Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sovětská krás(k)a: Volha 21 „Carevna“

Nefalšovaná sovětská "amerika". Když carevna projíždí ulicemi, je to velké pozdvižení. Posádku hýčká plavnou pohodlnou jízdou a ještě stačí házet prasátka na kolemjdoucí spoustou chromu, kterou se fintí. Nastupujte, Její Veličenstvo Volha 21 startuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

era

nabizim hned dve

dve krasky a komplet nahradni dily - rekl jsem komplet ! tel 603427289 jsem zvedav kolik se vas znalcu,odborniku,restauratoru a dalsich utlachanych a zjevne znudenych borcu ozve

0/0
3.2.2009 21:38

jméno

carevna

0/0
28.12.2008 16:41

Razorblade

Mladá generace

Mě opravdu ze všeho nejvíc baví, ta neustále dokola se opakující se klišé, která dnešní novináři používají.Jedno z nich, použité i v tomto článku, mě irituje opravdu hodně, a to je: "Dnešní mladé generaci už nic neříká".Nebaví mě jak se dnes, všechno škatulkuje.Podle dnešních medií jsou mladí stádo nevychovaných tupců, co nevědí nic o historii, současnosti, a jak to tak vypadá, soudě podle některých článků, jsou hanbou tohoto národa.Někteří jistě ano.Ale tak je to vždy...Nicméně to sem tolik nepatří, jinak hezký článek.)

0/0
28.12.2008 16:11

Sus

Carevna a Ford V8

Vlastnil jsem kdysi original Forda. Carevna se prakticky liší zadními světly - Ford je měl kulatá, a overdrivem, což byla jakási přídavná převodovka s převodem do rychla, která z původní 3 stupňové převodovky dělala 4 stupňovou. Jinak Carevna ,snad kromě metrických šroubů místo Whitwortů žádně podstatné změny neměla. Fordy ovšem měly i šestiválcové i osmiválcové  motory, k tomu v SSSR nedošli - asi je jim v sajuzu do ruky takový model nedostal...

0/0
28.12.2008 9:13

Milan

Re: Carevna a Ford V8

Pane Sus, čirou náhodou jsem v tom Fordu, o němž se zmiňujete, jezdil jako malý kluk. Vlastnil ho jeden náš známý. Mám z té doby ještě různé fotografie, i o historii toho auta bych také dal dost dohromady. Naopak by mě moc zajímalo, jaký byl jeho další osud. Pokud si můj příspěvek náhodou ještě přečtete, ozvěte se mi, prosím, na mail pradomodel@volny.cz

Díky moc

Milan Dobeš

0/0
6.1.2009 10:50

lada

Nedám na ni dopustit,

čánek psal asi někdo zahořklý , na svou dobu dobré auto. Autor článku je poněkud lepkavý. 

0/0
5.12.2008 10:10

bukvic

Re: Nedám na ni dopustit,

komunisti nedaji vubec dopustit na veci z minule ery... to ma autor jako psat, ze se s tim jede skvele jako s novym autem? asi tezko... takze nez neco napises, tak pocitej do desiti :-)

0/0
22.12.2008 9:21

Thorbear

Zachránila mi kejhák

Před dvaadvaceti rokama jsme v zimě najeli do zatáčky,ne moc rychle,ale byl tam ledový jazyk,a už jsme se kouleli někam na pole.Díky  tomu,že byla holka opancéřovaná(oni ti Rusáci asi všechno dělali pro případ války),se nikomu nic nestalo,ani auto nebylo nijak zvlášť poškozené.Tenhle auťák by snad opravdu vydržel i zásah granátem.

