Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chevrolet Volt: elektromobil s vlastní elektrárnou

Chevrolet chystá pro závěr roku 2010 produkční verzi vpravdě revolučního hybridního vozu. Volt, jak se novinka nazývá, totiž bude používat spalovací motor pouze jako generátor a kola budou poháněna výhradně elektromotory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dědeček Vševěd

NESMYSL !

Cituji: "

Při dobíjení modelu Chevrolet Volt jednou denně se spotřebuje za rok méně elektřiny, než kolik spotřebuje domácí lednička s mrazákem."

Hmmm, tak lednička s mrazákem spotřebují dohromady asi 3 kwh/den. S tímto množstvím energie bych dojel asi 4 km ... ;-€:-P

0/0
28.1.2009 10:32

V.Majdlen

elektromobil

čakám kedy sa už vôbec nejaký elektromobil objaví na trhu aj u nás.

vm

0/0
28.12.2008 15:16

prduch

a co vzduch ?

Auto na vzduch : http://investice.ihned.cz/c6-10053280-23262430-i00000_d-auto-na-vzduch-miri-na-trh

Co vy na to ?

0/0
9.12.2008 0:04

katchule

video

skvělý video:    

http://zpravy.idnes.cz/diky-vam-jsem-ve-vate-vzkazuje-bohac-v-klipu-proti-firme-cez-p4u-/domaci.asp?c=A081126_220704_domaci_dp

0/0
27.11.2008 14:40

Jan

Motor

Pokud je pravda, že na 45 litrů a nabití baterií to ujede 579 kilometrů, tak to sežere cca 7.8 litrů na 100 km. Opravdu nechápu snahy techto pseudo ekologistů, když mě starej Opel žere 6 litrů nafty a novej Ceed má chlastat 3.9 litru. Pokud počítají s tím, že průměrně člověk ujede 100 km, ať tam dají baterky, co to auto dovezou aspoň 120 nebo 150 km. Tohle je výsměch. Jinak samozřejmě elektromotory přímo v kolech, to je jediná správná cesta. Ale ne s takovýmhle motorem.

0/0
25.11.2008 12:16

messenger

Re: Motor

Pani redaktori to trosicku spletli:

"This effectively extends the Volt's potential range to as much as 640 miles (1,030 km) on a single tank of fuel"

takze 1000km na 45 litru je celkem slusne, ne?

0/0
8.12.2008 23:01

messenger

Re: Motor

a vubec, dulezite je ze to ujede 60km na jedno nabiti, tohle neni auto na cesty pres pul Ameriky...

0/0
8.12.2008 23:04

kulisek

Příspěvky

Tak tady čtu, je to dobré, špatné , drahé. Je to jedna z velmi slibných cest. Zapomínáte na to, že vozidlo nemá převodovku a mnoho běžně nezbytných částí automobilů. Pokud budou nebo jsou elektromotory umístěny přímo v kolech je to ideální řešení. O úspoře paliva nelze pochybovat. Toto řešení ovšem není nic nového, ale s dnešní technologii má velké šance.

0/0
16.11.2008 20:38

messenger

Re: Příspěvky

No jo, ale ty 180kg baterie tu chybejici prevodovku bohate vyvazi...

0/0
8.12.2008 23:06

ortodoxparadox

že by perpetum ?

nevite někdo jak se ze zažehovky 1,4 s 60 koníkama dostane 150 koní na elektromotorech v kolech vždy to musí být se započtemím ztrát při přeměně energií sakra líný auto

0/0
15.11.2008 16:12

messenger

Re: že by perpetum ?

