Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Připravte auto na mráz

Cédéčko, malý techničák, případně platební karta. Ne, nelekejte se, tyhle věci do zimní výbavy auta patřit nemusí. Ale řada z nás je už někdy ve spojení se zimou a vozem použila. Na škrábání námrazy ze skla. Většinou v ten samý den pak ještě na čerpací stanici kupujete novou plastovou škrabku za dvacet korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

LaOn

Gumičky za 150,- na Ford Focus II.

No já nevím, ale na FF II. a asi to plati i na novou oktávii prijde sada stěračů na cca 1000,-8-onebo víte někdo o nějakém levnějším zdroji? Podotýkám že je tam aerotwin nebo jak se to vlastně jmenuje...

0/0
29.10.2008 12:28

spartaman

Re: Gumičky za 150,- na Ford Focus II.

Kupoval jsem sadu AeroTwin za necelých 900Kč.  ;-)

0/0
29.10.2008 14:19

snoopy

Re: Gumičky za 150,- na Ford Focus II.

jo, Tesco za 80 Kč jeden, ale jestli to bude ve finále levnější, než ty kvalitní značkové... to nevim. Jinak na Aukro.cz okolo 500 Kč

0/0
29.10.2008 15:07

__XXXX___

No ale

nejdřív musím počkat, až mi ten děda Mráz to auto nadělí ;-D

0/0
28.10.2008 20:26

Tony

Mámi jiný způsob jak na zimu

Mám v autě nezávislé topení. Kdo nemá, pomluví, kdo má, ví že je to ta nejskvělejší věc v autě. Ráno mrknu z okna, je li nasněženo, nebo  jsou namrzlá auta, zapnu dálkově topení a za 15 minut jsou okna odmrazená, auto příjemně vyhřáté a motor má 50-60°c.  :-)

0/0
28.10.2008 17:43

barbudo

Re: Mámi jiný způsob jak na zimu

... Ukrajinec na zadním sedadle rozdělá v lavóru vohýnek?

0/0
28.10.2008 17:50

Tony

Re: Mámi jiný způsob jak na zimu

Ne - to je Webasto ty Wohnoute!

0/0
28.10.2008 18:05

falonso

Re: Mámi jiný způsob jak na zimu

Na co přijde takový zařízení?Já mam garáž,ale kdybych jí neměl,tak bych o tom možná uvažoval...

0/0
28.10.2008 19:17

Tony

Re: Mámi jiný způsob jak na zimu

No tak je to trochu rána... asi kolem 30 000 Kč. Taky jsem se ošíval, teď už jen chvála.

0/0
29.10.2008 14:30

Tutek

Re: Mámi jiný způsob jak na zimu

no my chudší máme vytápěnou garáž v domě a vrata na DO, takže do auta sedám v košili a mám tam 15 stupňů a nemusím běhat k oknu 15 minut před odjezdem ;-)

0/0
28.10.2008 20:30

Pitrs

Re: Mámi jiný způsob jak na zimu

Hm, tak to tvemu autu uprimne nezavidim. Sul ze silnic pri 15 stupnich reaguje pekelne rychle v porovnani s venkvonima napr. 0 stupnema... Leda ze jezdis vyhradne po neudrzovanych/sterkovanych silnicich nebo pred vjezdem do garaze auto pokazde dukladne umyjes, vcetne spodku a motoru.

0/0
29.10.2008 9:06

Kirk

techničák

Nevím nevím, já bych ten malý techničák raději v zimě vozil. On se dá kromě zamrzlého skla použít i na silniční kontrolu ;-)

0/0
28.10.2008 16:43

Johny

stěrače za 150

někdy chytneš dobrý kusy, někdy chytneš špatný sterače i když za ně dáš 800,-

já třeba koupil stěrače Bosch za 600,- 2 mesíce stíraly nádherne, pak už normálka, a řikal sem si že mohly bejt lepší, pak sem ale v servisu dostal stěrače, stíraj perfektně ještě ted a když sem se ptal co to je zač tak mi řekli že dostali od firmy a že na trhu stoji asi 140kč... .-)

takže záleží

0/0
28.10.2008 16:06

rudastraka

Re: stěrače za 150

ja platil za sterace asi 1600,-

a to je jeste ke vsemu jeden kratsi

asi me vosidili

0/0
28.10.2008 22:18

Ludek_II

Re: stěrače za 150

Stěrače stírají...ostřikovače stříkají ;-)

