Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vědci objevili houbu, která vyrábí naftu

V pralesích jihoamerické Patagonie učinil biolog Gary Strobel objev, který může změnit lidstvo. Zjistil totiž, v symbióze se stromem ulmo (Eucryphia cordifolia) roste houba, která produkuje uhlovodíkové páry, jež jsou svým složením blízké naftě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

spartaman

Houby

A v Hirošimě v srpnu 1945 vyrostl tak velký hřib, že vydal energie na mnoho generací   ;-D

0/0
1.12.2008 12:13

Anonymous

rozumně šetřit

By třeba stačilo , aby se místo obrovitých SUV,tranzitů, kombíků začaly používat normální auta. Auta váží stále strašně moc. Tím i spotřeba je relativně vysoká. V Americe automobilky jak zběsilé nabízely SUV. Dnes není zájem, odbyt=0 . Stále ještě je velký prostor ke zdokonalování, tak aby účinnost byla vyšší. Používat pro běžný osobní vůz motor s objemem 5L je vysloveně mrhání.

0/0
1.12.2008 9:31

vlmach

Re: rozumně šetřit

A k čemu auta?

0/0
1.12.2008 16:06

Ferda

Re: rozumně šetřit

Ze by nekdo prisel s tim, ze dokaze chemickou energii paliva premenit na jeste vetsi mnozstvi mechanicky energie, skoro beze ztrat a s nizsim odvodem tepla? Nebo co jste myslel onou "vyssi" ucinnosti. Slo snad o objemovou ucinnost motoru - coz neplati pro palivo ale pro v podst. vymenu naplne valce? Ta se da zvysit vhodnou volbou preplnovani (neberu v uvahu dalsi upravy na motoru kvuli preplnovani). 

0/0
1.12.2008 16:12

Stepan

Opravdu aktualni ...

Podobny clanek jsem cetl cca pred mesicem

0/0
30.11.2008 22:57

Kuba

Alterantivní zdroje

Fakt užasné, opět další "objev" co nic nevyřeší. Budoucnost je v alterantivních zdrojích, fosilní nebo tedka už "houbové" (ač si myslím ,že je to blábol) jsou vzhedem k emisím neudržitelné. Ideální by byly elektromobily, a výroba energie z jádra (nejlépe termojaderná fůze - ale to je hra daleké budoucnosti). A to ,že je ropy na 200 let je taky dobrý kec, zásoby ropy jsou naschvál nadhodnocené ,aby lidi náhodu nezačali pořádně uvažovat o alternativě :-)      

0/0
30.11.2008 11:49

honzajaka

Re: Alterantivní zdroje

i kdyby z toho nic nebylo je to nepochybně zajímavý objev

0/0
30.11.2008 13:22

generál Augusto Pinochet

Re: Alterantivní zdroje

No, jak rikas, je to hudba vzdalene budoucnosti, takze tenhle objev by mohl pomoci preklenout to obdobi, nez alternativni pohony dosahnou dokonalosti. Ale chapu, ze Bursika z toho objevu asi jebne. ;-D

0/0
30.11.2008 15:48

Xladi

Re: Alterantivní zdroje

Jenže v tomto případě by byly emise z hmoty, která vyrostla a jejím rozložením by se taky uvolňovali plyny. Lepší je mít něco než nic, jinak s tou závislostí na topě je to blbý cokoli co používáme bylo vyrobeno pomocí ropy(i doprava je možná jen díky ropě)

0/0
30.11.2008 17:47

Tomáš Jedno

Re: Alterantivní zdroje

fúze už není tak daleko. Cestou z krize je opravdu jádro, ale zatím jaderné štěpné reaktory 3. a 4. generace, díky kterým lze zabezpečit lidstvo na řadu tisíc let. Četl jsem odhad 30000, je otázko jestli to je dobrý odhad. Termojaderné energii dávám tak 30 let a bude mezi námi. Vždyď už nyní umíme tokomak s plusovým ziskem energie. Ideálním zdrojem pro auta je proto elektřina. Vysoké účinnosti motorů, jednoduchá konstrukce, rekuperace energie. Jediný problém je její skladování. Akumulátory jsou ještě příliš velké a tězké, ale naděje upírám v palivové články, nebo superkondenzátory. Kdyby těmto snahám nestál za zády OPEC, už dávno by jsme měli čistá elektrovozítka. Jenže dokud bude mít poslední šejk poslední barel ropy, tak nemá žádná opravdová alternativa nárok na rozšíření.

