Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ADAC hlásí pět bezpečných hvězd pro nový golf

Kdyby nový golf nedostal plný počet hvězd z crashtestů, byl by to průšvih. Konstruktéři už mohou mít klidné spaní. Šestá generace legendárního modelu má všech pět pohromadě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Štvavá vysílačka

Uff.

Článek o Golfíku VI a zatím tady řešíte Škodofkáře.:-/

V článku oslavují 5 hvězd pro new Golfa, ale to má i Golf V.

 To ESP ve standardu a ten kolení bag taky není špatný.  Mě by to neurazilo;-D

0/0
3.11.2008 20:45

Sobista

Saab

Mno staci mi Saab 9,5. Kdybych potkal nakyho pitomce s Golfem a 5 hvezdama v protismeru, tak budu rad ze to je Golf nez autobus. Po tom Golfu se aspon to moje auto projede a ja vylezu zivej. Manzelka chtela naky Punto nebo neco takoveho -> jedine prez mou mrtvolu. Vsichni v rodine budou mit tezky bezpecny auta. Za bezpeci rodiny to stoji za to. Kdyz vidim jak tedkon mladaci jezdi a kolik se jich uz vysekalo...proste ani nahodou ze by meli naky takovyhle auto.

0/0
3.11.2008 10:26

Štvavá vysílačka

Re: Saab

Nic proti Saabu, ale aby ste se nespletl. Mám test srážky Golfa V s Volvem XC90 a pro Golf to dopadlo OK.  Hůř na tom budou jiný auta.

 Ale hmotnější auto má jistě výhodu. 

0/0
3.11.2008 20:49

HQ

Skodovkari

Opravdu se bavim na diksuzich Auto iDnes, jak se nektri majitele skodovek snazi obhajit si sami pred sebou svou volbu vozu. V kazde diskuzi se najde par majitelu, kteir budou branit Skodovku do krve a tvrdit, ze:

- skodovka s mnohem vyssi prodejni cenou je ve skutecnosti levnejsi nez konkurence, protoze na skodovku prece dostanes slevu i 50 procent, kdezto konkurence ti neslevi ani korunu

-skodovka bez zakladnich prvku vybavy je vlastne lepe vybavena nez konkurence

-skodovka s nejhorsimi narazovymi testy ve tride je vlastne mnohem bezpecnejsi nez zbytek tridy, protoze je konstruovana na narazy ve vyssi rychlosti

-skodovka s nejmensim rozvorem v nizsi stredni tride  vlastne vubec do teto tridy nepatri, ale patri do stredni tridy, po boku Mondea, Avensisu, Mazdy 6 protoze prece na rozvoru nezalezi apod. A opakuji se dokola ty sama jmena - rudastraka, Pitrs, mikes a nesmim zapomenout na pana individuala.

0/0
30.10.2008 16:54

individual

Re: Skodovkari

Ja jsem nekde nekam napsal nektery z tebou uvedenych bodu?

0/0
30.10.2008 16:59

HQ

Re: Skodovkari

Beru zpatky, konkretne u tebe jsem se spletl, i kdyz taky mas nekdy zajimave nazory - asi proto jsem si te zafixoval.;-)

0/0
30.10.2008 17:27

individual

Re: Skodovkari

No, ja myslim, ze se tak trochu pletes i u ostatnich, ale nechci s tebou - clovekem, ktery je s vecmi velmi rychle hotov, aniz by vedel - o tom tady zacinat polemiku.

0/0
30.10.2008 17:44

HQ

Re: Skodovkari

Ze byste vischni ctyri byla jedna a tataz osoba? Taky mozny - vysvetlovalo by tu zajimavou nazorovou shodu.

0/0
31.10.2008 9:49

individual

Re: Skodovkari

Tak to uz musis byt ve velky argumentacni krizi, kdyz vymyslis podobne fantasmagorie...

Ale ono priznat, ze ten tvuj prispevek je jeden velky blabol je pro tebe asi tezsi nez za kazdou cenu tahat z palce podobne teorie...

