Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Náklaďáky by mohly jezdit na benzin

Hledání úspornějších a ekologičtějších způsobů pohonu automobilů je v poslední době čím dál intenzivnější. A týká se i nákladních automobilů. Jedním z posledních nápadů je, že by nákladní vozy mohly jezdit místo na naftu na benzin. Není to ovšem jen tak samo sebou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michail

No to je novinka

V Rusku a na Ukrajine jezdi takovy mnozstvi starych benzinovych Zilu a Gaziku uz cela desetileti a nikomu to divny neprijde. Pravda trochu zerou, ale benzin je tam levnej, zato nastartujou i v zime.

0/0
3.11.2008 13:03

Radim

Náklaďáky na benzín jsou běžné

To že náklaďáky jezdí výhradně na naftu není pravda, v USA jezdí náklaďáky na benzín celé roky, nafta patří do kamen ;-)

0/0
1.11.2008 17:52

Jarda

Re: Náklaďáky na benzín jsou běžné

Na benzin jezdil uz kdysi davno Robur, ne?

Zas nejakej American objevil Evropu :-)

0/0
2.11.2008 18:22

barbudo

Re: Náklaďáky na benzín jsou běžné

... v Rusku taky ...

... benzín v zimě startuje ...

0/0
2.11.2008 19:08

hnusil

Re: Náklaďáky na benzín jsou běžné

presne, autor clanku je ubozak ..... dokonce nektere motory jsou dvoutaktni

0/0
3.11.2008 8:06

dexter

Re: Náklaďáky na benzín jsou běžné

to bych se i hadal to  bylo mozna ve 30tych letech dnes tam jezdi vyhradne diessely ktere jsou sice nekdy trochu zastaralejsi oproti evropskym ale na benzin sem tam nepotkal jedinej nakladak takze kecy

0/0
3.11.2008 22:14

Pepa

D1 za pár let:-)

Tak to se máme na D1 na co těšit, až tam budou jezdit kamióny se stovkami litrů pěkně explozivního paliva;-D

0/0
30.10.2008 19:37

4sAd

Re: D1 za pár let:-)

Jo, to se můžeme těšit. Takový jeden havarovaný kamion se přitom i sám odklidí :)

0/0
30.10.2008 22:26

Tom

Re: D1 za pár let:-)

A ještě budeme mít každý den Silvestr:-) To budou ohňostroje!

0/0
31.10.2008 10:05

pavel

Re: D1 za pár let:-)

a kolik to palivo asi bude stát ? :)

0/0
1.11.2008 13:25

Tatka Smoula 1

14:1 komprese?

14:1 komprese? Tak to teda potes koste........ preplnovani jako takove neni problem, ale vysoka komprese jde na ukor zivotnosti. Bezne benzinaky jsou okolo 8.5-10:1, diesely pak okolo 18-23:1

Ethanol (aka Megasquirt) se pouziva na kratkodobe zvyseni vykonu (podobne jako NOS), ale dlouhodobe zatizeni?

Ze by soudruh novinar vypoustel kachnicky nebo spatne prelozil cisilka?;-D

0/0
30.10.2008 19:26

pepa

Re: 14:1 komprese?

Komprese  14:1 no a co ? Diesely maji 1:20 a zadne problemy s tim nejsou.

Metanol se pouziva jako okyslicovadlo, je schopny dat vyssi vykon, ale hlavne ma vysoke oktanove cislo. Cili motor pri vysoke kompresi a zatizeni neklepe. Proto ho tam vstřikují ;-)R^

0/0
31.10.2008 14:44

ombatix

Re: 14:1 komprese?

Dnesni motory v motorkach maji kompresni pomer 12.8:1 i 13.1:1

0/0
2.11.2008 0:58

Agent-přisluhovač

Klady a zápory

Zajímala by mě životnost tohodle "silně přeplňovaného" motoru.

I dieslům se stále zmenšuje objem při zachování výkonu (kde byl dříve 2 litr stačí dneska 1,6 litru) ale musí se to projevit někde jinde.

A pokud by to fungovalo, a skutečně mělo tak malou spotřebu, proč to nepoužít i v osobních autech?

0/0
30.10.2008 15:17

4sAd

Re: Klady a zápory

Protože u osobního auta nejsou běžné 11 litrové diesely, které potřebují obrovský točivý moment? :)

0/0
30.10.2008 22:25

echo

Re: Klady a zápory

Diesely jsou dnes také silně přeplňovány, aby vůbec jely, a vydrží. Mimochodem, pro diesely je přeplňování na rozdíl od benzínu nutnost. Přeplňovaný benzín.R^

0/0
31.10.2008 16:01

xjohny

Výrazně vyšší emise??

"...a přitom nabízí nižší spotřebu a výrazně vyšší emise"

Hmm, neměl by náhodou ekologický motor jít směrem opačným? ;-D

0/0
30.10.2008 15:05

stoural

Re: Výrazně vyšší emise??

Inu, redaktor je bezmozek. Jako spousta dalsich lidi v teto redakci.

0/0
30.10.2008 15:09

__XXXX___

Re: Výrazně vyšší emise??

No, podle toho, jaký emise máš na mysli. Třeba takové pevné částice, které způsobují rakovinu, se u benzinu moc nevyskytují. Ale pokud myslíš takový neškodný CO2, tak toho tam bude víc....

0/0
30.10.2008 21:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.