Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V prodeji zimních pneu internetové obchody porážejí pneuservisy

Prodej zimních pneumatik ovládly internetové obchody. Proti loňsku zaznamenávají nárůst odbytu až o 90 procent, zatímco pneuservisy prodávají stále méně. Díky letošnímu teplému podzimu lidé přezouvají o dva až tři týdny později než loni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dav

Divné rozpory

Je zajímavé, že se tady člověk dostane k nářkům podnikatelů, kteří jsou hotoví lidumilové a založí si živnost, jen aby mohli zaměstnat lidi a dát jim slušné platy. Já myslel, že lidi podnikají z jiných důvodů, asi jsem ještě moc mladý a naivní. Já, kdybych se rozhodl podnikat (což s mým pracovním zaměřením bohužel nejde), určitě bych to udělal, abych si slušně vydělával na živobytí.

0/0
29.10.2008 14:46

__XXXX___

Ten nadpis

je dvousmysl ;-D

0/0
28.10.2008 20:58

Maxim

Doporučuji

Vidím, že to tady žije...velmi doporučuji web www.pneurevue.cz, kde jsem se v diskuzi snažil pneuservisákům oponovat ohledně poskytování jejich služeb a myslím, že je to celkem dobré počtení...dozvíte se, že Vám naúčtují kontroly pneu, případně píchnou při montáži do pneu "včeličku", aby jste to jako zákazník, který si koupil pneu na netu měl o něco veselejší. Je to v diskuzi Otázka měsíce a starší. Hezké čtení :-(

0/0
27.10.2008 16:54

x

Pár poznámek

1. Pneuservis je sezónní záležitost, dvakrát za rok nestíháte, a mezitím se můžete kopat do pr... S tím je třeba počítat, když kalkulujete jakési zisky, v mezidobí vám to nezaplatí ani běžný provoz.

2. Ceny, na jaké se dostanete, závisí na odebraném množství, pokud netový obchod bere 100x víc, nedostanete se svojí nákupní cenou na jeho nákup ani ve snu, nemůžete mu tak přímo konkurovat v prodejních cenách, i kdybyste stokrát chtěli.

3. Ideální řešení neexistuje, nejčistší řešení stran pneuservisu je nechat si řádně zaplatit za samotnou službu, tedy přezutí, a zákazníkům, kteří si koupí gumy u něj dát na tuto službu patřičnou slevu (ideálně přezutí zdarma). Plus je velká výhoda domluvit se s některými internetovými obchody, které jsou spolehlivé v dodávkách, na spolupráci - marže od nich, doručení přímo do pneuservisu, pak se to dá zákazníkům prodávat jako služba.

4. Majitelé pneuservisů většinou nejsou studovaní lidé, aby na bod 3 přišli sami ;)

 

0/0
27.10.2008 11:32

traveler

Re: Pár poznámek

stačí se zeptat v servise. Většina je schopna jít s cenou dolů jako internetové obchody. Nakonec jim nic nezbývá. Navíc je většinou v  ceně i přehození gum (kol) a vyvážení. Stačí otevřít "ústa"

0/0
28.10.2008 15:56

maxpower

reseni

Vidim to jasne. Kdo chce usetrit koupi si pneu co si vybere pres net a a pak to necha prezout. Kdo to moc neresi zajede do oblibeneho pneuservisu a necha si tam dat nejakou gumu co maj zrovna na sklade, zaplati a zdarec.

0/0
27.10.2008 10:19

Iridium

to je sranda, jak se to tu bije

:-)

Jen nechápu, proč servisy tolik lpí na tom, aby si lidi kupovali pneu u nich. Vždyť jsou to dvě různý věci, nákup pneu a jejich montáž, ne? Přezutí něco stojí, je v tom (logicky) kromě nákladů i zisk a tím se to servisu vyplatí. Podle mě není moc chytrý dotovat přezouvání vyšší cenou pneu...

