Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Levné cestování do 50 tisíc: felicia, nexia, mondeo

Když máte po ruce asi padesát tisícovek a sháníte auto, které vás odveze do práce i na výlet, hledíte především na spolehlivost a laciný provoz. Hledali jsme auta, která dokážou uspokojivě sloužit, a když už selžou, měla by být opravitelná co možná nejlevněji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Euronymos

Idelání možnost za cca 50k

Kdybych si měl vybrat ojetinu do 50k, tak bych to viděl rozhodně na Toyotu Carinu E r.v. 1995 a výše.  Kdysi jsme jí měli nějakých 5 let a nebyl s ní jediný problém technického rázu, to že nám pak zmenšil kufr na dálnici šílený Ital s Cliem je věc druhá. :-D

Má spotřebu při normální jízdě nějakých 6,5l/100km, resp. 7l/100km dle motoru.Kvalita dílenského zpracování, pohodlí a většinou i výbava je na lepší úrovni, než cenově srovnatelná nabídka. A pokud narazíte ještě na model vyrobený v Anglii, tak to rozhodně platí. Navíc tento model nebyl nikdy atraktivní k tuningu a žádné levné auto pro studenta taktéž ne, tak si tento model věšinou, stejně tak jako jeho budoucího nástupce Avensis a Avensis II, kupovala střední generace na pohodlné svezení z města do města kvůli práci, na cestování s rodinkou, takže většina aut jezdila slušně a byla udržovaná a některá i vyloženě opečovávaná.

0/0
16.11.2008 23:27

daewoo

pohodlie za 70 000,-

Kúpil som pred dvomi rokmi Daewoo Leganzu 2,0 CDX v plnej elektrike. Hodil som do nej plyn za 20 000,-. Perfektná kára bez porúch. Spotreba plynu 9 l/100km cena 1litru LPG na slovensku 16,30 Skk.

0/0
15.11.2008 23:59

charlie.sk

auto

Za 50000 se nechá kupit velice zachovalý citron xantia klidně i v kombíku.Největší životnost vykazují motory 2,1td.Brácha jí měl a prodával jí a měla najeto 390000 km bez jakýchkoliv větších problémů jen běžná úfržba a občas doplnit dusík do koulí.Jináč jediná závada- netěsnící vstřikovací čerpadlo lucas .Vše měl originál spojku turbo a podobně.Navíc je to neuvěřitelně pohodlný a úsporný auto jizdními vlastnostmi nesrovnatelný s moderními zejména německými auty.

0/0
14.11.2008 18:34

Bolek

Peugeot 405

muzu ješte doporučit Peugeot 405 super kára R^;-)

0/0
14.11.2008 14:52

sun.alex

Re: Peugeot 405

A já nedám dopusti na starého Escorta.Je pravda,že posledního mi sežrala koroze,nicméně jsem koupil dalšího r,v.95 v dieselu za 9000¨Kč...!Leju do toho friťák za 19,90 á litr a nevezme si víc jak 5,5l/100km.Není to žádný závoďák,ale tohle už mám dávno za sebou.Na spolehlivost dieselu nedám dopustit,směju se těm varováním "jen ne diesel"A moje top speed?Z Plzně na Prahu tachometrových 170km/hod-určitě ale s větrem v zádech...;-D

0/0
15.11.2008 20:29

uzycek

pro expery o velkych autech

kdyz chcete velke auto za 50... tak bych vam rad doporucil mazdu 626 2,0  nebo 2,2 z roku 89-91  kdyz hodne velke, tak kombik..

koupite to za 10 a 40 vam zbude na udrzbu.. ja osobne mel 626, koupi ju 1998, na tachometru 110tkm.. kdyz tam bylo 130, kontaktoval sem byvaleho majitele, jestli uz menil rozvody.. a on, ze jo, kdyz  mela 130 a 260... kdyz mela 300, tak ju prodal..