Kamo to ze ma motor vykon 110kW neznamena ze trvale maka na nejvyssim vykonu... Stejne jako kdyz si koupis 100W bedny ke svymu domacimu kinu tak to neznamena ze porad rvou na plny pecky... To chce nejprve myslet pak psat

0/0
8.12.2008 22:57

jenik

Zbytečně velký

Tohle by se mě líbilo v něčem menšim jezdim do práce 20 km tam můžu dobíjet takže by stačil dojezd 30 km.A vlastně baterie by mohli jít přidávat podle potřebyR^

0/0
10.11.2008 20:59

ortodoxparadox

Re: Zbytečně velký

a v práci se vždy nějaká ta prodlužovačka zadarmo najde viď

0/0
15.11.2008 16:23

petr

bludy

Doporučuji redaktorům si to napříště propočítat než takové nesmysly zveřejní. 

Jen matete lidi.

Fyzikální zákony bohužel nejdou novelizovat jako ty lidské.

Ale to vy na idnes máte v popisu práce!

0/0
9.11.2008 22:37

rudastraka

Re: bludy

za 1 euro poridis 5-12kWh elektriky

5kWh = 18MJ enegie

s 18 MJ energie ohrejes 18000 / 4.2 / (100-10) = 47 litru vody na 100 °C

jestlize salek kavy v iDnes ma 47 litru, pak maj reporteri iDnes pravdu

0/0
10.11.2008 9:15

rudastraka

Re: bludy

ale je pravda ze se do toho nezahrnuji jen energii

bezna kava v kavarne stoji mezi 20-70kc

0/0
10.11.2008 9:18

e-mann

já ho chci:-)))

Jo !

0/0
9.11.2008 21:20

Howard

Dobry napad!

Vazne dobry napad. A cim budou lepsi akumulatory, tim lepsi budou vznikat i hybridy. Ono problem spalovaciho motoru je, ze neustale vyrabi vetsi vykon, nez je potreba. A toto je zde odbourano + vyhoda staleho vykonu motoru pri dobijeni pro jeho konstrukci. Zkratka tohle ma budoucnost.

A jakmile bude fungovat termojaderna fuze, pak ropu uz vubec nebudeme potrebovat a spalovaci motor bude na vodik. I kdyz i s jadernou energii bude tento pohon o dost levnejsi nez benzin...

0/0
9.11.2008 18:30

Jirka

Re: Dobry napad!

jo tak my uz nebudeme potrebovat ropu..aha..ona se vlastne pouziva jen na vyrobu paliva co a vsechno vyresi termojaderna fuze a kdyz ne, tak kapitan Spock. :-P

0/0
9.11.2008 22:07

Howard

Re: Dobry napad!

Bylo samozrejme mysleno, ze nebudeme potrebovat ropu k vyrobe benzinu a nafty, neb elektrika a vodikove motory vse nahradi.

Co se dalsich produktu tyce (plasty, oleje, asfalt, hnojiva etc.), je vetsinou ropa jiz nahraditelna. Ovsem dokud bude levnejsi nez jina reseni, bude se samozrejme pouzivat. Jakmile ji bude nedostatek a jeji cena dostatecne stoupne, zacnou se sama od sebe prosazovat jina reseni...

0/0
10.11.2008 15:00

polom7300

Baterie

Cetl jsem o nem clanek v popilar science, kde byli hooodne rezervovani o smysluplnosti Voltu. Baterie vazi 400lb - 180kg a jeji hustota energie odpovida 4 litrum benzinu. Cena baterie $5000. Takze porad je smysluplnejsi cesta s uspornymi motory.

0/0
9.11.2008 17:05

polom7300

Re: Baterie

Popular

0/0
9.11.2008 17:06

Arnošt

Re: Baterie

pupilár

0/0
9.11.2008 22:08

messenger

Re: Baterie

No jo, baterie jsou nejvetsi problem... Litia zas tak moc neni...

Pokud jedna baterie fakt stoji 5 litru tak potes Panbu... Snad to masova produkce trosicku stlaci...