A ten řízek, co má náklady na internetovej kšeft 1000 měsíčně se vším všudy je taky dobrej;-D

0/0
27.10.2008 9:31

maxpower

Re: to je sranda, jak se to tu bije

Lpi na tom protoze lidi driv prijeli koupily gumu za 1500 a nechali obout a oni na tom meli zisk 2500kc. Ted lidi zjistili ze uplne stejna guma stoji i min nez 1000kc, a pneuservis z toho najednou ma jen 500kc, to je 2000kc rozdil a to se jim nelibi.

0/0
27.10.2008 9:43

Andee

Re: to je sranda, jak se to tu bije

Přesně tak. Přitom znám spoustu "kamenných", kde se daj koupit pneu za "internetovou" cenu a na kšefty si nemůžou stěžovat R^

0/0
27.10.2008 9:48

maxpower

Re: to je sranda, jak se to tu bije

A o tom to je. Pneuservisu je dnes tolik, ze kdyz jich par zkrachuje bude to vadit jen jejich majitelum.

0/0
27.10.2008 10:00

Iridium

Re: to je sranda, jak se to tu bije

no právě, vždyť jim nic nebrání prodávat za cenu internetových obchodů...

0/0
27.10.2008 10:09

maxpower

Re: to je sranda, jak se to tu bije

No to by meli zas bez zisku.

0/0
27.10.2008 10:14

...

Re: to je sranda, jak se to tu bije

Neměli by to bez zisku. Ale oni nechtějí obyčejný zisk. Oni chtějí  "přiměřený" nebo dokonce "spravedlivý" zisk. Což přeloženo do češtiny znamená "namastit si kapsu".

Když se podívám na web barumu, tak Polaris2 165/70/13 79T prodávají za 841 Kč. Na netu jsem je našel 819Kč. Takže jak je vidět, nemusí být pneuservisy nijak výrazně dražší, než nejlevnější webové shopy. A přesto se uživí.

Já jako zákazník jsem ochoten zaplatit pneuservisu přiměřeně vyšší cenu pneu za to, že ty gumy nemusím nikde shánět, skladovat, ani převážet. Řekněme že 500 Kč za sadu pneu je pro mě přijatelná cena za uvedené služby. Když to bude víc, tak už mi stojí za to tuhle sumu ušetřit a dát si s tím tu trochu zařizování a vlastní práce navíc.

Jinými slovy, když pneuservis ty gumy pro mě koupí na netu a přirazí si 500, je to zajímavé pro mě a bez diskuze i pro něj. Buď můžou mít 500 za převzetí a uskladnění zásilky (10 minut jejich práce????), nebo nemusí mít nic. Je to na nich.

0/0
27.10.2008 10:39

Andee

Re: to je sranda, jak se to tu bije

R^

0/0
27.10.2008 12:35

rocky_krysa

Z jineho soudku.

0/0
27.10.2008 9:18

rocky_krysa

Re: Z jineho soudku.

Najel jsem na hrebik a mel defekt, hrebik zustal vpneu a vzduch utikal. Mam pneuservis 5 minut chuze, tak jsem si gumu sundal a zavezl na voziku do pneuservisu. Mechanik hrebik vyndal, dirku vycistil, vzal takovy nebozez, do nej jak do jehly navlekl gumovy valecek, namocil do lepidla a strcil do otvoru. Jenze ejhle, prehnal to se silou a pri vytahnuti mu cely ten gumovy valecek zustal v pneu. A tak se musela pneu sundat z rafku, vytahnout guma, nasadit na rafek vyvazit a zalepit, tentokrat opatrneji. No cekal, jsem, ze zaplatim 50 kc, protoze to jasne byla chyba mechanika, ze musel gumu zout a znovu vyvazit. No chtel po mne 150 kc a ja jsem mu rekl, ze jsem ochoten pristoupit max na 100 kc. A tak jsme se domluvili.

Jen chci rict, ze priste s defektem pojedu jinam a prezuti udelam taky jinde.

Kdyby chtel po mne jen tech 50 Kc, maji verneho zakaznika porad.

0/0
27.10.2008 9:25

Iridium

Re: Z jineho soudku.

50 Kč? Nejseš z minulosti? 8-o

0/0
27.10.2008 9:33

rocky_krysa

Re: Z jineho soudku.

A je 50 Kc za 5 min prace s naklady skoro 0 malo ?