ja to auto prodal loni... 1998-2007... vycet prav: deravy chladi.. neoriginal 1100, termostat, original 470, vec, kvuli ktere vytekla kapalina ze spojky 10 000 vcetne prace, 1x komplet vyfuk (postupne) 16000 original. mimo to i nejake kapaliny, 2x retez a pneumatiky...

kdyby to nemelo tak drahou pojistku, nikdy se toho nezbavim... navic uz ziju ve meste a taj sem musel presedlat na neco prostorove mensiho

takze ty vase fordy a fiaty.. tam si muzete kupovat dily kazdy pulrok.. nebo kupte na dily jeste dve dalsi auta

0/0
12.11.2008 21:43

Dav

Myšlení lidí

Dokud bude myšlení lidí omezené na to, že existuje striktní přímá úměra mezi cenou vozu a jeho kvalitou, budeme se na diskusích hádat. Cena je spíše daná poptávkou a mnohdy má s kvalitou pramálo společného, takže opotřebovaný nový model je v 90-ti % případů dražší než předchozí udržovaný model, i když jsou vyrbeny ve stejném roce, mají stejné motory a stejnou výbavu. A proč? Protože se pradávají správně naohýbané plechy a ne technická úroveň. Za 50 tisíc korun se dá koupit slušná ojetina, která může dlouho sloužit. Ano, bude stará a sem tam něco doslouží a bude mít horší pasivní bezpečnost, ale může sloužit úplně stejně, jako nový 4x dražší Logan. Ovšem předpokladem je, že majitel se alespoň trochu ve vozidlech orientuje a nebude zavislý jen na informacích ze servisu.

To je jednoduché, kdo autům nerozumí, tak ho nové i ojeté může přijít na stejné peníze, ale je potřeba umět si to přiznat a zařídit se podle toho.

0/0
11.11.2008 16:22

Muroň

Re: Myšlení lidí

Za kvalitu si člověk musí zaplatit.  Mám novou Fabii 1,2 HTP, na 6ti letý leasing. Za tichý, silný, moderní, úsporný a spolehlivý vůz si raději připlatím, než abych podporoval zloděje a mafiány a nechal se šidit nějakým vykukem z garáže. Auto svěřím odborníkům ze značkového záručního servisu, u kterých mám zaručenu nejvyšší odbornost. Kdo si kupuje křápy z ciziny a jezdí s nima jak sebevrah, jeho věc - jen ať neohrožuje ostatní na silnici.   [>-]

0/0
11.11.2008 16:38

Dav

Re: Myšlení lidí

Muroni dnes už nevtipkuj, koukám, že byla veselá kaše i k obědu.

0/0
11.11.2008 16:44

Muroň

Re: Myšlení lidí

Ty jsi ten oplista z Tipcars? :-)

0/0
11.11.2008 16:53

Dav

Re: Myšlení lidí

Ták, ták :-) a Tvoje příspěvky se mi líbí tady i tam.

0/0
11.11.2008 17:00

Muroň

Re: Myšlení lidí

;-D Už jsem Tě tady zaznamenal dřív, že jsi rozumný a máš přehled. Jako jeden z mála zde. Většinou tu jsou leasingáři nebo experti, kteří si kupují oleje high performance long life formula ultra za 3000 Kč/l a jezdí na ně 5 let či 50tkm, protože je to přeci plná syntetika s extrémní trvanlivostí ;-).

0/0
11.11.2008 17:09

mctom

Re: Myšlení lidí

HTP..hovno to pojede ;-D

0/0
11.11.2008 21:29

tolok

Re: Myšlení lidí

1.2 HTP Tichý a silný?;-D;-D;-D Kolik máš ty ventilů,tak tolik mají opravdové motory válců;-)

0/0
12.11.2008 19:47

Muroň

Re: Myšlení lidí

To byl vtip.