0/0
29.10.2008 10:36

moopy

starej článek

je fakt že když už opíšou starej článek, mohli by si zjisti aspon aktuální ceny pro tento rok :)

0/0
28.10.2008 13:22

von Kleist

startovaci kabely za 170kc ?

jsou vhodne leda tak na hozeni si masle, ale ne na nahozeni motoru. Schvalne se nekdy kouknete jaky je v tech kabelech prurez vodice... Kabel je sice hezky tlusty, ale drtiva vetsina z toho je izolace. Skutecny startovaci kabel musi mit prumer minimalne takovy jaky ma auto kabel ke starteru. Jinak je to dobry akorat k tomu, aby se z jineho auta s bezicim motorem trochu pristouchl akumulator, aby byl schopen s tim zase tocit, coz muze docela trvat....

0/0
28.10.2008 12:51

barbudo

Re: startovaci kabely za 170kc ?

... jojo a koncovky doporučuju důkladně propájet ...

0/0
28.10.2008 17:40

falonso

Stěrače za 150kč ???

Redaktor zřejmě myslí tu imitaci stírátek co prodávaj v Hypernově,ale ty stírají hůř než ty starý,jak jsem sundal.Běžnej rozměr na Octavia,Megane,Astra atd.,stojí od Valeo v druhovýrobě (Autokelly,Elit,Autobenex) cca 350 Kč.Za novou koncepci (ohnuté pruty),dáte cca 800 kč a v originále běžně vypláznete za sadu stírátek kolem 1200 Kč...Což je hrůza,cálovat takový prachy za spotřebku jako jsou stírátka,ale bohužel je to tak...Rv

0/0
28.10.2008 12:36

Rudi

Re: Stěrače za 150kč ???

přesně tak, kamarád si koupil podobne "stěrace" za pár su pu a nakonec je pochvili vymenil provizorne zase za ty stare, pač to byl des ;-D

0/0
28.10.2008 14:50

F.Thomas

Re: Stěrače za 150kč ???

To jsem nepochopil, proč by se měly měnit celé stěrače. Obyčejně se mění jen gumičky. Ty se dají koupit za 25 Kč/kus...

0/0
28.10.2008 14:54

falonso

Re: Stěrače za 150kč ???

Protože se neopotřebovává pouze gumička,ale i ramínko.Co je pak platný,že je nová gumička,když ty malé nýtky co drží konstrukci stěrače jsou totálně vyviklané a stěrač tím pádem nemá ten správný přítlak na okno.Takový lidi mi na pult chodí dnes a denně,že chtěj pouze gumičky,ale jelikož už nám samostatně nechodí,tak si nakonec koupí komplet sadu stěračů.Jen majitelé Fabií junior a Dacií Logan s údivem utíkají z krámu a jdou prohledat město,zda-li se přece jen někde ty samostatné gumičky neprodávají...;-D;-D;-D

0/0
28.10.2008 15:58

von Kleist

Re: Stěrače za 150kč ???

Konstrukce sterace nevydrzi veky, ale nekolik gumovych britu prezije, leda byto byla nejaka hi-tech china quality. Ale chapu, ze na samostanych britech se tolik nevydela....

0/0
28.10.2008 16:14

flames

Re: Stěrače za 150kč ???

Myslel asi ty GUMICKY, inteligenti..

0/0
28.10.2008 14:58

falonso

Re: Stěrače za 150kč ???

gumička stojí 10 Kč obyč,15 Kč grafitka,ale mě by do toho dnes už nikdo neukecal.Naposledy jsem tohle praktikoval na škodě 105 a to už je tak 10 let zpátky...:-P

0/0
28.10.2008 19:20

devil666

To jsou zase pi....oviny!

To jsou zase dementní rady. Nejvíc mě dostalo, že mám měnit gumičky a stojí to 150,- Kč. :-) Autor je zjevně poněkud mimo.

0/0
28.10.2008 12:25

hhh

lano nevozím

Lano už ve svém 4x4 nevozím poté co jsem dvě roztrhal. A první otázka když někdo chce vytáhnout za závěje zní: A lano máš?