Na druhy strane jde ale o usporu ropy. Pokud se to bude pouzivat jenom na popojizdeni do prace a po meste tak to nezere vubec nic... to si holt Amici budou muset poridit mensi lednice a plasmy, a zbude jim elektrika i na dobijeni auta... nebo placnout na strechu solarni panely...

0/0
8.12.2008 23:10

polom7300

dedadeda

0/0
9.11.2008 17:03

JuraK

Už je to tu zase...

Auto pojede na elektřinu,Bude se dobíjet hlavně v garáži čistou elektřinou a ekoterorista je spokojen.Kde se vyrábí elektřina (spalování uhlí) ho už nezajímá.

0/0
9.11.2008 15:14

messenger

Re: Už je to tu zase...

tak treba Kalifornie vyrabi 45% procent elektriny v hydroelektrarnach... Svedsko 90%

0/0
8.12.2008 22:59

Martin

Re: Už je to tu zase...

no jo. na jare

0/0
5.2.2009 15:07

Fittipaldi

V podstatě vyhozené peníze

Pokud nebudete chát závodit, tak Lancia Ypsilon s motorem 1.3 HDi zvládne na 45litrovou nádrž přes 1000 km. Renault Megane i Laguna s 1.5 DCi a podobně i Nissan Qashqai se stejným motorem se při lehké (ale ne šouravé) jízdě vejdou mezi a 5 litrů nafty na 100 km. Nový Passat CC s 2.0 TDi si bere při 90 km/hod. od 4,5 do necelých 5 litrů nafty. Na 70litrovou nádrž ujede kolem 1500 km (včetně občasného popojíždění po městě). navíc tohle není nijak objevný koncept. Auto s elektromotory v kolech konstruoval na začátku své kariéry už Ferdinand Porsche. Někdy by to chtělo trochu kritičnosti...Rv

0/0
9.11.2008 14:21

expert

Re: V podstatě vyhozené peníze

správě - tuny dieselového smradu do každé ulice ;-DR^

0/0
9.11.2008 22:09

messenger

Re: V podstatě vyhozené peníze

odpoved je - 60km bez zapnuti benzinaku... tohle neni auto primarne urcene na dlouhe trasy.... kolik beznych lidi nekam denne jezdi dal nez 60km...

0/0
8.12.2008 23:13

charbin

freon a propan butan

toto jsem měl v plánu před 30 lety freonový uzavřený motor  nahřívaný sluncem nebo butan zářič poháněl byelmotor v kolech no a co s tím CHA

0/0
9.11.2008 14:12

Little Boy

A ted neco ne tak veseleho

Chevrolet volt pouziva litiove baterie. O jejich bezpecnosti si myslim svoje a sem asi jeden z mala co z toho neni tak nadsenej. V clanku zapomeli do nakladu na jeden kilometr zapocitat cenu baterie ktera nevydrzi vecne. Dalsi naklady budou souviset s investicema do rozvodovych siti, protoze ty prechod na elektromobily proste nezvladnou. Dal je tady clanek ktery tvrdi ze do roku 2015 se pri zvysovani tezby o 25% rocne bude moc vyrobit 1,5 milionu (!!!!!!! http://gm-volt.com/) aut. Proste litium neni. Dalsi perlicka je ze elektriku k nabiti musi nekde vyrobit, paradox je ze bude z fosilnich paliv, tzn je absurdni mluvit o nulovych emisich. A nakonec, nikde se nechlubi s vahou, tenhle kram bude vazit urcite pres tunu a pul, muze se takovymu tanku rikat ekologicky auto?

0/0
9.11.2008 12:06

messenger

Re: A ted neco ne tak veseleho

site to zvladnou i kdyby si to poridil uplne kazdej... vzdyt to je jako by si kazda domacnost poridila dalsi lednici... a jeste k tomu se auto dobiji hlavne v noci kdy jine el. spotrebice spinkaji...

co se tyce vyroby elektriny, uz jsem psal driv ze treba Kalifornie vyrabi 45% elektriny v hydroelektrarnach... Svedsko 90%

Proc by to melo vazit pres tunu a pul prosim vas? Tipoval bych tak tunu...