0/0
12.11.2008 19:59

Andee

Re: Myšlení lidí

Nesnaž se mu to vysvětlit ;-D

0/0
13.11.2008 10:14

Koub3c

Ford Escort

Kde je proboha Ford Escort?8-o Ten všechny tyhle káry smete ze stolu levou zadní,za 50k se dá koupit slušná 1.6 16v 1998 s klimou a dobrou výbavou,absolutně nesrovnatelné s Filetou

0/0
11.11.2008 13:25

Lamak

Re: Ford Escort

No myslím si, že escort těžko smete mondeo ze stolu, kdž je to nižší model stejné automobilky. Ale proti gustu. Já osobně mám s fordy tak špatnou zkušenost, že už se jim raději vyhýbám. Jízní vlastnosti jsou možná super (myslím podvozek a řízení), když je každý tak vychvaluje, i když bych řekl, že to se týká spíše focusu a pozdějších modelů. Mám zkušenost s escortem 1.8 D a byla to katastrofa. A když se náhodou stavím za známým do servisu, tak tam skoro pokaždé stojí něco novějšího od fordu s poměrně netriviální závadou jako odejite čarpadlo (udajně se to stavalo dost často a bylo na vině podpětí baterky), nebo teď naposlady zarezle střiky v hlavě (hlava motoru byla prolitá týden rezojedem aby šli vytáhnout).

0/0
11.11.2008 14:03

zyx

Re: Ford Escort

No pokud si děláš obrázek na celou značku podle jednoho auta, tak se v tom asi moc nevyznáš :) Soudím tak i podle toho 1,8 D v Escortu. I když např. takové Escorty Zetec 1,6 16V byly poměrně slušné mašinky tak 1,8 D je to nejhorší na co můžeš u Forda narazit a poví ti to každý mechanik z učňáku.

0/0
12.11.2008 10:40

Lamak

Re: Ford Escort

To auto bylo kamarada a ja bych si ho v zivote nekoupil, jen jsem mel tu cest s nim nejaky tisic najet a taky jsem slysel ty story o tom, co do toho vrazil. Poruchovejsi uz snad byl jen odvozeny motor 1.8 TD Vim o tom, ze 1,6 byla povedena, zvlaste ta 16V. Jen me osobne se tato znacka zprotivila tim vecnym vychvalovanim ze strany novinaru, prjde mi, ze z pohledu kvality zpracovani a spolehlivosti je tu spousta sravnatelnych a podle statistik i lepsich znacek nez je ford. Pokud se nepletu, tak zrovna první polovina 90-tych let nebyla pro tuto automobilku zrovna stastna. Osobne preferuju japonce (honda, toyota, mazda), ale to je jen muj vlastni nazor a nikomu ho nenutim.

A nedelam si obrazek podle jednoho auta.....to co casto vidam na zdvizi jsou povetsinou focusy (ne dieslove escorty) z ruznych roku vyroby. Navic onen probelm s palivovym cerpadlem u prvnich focusu je pry docela beznou zalezitosti a vi se o tom. Sam znamy rikal, ze to neni prvni cerpadlo, ktere repasuje.

0/0
12.11.2008 14:34

adi

auto za 50 tis.

V životě bych nekoupil za 50 tis auto domácí produkce, u nás je jakákoliv škoda enormě předrařená, za 50 tis máte velmi hezkýho Renaulta R19 s výbavou, okteré se filcce ani nesnilo, s technologií motoru na úrovni Fabie z r. 2000. Nemusí to být 19ka, ale jakýkoliv záp. produkt...i ten Fiat byl rozhodně dál, než Škoda.

Nechci hanit naši (kdysi) automobilku, ovšem věřím v to, že jen blázen by koupil social line od škody za peníze pěkného západního vybaveného a technicky propracovanějšího vozu. Jen upozorňuji, že je to můj názor a nikomu ho nevnucuju:)

:-)

0/0
11.11.2008 9:33

Muroň

Re: auto za 50 tis.

S tím souhlasím, i když za 50k se dá koupit lepší auto než R19.

0/0
11.11.2008 11:09

Pilot

Pane redaktore, nic o Nexii nevíte!!!

