Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak vyhnat stará auta do šrotu: Evropa peníze dává, Česko vybírá

Český vozový park patří k nejstarším v Evropě. Muzeální - nebo spíše sešrotováníhodná - auta zvyšují průměrný věk českých aut na 14 let. Evropa poskytuje k obnově vozového parku pobídky. Nově se na ně těší třeba v Rumunsku. Česká republika zatím o tomto kroku neuvažuje a zmohla se na diskutabilní ekologickou daň, placenou při převodu ojetin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Julie

Příspěvek by byl fajn

Moje auto bylo vyrobeno v roce 1979. Příspěvek na nové bych tedy brala.

0/0
27.1.2009 10:29

vykuk

Nové auto si teď nekoupím

Díky tomu, že moje stará felda se stane od nového roku neprodejná, jsem donucen s koupí nového  vozu počkat. Prostě už za ní nic nedostanu a tak  bude muset vydržet další 2 roky... Nechal jsem ji znovu projít STK (poctivě) a teď mám na 2 roky opět pokoj. Bohužel, už jsem se chystal do nového.

0/0
15.12.2008 17:04

ruda

přepis

uvědomila  si to vlada , kolik lidi  bez pijmu  a  ve  slabšich rodin  maji starši  automobily  a nebo  budou  si  třeba  koupit tu  nějakou škodovku nebo  formana  kde na  to  vzit  10 tisic  kč  to jsou  opravdu  cvoci  jimtoje  asi jedno ,kolik  lidi má tito  starši automobily  anebudou mit  na  blbej  přepis  co  nato  řikate  lidičky  přece  jsme  češi  ne..dekuji předem

0/0
14.12.2008 17:23

vladimir

auto

mam papíry na škodu 105 ale vůz byl sešrotován před 8lety.Co teď ?

0/0
8.12.2008 15:06

NO NAME

Re: auto

Leda na WC vytřít si (Y) :-/

0/0
15.12.2008 18:13

zdenda

platit????????????

Chci se zeptat,jestli se bude platit i za trvale vyřazení z evidence/do šrotu/.Mám formana a příští rok ho asi odmně už nikdo nekoupí!!!Jsou to prostě hovada..

0/0
8.12.2008 13:44

Blokař

magoři

Kterej magor si to vymyslel, doufám, že  z toho bude mít provizi. Takhle se s tím bude zase jen švindlovat.

0/0
5.12.2008 16:07

Jarda

všechno naruby

Místo abychom podpořili automobilový průmysl,který se dostal do

problémů a podpořila se výměna a modernizace vozového parku.

Nutíme majitele starých vozů jezdit dále Kdo toto vymislel ?.

Jsme papežtější než papež. Děláme vše obráceně bez rozumné úvahy. Nové nařízení nic nepřinese spíše naopak. Lidé dál budou jezdit v rachotinách a jezdit dokud to půjde neboť jejich auta jsou neprodejná. Za co lidi trestáte, proč neplatí stejná nařízení pro auta nad 3,5 t ? Ta auta nejvíce smradí (staré Tatry ,Liazky a Avie).

0/0
3.12.2008 12:35

\

.

tak to bude mit hromadna doprava co delat

0/0
27.11.2008 21:38

Spravedlnost

a tak se nám žije v ČR

Jsou to K..... politický! Už neví jak z lidí vytáhnout peníze. Napřed měli zakázat spalování pneumatik v cementárnách a v jiném průmyslu. (např.Čína co vyprodukuje za splodiny). Málo kdo má takové platy jak oni. Já mám 8.000,-čistýho za měsíc. Chtěl jsem felicii, ale budu muset přes zimu jezdit škodovkou 105 a přes léto vytáhnout Jawu 350 a ta čmudí jak ..,   Nejdřív měli srovnat platové ohodnocení a pak vymýšlet P......  Všude jinde ve státech dávali aspoň 1000Euro za vyřazení původního vozidla. Vláda = Zloději.

0/0
27.11.2008 21:20

Al Capuccino

.

A hlavne proto jsem se rozhodl kopupit si do konce roku Trabanta, abych ty ekology poradne narsal.

0/0
27.11.2008 20:26

katchule

video

skvělý video:    

http://zpravy.idnes.cz/diky-vam-jsem-ve-vate-vzkazuje-bohac-v-klipu-proti-firme-cez-p4u-/domaci.asp?c=A081126_220704_domaci_dp

0/0
27.11.2008 14:42

__XXXX___

Moc dobrej příklad

Itálie je ekonomicky na dně a její dluhy jsou 100% HDP. Náš rozpočet by toto neunesl. Snad jen tehdy, kdybychom měli důchodovou a zdravotnickou reformu už schválenou....