Tady na ostravsku stoji prezuti 4x pneu s vyvazenim, vcetne montaze 400-500 Kc.

Takova oprava, kdy nemusis pneu sundavat a vyvazovat, prece nemuze stat stejne.

Stalo se mi to neco podobneho v Ostrave a v roce 2006 jsem platil 45 Kc.

Proto jsem ocekaval cenu 50 kc

0/0
27.10.2008 9:39

maxpower

Re: Z jineho soudku.

Za 50kc si neuspini ruce dnes ani ukrajinec.

0/0
27.10.2008 9:40

rocky_krysa

Re: Z jineho soudku.

Vam se opravdu zda 50 Kc za max 10 min prace opravdu malo ?

Mne se to zda primerena cena, zejmena treba k cene za kompletni prezuti 4x kol.

0/0
27.10.2008 9:50

Andee

Re: Z jineho soudku.

Nejde o tu částku, ale o princip. Proč by měl platit trojnásobek? Protože je mechanik střevo a vlastní blbostí si přidělal práci? :-P

0/0
27.10.2008 9:45

rocky_krysa

Re: Z jineho soudku.

presne tak. jde mi o princip.

0/0
27.10.2008 9:49

Iridium

Re: Z jineho soudku.

nezpochybňoval jsem chybu mechanika. Jen mě fakt překvapilo, že by dneska byl ochotnej něco dělat za 50 Kč...

0/0
27.10.2008 10:11

maxpower

a

Podle nekterych prispevku by mel clovek pocit, ze pneuservisaci jsou nejvetsi chudaci co delaj s nejmensim moznym ziskem a jeste navic drzi zakaznici nechcou jejich predrazene pneumatiky. Pak teda nechapu, proc je tech pneuservisu tolik. V mojem okoli je jich tak 10 a to su na vesnici.

0/0
27.10.2008 8:36

maxpower

:-)

No kdyby me servisak zacal drzkoval, ze sem si pneu nekoupil u nej, tak mu reknu dekuji a du jinam.

0/0
27.10.2008 8:32

Ebo

no ..

..nakonec si koupím něakou jetou vyvažovačku a zouvačku a vys**u se na pneuservis a budu si kupovat gumy na netu  .. vyjde to pak levněji.. :-) 

0/0
27.10.2008 0:28

...

Re: no ..

A proč ne? když už ty stroje budete mít, tak hned první sezónu přezujete pár aut svým kamarádům. Pak přibuodu kamarádi těch kamrádů, na podzim si vezmete dva týdny dovolené abyste to stihl, jinak budete mít "provozní dobu" až odpoledne po návratu z práce a o víkendech, případně jen na telefonické objednání. Což zaplní díru na trhu, protože normální člověk chodí do práce a když se vrátí a chce si nechat přezout auto, už mají "seriozní" pneuservisy zavřeno. Když už ty mašiny v garáži stojí, proč je nechat zahálete? Přivyděláte si tím pár korun k výplatě. Milionář z vás nebude, ale žádný blbeček v pneuservisu si na vás nebude otvírat hubu, že jste si gumy nekoupil u nich.

0/0
27.10.2008 8:32

maxpower

Re: no ..

Popravde me by vubec nenapadlo, ze by me mohl pneuservisak peskovat za to, ze sem nekoupil gumy u nich. Muj pneuservisak je naopak rad, ze ma dalsi zakazku, taky za 2 moje auta dostane 1000kc a neni tak blby aby odrazoval pravidelneho zakaznika tim, ze na neho bude neprijemny. Povazoval sem to za samozrejmost, pokud je to nekde jinak, se divim, ze jim tam nekdo vubec chodi, vzdit nejaky pneuservis je na kazdem rohu.

0/0
27.10.2008 8:44

stoural

Ja nevim, co tu resime

Prijdu do servisu a chci prezuti svych gum. Pokud mi nechteji poskytnout tuto sluzbu (podotykam, ze za penize), protoze se nejedna o jejich gumy, jdu proste jinam a sluzby toho servisu uz nikdy nevyuziji.

Tecka. Nevim, co je na tom k reseni a k diskusi.