0/0
5.12.2008 8:11

jo

Re: Zachránila mi kejhák

;-D;-D;-D

0/0
12.1.2009 1:20

spokojeny

skvele auto

Ja s Volhou  jezdil na vojne v  Tabore ,musim rict na tu dobu (1968) skvele auto a dobre se v ni soustalo , toho mista ;-DR^,ale to uz je bohuzel pryc ,oboji ;-(Rv

0/0
4.12.2008 23:27

Kresinka

Volha 21

taky jsme jí pýr let měli, byla pohodlná, strašlivě žrala a než se trošku vyleštit chrom na masce, upadly mi vždycky ruce

0/0
4.12.2008 15:26

Pavel

Pěkný

My měli Moskviče 407, táta ho koupil někdy v roce 1968 nebo 69. Velký pohodlný auto, jezdilo na Normal za pár kaček. Bohužel už ho koupil trošku prorezlé, takže jsem ho někdy v roce 1981 už museli dát do šrotu, všichni jsem Ivánka ořvali. Pak jsme měli Škodu 105 L, to teda byl šok, auto poloviční, vzadu se 3 mačkali jak sardinky a ten legračně malý motor vzadu ;-D.

A Carevnu měl náš šofér, ještě někdy v r. 93 s ní byl na dovolené v Itálii a prý mu tam za ní nabízeli ukrutné peníze. Byl to služební vůz, se kterým předtím jezdil, takže naprosto v pořádku.

0/0
4.12.2008 9:39

otaj

Carevna

No jen tak nostalgicky vzpominam, kamaraduv otec vlastnil jednu. Tri rychlosti, na trojku jakykoliv kopec a "drzela" otacky. A toho mista vzadu i vepredu... Klidne v deseti ze zabavy. Jak rikal kamos.. Toto auto ma prvni dve rychlosti akorat na to kdyz s tim budes orat pole. Trojka utahne cokoliv:-)   Pravda vzalo si to skoro 20l/100 ale to jsme neresili:-) To bylo vic ja pohodlne auto...Po letech si vzdycky vzpomenu na kamardovo: "dnes vas veze carevna: :-)

0/0
4.12.2008 6:41

otaj

Carevna

0/0
4.12.2008 6:24

Ironik

Nevychádzam z údivu

je  to na podiv, koľko "odborníkov" sa vyjadruje k Volhe a pritom o tom takmer nič nevedia. Mám túto krásku v garáži a preto opravím niekoľko detailov.

Niektorí sa domnievajú, že odolnosť karosérie auta je daná hrúbkou plechu (miestami až 2mm) - hlavný dôvod je, že plechy boli už v tej dobe pri výrobe pozinkované (vyjadrenie zástupcu GAZ-u v Gorkom).  Chrómované diely sú niečim, čo si pri dobrej starostlivosti zachováva nádherný vzhľad aj po rokoch!

K vzhľadu auta - čítal som veľmi trefné porovnanie, že to auto bolo už v čase svojho vzniku "letitý veterán" ...áno, a jeho pôvod sa odvodzuje od Fordu Customer 1953, tam je podobnosť neodškriepiteľná. Napadá ma aj ďalšie trefné porovnanie sklamaného majiteľa T603, ktorý si prikúpil Volhu 21 - povedal "je to taký rýchlejší traktor" ... má pravdu :-).

Napriek tomu je to krásne auto, ktoré si získava nefalšovaný obdiv všade. tam, kde sa objaví.

0/0
3.12.2008 11:41

wildge

Restaurace

Znamy restauruje stara auta a rika, ze sovetska auta jsou sice dobry kseft, ze je o ne velky zajem, ale uvest nejake starsi auto do pekneho stavu je neskutecny opruz. Ta auta totiz byla vyrabena naprosto slendriansky. Tam, kde ma byt chrom, je jen nejaka jeho napodobenina. Tam, kde ma byt poradna ocel, je nejaky reznouci plech. Tam, kde ma byt neco presne, tam je fuga jako krava.

To pry stare tatrovky, to je jina. Motor slape i po padesati letech, karoserii staci zbrousit a nastrikat... Kdyz jsem byl u nej naposled, tak mel zrovna rozdelanou sestsettrojku a cajku.

0/0
3.12.2008 8:37

tupohlav

Re: Restaurace

RvRvRv

0/0
4.12.2008 8:39

Paulie

Pěkný, ale jen zvenku

Mno tedy volha je krásný auto, ale přece jenom i ve svojí době už na světové poměry zastaralá. Předmět článku je z '64. Mno zkuste se kouknout co se v tom roce vyrábělo jinde. Mimo východní blok.

0/0
2.12.2008 22:14

Karel55

Hm, a jaké otázky (a odpovědi) míru a socialismu

to byly?