0/0
1.12.2008 12:29

pepa

Re: Alterantivní zdroje

Kratkodobe zazehnout jadernou fuzi umi uz nejakou dobu.

Ale celkovy soucet energie potrebne pro start fuze vuci energii uvolnene byl jeste donedavna vzdy zaporny.

Druha vec zatim neni mozne fuzi kontinualne udrzet v chodu za potrebne teploty a tlaku.

0/0
1.12.2008 12:40

Tomáš Jedno

Re: Alterantivní zdroje

ale je, nejde o kontinuální udržení fůze, ale o překonání tzv. kritického času. Kratší čas = energie v zápornu, Delší = kladný zisk. V dnešní době už to umíme udržet sice těsně, ale v plusu. Však už se také staví větší tokamak u kterého by to neměl být problém a který dokonce už bude odevzdávat energii do síťě.

PS: krátkodobé zažehnutí není problém už 50 let, amíci a rusové tím už zničili dost ostrůvků v oceánech při testech termojaderných bomb..

0/0
1.12.2008 12:44

Rubik1

Re: Alterantivní zdroje

Jeětě je otázkou, zda se podaří postavit takový tokamak, který by mohl fungovat tak dlouho, že by vyrobil energii potřebnou na výrobu nového tokamaku. 30 let na to skoro určitě stačit nebude.

Tak jako tak, centralizovane zdroje energie budou lidem účtovat tolik, kolik ti lidé budou ochotni za ni dát. Žádný nový ideální způsob výroby energie ji nezlevní pro spotřebitele dokud bude existovat monopol.

0/0
1.12.2008 20:59

Chytracisko

Vždycky se vyplatí

otevřít další ložisko a tahat tafnu rovnou, než  něco mámit po deckách od nějaký houby.:-)

0/0
29.11.2008 23:42

Camel

Re: Vždycky se vyplatí

Jasně, to je úplná hračka to tahat z hloubky pět kiláků, z toho třeba dva jsou moře. Nick ti sedí

0/0
30.11.2008 17:32

OF

Problém

Problém je, že spotřebováváme během pár desítek let ropné produkty, které se hromadily milióny let. Takže jakákoli metoda přeměny aktuálně rostoucí biomasy na palivo nás nevytrhne.

0/0
29.11.2008 20:48

Vít

Re: Problém

Třením ebonitové tyče vzniká elektřina, ale tak málo, že na jeden blesk by se musela hromadit milióny let. Takže jakákoliv metoda přeměny pohybu na elektřinu nás nevytrhne... :-P

0/0
29.11.2008 23:23

Chytracisko

Re: Problém

Správně to mělo být takto: Třením ebonitové tyče vzniká elektřina, ale tak málo, že na pohon jakéhokoliv agregátu by se musla hromadit několik hodin, takže jakákoliv metoda přeměny statické elektřiny na využitelnou elektřinu nás nevytrhne...:-)R^

0/0
29.11.2008 23:44

Chytracisko

Re: Problém

Předpokládám že už doma kutíte nabíječku baterií založenou na získávání statické elektřiny třením a jejím ukládání do akumuálátoru ;-D

0/0
29.11.2008 23:45

Ach jo (bls1)

Re: Problém

Výborně chápete situaci (tedy to znamená stejně jako já). Zajímalo by mě, kolik zde diskutujících zastává názor, že biopaliva z řepky jsou nesmysl, ale nafta vyrobená ze dřeva je naděje budoucnosti. Pozitivní by na tom bylo akorát to, že procházka lesem je příjemnější, než polem s řepkou.