;-(;-(;-( Je neskutečné, kolik blábolů obsahu článek o Nexii. Srovnávat tento rádoby "vůz" s Nexiií je totéž, jako srovnávat Mercedes s Trabantem. To prostě nelze.Základní výbava vozu Nexie je nesrovnatelně vyšší , než vybavení "Fóbií". To ví i malé dítě.Nesnažte se tu podsouvat spotřebu. Fábie /benzin/ jezdí za víc, než Nexie. A ještě mnoho dalších polopravd tam v tom článku uvádíte.Neblbněte lidi, Škodovka jde stejne do háje!Rv

0/0
11.11.2008 8:59

vodis

Re: Pane redaktore, nic o Nexii nevíte!!!

Ešivá von ale nepsal vo Felicii, co?;-D

0/0
11.11.2008 9:25

Muroň

Re: Pane redaktore, nic o Nexii nevíte!!!

Zkusil ses někdy projet v jiném autě než ve Tvé milované Nexii? V této cenové hladině to nemusí být špatná koupě, ale koncepčně je to auto z 2.pol 80tých let (podobně jako Felicie). I stará Astra F má lepší jízdní vlastnosti (a za 50k seženeš relativně pěknou), přitom ve své třídě patřila ve své době k horším (z hlediska chování na silnici).

0/0
11.11.2008 12:24

Andee

Re: Pane redaktore, nic o Nexii nevíte!!!

V obojím jsem jel a snad bych dokonce preferoval i v jízdních vlastnostech tu Felici. Nexia je onen klasický "korejec" poloviny 90. let. Šunka se špatnopu antikorozní ochranou a nízkou životností náprav, brzd, výfuku a dalších dílů. Na provoz je to auto dvakrát dražší než stejně stará Felicie Rv A to jsem ke Škodovkám obecně dost skepticlký...

0/0
11.11.2008 13:41

Brachy

Re: Pane redaktore, nic o Nexii nevíte!!!

Ja ti nevim clovece. Otec mel doma nexii a pak ji prodal za 8 (osm) tisic Kc.

Byli jsme radi ze sla z domu. Na skakani po meste lepsi nez zrezlej Kadet, to jako jo. Ale jen o tu chybejici rez.

Ja sam mam Mondeo 1998 a to se neda srovnavat jak s Filckou, tak (uz vubec ne) s Nexii. Myslim ze ty tri auta odpovidaji svym cenam Nexia 10kKC, Filcka 15-20kKC, Mondeo 40-50kKC.

0/0
11.11.2008 14:21

zyx

Re: Pane redaktore, nic o Nexii nevíte!!!

Ne!!! Nexii fakt ne!! Všechno povím... čísla účtů.. hesla.. piny... ale nexii neeee!;-D;-)X

0/0
12.11.2008 10:43

Franta

Re: Pane redaktore, nic o Nexii nevíte!!!

Mám Nexii která má najeto 275.000. Koupenou novou GL(teď předělanou na GLE) tehdy v základní výbavě za 335.000. Ale ta základní výbava byla taková, které se mohlo ostatnim vyrobenym vozum v roce 95-97 jen zdát. Škodovkám i dnes. Všechny bláboly co tady píšete jsou jeden velký Kec!!! Jak sem řikal za 275.000 km byla: vodní pumpa měněna 1x, těsnění se nikdy nevypálilo, kdyby ste byl znalec tak 8V motor u nexie(kadetta se nikdy nepotká) když praskne rozvod. řemen. pružina praskla v 260.000. Nezažil sem že by se někdy nexie přehřívala a to jezdila i přes Alpy do Rakouska kolem dál. tunelů. jo a víčko rozdělovače bylo poprvé měněno ve 270.000. Nevim o tom že by někdy zatuhly pakny na zadních brzdách. Jinak na voze jsou ještě původní 3 ložiska na nápravách. Prosim Vás, než začnete tlačit lidem něco o autech tak se nad tim zamyslete co vlastně napíšete a čerpejte ze skutečných pramenů a podkladů. děkuji.

0/0
14.11.2008 16:55

Tomáš Dusil

Re: Pane redaktore, nic o Nexii nevíte!!!

