- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Cituji: "
Při dobíjení modelu Chevrolet Volt jednou denně se spotřebuje za rok méně elektřiny, než kolik spotřebuje domácí lednička s mrazákem."
Hmmm, tak lednička s mrazákem spotřebují dohromady asi 3 kwh/den. S tímto množstvím energie bych dojel asi 4 km ...
čakám kedy sa už vôbec nejaký elektromobil objaví na trhu aj u nás.
vm
Auto na vzduch : http://investice.ihned.cz/c6-10053280-23262430-i00000_d-auto-na-vzduch-miri-na-trh
Co vy na to ?
Pokud je pravda, že na 45 litrů a nabití baterií to ujede 579 kilometrů, tak to sežere cca 7.8 litrů na 100 km. Opravdu nechápu snahy techto pseudo ekologistů, když mě starej Opel žere 6 litrů nafty a novej Ceed má chlastat 3.9 litru. Pokud počítají s tím, že průměrně člověk ujede 100 km, ať tam dají baterky, co to auto dovezou aspoň 120 nebo 150 km. Tohle je výsměch. Jinak samozřejmě elektromotory přímo v kolech, to je jediná správná cesta. Ale ne s takovýmhle motorem.
Pani redaktori to trosicku spletli:
"This effectively extends the Volt's potential range to as much as 640 miles (1,030 km) on a single tank of fuel"
takze 1000km na 45 litru je celkem slusne, ne?
Tak tady čtu, je to dobré, špatné , drahé. Je to jedna z velmi slibných cest. Zapomínáte na to, že vozidlo nemá převodovku a mnoho běžně nezbytných částí automobilů. Pokud budou nebo jsou elektromotory umístěny přímo v kolech je to ideální řešení. O úspoře paliva nelze pochybovat. Toto řešení ovšem není nic nového, ale s dnešní technologii má velké šance.
No jo, ale ty 180kg baterie tu chybejici prevodovku bohate vyvazi...
nevite někdo jak se ze zažehovky 1,4 s 60 koníkama dostane 150 koní na elektromotorech v kolech vždy to musí být se započtemím ztrát při přeměně energií sakra líný auto
Kamo to ze ma motor vykon 110kW neznamena ze trvale maka na nejvyssim vykonu... Stejne jako kdyz si koupis 100W bedny ke svymu domacimu kinu tak to neznamena ze porad rvou na plny pecky... To chce nejprve myslet pak psat
Tohle by se mě líbilo v něčem menšim jezdim do práce 20 km tam můžu dobíjet takže by stačil dojezd 30 km.A vlastně baterie by mohli jít přidávat podle potřeby
a v práci se vždy nějaká ta prodlužovačka zadarmo najde viď
Doporučuji redaktorům si to napříště propočítat než takové nesmysly zveřejní.
Jen matete lidi.
Fyzikální zákony bohužel nejdou novelizovat jako ty lidské.
Ale to vy na idnes máte v popisu práce!
za 1 euro poridis 5-12kWh elektriky
5kWh = 18MJ enegie
s 18 MJ energie ohrejes 18000 / 4.2 / (100-10) = 47 litru vody na 100 °C
jestlize salek kavy v iDnes ma 47 litru, pak maj reporteri iDnes pravdu