A to, ze na internetu jsou levnejsi pneu nez jinde? No tak asi delaji pneuservisy neco spatne. Ja jako zakaznik koupim samozrejme tam, kde jsou levnejsi (jako ve vsech jinych oborech podnikani).

0/0
26.10.2008 20:41

bo

Re: Ja nevim, co tu resime

Jasně, tyhle typy znám. A kvůli levnějšímu benzínu o 20 haléřů pojedou 15km přes město a pak natankujou za 300,- Ale důležitý je ušetřit.R^;-D

0/0
26.10.2008 21:10

Zorg

Re: Ja nevim, co tu resime

Raději si běžte řešit trable s internetovou konkurencí jinam, myslím že příspěvky jako tenhle nemáte zapotřebí. Bohužel pro Vás se objevil nový distribuční kanál, který je pro koncové zákazníky výhodnější. Stalo se to už tisíckrát a dopadlo to vždy stejně, buď se přizpůsobit nebo skončit. A pokud se nepřizpůsobíte Vy, tak někdo jiný určitě :-)

0/0
26.10.2008 22:14

bo

Re: Ja nevim, co tu resime

Tím přizpůsobením myslíte nechat se vydírat? To opravdu nenechám. Ani já nechci nic jak se říká za "nákup". Za poctivou práci a zboží rád zaplatím. Nevím, proč bychom  měli dělat práci pod cenou a nechat se od někoho vydírat? Musí být určitá rovnováha a to moc momentálně není. Velmi dobře pamatuji doby, kdy se pneu na Octavii prodávali (Michelin, GY..) okolo 6000,- včetně DPH a rabat byl 15%. Dnes je cena této pneumatiky reálně okolo 1700,- Kč a rabat, přepočítaný ze zisku je zhruba stejný. Pokles ceny a zisku si jistě dopočítáte, včetně toho, jak se změnily náklady. Ceny za pneuservisní práci rozhodně nějak dramaticky nevzroztly, takže mi určitě rozumíte, když řeknu, že to není med. Mimo to, pneuservis není jediná činnost, kterou v oblasti automobilového průmyslu děláme, to bychom se nemohli udržet na trhu. Každopádně my jsme ochotni rozšiřovat a zkvalitňovat služby, nikoliv snižovat cenu. Kdo chce šmejd, musí jinam.... Taková je naše politika a funguje.

0/0
26.10.2008 22:41

...

Re: Ja nevim, co tu resime

Proč se pořád tak vztekáte? Nikdo vás nevydírá. práve naopak. VY VYDÍRÁTE ZÁKAZNÍKA. Zákazník zváží nabídku vašich služeb a chce se sám rozhodnout, které z nich využije.Ale vy ho nutíte , pokud chce u vás gumy přezout, musí si je u vás i  koupit. Může žvanit o kvalitě a šmejdech jak chcete TOHLE JE VYDÍRÁNÍ. Pokud  neumíte, resp. pravdivější výraz je NECHCETE  oddělit službu "Přezouvání" od služby "Prodej nových pneu", tak se nedivte, že se to lidem nelíbí a že přicházíte o kšeft. Jen pro vaši informaci. Podobná situiace tady je na telekomunkačním trhu, a jistě i vy jste si všiml, o klik tenčí je dnes telefonní seznam (pevných linek) vašeho regionu proti době před 10 ti lety. To je praktický příklad toho, že zákazníci se donekonečna vydírat nenechají. I kdybyste se na hlavu postavil, nakonec ty cizí gumy přezovat budete - a bez držkování. Pokud vůbec chcete mít co přezouvat.

0/0
26.10.2008 23:11

bo

Re: Ja nevim, co tu resime

Vypadám, že se vztekám? Spíš jen neúnavně vysvětluji. Nikdy jste v autoslužbách nepracoval a chcete mi radit, jak se to má dělat? Určitě jen pokus o vtip, že?  Nechat si přiměřeně zaplatit za zboží, nebo službu není vydírání. To by ceny dosahovaly jiných výšek.  Další konverzaci považuji za bezpředmětnou, přeju Vám klidnou, dobrou noc.