0/0
8.12.2008 23:19

Capa

Zajímavé, ale...

Technický dotaz..

Auto jede na akumulátor.. jasný. Aku po 60 km dojdou. Zapne se motor, generujicí el. proud který stačí pro pohon vozu. V pořádku. Proč ale pohonem kol není generován další proud, kterým by se akumulátory dobíjely? Za několik (desítek) km by se baterie dobily, a zase by se mohlo jet 60km na baterie...

0/0
9.11.2008 11:34

Jindrich

Re: Zajímavé, ale...

viz. účinnost...

0/0
9.11.2008 11:41

BzeeBOB

Re: Zajímavé, ale...

Rekuperaci můžeš zapnout jen z kopce, ale to tě bude silně brzdit. A nebo bude potřeba omezující elektronika, která omezí proud rekuperace, ale pak se stajně moc baterie nenabijí.

V reále by ASI byl přínos malý a možná by to baterii spíš "uškodilo" - lépe jí bude, když se vždy plně nabije (= na jeden nabíjcí cyklus prodělá celé nabití, nikoliv jen část). U těchto baterií je limit v počtu nabití/vybití (ať již úplných, nebo částečných).

Takže shrnuto - ASI by to moc energie nepřineslo a vozidlo by to prodražilo.

0/0
9.11.2008 11:43

ortodoxparadox

Re: Zajímavé, ale...

pořád je ale NUTNÉ rekuperaci využít pře brždění ne však do aku ale do kondenzátorů s následným plným uvolněním při rozjezdu

0/0
15.11.2008 16:21

expert

Re: Zajímavé, ale...

to se samozřejmě děje - jako u každého jiného hybridu

0/0
9.11.2008 22:12

messenger

Re: Zajímavé, ale...

No to by bylo perpetum mobile... spalovaci motor pohani kola a kola dobijeji baterii :)

Jinak teda ta baterie se samozrejme dobiji pokud zrovna cely vykon spalovaciho motoru neni spotrebovavan na pohon auta... treba kdyz zpomalujete nebo jedete z kopce

0/0
8.12.2008 23:25

dedko

Je to správná cesta.

Je to jistě správná cesta a napochybně mezi hybridy špička. Jen je otázkou, kolik cyklů vydrží lithiové baterie a jaká bude jejich cena při výměně. Tu je nutné zakalkulovat do ceny za 1 km.

0/0
9.11.2008 10:16

VlK

Hm,

při současné - a tím spíše při budoucí ceně elektřiny je celý slavný koncept nabíjení auta doma ze zásuvky naprostý nesmysl :-)  Stačí trochu počítat... Když tímhle krámem pojedete hodinu s výkonem 50kW, spotřebujete 50kWh, což bude příští rok reprezentovat nějakých 250 Kč... a to neuvažuju ztráty při nabíjení a ztráty elektromotorů. S dieselem totéž ujedu za nějaké 4litry nafty, čili za cca 120 Kč ;-D  A to ještě neuvažuju cenu akumulátorů, ty budou drahé a budou se dost často měnit... Tohle nemá budoucnost.

0/0
9.11.2008 10:12

pepa

Re: Hm,

Á pán je závodník,že musí s autem všude jezdit na maximální výkon.Chtel bych vidět tu baterku,kterou bys nacpal do osobáku a uschovala by 50kWh.;-DPři běžné jízdě si to auto vezme odhadem něco okolo 4-8kW a to i ve městě,protože tam bude dobře fungovat rekuperace.