0/0
2.12.2008 15:41

Pribinacek

Rád na ni vzpomínám

Když mi bylo 17, brigádničil jsem přes letní prázdniny na poště v centru Prahy a touhle Volhou nás vozili do Dejvic, kde měla pošta odělené pracoviště v redakci časopisu "Otázky míru a socialismu" . Jezdili jsme právě Letenským tunelem a vzpomínám si, jak vždycky krásně pérovala při přejíždění tramvajových kolejí u Švermova mostu.

A kontrolní otázka: Pamatujete si, kde byla výše zmíněná redakce?

0/0
2.12.2008 8:45

Petr

Re: Rád na ni vzpomínám

to skutečně nevím kde byla ta redakce, ale zas mám povědomí o tom co to bylo za časopis. Ale jak vám podobní rádi říkají, někdo to dělat musel. :-© 

0/0
2.12.2008 10:24

NN

Re: Rád na ni vzpomínám

Dnešní Arcibiskupský seminář u ČVUT FStavební, za Masarykovými kolejemi.

0/0
3.12.2008 12:24

Born by early ´80

Nostalgie ?

Že někoho při čtení článků o Carevně přepadá nostalgie. Proč ne ? Byl tehdy mladš, třeba zrovna čerstvě zamilovaný anebo ještě tehdy  žili všichni jeho blízcí. Auta nemůžou za žádný režim, režimy  dělají lidé, nikoliv auta nebo dejme tomu mixéry. Dnes už mi připadá neuvěřitelné že se i tak obyčejné věci jako žvejkačky  Wrigleys Spearmint či Kindervejce daly koupit jen v Tuzexu, že tekuté mýdlo Fa bylo takovým exluzivním darem jako já nevím - Chanel No5 nebo že jste i na tu 120 čekali x let. Přesto se nestydím za to že když si vzpomenu na late ´80 tak cítím dojetí, protože mi bylo šest a něco když jsem přijel do Prahy a zažil jsem lecos pěkného a díky tomu že jsem byl malé dítě jsem nevnímal to špatné. Hodně mých vrstevníků to vnímá podobně. Moje rodina tehdy žádné exkluzivní auto neměla, dědeček kdysi koupil od známého Oktávku a později i Embéčko. Škoda že už  obě tyhle legendy zmizely na šrotišti... Co bych dnes za ně dal. Stejně jako za tu červenou 350 s chromovanou nádrží - čs.HD

0/0
2.12.2008 1:00

...

Re: Nostalgie ?

O jaké době píšete? Na stodvacítku se nečekalo tři roky nikdy, pořadníky byly až na favorita. V šedesátých letech (začátkem) byl problém koupit nové auto, tehdy pořadníky byly a ojetá auta se prodávala dráž než nová. Později už to bylo spíš o nemožnosti výběru, prostě jste šli do mototechny s poukazem na Š105S zelenou a odjížděli jste ve Š120LS modré, protože nic jiného právě neměli, v hoším případě jste šli pro 120GLS bílou a odjížděli ve 105S hnědé. Volitelná výbava žádná, barva jaká je, ber nebo neber. Sorry, ale jestli žvýkám wrigleys, nebo pedro, to může připadat jako zásadní problém celého vesmíru tak pětiletému klukovi. Stejně tak si v hamburku mohli stěžovat, že Pedro nemají ani v tom jejich "tuzexu" :-). Ono to v kosmetice a žvýkačkách bylo hlavně o "módě", je to přece ze západu, tak je to super. Jo, taky si pamatuju fronty na banány a toaleťák, vlastně furt na něco - a furt na něco jiného. A tohle mi vadilo mnohem víc, než že v sámošce nemají wrigleys.

0/0
3.12.2008 12:47

...

Re: Nostalgie ?

U aut byl problém s náhradními díly, tak od sedmdesátých let a bylo to čím dál horší. Jednou nikde nebyly gumičky do stěračů, pak zase nebyly brzdové destičky, pak se nedaly sehnat pneumatiky. Byly otřesné termíny oprav v servisech - které byly zásoboané přednostně, ale ani tam něměli vždycky všechno (a nebo ne pro všechny). Klidně tam mohlo auto tři měsíce stát a čekat na nějakou prkotinu (ale to už byl extrém). Zase čím později po válce, tím to bylo horší. Pro mě je zlom rok 68, tehdy skončily všehny snahy udržet tempo se západem a začalo 20 roků stagnace a front na kdeco.