0/0
28.10.2008 12:08

####

Re: lano nevozím

Tesco parodie na lano nevydrzi ani smykani kmene stromu o delce dva metry a prumeru okolo 35cm aniz se to lano dotkne zeme, tak povoli svar/slepeni smicky.

Doporucuji oprasit skautsky nebo pionyrsky prirucky s vazanim uzlu a prilozit k lanu jako povinnou vybavu.

0/0
28.10.2008 19:26

Pitrs

Re: lano nevozím

2 rady:

1. Precti se nekde, jak se s lanem zachazi (hlavne rozjezdy),

2. nekupuj lano v Hypernove za 100 Kc.

Pak se ti zadna nebudou trhat.

0/0
29.10.2008 9:10

Andee

Bože...

Teda některý rady... hlavně s tou baterkou do tepla... kdo by ji vyndaval z auta? Pominu-li, že je to u moderního zakrytovaného motoru půl hodiny práce, tak po jejím navrácení budu znova nastavovat rádio, hodiny a čekat, až se zkalibruje ESP apod.? Děkuji, to opravdu ne... Rv

0/0
28.10.2008 11:06

icmek

Re: Bože...

podle údajů od výrobce nesmí sejmout kryt nikdo jiný, než autorizovanej servis... "brý den, bude kláda, vyndáte mi baterku? dám jí doma do sklepa.." ;-DR^R^

0/0
28.10.2008 14:39

von Kleist

Re: Bože...

;-D. Na druhou stranu mam pocit, ze za chvili budes muset do autorizovanyho servisu jezdit i tankovat.

0/0
28.10.2008 17:18

Old Ir

Re: Bože...

 Jo přesně tak, souhlasím. Poslední odpojení baterie mi totálně rozhodilo počítač, že jsem měl co děla dojet do servisu na znovu nastavení! Díky ,ne!!! dobrovolně baterii nevyndám, kdyby trakaře padali, to jsou rady na h....      :-©

0/0
29.10.2008 18:07

okolo.krasu@seznam.cz

Bez škrabky!

Již 30.let praktikuji na všech vozidlech která jsem řídil (včetně jeřábů,bagrů atd.) odstraňování námrazy teplou vodou ! Stékající vodu je ale nutné IHNED stírat gumovou stěrkou ! Voda nesmí být vřela,aby sklo neprasklo ! Je to účinné,sklo se nepoškrábe,a s jednou pet lahví očistím  v pohodě celé auto,bez chemie a zmrzlých prstů !  ;-)

0/0
28.10.2008 11:06

Andee

Re: Bez škrabky!

Bezva nápad... akorát co se pak stane s tou vodou, co někam zateče? Nezmrzne náhodou? ;-D

0/0
28.10.2008 11:08

GYON

Re: Bez škrabky!

Jesli máš ŽIGULA tak ti možná zamrzne kapota;-D ale u "normálních" aut je odvod dešťové vody vyřešen !

0/0
28.10.2008 16:40

icmek

Re: Bez škrabky!

hm, ale my, běžní motoristé, jaksi bagry do práce nejezdíme+;)

0/0
28.10.2008 14:36

GYON

Re: Bez škrabky!

Jistě jsou tací,co by bagr ani nenastartovali,bo by nevěděli jak ! V příspěvku šlo asi o to ,že kabina bagru je prosklená celá, U tvého Velorexu fakt stačí škrabat,ale bacha ať si neproškrábneš potah;-)

0/0
28.10.2008 16:43

Jarda

Re: Bez škrabky!

Pozor pozor, icmek ma Hondu!!! Sice 15 let starou, bez airbagu, ale zato mu to toci 8000 otacek... ;-D;-D;-D.

0/0
29.10.2008 11:41

snoopy

Re: Bez škrabky!

...použitelné při mírné zimě. Když jsem byl před pár lety u kamoše na chatě v horách a ráno bylo -22°C, auto od chaty cca 100 metru... Kamarade, chemie přišla vhod... jednak bych se s tim kyblem vody ani netahal, a zadruhe bych ho donesl zamrzly...

0/0
29.10.2008 15:15

Michail

Baterka

Dát na zimu baterku do tepla - to je úžasná rada od pánů novinářů. Baterka patří do sklepa nebo do jiných chladných prostor, v teple bytu se rychle vybíjí.