0/0
31.10.2008 12:21

rudastraka

Re: Skodovkari

no to je zajimavy

nikdo tady skodofku neobhajuje

ale vzdycky se najde nekdo kdo dela z komara velblouda

0/0
30.10.2008 18:01

HQ

Re: Skodovkari

Hlavne ty ji v kazde diskuzi vubec neobhajujes;-D;-D;-D

0/0
31.10.2008 9:49

[>-]

0/0
30.10.2008 14:56

Lidofa fositko

Motory

Tak alespon u Golfa tu bezpecnost maji zmaklou, ted jeste aby neco udellai s motory. Nizkobjemove benziny jsou tragedie, TDI jsou neuveritelne poruchove. Motor, ktery vydrzi 75000 km neni motor.

http://img169.imagevenue.com/img.php?image=46434_TDI_PD_1_122_801lo.jpg

http://img252.imagevenue.com/img.php?image=46436_TDI_PD_2_122_465lo.jpg

http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi_785569.html

0/0
30.10.2008 14:46

akro

Re: Motory

Zvláštní, auto při své dávce kolem 130 tis. km za rok zpravidla používám necelé 3 roky, t.j. do 300-350 tis. km, za posledních x-let jsem měl 1,9TDI 81kW, 1,9TDI_PD 85kW, 2,0TDI 103kW a teď mám 2,5TDI 128kW. A všechny bez problémů vydržely a jezdí dál. To, že noviny rozebírají jedno nepovedené auto, když po světě jezdí několik milionů obdobných, které to nepostihlo, to je možná téma do kuřárny na učňáku, ale seriózní čtenáře tím těžko ohromíš.

0/0
31.10.2008 14:39

Viki

Re: Motory

Bohuzel se nejedna o jedno auto. Precti si to poradne a zjisits, ze je to casty problem TDI motoru.

0/0
1.11.2008 13:20

rudastraka

hvezdicky

je potreba pro vas hlupaky, co si myslite, ze 5hvezdickovy auto je bezpecnejsi nez 4hvezdickove zduraznovat, nemusi tomu byt tak, zalezi na tuhosti deformacnich zon. auto z mekkou def. zonou bude bezpecnejsi pri narazu v nizsi rychlosti, ale ve vyssi rychlosti neposkytne posadce mensi ochranu. auto s tuhou deformacni zonou znamena vyssi riziko zraneni i pri nizsi rychlosti, ale sanci na preziti i ve vyssi rychlosti

dva priklady, ktere pochopi snad i ten nejvetsi hlupak:

a) auto s mekkou deformacni zonou ji vycerpa prave v rychlosti 60, takze naraz bude relativne mekky, a posadce se nic nestane, ale pri 90 se deformacni zona vycerpa uz pri rychlosti nejakych 60 (energie roste se ctvercem rychlosti) a naraz bude tak tvrdej, ze posadka skonci s utrzenymi vnitrnostmi

b) auto s tohou deformacni zonou pri narazu pri 60 bude mnohem tvrdsi nez v pripade a), takze dojde ke zraneni posadky, ale pri 90 se deformacni zona prave vycerpa, takze i pri teto rychlosti poskytne sanci na preziti...

0/0
30.10.2008 10:58

rudastraka

Re: hvezdicky

oprava:

..auto z mekkou def. zonou bude bezpecnejsi pri narazu v nizsi rychlosti, ale ve vyssi rychlosti poskytne posadce mensi ochranu

0/0
30.10.2008 10:59

Petr

Re: hvezdicky

Kdyz si rozmlatis kolena a nohy o palubovku v 60ti (to se stalo pri testovani octavie), tak podle tve logiky se ti v 90ti nic nestane. Opravdu vyborne vykonstuovana logika. Ty vycerpana zono.

Kdyz se neco poskodi pri 60km/h, pri 90km/h se to poskodi vic, tohle neosalis.

0/0
30.10.2008 11:05

rudastraka

Re: hvezdicky

so sem porad tahas oktafku???

pri tehle narazech nejde o to co se jak hodne poskodi, ale jak bude velky pretizeni

a auto s mekou deformacni zonou ma pretizeni pri narazu mensi rychlosti mensi, ale pri narazu vyssi rychlosti je pretizeni vysoky, protoze neni co deformovat

0/0
30.10.2008 11:12

Petr

Re: hvezdicky

Takze jinak, auto, ktere se zdeformuje pri 60ti km/h tak, ze ti poskodi kolena a zlame nohy, se pri 90/km/h nezdeformuje vic? A prtizeni v takovem aute bude mensi? Mozna v jine galaxii, ale na zemi bohuzel ne. Kdyz si namlatim hubu v aute pri 60ti, tak pri 90ti si ji namlatim vic.