0/0
9.11.2008 10:22

VlK

Re: Hm,

Pán vůbec není závodník - naopak, když už jede, pak velmi úsporně - ostatně když se koukne na silnici kolem sebe, pak si vzpomene na Yossarianův výkřik "všichni mě chtějí zabít!" ;-D Pán ostatně ani po Praze, ani jiných ucpaných městech pokud možno nejezdí, protože je to už dávno nesmysl ;-) Pán ale tvrdí, že se vám tenhle hybrid nikdy ekonomicky nezaplatí...

0/0
9.11.2008 10:35

messenger

Re: Hm,

Tak kdyz pan neni zavodnik proc si teda mysli ze ten motor trvale zere 50kW...

Kapacita baterie je 16kWh, odhad je ze spotreba je cca 8kWh na tech 60km... pocita se z efektivnim nabitim na 80% a kdyz zbyva uz jen 30% tak se uz spusti benzinak, takze tech cca 8kWh je k dispozici na vlastni jezdeni.

0/0
8.12.2008 23:31

Jindrich

Re: Hm,

Omlouvám se, že jsem nepřečetl celý váš příspěvěk, ale už první věta je ztělesnění ideálu. Nikdy se nejede s konstantním výkonem. Akcelerace a decelerace...

Tento koncept má výhodu v tom, že elektromotor spotřebuje jen tolik proudu, kolik je potřeba (kolik řidič bude potřebovat), kdežto spalovací motor většinou pracuje s přebytkem výkonu....

0/0
9.11.2008 11:36

BzeeBOB

Re: Hm,

Jen pro informaci - 50 kW je u "normálního" auta výkon potřebný na překonání cca 140 km/h. Spotřeba 4l nafty v tomto režimu není asi u žádného vozu (pozor - je potřeba uvažovat o ustálené trvalé rychlosti kopec/nekopec). Dovolím si odhadnout, že i ten nafťák zde pojede v průměru za 6-7 l nafty/100 km, což už vychází +- stejně.

Také je potřeba uvážit, že 5Kč/kWh mají malospotřebitelé. Velkoodběratelé ("elektrické pumpy") reálně budou na polovině.

0/0
9.11.2008 11:38

v čem je výhoda?

Původně byl v autě jeden motor a alternátor. Teď tam narvali motor, generátor a el. motor - auto muselo dost přibrat na váze a dramaticky na ceně, když je tam všechno několikrát. Navíc myšlenka dobíjet jen tak jak je třeba je taky špatná - jedete po městě, pak na dálnici a pak zase po městě. V prvnim městě to vybijete, na dálnici dobíjíte jen to co je nutné pro jízdu a v druhém městě smrdíte jako běžný spalovací motor. Ať udělaj čistě el.auto! Cena bude nižší než dnešní a dojezd se taky trochu zvedne oproti bestiím co maj několik zbytečnejch motorů navíc. Navíc se ušetří za servis páč na el. autě lze dost věcí vynechat a tak není nutné utrácet tolik za servis. Problém by byl jen s "dobíjením".

0/0
9.11.2008 9:45

messenger

Re: v čem je výhoda?

- ten motor je mnohem lehci (optimalizovan na konstatni otacky a vykon)

- generator a elektromotory zas tak moc nevazi

- neni tam prevodovka

- nejvic bohuzel vazi baterie (u Voltu 180kg :-()

tohle neni auto primarne urceno k jezdeni po dalnici. Dojezd 60 km bohate staci spuste lidi. Kdyz jedzite denne Praha-Brno a zpet poridte si diesel.

0/0
8.12.2008 23:37

Arianus

Uvědomte si reálie

Tak předně, jak to tu čtu, je třeba aby jste si uvědomili reálie.

GM/Chevrolet Volt je auto primárně pro AMERICKÝ trh a pro AMERICKÉ prostředí. Garáž je tam velmi rozšířená, cesty relativně rovné. Pro US je tohle auto úspěch. V Evropě už jsme na něčem jiném.:-/

Btw. jezdím Volvem na chlast ;-D (Volvo S60 2.4l Bi-fuelVV) ;-)

0/0
9.11.2008 9:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.