0/0
30.11.2008 18:52

Tomáš Jedno

Re: Problém

výroba biopaliv z řepky je čirý nesmysl. Zhoršuje to kvalitu nafty, pro vypěstování řepky je potřeba obdělávat pole, hnojit, posíct, zpracovat, a když to spočítáte kolik se spotřebuje další nafty v traktorech a energie z elektráren, blížíte se k plusové hranici energetického zisku. Já nevím, tudy cesta asi nevede.

0/0
1.12.2008 12:40

Tomáš Jedno

Re: Problém

To samé zpracování biomasy ze dřeva. Víte co to je za spoustu energie, než se ty sromy pokácí, naštěpkují, zpracují, upraví, destilují a kdoví co ještě.. Kdyby tak ti mozci zelení propagovali opravdové alternativy a ne hovadiny. Kdyby zavedli dotace na výroby elektromobilů a jejich rozšíření do měst, propagovali přistavění dalšího bloku Temelínu ruku v ruce s nakopáním pr..ele ČEZu za ceny energií, ovšem. Bylo by nám tu krásně. Ovšem potemnělé zelené mozky rozumným návrhem nerozsvítíš.. (Y);-O;-O;-(

0/0
1.12.2008 12:40

TNX

Uz zase?

Tyhle clanky jsou tu kazdou chvili. Vedci neco objevi a nic ...

0/0
29.11.2008 20:46

Azazel

Re: Uz zase?

Ono to totiž s vědou nemá nic společného - tohle je nefalšovaná novinařina (slovy klasika: kachny, kachny, kachny)

0/0
30.11.2008 8:03

Tom

Ať žije kreativní kapitalismus

Super. To není moc dobrá zpráva pro Putina a Chaveze. :-) Prostě se ukazuje, že lidská kreativita je vyšší hodnota než než nespravedlivě rozdělené přírodní zdroje. Miluju kapitalismus.

0/0
29.11.2008 18:56

Vít

Re: Ať žije kreativní kapitalismus

R^

0/0
29.11.2008 23:24

Pan L

Dlouho houbovat nebude

Dobře si zapamatujte co v článku čtete, protože ropné kartely nechají brzy celou věc s houbou ututlat a "zmizet". Vědci dostanou peníze za to aby "nic nezkoumali" a bude po ptákách. Za 5 let o houbě nebude ani vidu ani slechu.

0/0
29.11.2008 18:54

Paxa

Re: Dlouho houbovat nebude

Jo, jo, viz Wanklův motor apod.

0/0
29.11.2008 19:07

Pan L

Re: Dlouho houbovat nebude

no Wankel zrovna není moc dobrý příklad.  Ten se prostě nevyrábí, protože není moc spolehlivý a nesplnil by fašizující emisní normy. Fakt je, že je jednoduchý a výkonově je to taky o něčem jiném.

0/0
29.11.2008 19:16

Homer1

Re: Dlouho houbovat nebude

Wankely co se dnes vyrábí nejsou již jednoduché ale zato jejich spolehlivost stoupla. Emise jsou problém pořád. Vyšší výkon z jednotky objemu nicméně nevyváží plně všechny nevýhody oproti klasickým pístovým motorům.... :-)

0/0
29.11.2008 21:12

Vít

Re: Dlouho houbovat nebude

To jsi opravdu netrefil - viz Mazda RX-7. Kamarád ji má a je v ní velmi zajímavé svezení. Ale že by to byla ututlaná bomba, to mi nepřijde, když si ji můžeš objednat v každém Mazda-autosalonu ;-D

Zkus se napřed zamyslet, než něco plácneš... (Y)

Ale to ty nejsi zvyklý, co? Konspirační teorie jsou jednodušší, myšlení bolí... Rv

0/0
29.11.2008 23:27

Alex

Uhlovodíkovy

je docela hezké české slovo. Ale co je to chemicky?