0/0
24.11.2008 22:05

veterán

auto a za co?

dokud budou nová auta prodávaná za takové nadhodnotné ceny tak se to nezmění,když to stát zatrhne tak nebudem kupovat phm a zdraží se něco jiného a abych šetřil 5 let na nové auto které za stejnou dobu má nulovou hodnotu tak na to se mužu vysrat , to mi za žaludeční potíže nestojíRvRv[>-]Rv  (Y)R^

0/0
23.11.2008 20:36

Hansusi

Stará auta.

Stará vozidla jsou nebezpečnější než novější. Vozidla dělíme na: nová, zánovní, ojetá a vyjetá. Tá poslední kategorie (s původní karoserii) je pro osádku i při středně závažné dopravní nehodě velmi nepříjemná, protože pevnost takto staré karoserie je okolo 45% nové. Bohužel. Samozřejmě, pokud nebude havarie, může se s ní jezdit. Velmi staré vozidlo od 13 let provozu už svou spotřebou, malým množtvím náhradních dílů a úrovni techniky v této době nesplňuje potřebu moderního provozu na naších cestách a může být zvýšeným nebezpečím pro jiné řidiče. Vyjeté vozidla=pro šrotiště...

0/0
22.11.2008 12:31

__XXXX___

Re: Stará auta.

Jo, až na to, že na 18 let starého favorita jsou nd k sehnání poměrně dobře a hlavně - za velice slušnou cenu...

0/0
24.11.2008 22:06

_

Re: Stará auta.

no, ten konec se ti nepovedl. Na stará auta tuzemský výroby seženeš díly za pár Kč (nemluvím o 15ti a více letém autě z Japonska atp). Navíc starý auto není větším nebezpečím pro ostatní řidiče, protože pokud mě někdo má nabourat, tak at je to se starým šrotem a ne s novým.

0/0
25.11.2008 6:44

CIGARETY-ELEKTRONICKE.CZ

Re: Stará auta.

Stará auta se nejvíce vyskytují na vesnicích.  Výdaje u starších občanů většinou korespondují s příjmy. Na vesnicích, kde je dopravní obslužnost mizerná a drahá, tak na dopravu k lékaři  specialistovi staré auto stačí.

Bezpečnost auta záleží na vlastníkovi auta a na způsobu jízdy řidiče.

Do kampaně "jak vyhnat auta do šrotu"  je zapojena vláda - vydaný zákon, policisti šikanováním a i mnozí jiní, kteří by nejraději diktovali druhým co a jak.

0/0
27.11.2008 14:43

kolobrd

cha cha

Není to náhodou nástroj jak roztočit ekonomiku? Celý svět je zavislý na automobilovém průmyslu a tohle donutí lidi kupovat modernější auta, tak vytáhněte statisíce ze slamníků a hurá pro nové, nejlépe "české" vozy splňující normy, tedy dočasně splňující, za pár let už budou opět nevyhovující a budem muset koupit nové. Tohle je ekonomika a to je páka jak s ní pohnout. Tak si pojdmě rychle koupit nové auta, ať se máme všichni dobře :-)(Y)[>-]

0/0
21.11.2008 23:29

lucky luke

eeeeeeeee

Myslím že CO2 je normální produkt kdejakého hoření, i to že si v krbu zapálím pár polínek abych se zahřál vyprodukuje CO2, tyhle keci jsou nafouknutá bublina strašící lidi. Kdyby hlasatelé ekologie raději skřípli ropné magnáty aby uvolnili prostor pro výzkum nových paliv místo toho, aby to neekologické jen zpoplatňovali tak nemusíme tohle řešit. Místo toho lidi co nemají na novější auta, budou ty své letité vozy provozovat do rozsypání a budou do nich lít ropné produkty. Takže až nám zpoplatní dřevo jako neekoloigcké palivo tak nám bude teprv zima! Pokud bude ropa, budou na ni auta jezdit. Copak je možné aby se už nenašlo eklogické palivo co by nahradilo ropu?

0/0
21.11.2008 23:22

Medvídek

Likvidace vraků

V Havířově jednou začas pořádají sběr starých aut a tím z velké části se uvlnili  parkoviště a zmizeli vraky. Co kdyby se nad tímto způsobem vraků zamysleli i jinde?8-o

0/0
21.11.2008 16:07

Johny

Re: Likvidace vraků

Téměř v každé regionu je řada likvidačních míst, kde lze stará auta odvést popř. pokud již nesplňují provozuschopnost tak Vám i mnozí z nich pro ně přijedou. A to samozřejmě i zdarma, takže v téhle stránce věci nevidím problém! Naprosto nic nás to nestojí, jen malinko toho času. Myslím si, že pobídky v ČR by problém obnovy vozového parku jistě řešilym (jako v ostatních státech).

