:34

pan kolona

Topení

V článku se píše, že když jedu a topím, tak mám vyšší spotřebu. Nejsem žádný expert, ale toto je podle mne nesmysl. Teplo jde přeci od motoru. Jestli je nekdo chytrejsí, prosím piste. Díky

0/0
17.11.2008 9:09

?

Re: Topení

jasně, soulas, třeba měli na mysli ten větrá, co žene teplej vzduch do auta :) A zapomněli dodat, že jeho spotřeba je mhohem menší než u rozsvícených světel

0/0
18.11.2008 7:22

Franta

oprava

kurňa, DĚTI :-))

0/0
17.11.2008 9:06

lolek77

Chybí zásadní rada.

Nejezděte po D1.;-D

0/0
16.11.2008 21:51

martas

nejlepsi dovolena

povinna vybava;autolekarnicka,vystrazny trojuhelnik,naky swetla a to nejdulezitejsi zapomneli;;;;lahev vychlazenyho rumu a sadu lahvacu,,nejlepe BRANIK....nejaky deky mi muzou...............Rv

0/0
16.11.2008 16:04

Z článku jsem poznal jen, že autor nerad zimu

Páč dle mého soudu je příjemnější trčet někde když je -5 než na sluníčku když je 30 ve stínu. Na volnoběh auto papá cca 0,8l/h takže i když svítí žebravý oko tak je tam benzínu na cca nějakých 6 hodin stání. Pokud člověk zalítne někam do závěje tak odejde pryč a pokud bude stát na parkovišti D1 tak už po 3 hodinách často rozvážejí deky. Vozit v kufru plnej kanistr je taky divný páč dnešní kanystry zrovna moc netěsní a to, že mi lítá po kufru hořlavina v umělý hmotě mě moc pohody nepřidá. Při stavu sítě pump mi nic nebrání, aby byl ten kanistr prázdnej a v případě potřeby si pro benzín doběhnout. No a mít v autě trvale zmrznutou nějakou kostku ledu (který se říká pití) a když je mi zima jí začít olizovat mi taky rozhodně nepřijde moc chytrý.

0/0
16.11.2008 11:09

Radek

Nechte auto doma

Ja jezdim po meste na kole a do jinych mest vlakem nebo autobusem a nemam zadny problem. V kolone jsem nikdy neuvizl, mam mene vrasek, klid na dusi, vice penez a vice casu.

Ale na to musi prijit kazdy sam.

0/0
16.11.2008 8:41

Datel007

Re: Nechte auto doma

Jen nesmíš sednout na rychlovlak z Ostravy co vyjede a za 10 minut už je v (M)mostu R^

0/0
16.11.2008 10:02

Franta

Re: Nechte auto doma

Je vidět, že nemáš dědi :-)))

0/0
17.11.2008 9:05

Franta

Re: Nechte auto doma

kurňa, DĚTI. :-))

0/0
17.11.2008 9:07

Radek

Re: Nechte auto doma

Tady prece vubec nejde o deti, ale o cestovani. Znam rodice, kteri meli 5 deti a auto nemeli a nemaji do dneska. Problem? Ne. Jsou v pohode a ty dospelejsi deti svym rodicum dekuji, ze je nezhyckali jezdenim autem kvuli kazde blbosti.

0/0
19.11.2008 0:12

Anavi

Jak mám mít v zimě v autě pořád pití?

To si mám topit v autě i v noci, aby nezmrzlo? A rum nepiju.

0/0
15.11.2008 23:19

Datel007

Re: Jak mám mít v zimě v autě pořád pití?

Si vem nerezový hrnek a zapalovač. Můžeš si nechat roztát sníh a máš čerstvou vodu.Jen bacha aby ten sních nebyl proch*anej od srnek  :-)

0/0
16.11.2008 10:00

thK

poridte si nemecko-cesky slovnik pane redaktore

Sice jsem mel nemcinu docela davno, ale pokud vim, tak 'Schutz in Deutchland' za E44,50 znamena Ochrana v Nemecku a 'Schutz Weltweit' za E79,50 znamena Ochrana celosvetove. Cesky UAMK stoji po cele Evrope asi 1850Kc a aspon se s nima da mluvit cesky.

