Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pininfarina B0: budoucnost aut je elektrická

Bílé auto velikosti fabie bylo škoda v Paříži přehlédnout. I přesto, že parkovalo schované až úplně vzadu v jedné z hal výstaviště u Porte de Versailles. Zaprvé nese jméno věhlasného design studia Pininfarina a zadruhé je to elektromobil, který se bude od příštího roku vyrábět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

icmek

když už to má revoluční pohon

mohlo by to i revolučně vypadat. představoval bych si široký auto s velkym rozvorem, placatý. místo toho je to zase fábie, takže úzký auto s krátkym rozvorem, vysoký. achjo. a to by tam bylo místa stejně.

0/0
21.10.2008 17:03

Dalibor

Revoluční baterie

Při použití revolučních baterií Nanosafe , má britský vůzd dojezd přes 400 kM.  Dobití na plnou kapacitu do 20 minut. Životnost 12 let a pak pokles  kapacity pod 85%.Jde o  baterii na bázoi titanu a  nanovláken. Otázka je jen cena.

0/0
21.10.2008 14:16

vampiros

Elektricka budoucnost?

...no potes koste...uz ted menim u auta pojistky kazdy mesic. Staci kdyz ho necham dlouho na desti, nekam mi tam zatece a zkrat na sebe nenecha dlouho cekat :-)

0/0
21.10.2008 13:50

jiri

Re: Elektricka budoucnost?

Divny me auto stoji na desti cely rok a jeste jsem zadnou pojistku nemenil ;-)

Nebude to tim ze auto do ktereho tece je kram ? ;-D

0/0
21.10.2008 15:52

mex

energie

zajimavy bude az elektromobil bude mit dojezd na jedno dobiti az 1000km... ale na to si pockame dalsich par desitek let ;-O(Y)

0/0
21.10.2008 12:20

Performer

Re: energie

Na co 1000km? Kolik procent lidí ujede 1000km denně po městě kam jsou převážně zatím všechny elektromobily určeny.

těch lidí je 0,0002569 % !

0/0
21.10.2008 13:48

Homer1

Re: energie

Je jich podstatně víc... až pojedeš do Holandska, vzpomeneš si...;-)

Taky si myslím, že dojezd 1000km je etalon slušné použitelnosti.

Ale podle mě se trh rozdělí na striktně městská vozítka (pro dojezd do/ze školy, nákupu, práce, atd...) - čili s denním nájezdem do 100km a na vozy "na dálnici" a tady dojezd 1000km vidím jako nutnost.

Vezmi v úvahu, že dotankovat dnešní diesely trvá max. 5 minut a frčíš dalších 1000km dál. To u elektovozů ještě chilku nebude zcela běžné a nejspíše budeme muset počítat minimálně s 30min. přestávkou. Zase by na oplátku mohla být dobíjecí síť daleko hustší než pumpy - odpadá ekologická a bezpečnostní problematika. Asi se dočkáme elektrických sloupků u chodníků, kam nasypeme prachy, zasuneme zástrčku a budeme parkovat a zároveň dobíjet.

0/0
21.10.2008 19:51

fks

Dotaz

A co porovnání s auty, která jezdí na vodu?

???

0/0
21.10.2008 10:04

eMu

Re: Dotaz

A co teprve s auty, ktera jezdi na vzduch:

http://www.autonavzduch.cz/

http://www.aircarfactories.com/

http://www.youtube.com/results?search_query=mdi+air+car

0/0
21.10.2008 10:15

vampiros

Re: Dotaz

A co teprve auta ktera jezdi na naftu!!!!

0/0
21.10.2008 13:51

vampiros

Re: Dotaz

ou..pardon...takova uz taky existuji 8-o

0/0
21.10.2008 13:51

me2di

v elektromobilech je budoucnost

0/0
21.10.2008 8:45

Petr

Baterie

Baterie váží 300 kg a má obsah 30 kWh. Údajná životnost 200 000 km je podle mě přehnaná, baterie u elektromobilů vydrží 500 nabítí. Takže 244 km krát 500 = 122 000 km, třeba počítají s tím, že si bude stále svítit slunce a člověk bude po 5 km dobíjet superkondenzátor, který má sice 10 krát nižší kapacitu než baterie, ale může se nabít třeba milion krát.

Jsem zvědavý na cenu, ale jen cenu baterie těžko dostanou pod 300 000 Kč.

http://www.pininfarina.it/repository/Immagini/auto%20elettrica/BO%20pininfarina.pdf

Po pádu cen ropy se elektromobily již nevyplatí, nejen dojezdem ale i cenou provozu. Normální úsporný diesel má spotřebu 5l, tzn cca 1,5 Kč / km, v USA 0,7 Kč / km. Jen cena baterií je 1,5 Kč / km + proud cca 0,4 Kč.

0/0
21.10.2008 8:30

Little Boy

Re: Baterie

Litiovy baterky mivaji vetsi pocet cyklu nez nimh.. ale s tou cenou souhlasim, mam na to podobny nazor. Spis si myslim ze budou drazsi, protoze skladat litiove clanky do baterie je velmi narocny a vyzaduje spoustu elektroniky okolo a reseni klimatizace (jednotlive clanky v baterri musi byt v uzkem teplotnim rozpeti). Navic velke problemy s kapacitou v zime kdy teploty padnou pod nulu (rapidne klesa).

0/0
21.10.2008 8:43

jiri

Re: Baterie

Ta baterie neni LiPol, ale nejaka Lithium-Metal-Polymer. Cili jiny typ, ktery se predpokladam bude prave lisit v zivotnosti !

Jinak by tam dali obycejne Lithiove akumulatory ;-)

0/0
21.10.2008 9:00

Thyronx

Nic noveho

Od roku 2010 bude na trhu Chevy Volt (USA) a planuje se cela rada Chrysleru. Ford i kdyz ma elektromobily se zatim neangazuje.

Jedno nabiti Chevy Volt z domaci zasuvky "kostuje" v USA mene nez salek kavy.

Volt ma i benzinovy agregatek, ktery v pripade potreby dobiji baterky (neslouzi k pohonu). Elektromobily maji i Toyota a Honda.

0/0
21.10.2008 6:34

Xladi

Re: Nic noveho

V USA už měli elektrická auta v 90. letech ale ropná lobby a výrobci aut zajistili že to skončilo a všechny vyrobená auta vzali majitelům na základě leasingové smlouvy a sešrotovali. Ta auta měla ke konci výroby dojezd až 250km to bohatě stačí. Podívejte se na film kdo zabil elektrické auto.

0/0
21.10.2008 8:14

tomas

Re: Nic noveho

Pro me to nove nahodou je. A Volt neni elektromobil ale hybrid. Diky dalsimu motoru bude urcite stat vic nez cistokrevny elektromobil. Volt ma dojezd na baterie jen 64kmRv.

0/0
21.10.2008 8:19

jiri

Re: Nic noveho

Volt neni hybrid. Pohonne ustroji je ciste elekticke. Je to jina konstrukce jak hybrid.

Ma benzinovy generator el. energie, ktery umi jen dobijet baterie

0/0
21.10.2008 9:03

mino888

Re: Nic noveho

Chevrolet oznamil ze do spustenia seriovej vyroby bude ten dojazd 80mil = 128 km.

Kupil nejakych perspektivnych "BATERKAROV"

0/0
22.10.2008 0:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.