0/0
22.11.2008 21:34

jerry

Česko

[>-][>-][>-]:-©:-©:-©(Y)(Y)(Y)

0/0
21.11.2008 6:21

neki

Jak zvýšit prodej nových aut

Je úžasné jak se zákono-dárci starají o blaho Škodovky - pardon Volkswagenu. Prodeji nových aut by pomohlo, kdyby se ceny snížily na průměrnou evropskou úroveň. To bychme ale museli mít aspoň nějaký antimonopolní úřad. Místo toho zavedeme daň na veterány, kde jinde v Evropě se nová auta dotují. Kdo má staré auto, ten ho potom "dojezdí" a stejně to průměr 14 let nesníží. Bravo Kocourkov!

0/0
21.11.2008 2:08

Racky

Stará auta?

Mně nepřijde stáří auta 14let nějak moc. Doma jsme měli 105ku 14 let, ted mame 14 let escorta. A nevim jestli bych si kvuli dotaci 1000€ koupil auto za 300 000 Kc, ktery by Escortu nesahalo ani po paty (na drazsi bych nemel ani nahodou, jsem slusny clovek). S autem uděláme pár pojížděk za rok, takže emise nulové. Kdo auto potřebuje často, má jistě moderní, takže emise OK.

Je to všechno o lobingu. Nebo jak se říká tomu, když firma prosadí zákon ve svůj prospěch. Jako třeba OSA.

0/0
20.11.2008 23:16

zdeněk p.

Že by ekologie, nebo spíš ekonomie?!

[>-]Lidičkové, tady se všici baví o nějaké nové dani za staré auta, ale bohužel dnes jsem narazil na to, že tady nikomu nejde o nějaké emise, byl jsem v uhelných skladech a relativně ekologické palivo tj. koks zdražil proti minulému roku o 100 procent a hnědé uhlí se drží skoro na stejné ceně, takže budou trochu větší inverze a ti naší plechoví draci tomu jen trochu přidají. Je úplně jedno jestli jsou kolem hradu praví nebo leví, nikoho z nich nezajímá co bude za deset let, možná poletí plynové masky. SORRY, že to není k tématu. [>-]

0/0
20.11.2008 22:52

nii

No tak zastupci automobiloveho prumyslu...

Neprijde Vam, ze ti panove z automobiloveho prumyslu (potazmo dovozci) maji zcela odlisne zajmy nez je nejaka ekologie? Dotace 2 miliardy eur jako v Italii by nebyla tak spatna pro jejich zisky...

Zajimalo by me, jak se v poslednich letech vyvijely i jiny udaje tykajici se vozoveho parku - treba celkovy pocet aut, kolik z tech starych aut je skutecne intenzivne vyuzivano (pokud nekdo ujede starym autem par desitek kilometru za rok, tak nejspis bude mit podstatne mensi ekologicke dopady nez kdyby si koupil nove auto)...

0/0
20.11.2008 17:32

rtz

A co veterani?

Auta mladsi 50ti let me nezajimaji ;-)R^

0/0
20.11.2008 16:59

Floutek

Re: A co veterani?

Zajimavy........postavim ti pred barak Ferrari a starou Octavii Combi. Reknu ti: vyber si. Samozrejme ocekavam, ze si vezmes ten vrak.......:-)

0/0
20.11.2008 17:52

sláva

Re: A co veterani?

Příteli,myslím,že nevíš o čem mluvíš.Nerozumíš lidem,kterým slovo veterán říká něco jiného než Tobě:vrak:-/

0/0
20.11.2008 19:46

Dave

Re: A co veterani?

Rozhodně bych bral tu Octavii, ještě lépe roadstera Felicii. Předražené krámy od Ferrari má kdejaký zbohatlický jouda.

0/0
20.11.2008 20:18

veterán

Re: A co veterani?

kolego plácáte páté přes deváté felicie,roomster nebo fábie přece nejsou auta já to měl a hrůza to je tak pro vietnamce nebo liliputy!!!!!!!!

0/0
23.11.2008 20:45

vítr_v_zádech

Re: A co veterani?