Další dobrý poznatek novinářů - když v mrazu starter točí pomaleji, baterka je na tom špatně. Když v mrazu levný olej ztuhne na vazelínu, otočit motorem vyžaduje 4x tolik síly. Startér točí pomaleji ikdyž je zdravá baterka.

Mimochodem dokud jsem jezdil se starou škodovkou, vždy když to bylo jen trochu možné, parkoval jsem z kopce, alespoň mírného. Zdravá baterka ani startér nebyli potřeba :-)

Když už v zimní výbavě uvádějí řetezy, mohli rovnou napsat lano a skladací lopatku, což jsou při vyprošťování ze sněhu užitečnější pomůcky než řetězy. Zato je ale skoro nikdo nevozí. Kdykoliv někoho od někud tahám, musím vždy vytáhnout svoje.

0/0
28.10.2008 10:51

stoural

Re: Baterka

Vsechny AKU ztraci kapacitu v MRAZU, nikoliv v teple ;-D Jste se pekne ztrapil.

0/0
28.10.2008 14:21

Michail

Re: Baterka

Olovene akumulatory se v teple mnohem rychleji vybiji, chlad jim nevadi. Mraz jim vadi zejmena prokud jsou vybite. Proto jsem je doporucil ulozit do sklepa, kde nemrzne, v zadnem pripade ne v teple bytu. Ztrapnil jste se vy, prectete si o tom neco nez zacnete psat.

0/0
28.10.2008 15:40

B.A.D.Y.

Re: Baterka

to je mistni brouk pytlik. vsechno vi, vsechno zna. a v drtive vetsine prikladu se ztrapni a zmizi ;-D

0/0
30.10.2008 16:21

barbudo

Re: Baterka

... aku v mrazu ztrácí schopnost dávat velký proud ...

... v teple roste samovybíjení ...

0/0
28.10.2008 17:44

####

Re: Baterka

chemicke procesy v bateriich probihaji pri teplotach pod nulou hur.

to ma za nasledek dve veci.

1. baterie se v teple samovolne vybiji rychleji nez v zime

2. baterie pokud neni samovolne vybita poskytne v teple vetsi vykon nez v zime.

0/0
28.10.2008 19:32

GYON

Re: Baterka

Dát baterku do tepla se vyplatí třeba na horách,jsi-li tam déle jak týden a mají přijít větší mrazy.Za 1. ti auto bez baterky asi nikdo neukradne a za 2. baterka přinesená z tepla chaty lépe točí motorem .Tedy byla-li před zimou ošetřena ,dolita a dobita! Baterie i ve stavu klidu,ztrácí denně 1% kapacity,chladem její výkon také klesá !

0/0
28.10.2008 16:53

von Kleist

Re: Baterka

Jenomze to musis mit nejakou starsi karu, jinak je demontaz/montaz pekna pakarna, nehlede na to, ze pro novejsi auta je totalni vypadek napajeni dost problematicky - a nejde jen o nutnost odblokovat navigaci atp...

0/0
28.10.2008 17:15

Pitrs

Re: Baterka

Davas rady jak pro Skodu 120, hehe... Pokud je baterka i motor v poradku, neni pro ne vubec zadny problem nastartovat napoprve i treba po tydnu stani na horach v -20 °C.

Zato problemy, ktere bych musel v modernim aute resit po totalnim vypadku napajeni by nebyly prijemne.

0/0
29.10.2008 10:36

Erik

značkový servis

Před rokem, na začátku prosince, jsem měl auto ve značkovém servisu na roční prohlídce s tím, že půjdu i na technickou. Ačkoliv je předepsanou (a předpokládám, že i účtovanou) položkou prohlídky kontrola baterie, když o dva týdny později klesly teploty pod nulu, baterie skončila (resp. po celoročním nabíjení, ještě teplá dokázal auto jednou nastartovat, víc nic). Pokud by ji kontrolovali, tak by minimálně zjistili, že v každém článku je jinak elektrolytu. No, nestalo se. Tou technickou, týden po prohlídce, jsem také skoro neprošel, silenblok na předním kole byl prý podle technika tak na dojetí. Na technickou to naštěstí stačilo. Chybama se člověk učí, ty vlastní bolí nejvíc.

0/0
28.10.2008 10:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.