0/0
15.11.2008 21:10

inin

rada pro řidiče

To byl teda inteligent - autor článku.... Každej tejden jezdím D1 -Turnov -Pieštany na otočku....

0/0
15.11.2008 17:38

tmf

Re: rada pro řidiče

a

0/0
15.11.2008 21:02

.

kolona

troubit, troubit a troubit;-D

0/0
15.11.2008 17:32

Jen Já

Re: kolona

woe ;-DR^

0/0
15.11.2008 22:24

Datel007

Re: kolona

Jak řekl Homer Simpson "Ty věčné stresy při cestě do práce, plyn brzda klaksón, plyn brzda klaksón, klaksón, klaksón, facka, plyn, plyn, plyn" ;-D

0/0
16.11.2008 10:24

M

Re: kolona

;-D

0/0
17.11.2008 9:46

honza

pití

Vypít půl litru za hodinu? Při cca 16 hodinách bdělosti je to 8 litrů tekutin. To je opravdu zdraví přínosná věc. Rv

0/0
15.11.2008 16:22

Tož

Re: pití

to asi myslej rumu šťourale ;-)

0/0
15.11.2008 18:03

EE

Tak teda, kolik mám mít v nádrži?

Rada nad zlato:

"Nikdy nejezděte s poloprázdnou nádrží, palivo by vám v zimním období nemělo klesat pod třetinu objemu nádrže"

poloprázdná nádrž = 50%

třetina nádrže = 33%

(Y)

0/0
15.11.2008 15:28

já George XVII

Re: Tak teda, kolik mám mít v nádrži?

tak jezděte s poloplnou nádrží, to je lepší než poloprázdná ;-D

0/0
15.11.2008 15:50

johny

Re: Tak teda, kolik mám mít v nádrži?

Nenene ... to když budeš mít 51% benzínu, tak musíš zastavit, vypustit 2% nádrže a pak můžeš jet dál.

0/0
15.11.2008 22:17

Roman

CB

V autě jsem cca 4-5 hodin denně (stavební dozor) a hodně se mi osvědčila vysílačka CB - kamiony jezdí prakticky neustále, cokoliv se stane hned je ve vzduchu, nebo se stačí zeptat na trasu po které jedu - málokdy nikdo neodpoví

0/0
15.11.2008 13:09

Kosta262

Co jsou vstřikovače?

Nemrznoucí směs si radši nalijte do ostřikovačů.

K topení se využívá odpadní teplo motoru. Spotřebu to nezvyšuje ani když mrzne.

Když už je v článku uvedeno že v některých státech je povinná reflexní vesta, bylo by vhodné doplnit, že v některých státech je povinný i hasící přístroj.

A kanystr v kufru je blbost. Stačí sledovat palivoměr. Navíc kanystr se může poškodit při případné nehodě a 5 litrů benzínu v kufru pak asi nebude nic příjemného.

0/0
15.11.2008 12:36

DISK

Re: Co jsou vstřikovače?

R^ přesně totéž mě při čtení článku napadlo.

0/0
15.11.2008 14:46

pavel

Re: Co jsou vstřikovače?

Je vidět, že jsi ještě nikdy nezůstal v koloně několik hodin se skoro prázdnou nádrží kousek (pár kilometrů) před čerpací stanicí kde jsi chtěl natankovat. Ono se stává, že ta kolona se vytvoří nezávisle na stavu našeho palivoměru.

V případě nehody pokud se jedná o schválený kanistr prakticky mu nehrozí žádné poškození.  Existuje hodně profesí, které vyžadují PHM vozit sebou. A tito řidiči taky bourají. Ale nepamatuji se, že by někde bylo uvedeno, že kanistr při nehodě praskl.

0/0
15.11.2008 19:38

Moravan.sk

Re: Co jsou vstřikovače?

Chytráku, když chceš využít na topení teplo z chladícího systému, musí motor běžet, že, A když běží, žere. A se spotřebou třeba počítat. Napsáno je to OK.