No vydíte. Vám Nexia dobře fungovala, což je chválihodné. Ale víte, dříve než jsem dělal tuhle práci, tak jsem pár let strávil v různých značkových servisech a nebudete tomu věřit, ale i vozy Daewoo byl nějaký čas mým chlebodárcem. Uvedené závady jsem prostě viděl v praxi. S tím, že se některé 8V motory Opelu nepotkají je to samozřejmě pravda (konkrétně se to týká 1,6 a 2,0). Kdybyste si vyhledal jiný můj článek na i-dnes, tipcars, nebo četl AutoOjetiny, možná byste se to tam dozvěděl i o jiných motorech jiných značek, které se taktéž při selhání rozvodů nepotkají.  Vždycky, když mě takhle někdo napadá, tak říkám jednu věc. Jsou mezi námi tací, kteří i na tom nejhorším a nejméně spolehlivém autě dokáží najet stovky tisíc kilometrů. Ale soudit spolehlivost stroje podle jednoho konkrétního kusu, to opravdu nelze. Přeji ať Nexia slouží. Tomáš Dusil.

0/0
16.11.2008 20:25

examinor

felda 1.6 nemá v zakladu posilovac

Pisatele článku musím opravit, felicie 1.6 neměly od 1996 v základu posilovac rizení!!!

sám vlastním feldu "šestnácku" z roku 1997 a posilovac bych fakt nepřehlédl...8-o

0/0
10.11.2008 14:14

icmek

Re: felda 1.6 nemá v zakladu posilovac

jj, měla ho highline verze GLX...

0/0
10.11.2008 14:38

Muroň

Re: felda 1.6 nemá v zakladu posilovac

Jo, ve výbavě LX nebyl. Přesto je článek dobře napsaný, Dusil se totiž v ojetinách vyzná.

0/0
10.11.2008 16:12

Dan

Mimochodem

Mimochodem, tahle reklama, co zakryje nejnovější příspěvek a nedá se zavřít, to je fakt prasárna!! idnes by se měl s těmi reklamami trochu uklidnit ;-€

0/0
10.11.2008 13:21

WIFI

Re: Mimochodem

nainstaluj Firefoxe a dovybav ho flashblockem a addblockem. A o reklamě co by zakrývala vlastní text už nikdy neuslyšíš

0/0
10.11.2008 13:47

Rob

Re: Mimochodem

stačí IE a Kerio ;)

0/0
10.11.2008 14:59

jaxx

Re: Mimochodem

jj, presne tak, kdyz obcas mrknu na iDnes bez Adblock a NoScript nebo v IE, tak to je cisty masochizmus :D

0/0
10.11.2008 18:31

Dan

Fiat Punto, VW Polo nebo Felicie?

Ahoj, právě řeším tuhle situaci, sháním nějaké auto do 60 tisíc a zatím se rozhoduju mezi Fiatem Punto 1.2 (rok výroby 2001), VW Polo 1.6 (r.v. 1999) nebo Felicií (2001). Co jsem se tak díval, ceny jsou mezi 50 a 60 tisíci (u Felicie je to trochu níž). Které byste doporučili?

0/0
10.11.2008 13:20

Dan

Re: Fiat Punto, VW Polo nebo Felicie?

Jde mi hlavně o to, aby to bylo co nejspolehlivější auto, přiměřeně pohodlné a aby opravy nestály majlant (bohužel autům vůbec nerozumím, takže ho budu muset svěřit servisu).

0/0
10.11.2008 13:22

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

vzhledem k tomu, že u tak starých aut (a vlastně i u novějších) se ti může vysrat cokoli (takže počítej s dalšími investicemi cca 10-20,000) bych se asi rozhodoval mezi puntem a polem...

0/0
10.11.2008 13:48

icmek

Re: Fiat Punto, VW Polo nebo Felicie?

polo. fiat je křáp odjakživa a filcka hnila už na prospektech.