0/0
30.10.2008 11:41

rudastraka

Re: hvezdicky

nikde sem nepsal, ze v 90ti budes mit mesi zraneni nez v 60ti u toho samyho auta

kdyz u jedno auto me deformacni zonu konstrovanou pro 60 tak pri narazu 90 bude zprvu pretizeni male, ale az se zona vycerpa, nebude co deformovat, tak pretizeni bude nekolikanasobny

auto co ma zonu konstrovanou na naraz v 90, nebude mit spiskovy pretizeni tak vysoky jak v prvnim pripade

co je na tom nepochopitelnyho??

0/0
30.10.2008 12:09

rudastraka

Re: hvezdicky

a jak to je s tema rozmlacenejma kolenama??

nebylo to nahodou tak, ze doslo ke kentaktu v oblasti kolen??

a vyhodnoceno to bylo jako vyhovujici ochrana??

ty prekrucujes jako paroubek

0/0
30.10.2008 12:13

Petr

Re: hvezdicky

Pro takove hlupaky jako ty tam maji ty piktogramy. Proc jsou asi nohy te postavy orangove?

0/0
30.10.2008 14:09

Lepper

Re: hvezdicky

Diky, ze jsi mi to vysvetlil. Konecne tomu rozumim. Takze v testech EuroNCAP je

to tak, ze cim ma auto min hvezdicek, tim je bezpecnejsi ve vyssich

rychlostech. Tak to abych si sel hned koupit nejake cinske auto, ta

maji 1-2 hvezdicky.

0/0
30.10.2008 11:46

rudastraka

Re: hvezdicky

kde sem psal ze kdyz v 60 dojde ke zraneni, tak v 90 ke zraneni nedojde??

mas potize s chapanim psanyho textu??

0/0
30.10.2008 11:21

swancik

Re: hvezdicky

Panove, rad bych vam to trosicku vysvetlil... pisu ted na toto tema dipl. praci tedy: automobily obecne nemaji "mekkou" nebo "tvrdou" def. zonu, ale deformacni zonu a zalezi na nekolika parametrech jak zafunguje: pouzity material, rychlost, hmotnost vozidla a prekazky...  tedy vzniklou energii(kinetickou) musi tato def . zona pohltit tak jak tak(proste a jednoduse, mekka a tvrda def. zona neexistuje, bud je(octavia) nebo neni Š120:-))... mimochodem, napr. rozdil mezi 5 a 4 hvezdickami muze zpusobit i takova malickost jakou je chybejici signalizace nezapnuteho pasu....vice na http://www.euroncap.com/home.aspx

0/0
30.10.2008 12:55

individual

Re: hvezdicky

Ackoliv je deformacni zona funkcni jako celek, sklada se z nekolika 'stupnu', ktere prichazeji ke slovu podle sily narazu. Nejsem technik, abych znal presne nazvy a postup deformace, ale z vlastni zkusenosti vim, ze mensi narazy odnesla prvni, mekci cast deformacni zony (po pricny nosnik) a zbytek auta zustal nedotcen. Pri tvrdsim narazu prichazi na radu dalsi stupen atd.

0/0
30.10.2008 13:00

Petr

Re: hvezdicky

To je logicke, ze je to takto, bylo by sptne aby pri mirnych narazech pri nedobrzdeni, kdy naraz je v rychlosti do 20km/h bylo nutne menit cely motor a predek auta. Pri rychlostech 50 km/h se vsak zapojuji vsechny deformacni zony , to mi muzes verit.

0/0
30.10.2008 14:43

individual

Re: hvezdicky

Tohle neni otazka viry, ale fyziky. Napsat "Pri rychlostech 50 km/h se vsak zapojuji vsechny deformacni zony" je zcela nesmyslne, pokud se zaroven nenapise, jaky charakter ten naraz bude mit. Je mozne, ze skoda bude totalni, stejne jako je mozne, ze skoda bude treba 60 000 tis. Kc.