0/0
15.11.2008 22:34

Kosta262

Re: Co jsou vstřikovače?

Jistě, jenže v článku je uvedeno že "se zapnutým topením má motor větší spotřebu" A to ej přece blbost.

To že musim mít zapnutý motor, abych se ohřál, je snad samozřejmost, ne? Ten motor ale nemusí běžet pořád. Stačí nastartovat, přitopit a zase ho chcípnout.

0/0
16.11.2008 13:02

zavistiva.socka

Re: Co jsou vstřikovače?

Buďte v klidu, jasně že máte pravdu. Spotřeba by se zvyšovala jedině kdyby auto mělo nezávislé topení které ubíralo z nádrže. Na topení se jinak používá odpadní teplo z motoru a je šumafuk, jestli topení zapneme nebo vypneme, spotřeba je pořád stejná. Ono existuje spoustu bludů mezi motoristy - např. že na volnoběh z kopce motor nespotřebovává žádné palivo.:-)

0/0
16.11.2008 16:16

kokr57

vážení....

jak přežít kolonu??? NEJEZDIT AUTEM!!

0/0
15.11.2008 12:21

arborman

Re: vážení....

přesně tak...když si někdo potřebuje vozit p*del jen ať trpí a pozná, že jezdit např vlakem je ekologičtější a mnohdy rychlejší :-)

0/0
15.11.2008 12:34

Andee

Re: vážení....

To jsou zase chytrý kecy... 90% lidí v autě uvízne v zácpě mnohem méně často, než má vlak zpoždění, je přeplněnej, že si není kam sednout, špinavej, plnej ožralů apod. Až budou v ČR vlaky fungovat jako třeba v Německu, můžete lidem v autech nadávat, ale za stávající situace držte huby :-PRv

0/0
15.11.2008 13:29

Radek

Re: vážení....

Z Prahy do Olomouce vlakem za 2 hod, v komfortu, teple a v cistem!!! Za par korun!!! A jeste se prospim nebo vyridim maily. Takze koho bavi kolony, stres, vyhozene penize a unava, at jezdi dal autem. Navic, rozumny clovek v patek do auta ani neseda.

0/0
15.11.2008 17:13

já George XVII

Re: vážení....

Přemejšlejte chlape, než plácnete nějakou blbost. Ne všude jsou železniční koridory, ne všude jezdí použitelné, nešpinavé, nepřeplněné vlaky.

Pro vaši informaci, cesta z Teplic do Prahy trvá vlakem 2hodiny, plus 30 minut po městě MHD. Tj. 5 hodin/den strávených na cestách. Autem trvá cesta okolo 50-60minut, hledání místa na zaparkování 5 minut. Za den to udělá maximálně 2hodiny na cestě.

Fakt si myslíte, že i v tomto případě je vlak použitelnější? Nehledě na to, že za cestu vlakem zaplatím okolo 460Kč (2x123km, 1.třída, ať to má aspoň trochu úroveň), autem jen o 40-100Kč víc (započítal jsem i amortizaci auta).

Taky by mě zajímalo, jak vlakem táhnete třeba tašky s nákupem nebo nově koupený LCD, který je o 3-4 tisíce levnější než v místě bydliště.

0/0
15.11.2008 17:44

tmf

Re: vážení....

no nevím, do Teplic je to asi 80 km, úřední amo je asi 3,5 k tomu tak 2 koruny na PHM to je tedy 880 korun, kde je ten rozdíl 40 korun od 460?

0/0
15.11.2008 20:21

iuos

hmm

já bych řekl, že reálná cena za TP->Praha a zpět je tak cca 500...  a je to třetina doby vlakem.. a to nepočítám čekání na spoj...  holt pohodlí není zadarmo ;-)

0/0
16.11.2008 17:29

Pitrs

Re: vážení....