A víš, že bych radši vzal toho veterána? Jo, pro tebe ironie, pro mě vzpomínky na auto mého táty a jízdy s nim. Bohužel, než jsem dospěl a měl řidičák, auto bylo rozebráno. Tohle je moc subjektivní a osobní. To Ferrari je jistě hezké, ale nemám s ním společné zážitky. A pravděpodobně bych ho ani neuživil.

0/0
21.11.2008 11:21

Pavel Heichler osobně

Další z případů aktivity této vlády

namísto motivace, přichází restrikce. Dá se to ale chápat, taky by mně to bylo jedno, kdybych se zadarmo vozil v Audi A8...papaláši zpřed roku 1989 se od těch současných nelišili a arogance a přezíravost jsou také na stejné úrovni.

0/0
20.11.2008 16:50

Ota226

Zdražení nejlevnějších ojetin o 3 až 10 tisíc...

podpoří obměnu vozového parku! Autoři tohoto nesmyslu nevytáhli snad paty z Prahy (případně jiného velkého města ČR. Efekt bude opačný. Než odvést peníze do státní kasy za nic, je lepší je dát do opravy starého auta a nic neobměňovat. Ta 120ka 30, 40 let vydrží a vozí levně.

0/0
20.11.2008 15:56

icmek

Re: Zdražení nejlevnějších ojetin o 3 až 10 tisíc...

no že by 120tka vozila levně, to asi ne... 10 litrů žere a nejede.

0/0
20.11.2008 16:26

Re: Zdražení nejlevnějších ojetin o 3 až 10 tisíc...

Nejede, ale žere tak 7-8.

Ale neprodejný budou i favority a starší feldy, holt je majitelé budou muset dojezdit až na plech, když je nebudou moct prodat.....

0/0
20.11.2008 16:47

nii

Re: Zdražení nejlevnějších ojetin o 3 až 10 tisíc...

Hlavne se to dotkne tech, kteri chteli tu stodvacitku odvezt do srotu a poridit si nejakou novejsi ojetinu v cenove relaci do 20 000 - coz by nejspis bylo slusne zlepseni (vzhledem k (ne)bezpecnosti stodvacitek).

0/0
20.11.2008 17:34

Ota226

Re: Zdražení nejlevnějších ojetin o 3 až 10 tisíc...

Ono nejde o benzín, ale o opravy a údržbu. Tu 120tku každý šikovný autoklempíř může zavařovat do nekonečna - vyzkoušeno, ještě nedávno jsem ji měl - jako druhé auto namísto teréňáku, na chatu mě prostě ani jedno z těch krásných nových a bezpečných aut spolehlivě dovézt nedokázalo.

0/0
21.11.2008 21:10

Láďa

TDI

Já bych zakázal nafťáky. Ohrožujou můj život, protože je vždycky musím předjet abych nechcíp smrady;-O

0/0
20.11.2008 13:43

Drobnohledx

Re: TDI

Ja bych zase zakazal benziny protoze benzin patri do zapalovace

0/0
20.11.2008 13:54

Kukačka

Re: TDI

No a nafta patří na pole ;-D

0/0
20.11.2008 13:56

Drobnohledx

Re: TDI

ba ne, nepatri

0/0
20.11.2008 13:57

icmek

Re: TDI

nj, protože benzínovej motor funguje stejně jako ten zapalovač.

0/0
20.11.2008 15:23

regazzi

Re: TDI

V pořádku. Pak se ale smiř s tím, že tvuj oblíbený Lídl nebo Penny Market bude prázdnej.;-D

0/0
20.11.2008 18:02

bagrák

Re: TDI

......no jo,jenže rozdíl mezi benzínem a naftou je až 30 korun!jestli mi rozumíte...:-)

0/0
20.11.2008 19:50

Láďa

Hnus

0/0
20.11.2008 13:41

Drobnohledx

Kdo neni solventni at chodi pesky

Spravne by melo byt kazde auto starsi nez 8 let povinne sesrotovano. Takhle by tady nebyly stary 120, favority, felicie a podobny vraky. Kdo nema na novy bezpecny auto necht chodi pesky.

0/0
20.11.2008 13:20

Ebo

Re: Kdo neni solventni at chodi pesky

..každý starší 8 let ? ..jinak zdravej ? .... Ford, BMW, Audi, Mercedes .. i ty jsou u nás na silnicích starší 8mi let .. a vezměs to nejsou žádné vraky

0/0
20.11.2008 13:22

Drobnohledx

Re: Kdo neni solventni at chodi pesky

Neni potreba jezdit ve starsich autech kdyz se da poridit nove a lepsi

0/0
20.11.2008 13:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.