0/0
30.10.2008 14:56

Petr

Re: hvezdicky

Podivej se na nejake video na EuroNCAP. EuroNCAP, rpo tvoji informaci, testuje pri 64km/h a uz pri teto rychlosti se deformuji kola, predni dvere, A sloupek atd. Takze ano, pri 50 km/h se zapuji vsechny deformacni zony pro celni naraz.

PS: je jasne, ze se bavime o celnim narazu a deformacnich zonach v predni casti vozidla. Pri bocnim narazu jsou predni deformacni zony prakticky irrelevantni.

0/0
30.10.2008 15:18

individual

Re: hvezdicky

EuroNCAP dela narazy do nejak deformovatelne a nejak tvrde nehybne prekazky. Naraz je pri nejakem predsazeni. Jakmile auto v reale narazi do jinak deformovatelne, jinak tvrde prekazky, ktera treba neni pevne ukotvena k zemi, bude poskozeni auta jine. Vetsi nebo mensi, podle charakteru prekazky a narazu.

Uz...?

0/0
30.10.2008 16:03

Petr

Re: hvezdicky

Aby to bylo srovnatelne, musis mit stejne podminky pro kazde testovane vozdilo. Stejna prekazka, stejna rychlost, stejne prekryti atd. Teoreticke kecy otom, ze v njejake jine ruychlosti by to mohlo dopadnout jinak mne nezajimaji. Ano, mohlo by to dopadnout tak, jak tvrdis ty, ale stejne tak by to mohlo dopadnout uplne naopak. Nikdy to nezjiistime, proto mne zajima exaktni a srovnatelne mereni. To jedine ma vypovidaci hodnotu nerovnou nule. A v tomto mereni skodovka propada - to je fakt, s kterym my neudelame nic, musi Skodovka.

0/0
31.10.2008 9:48

individual

Re: hvezdicky

Clovece, dokazet vubec udrzet myslenku? To, co tady ted pises, je sice hezky a ve vetsine mas pravdu, ale tyka se to neceho uplne jineho, nez na co jsem reagoval.

Napsals:

"Pri rychlostech 50 km/h se vsak zapojuji vsechny deformacni zony , to mi muzes verit."

A ja na to odpovedel, ze mira poskozeni zalezi na charakteru narazu a za pri narazu v 50 km.h muze byt skoda totalni nebo taky mala (60 tis. Kc).

A ty tady ted meles neco o srovnatelnosti....

0/0
31.10.2008 12:26

Petr

Re: hvezdicky

Ty tomu nerozumis? Rikam, ze bavit se v hypoteticke rovine - "mira pozkozeni muze byt mala", " zalezi na charakteru narazu" a podobne teoreticke plky jsou ztratou casu.. Jediny, co je prokazatelny a srovnatelny je exaktni mereni jasne danou metodou. A nikdo zatim nevymyslel nic lepsiho nez testy EuroNCAP. Uz chapame?

0/0
31.10.2008 12:53

individual

Re: hvezdicky

Hehe....

Napsals: "Pri rychlostech 50 km/h se vsak zapojuji vsechny deformacni zony"

Ja odpovedel: To neplati vzdy, zalezi na charakteru narazu.

S cim polemizujes?

0/0
31.10.2008 13:38

Petr

Re: hvezdicky

Ach muj boze. Ja porad pisu o celnim narazu. Predpokladal jsem, ze tohle nemusime uz dale resit. Vsak jsem taky napsal, ze pri bocnim se tezkuo muzou zapojovat predni deformacni zony. Kdyz nemas argumenty, taqk si nehraj se slovicky. To pak nema cenu diskutovat.

0/0
31.10.2008 14:26

individual

Re: hvezdicky

Ja take mluvim o celnim narazu. O bocnim narazu jsem nenapsal ani carku...

