Diskuze

AirPod: auto na vzduch vyjede za dva roky

Auto jezdící na vzduch nám francouzský vynálezce Guy Négre slibuje minimálně 7 let. Projekt Eolo francouzské společnosti MDI ale zdá se konečně spěje ke zdárnému konci v podobě AirPodu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

tajne

29. 10. 2008 18:16
Vec se testuje

Energie stlačeného plynu se totiž příliš neliší od energie nestlačeného plynu při stejné teplotě. Dokonce v případě ideálního plynu je energie stlačeného a nestlačeného plynu stejná....ale muzeme si pohrat s entropii...a proste pracuje to na jinem principu nez ze stlaceny vzduch pohani pist.

0 0
možnosti

barbudo

30. 10. 2008 19:51
Re: Vec se testuje

... česky by to nešlo?

0 0
možnosti

barbudo

26. 10. 2008 21:53
Ten podvodník ještě žije?

... už snad 30 let tvrdí, že to perpetuum za dva roky vyjede ... hehe ...

0 0
možnosti

26. 10. 2008 10:14
A to je jako hotový?

El energie se bere z rekuperace;-D To je moc hezký, ale kde vemu cca 200W na to abych si rozsvítil? To abych brzdil celou cestu. Z vejfuku jde zima, ale co udělám až si budu chtít v zimě zatopit? Je to jen tříkolka, takže jet s tim 70 je dosti o život. Jak se člověk dostane dozadu tam nikde není, navíc řidič už nebude moci osahávat spolujezdkyni za jízdy páč k němu bude zády. Má to pedály (brzda plyn) nebo to je vše na tom joisticku? Pokud je řízení pomocí joisticku tak co mi zatáčí s tím kolem? Pokud je to zatáčení poháněno elektrikou (jejíhž jediným zdrojem je beždění) tak co mi zaručí, že zatočím (že bude šťáva)? Pokud nejsou pedály jak jsou udělané brzdy? Rekuperací se brzdit dá, ale jen trochu. Pokud bych potřeboval brzdit více je nutné brzdit protiproudem, ale opět zdroj proudu chybí. V porovnáním s tímhle mi přijdou čínská auta bezpečná.

0 0
možnosti

Alex

26. 10. 2008 22:48
Re: A to je jako hotový?

Proč si proboha tyhle informace nenajdeš na internetu? Bojíš se snad, že bys mohl přijít na to, že plácáš nesmysly?

0 0
možnosti

Tomáš Fiala

25. 10. 2008 15:45
??????

Tenhle fór, že je těsně před výjezdem skoro již nastartované někde v garáži nějaké báječné auto na vzduch se objevuje v pravidelných intervalech. Já nevím. Nepočítal jsem to a ani to nemám v úmyslu. Pouze jen takovou selskou úvahou: nebylo by jaksi racionálnější tou energií, kterou stlačujeme vzduch rovnou pohánět to auto? Nebo jsem ve vleku židozednážských ropných lobby, když (na základě existence zákona o zachování hmoty/energie) nevěřím v to, že na stlačení vzduchu nemusíme někde nějakou energii vzít. A o kolik energie více, než kolik jsme jí použili na stlačení, nám ten vzduch "ze sebe" vydá?

0 0
možnosti

Tomáš Fiala

25. 10. 2008 15:52
Re: ??????

Nehledě na celkovou blbost takového řešení tu vyvstává otázka distribuce té energie, která bude stlačovat vzduch. Dá se to vyřešit naprosto jednoduše tím, že se postaví potřebná distribuční síť. Ale jen takový nejmalilinkaťoulinkatější detailíček. Kdo tu síť zaplatí? My v ceně té energie? Kolik bude stát ekvivalent 1 l benzínu? Nebo snad stát (zdoje jsou;-D)?!!!

0 0
možnosti

Anonym :)

24. 10. 2008 22:43
love

ja ho chci!!! :-):-):-)

0 0
možnosti

Kirk

24. 10. 2008 17:05
No nevím

Zásadním problémem dnešních aut je, že jsou stavěna na bourání ve vysokých rychlostech, ne na co nejmenší spotřebu, takže s sebou člověk víceméně zbytečně táhne metráky deformačních zón.

Když někdo udělá lehké autíčko, tak už je pak dost jedno, jestli bude na vzduch, na elektřinu, na benzín, nebo šlapací. V každém případě bude mít prostě o hodně menší spotřebu (pokud nebude udělané úplně blbě) a konkrétní forma energie není zase tak podstatná.

Mým snem je koupit si šlapací autíčko, protože v zimě se na ledu s jednostopým kolem bojím...takže něco takového:

http://leitra.dk/news.php

0 0
možnosti

LUF

24. 10. 2008 16:24
Hlavní designer byl Kaplický ne?

?

0 0
možnosti

Marek Staněk

24. 10. 2008 15:00
Několik otázek

1) Vzhledem k tomu, že hlavním "přínosem" je "shrábnutí" emisí z dopravy do elektrárny, co s jejím okolím? Ty emise nezmizí, jen se uvolní jinde. 2) rozvodná síť většiny světa padá na ústa už teď - co se bude dít, až jí hodíme na krk další desítky gigawattů, které bude muset přenést z elektráren do zásuvek v garážích? 3) kde se vezmou další elektrárny, které potřebný příkon ukrmí? A nebavíme se tu o větrníku na zahrádce, ale jen pro ČR o minimálně několika blocích Temelína.

0 0
možnosti

cufir-mufir

24. 10. 2008 15:06
Re: Několik otázek

Praotec Paroubek rikal, ze zdroje jsou ;-)))

Samozrejme si na technicke diskuzi delam jen soufky z pana Paroubka. Nechci sem tahat politiku ;-)

0 0
možnosti

rudastraka

24. 10. 2008 13:49
vypocet

hrube sem to spocital a pouhou expanzi 175l vzduchu z tlaku 35MPa lze ziskat cca 3-6kWh energie, coz by k ujeti 200km mohlo stacit. navic expanzi se vzduch ochlazuje a pri nejakem zpusobu vyuziti energie, ktere se vezme z okolniho vzduchu by vyuzitelna energie byla jeste vyssi

natlakovat za 1.5 minuty nadrz, ktera by mela pojmout 5kWh energie z normalni elektricky site je nesmysl, protoze by to znamenalo mit v idelanim pripade prikon 200kW, pricemz normlani zasuvka ma do 3kW, vetsi motorova 25kW, navic pri stlacovani vzduchu vznika teplo, takze by se muselo jednat spis o vykon 500kW a takovyhle vykon by musel mit i kompresor

v clanku je asi plno dalsich nepresnosti, treba ze se vzduch uchovava pri velmi nizke teplote, to by znamenalo, ze "dobijeci zarizeni" by muselo byt vybaveno velmi vykonnymi "mrazaky" coz by znamenalo dalsi navyseni prikonu

kazdopadne uchovani energie ve stlacenem vzduchu muze velmi zajimave, kdyz se neuvazuje jen pouha expanze

0 0
možnosti

M

24. 10. 2008 14:50
Re: vypocet

Můžu se zeptat jakým výpočtem jsi k 3-6kWh dospěl? Jen pro info. Dík.

0 0
možnosti

vladino

24. 10. 2008 12:58
Soumrak arabských a ruských oligarchů?

Soumrak arabských a ruských oligarchů?

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!