0/0
29.11.2008 18:09

Martin V

Re: Uhlovodíkovy

neboj, budete to brát v sedmé třídě ZŠR^

0/0
29.11.2008 20:22

Vít

Re: Uhlovodíkovy

Já mu napovím: uhlík-vodík... Třeba se až do sedmé nedostane ;-D

0/0
29.11.2008 23:29

jeen

Nafta? Houby?

Houby!

                                  BUDOUCNOST PATŘÍ ALUMINIU!

                                                                                                                                       (JdC)

0/0
29.11.2008 16:52

ZED_CZ

hřib

jéé, to bude dobré, je tam i alkohol , palivo ..

Takže za pár let nám budou růst na zahradě houby a z nich budeme stáčet chlast a palivo do auta ;-D

0/0
29.11.2008 11:35

mthead

Tuto triviální informaci objevil ...

... už dávno Cimrman. Akorát se ještě nenašly zápisky tohoto génia, kde to je uvedeno. :-)

0/0
29.11.2008 11:28

Niky79

Prosim vas...

... ty uhlovodikove vypary jsou ropne nebo naftove povahy? Ono je to totiz PODSTATNY ROZDIL a nechapu, proc si autor mysli, ze nafta  = ropa

0/0
29.11.2008 10:54

...

Re: Prosim vas...

Možná se na světě najde někdo, kdo neumí pouze a jen kritizovat na anonymní diskusi a dokáže z těchto par udělat něco jako palivo. Ale primitivové tvého typu to naštěstí nebudou.

0/0
29.11.2008 13:36

stoural

Re: Prosim vas...

Mas pravdu, spousta z nas ma dulezejsi veci, nez psat nesmyslne clanky

0/0
29.11.2008 22:37

JPDeath

Re: Prosim vas...

Jako třeba psát pod tyto články nesmyslné komentáře?:-P

0/0
30.11.2008 20:09

mapr

Re: Prosim vas...

Jsou to uhlovodíkové páry ropné povahy, jež jsou svým složením blízké naftě.

0/0
29.11.2008 15:18

Tom

Re: Prosim vas...

Kde je v článku psáno, že nafta = ropa?

Jo a mimochodem ropa -> nafta :-/

0/0
29.11.2008 19:32

Niky79

Re: Prosim vas...

No, jeslti nekdo klade rovnitko mezi ropou a naftou, tak je mi docela lito ;-D

0/0
29.11.2008 22:38

g.t.

Re: Prosim vas...

právě, že tam žádné rovnáse není - nevím proč se mně zdá, že víc něž polovina Čechů je negramotných a ani neumí pořádně číst ...

0/0
30.11.2008 0:52

mapr

Re: Prosim vas...

A nejhorší z té poloviny jsou ti, co si myslí, že jsou odborníky na daný problém a proto dělají předčasné závěry z pár řádků novinové zprávy a poučují jejího autora v bláhové domněnce, že chyboval.

0/0
30.11.2008 11:28

mapr

Re: Prosim vas...

Mně je líto:  A) Bláhových lidí, kteří vidí neexistující věci v novinové zprávě.

                     B) Čtenářů, kteří plně nechápou psaný text.

0/0
30.11.2008 11:38

mapr

Re: Prosim vas...

dtto + a smějí se své hlouposti

0/0
30.11.2008 11:41

Coraxus

Výborně !

Z celulózy? No tak nebudem nosit starej papír do sběru, budem z něj dělat naftu! ;-D

A navíc na poušti se houbám moc nedaří - to se Arabové po$erou!!! ;-D;-D;-DR^

0/0
29.11.2008 10:40

Rubik1

Re: Výborně !

Arabove misto aby pomoci hub vyrabeli naftu ve vyrobni cene 400 dolaru za barel, tak budou tezit ropu za naklady 9 dolaru za barel. Nepo$ere se nikdo, ale posud sam, kdo se bude smat pod fousy.

0/0
1.12.2008 21:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.