0/0
31.10.2008 14:41

rudastraka

Re: hvezdicky

tak nam to vysvetli jak to je s tema zonama

kdyz porovnam 2 auta se stejnou hmotnosti a stejne velkou deformacni zonou, na posadku budou pri narazu pusobit jine sily podle toho jak "tuha" bude deformacni zona.

kdyz budu mit misto tuhy zony vepredu perinu, pri narazu 10km/h do zdi do ni krasne zapluju, ale pri 60 nejspis neprezuju

kdyz v 10km/h narazim s normalnim autem do zdi, tak se mi asi taky nic nestane, ale urcite naraz bude tvrdsi nez do periny, kdyz narazim v 60, tak to bude uz pekna rana, ale mam nejspis nadeji preziju narozdil od ty periny

takze na tuhosti deformacni zony zalezi

0/0
30.10.2008 13:05

Petr

Re: hvezdicky

My normalni jezdime v autech, ty si jezdi v perinach, nebo na nafukovackach, jak je libo.

0/0
30.10.2008 14:10

Lepper

Re: hvezdicky

Diky, ze jsi mi to vysvetlil. Konecne tomu rozumim. Takze v testech EuroNCAP je to tak, ze cim ma auto min hvezdicek, tim je bezpecnejsi ve vyssich rychlostech. Tak to abych si sel hned koupit nejake cinske auto, ta maji 1-2 hvezdicky.

0/0
30.10.2008 11:44

rudastraka

Re: hvezdicky

to samozrejme ne, ale 5 hvezdicek neznamena ze je auto v realnym provozu bezpecnejsi nez auto se 4 hvezdama

muze to byt naopak

posledni dobou tady je kult hvezdicek, aniz by o tom nekdo uvazoval

0/0
30.10.2008 12:11

rudastraka

Re: hvezdicky

bmw 5 ma taky "jen" 4 hvezdicky

urcite bych radsi boural s timhle ctyrhvezdickovym bavorakem nez s petihvezdickovym golfem

0/0
30.10.2008 12:24

Pitrs

Re: hvezdicky

Tohle je demagogie. Bezpecnost aut podle metoditky Euro NCAP a z ni vyplyvajici pocet hvezdicek je porovnatelny jen u aut ze shodneho segmentu.

0/0
30.10.2008 12:43

rudastraka

Re: hvezdicky

i pres to si spousta lidi mysli ze petihvezdickovy je bezpeznejsi nez ctyrhezdickovy

0/0
30.10.2008 12:58

Pitrs

Re: hvezdicky

No to nemusi platit ani v ramci segmentu. Onen pocet hvezdicek je udelovan na zaklade poctu bodu. Body jsou udelovany nebo odebirany na zaklade jasnych kriterii a tak se muze stat, ze 2 auta, ktera ochrani/ohrozi posadku pri celnim narazu uplne shodne, dostanou rozdilny pocet hvezdicek treba jen kvuli chybejici nalepce nebo podobne blbosti.

0/0
30.10.2008 13:02

rudastraka

Re: hvezdicky

ja narazim hlavne na neporovnatelnou velikost aut

treba fiat500 s 5ti hvezdama, nebo bmw5, audi Q7 ze 4ma hmezdama

maly auto proti velkymu nema sanci, ale pri narazu do pevny prekazky muze byt maly auto bezpecnejsi nez velky.

0/0
30.10.2008 13:10

Petr

Re: hvezdicky

Kdybys umel cist, tak vis, ze jsme od zacatku psal "v ramci nizsi stredni tridy". A na faktu, ze Octavka ma v nizsi stredni tridy nejhorsi vysledek, nic nezmenis. a neni to diky chybejici nalepce, ale diky tomu, ze v celnim testu ziskala pouhych 11 bodu.

0/0
30.10.2008 14:15

rudastraka

Re: hvezdicky

fyzikalni principy plati bez ohledu na tridy aut

nebo ty si myslis ze ne ?? 8-o

0/0
30.10.2008 15:09

Petr

Re: hvezdicky

O tom neni pochyb, proto jsou vysledky srovnatelne jenom v ramci te same tridy, na co od zacatku poukazuju. Takze tohle asi nebylo urceno mne.

0/0
30.10.2008 15:20

rudastraka

Re: hvezdicky

je to urceny pro tebe

tyhle principy plati bez ohledu na tridy

to ze 4hvezdickovy muze byt bezpecnejsi pri narazu vyssi rychlosti nez petihvezdickovy plati ve vsech tridach

pisu o tom od zacatku

0/0
30.10.2008 15:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.