0/0
10.11.2008 14:39

Tomáš Jedno

Re: Fiat Punto, VW Polo nebo Felicie?

..asi tak nějak. Polo z roku 99 je už 6N2 neboli 3F model v pozinku. Doporučuju motor 1,4 nejlépe variantu 16V, mám zkušenosti s Polem této generace a motorem 1,0 MPI 8V a i ten není tak špatnou volbou, jen není vhodný na dlouhé trasy, má malý výkon, ale na druhou stranu jezdí za 5/100. U Pola ještě pozor na jednu věc, při zkušební jízdě si velmi pozorně přezkoušejte lehký a přesný chod převodovky, ty se v těchto generacích hodně sypaly a oprava není levná sranda

0/0
10.11.2008 20:04

Muroň

Re: Fiat Punto, VW Polo nebo Felicie?

Z těhle tří je rozhodně nejkvalitnější a nejspolehlivější Polo, za předpokladu, že to není stočený vylítaný střep. Slušnější bude dražší.  Jestli nemáš kamaráda servisáka a vůbec tomu nerozumíš, tak na každé takovéto ojetině budeš bit.

0/0
10.11.2008 15:41

cunik

Re: Fiat Punto, VW Polo nebo Felicie?

Dá se koupit pěkná zdravá garažovaná filcka po 1. majiteli a pokud ji budeš garážovat, tak ti vydrží plechy dlouho a budeš mít levné opravy. fiata bych asi nebral, nemám k nim důvěru. a polo bude dražší na opravách, ale zase asi trochu pohodlnější než filcka.

0/0
10.11.2008 16:11

Dan

Re: Fiat Punto, VW Polo nebo Felicie?

Díky všem za radu :-)  (dalším názorům se ale nebráním... ;-))

0/0
10.11.2008 16:56

Lamak

Re: Fiat Punto, VW Polo nebo Felicie?

Ja osobne mam narozdil od ostatnich s fiaty opacnou zkusenost. Motorove jsou vyborne hlavne 1.2 Spotreba je i pri tezsi noze na plynu do 6l (vlastni zkusenost) a pokud praskne u tohoto motoru rozvodak, tak se mu nic nestane, protoze se ventil s pisem potkat nemuze. Diky spatne povesti fiatu (se kterou se jak jsem psal stotoznit nemuzu) jsou i ojetiny za prijatelnou cenu a rekl bych ze budou mit i lepsi vybavu nez treba zminena felicie.

0/0
10.11.2008 18:41

iuos

hmm

přesně tak...

0/0
10.11.2008 20:40

Andee

Re: Fiat Punto, VW Polo nebo Felicie?

A hlavně Punto druhé generace má jednu z nejpevnějších karosérií v téhle kategorii. Přední šavle mají srovnatelnou tuhost se současnými modely většiny automobilek. Je to jedna z věcí, která mě kdysi přesvědčila dát Puntu přednost před konkurencí a nelitoval jsem R^

0/0
11.11.2008 13:49

albert

Re: Fiat Punto, VW Polo nebo Felicie?

polo nebo punto, osobne bych sel do punta. 2001 by mel byt novejsi typ mkII, 1.2 motor je o 100% lepsi nez filcka, punto je od nejstarsich v pozinku, levne dily atd. polo bude ve stejne kvalite drazsi vcetne dilu.

0/0
11.11.2008 6:36

Andee

Re: Fiat Punto, VW Polo nebo Felicie?

Určitě Punto. Měl jsem 1.2 16V r.v. 2000 a to auto bylo zcela bez problémů. Dodnes mi jezdí ve fimě, má najeto ke 200 tisícům a servis za ty roky byl o cca 30% nižší, než u stejně staré Fabie. Antikorozní ochrana je u obou aut stejná, Fiat má lepší výbavu a motor. Mám i dvě 1.2 8V a jezdí slušně, nicméně jestli to nechceš jen do města a budeš mít klimu, tak bych doporučil si přihodit nějakou kačku za ten šestnáctiventil.

0/0
11.11.2008 13:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.