0/0
26.10.2008 23:42

...

Re: Ja nevim, co tu resime

Vy si nedáte říct. Dělejte si to jak chcete, to je mi fuk. Nechat si zaplatit samozřejmě není vydírání. A já opravdu nemám problém zaplatit za zboží nebo službu přiměřenou cenu. Ale vy nákup jedné služby podmiňujete současným nákupem zboží, a to už vydírání je. Lidi nejsou ovce, nebudou platit výrazně víc za to samé. A vaše pneu jsou stejné, jako ty na netu. Skladem máte pár kusů od pár výrobců v nejběžnějším rozměru octavia+fabia, protože ty vždycky nějak prodáte, tím to hasne. Zbytek objednáváte, tak kde je ta vaše přidaná hodnota ke zboží? Jen v těch blbých kecech, a bez těch se normální člověk rád obejde.

Jak říkám, buď budete pneuservis,. nebo si budete hrát na prodejnu pneu. Ale pak se připravte na to, že mezi prodejci pneu je tvrdá konkurence a nebrte si zákazníka jako rukojmí.

Nakonec některé pneuservisy pochopí, že když nepřítele nemůžou porazit, bude lepší se s ním spojit. A na jejich vratech se objeví nápis "ZDE PŘEZOUVÁME PNEU Z NETU BEZ PŘÍPLATKU". A bude vymalováno.

0/0
27.10.2008 8:16

stoural

Re: Ja nevim, co tu resime

Chci primerene zaplatit muzete. Zakaznik ale koupi jinde, pokud se mu vase cena bude zdar neprimerena. Az to pochopis, vrat se zpet.

0/0
27.10.2008 23:01

Pavel 53

Re: Ja nevim, co tu resime

Poměrně jenoduché řešení jsou dvojí ceny za práci. Standartní hodinová sazba na pneu dodaných zákazníkem vč. likvidačního poplatku A nižší režijní sazba za pneu zakoupené v provozovmě Jelikož lze snížit o část marže z dodaných pneu, bez navýšení o poplatek. A jeto.R^ Tak teď ještě odhlasovat parlamentem.............;-D(Y)

0/0
26.10.2008 23:52

...

Re: Ja nevim, co tu resime

Dvojí ceny jsou nezákonné. Můžou mít vysokou základní cenu a nabízet "svým" zákazníkům slevu na práci a materiál. Ael tím dosáhnou jenom toho, že ostatní zákazníci odejdou tam, kde je levněji. Tak, jako nakupuji pneu u toho levnějšího z prodejců (a nemusí to být vždycky jen netová prodejna), tak je budou i přezouvat u toho levnějšího z pneuservisů. Takže pneuservis s dvojími cenami bude mít drahé gumy i drahou práci, kolik lidí si tam asi něco koupí? Málo. Takže pneuservis zase zdraží. A zákazníků ještě ubude. A takhle ještě několikrát a pak bude o jedn pneuservis méně ....

Popravdě nechápu, proč by to měl řešit parlament. Tady nejde o žádnou nekalou soutěž a zatím ani o kartelové dohody. že někdo neumí prodávat pneu za konkurence schopnou cenu je jeho podnikatelská neschopnost, na to nepotřebujeme zákon :-).

0/0
27.10.2008 8:24

rocky_krysa

Re: Ja nevim, co tu resime

Nikdo po vas prece nechce, abyste pracoval zadarmo nebo pod cenou. Ja rad zaplatim za poctivou praci a ta poctiva prace znamena prezuti pneu - jiste mate cenu adekvatni a ja jako zakaznik to zvazim. Tim, ze si u vas nekoupim pneu, tim prece vasi praci nedevalvuju, ale opravdu v dnesni dobe, v moznostech, ktere jsou lidem nabizeny, tak to tak lidi budou delat a pokud budete chtit prezit, tak tu sluzbu prezuti cizich gum budete muset prijmout.

0/0
27.10.2008 8:56

Zorg

Re: Ja nevim, co tu resime

Nemyslím, spíš se divit když přestanete prodávat pneu ve chvíli kdy se vám to přestane vyplácet a místo toho se domluvíte s nějakým internetovým obchodem, který vám bude dodávat zákazníky. A pokud jsou vaše služby kvalitní, tak se zákazníci určitě vrátí.

