Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brusel chce jednotné označování pneumatik, lidé prý ušetří

Použití vhodných pneumatik může lidem ušetřit až deset procent za pohonné hmoty. Tvrdí to Evropská komise. I kvůli tomu současně přišla s návrhem na jednotné označování pneumatik v Evropské unii. Díky němu by si lidé mohli při nákupu gum snadno zjistit, jak je na tom daný výrobek, co se týká vlivu na spotřebu, jeho hlučnosti či přilnavosti na mokru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Štvavá vysílačka

Komisaři v Bruselu už zase

shání budovu pro nové byrokraty;-D

Jen čekám, kdy bude povinná přilba pro řidiče a spolujezdce v autě.  Určitě by to zachránilo haldy životů a zaměstnalo týmy byrokratů na dlouhý létaR^R^

                                                                    

0/0
17.11.2008 16:35

__XXXX___

Vzkaz pro regulátory:

Jděte s těmi nápady do Brusele !;-D

0/0
15.11.2008 12:50

Homer1

K0K0TINA - jako ostatně až příliš mnoho "nápadů" z Bruselu.

Pneumatika je vždy konglomerát technických kompromisů. Dobrá guma tkví ve VYVÁŽENOSTI vlastností. Proto tvrdím, že dobrá pneu není ta, která o délku koně porazí ty ostatní v nějakém parametru, protože to bude zákonitě vyváženo nějakou slabinou v jiném ohledu.

Mě se osvědčily Continental, kde u letních i zimních typů různých rozměrů jsem ocenil podobné chování na suchu i za mokra. Tyhle pneu většinou nevyhrají žádnou z hodnocených kategorií, ale v souhrnném součtu vítězí, nebo končí na "medilové" pozici.

Ano, záleží na voze a stylu jízdy i na silnicích po kterých každý z nás jezdíme a proto moje dobré zkušenosti nemusí nutně vyhovovat jiným... :-)

0/0
15.11.2008 2:37

Zimák

Re: K0K0TINA - jako ostatně až příliš mnoho "nápadů" z Bruselu.

Continental jsou také dobré gumy, akorát se rychle sjíždějí. Já dal přednost Goodyear Ultragrip 7+ a nemůžu si stěžovat, drží se silnice jak přibitá R^R^R^

0/0
17.11.2008 23:14

tmf

spočítali

už bruselští úředníci kolik tun emisí by nevzniklo kdyby pořád netrajdali po Evropě a kdyby se přestali stěhovat do Strasburku.

0/0
13.11.2008 21:28

__XXXX___

Re: spočítali

R^R^R^

0/0
14.11.2008 9:11

Andee

No, nevim...

Podle mě je to pěkná blbost, protože na různě těžkých autech budou mít ty pneumatiky zcela rozdílný vlastnosti...Rv

0/0
13.11.2008 21:21

Martas38

Re: No, nevim...

Což nevylučuje možnost unifikace značení.

0/0
13.11.2008 23:12

Andee

Re: No, nevim...

Ale podle čeho? Jestli jsem to správně pochopil, jde jim o jakousi obdobu energetických tříd u elektrospotřebičů. To ale u pneumatik nepůjde. Jedny budou třeba pro nějaký lehčí auto ideální a v těžším budou podprůměrný a u druhejch to může být klidně obráceně...

0/0
14.11.2008 1:15

kammy

Re: No, nevim...

todle už v podstatě existuje. stačí se podívat na testy třeba ADAC, kde pro jednotlivé pneumatiky máte testy na suchu,mokru,sněhu,ledu,hlučnost,spotřebu,míru opotřebení.

Kazdý auto má od výrobce doporučený týp pneumatik, který je i v techničáku. Pokud tam dáte správnou pneumatiku podle indexu hmotnosti a rychlosti, tak nebudete mít problém.

Když na felícii narvete pneu s indexem hmotnosti třeba 95, tak to asi nebude moc ideální a výsledky testů zde budou asi zcela irelevantní.

0/0
14.11.2008 9:11

Andee

Re: No, nevim...

No... ono je to trošku jinak. Od výrobce je daný rozměr (nebo víc rozměrů), ale třeba rychlostní index pneumatiky je stanoven minimální a nic ti nebrání použít ZR, když je v techničáku minimum třeba V. Navíc například na Punto I a II je hned několik shodných typů pneumatik a přitom se ta auta liší hmotností o 20% (915kg měla jednička a dvojka s klimou má 1080kg). Samozřejmě týž problém je, nakolik je auto naložené. Pokud v něm sedí sama 50kg řidička a když v něm jede pět stokilovejch chlapů, tak to asi taky bude krapet rozdíl. Takže pointa je taková, že nějaká klasifikace pneumatik podle "úspornosti" bude v finále k ničemu...

0/0
14.11.2008 13:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.