Ja to vidim jinak. Vlakem jsem trasu Olomouc - Praha jezdil 5 let pri studiich. O komfortu cestovani se dalo mluvit pri odhadem jedne ceste z 5. Jednak byly nektere spoje poddimenzovane a pokazde narvane (kdyz sedim v uplne plnem kupe, tak o komfortu nemuze byt rec), tradicni problemy s pretopenymi vagony, pripadne nefungujicim topenim. Pokud k tomu pridam tradicni zpozdeni (kdyz vlak prijel na cas, to byla udalost!), nutnost cestovat MHD do / z nadrazi, komplikace pokud jsem potreboval neco prevezt atd., tak vlak jen v pripade nouze.

V aute mam pohodli, prostoru vzdy dost, teplotu vzdy podle sebe, stoji pred domem, nemusim stihat odjezd v konkretni minutu (a pak pul hodiny cekat na zpozdeny vlak...). Vyssi cena oproti vlaku mne netrapi, tech par kacek navic za pohodli dam rad.

0/0
18.11.2008 9:12

chytrolín

Centrální zamykání

Co když mám centrální zakykání bez dálkáče nebo mi v té zimě dojde baterka v dálkáči. Podle článku nemusím mít rozmrazovač zámků... ;-D

0/0
15.11.2008 9:44

Mirek

topení zvyšuje spotřebu?

To, že puštěné topení v autě zvyšuje spotřebu paliva je pro mě absolutní novinka. Skoro si myslím, že to není pravda.

0/0
15.11.2008 8:34

ntk_

Re: topení zvyšuje spotřebu?

tak aby si mohl zatopit budeš muset nastartovat motor, ne?  I přesto, že máš zařazen volnoběh tak nějaká minimální spotřeba bude, motor ti hraje symfonii jen na palivo. Věc druhá, existují auta co mají promyšlenější systém vyhřívání kdy můžete dopředu naprogramovat nebo dát dálkově příkaz ovladačem autu aby se zatopil než nastoupíš ráno do auta, bude už pěkně vyhřátý funguje to i obráceně v létě se zase může vychladit u těchto vymožnestí o spotřebě paliva přímo hovořit nelze... jenže to chce koupit lexus nebo mercedes

0/0
15.11.2008 9:16

KulaCZEk

Re: topení zvyšuje spotřebu?

no mame rovera 75 a ten ma samostatne topeni. Ne jako nektera auta. DOkud se nezahreje motor, nehreju. Kdyz klesne teplota pod 8 stupnu tak hned po odemknuti auta, a to ani nemusi byt klicky v zapalovani, se topeni zpousti a zahriva motor a prostor auta. ASi se bude napajet z akumulatoru nicmene to bude klast vetsi duraz na dobijeni. A to musi probihat za zvysene spotreby. Takze...to vliv mit bude.

0/0
15.11.2008 10:01

skp

Re: topení zvyšuje spotřebu?

Pokud vim, tak topeni v drtive vetsine aut odebira teplo z motoru (stejne jako chladic, ze..), tak bych chtel videt, jak se tim zvysuje spotreba paliva :-))) Leda, ze by si autor clanku topil v aute klimatizaci :-)

0/0
15.11.2008 12:27

Muff

Re: topení zvyšuje spotřebu?

No napadá mne, že tím odběrem "odpadního" tepla od motoru pomáháš chlazení, tedy má motor nižší teplotu a tím vyšší teplotní ztráty a nižší účinnost. Tedy pro stejný výkon musíš spálit více paliva.

Jen úvaha. Možná to řeší nějaký termostat na snížení účinnosti chladiče.

0/0
15.11.2008 14:38

Cestovatel

Re: topení zvyšuje spotřebu?

Motor spalovací odevzdává nadbytek vytvořeného tepla via chlazení do okolí. Teplo pro topení odebírá z okruhu chlazení a tedy jedná se o teplo, které neodevzdá do okolí. Bilanci hlídá termostat.

Zjednodušeně řečeno - buď pustí teplo do okolí auta nebo dovnitř. Spotřeba je stejná, závisí na zátěži a tedy v koloně, kdy auto stojí, na otáčkách volnoběhu.

Doporučuji vozit mimo jiné i deku.

0/0
15.11.2008 15:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.