0/0
27.10.2008 9:04

maxpower

Re: Ja nevim, co tu resime

;-D Ja koupil gumy pres net a nechal prezut v servisu u kamose za 500. Kdybych ty gumy kupoval pres nej staly by skoro o 2000 vic, to se da tezko srovnavat s 20 haliri na litr benzinu ;-D Ty se radsi na ten pneuservis vykasli, nestoji ti to za to.

0/0
27.10.2008 8:06

stoural

Re: Ja nevim, co tu resime

No presne.

0/0
27.10.2008 23:02

stoural

Re: Ja nevim, co tu resime

Nikdo tu nemluvi o benzinu

0/0
27.10.2008 23:00

0xf

asi tak

pani pneuservisaci v kazdem oboru je normalni ze pokud si clovek prinese svuj kus systemu tak odbornik mu jej namotuje pred tim upozorni na rizika a na zpusob reklamace stejne tak jako na pripadnou hodinovou sazbu pokud se bude jednat o zavadu prinesene veci. Slusny obchodnik nabidne potom i moznost napravy a td.. i kdyz dany dil u nej bude trosku drazsi. Taky si zvas nikdo neuvedomuje ze se jedna v podstate o sezoni prace vzhledem k poctu servisu. Takze tezko bude majitel vydelavat podobne jako banker a td... proste jsou obory kde jde vydelat na obzivu a dal uz to nebude moc slavne. Takze je jasne ze spickovy elektrikar nebude nikdy vydelavat ani zdaleka tolik co prumerny banker. K pneumatikam tezko si koupim v pneuservisu treba zimni v pneu v  mem rozmeru 225/60 R16 kde je rozdil v cene na kusu i po sleve kolem 1250 kc oproti netu. Na 4 pneu to dela temer 5000 rozdil. Nehlede ze mnohdy je kvalita servisu nevalna...

0/0
26.10.2008 19:46

Míra__

Internetový prodej

I když nedělám do pneu, mám kamenný i internetový obchod. Kamenný má měsíční režii 95.000,- Kč, a internetový má měsíční režii 1000,- (včetně domény a hotingu). Pro ty nejhloupější uvádím, že to je roční rozdíl nákladů více než milion korun. Jelikož nevíte co je milion, vězte, že milon má za jedničkou 6!!! nul! Opravdu nechápete proč nemám stejné ceny v obou?

0/0
26.10.2008 19:36

Míra__

Internetový prodej

Co se týká přezouvání jinde koupených pneu, je to na servisu. Pokud

tuto službu nabízí, má to dělat bez keců, pokud ji nenabízí je to

vpořádku, ale připraví se o dost práce.

0/0
26.10.2008 19:38

Míra__

Internetový prodej

Teď jsem nakoupil LETNÍ gumy, a

rozdíl ceny je na autě 4.000,-. Za přezutí dám 400,- (jinak bych ho měl

zdarma), a mám doma 3.600,-. Jednou za 3 roky kupuji nové zimní i letní

pneu, a je to víc jak 7.000,- za 3 roky. Asi na tom nezbohatnu, ale

pijii 18ti letou skotskou namísto 12ti leté ;-D;-D;-D

0/0
26.10.2008 19:38

Cofola

Re: Internetový prodej

Tak třeba já to nechápu. Proč neprodáváte pneu v obou obchodech za stejnou cenu? Pokud si někdo u Vás bude chtít koupit pouze koupit pneu bez montáže, stejně si je zřejmě koupí v levnějším internetové obchodě. Pokud je bude chtít i nazout na auto, tak si za montáž vezmete další peníze.

0/0
26.10.2008 20:25

Míra__

Re: Internetový prodej

Vás jsem asi podcenil.

Přečtěte si prosím ještě jednou první větu!

0/0
26.10.2008 20:30

Cofola

Re: Internetový prodej

Jasně, neděláte do pneu, přehlídl jsem to,  ale na principu to nic nemění.

0/0
26.10.2008 20:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.