0/0
3.12.2008 12:53

Born by early ´80

Volha

Carevnu si nepamatuju, na to jsem byl příliš mlád, ale když se řekne Volha vybaví se mi typ M-24, buď jako taxík anebo - VB. Znal jsem jednoho člověka co tohle auto měl ještě relativně hluboko do devadesátých let a pochvaloval si že to byl koráb. Když jsem ji nedávno potkal jako model (právě v nezaměnitelném kabátu VB) tak jsem si ji koupil. Jako vzpomínku na ranné dětství kdy jsem bral rozum (a nevěděl jsem že ten režim je blbej.) Pamatuju si tu velkou chromovou masku s jelenem, i chromové nápisy... Volha 24 je prostě jedním z aut které si pamatuju jako dítě, samozřejmě nechci aby se zase vrátily "staré časy" ale to dnes už ani vlastně není možné. Stejně tak mě dokáže zaujmout a vzbudit jistou nostalgii staré BMW anebo třeba i Sierra či Cortina (S hippies zadními světly),mohu potvrdit že tehdy když někde stálo západní auto tak to byla událost asi jako kdybyste dnes potkali třeba Enzo anebo Veyrona i když to byl prachobyčejný Bawor  nebo Medvěd.

0/0
2.12.2008 0:46

Karel55

Re: Volha

Ani já jsem nikdy neslyšel název carevna. Vždycky to byla volha. Podnikový řidič s ní jezdil rychlostí, že by ji snad i běžec předběhl a přitom se v zatáčkách mocně nakláněl na tu stranu, kam točil.

0/0
2.12.2008 15:49

vymrzovac

nejsem si jist,zda byla podobná fordu.....

......něco z minula mi napovídá,že to byl opajcnutej "študebakr"

0/0
1.12.2008 9:06

Alík

Volha byla skvělá

Jezdil jsem v 80. letech služebně s Volhou Gaz 24 a pohodlnější auto jsem potom už neměl... Venku spotřeba 9l/100km, ve městě 11. Měl jsem vyřazený druhý stupeň na karburátoru. Šetřil jsem jí na max. rychlost 100km/h a nemělo to chybu.

Dle automechaniků, kteří mě auto opravovali, měla brzdy prakticky shodné se Studebakerem z 50. let.

Dnes mám Renault Laguna, jezdím s Octavií, Superbem a Passatem, ale to svezení to není.

To byla auta... R^

0/0
30.11.2008 16:52

TurboFrank

Re: Volha byla skvělá

Jezdil jsem Volhou, dnes jezdím novým Passatem CC. Předtím jsem měl Superba a Octavii. Teď jsem vás nepochopil, proč v nových vozech to není svezení jako ve Volze. Když jste s Volhou jel rychleji do velké zatáčky, tak jste se musel držet pevně volantu, abyste se nevyvrátil. Brzdy mizerné, spotřeba velká, jízdní vlastnosti příšerné. Ano po rovince v poklidu to paráda byla, ale silnice mají i zatáčky. Nemluvě o jízdních vlastnostech za mokra a na sněhu. Je fakt, že když mě v tom jako kluka poprvé svezli, tak jsem byl nadšen. Měli jsme Spartaka a to byl sakra rozdíl, ale srovnávat to s dnešními vozy to je trochu ujeté.

0/0
1.12.2008 22:04

kolemjdoucí

Re: Volha byla skvělá

Koukám, že se tady sešli 2 bejvalí űberkomanči :-/

0/0
3.12.2008 14:58

David

Carevna mezi auty.

Jděte s tou politikou do pr...(Y)Je to jedno z nejkrásnějších aut které jsem měl možnost řídit...Škoda že ji nemám v garáži.;-(

0/0
30.11.2008 13:29

dobr

dobr

..docela dobrý fotky k článku, zaujmou.

PS co pamatuju, když jsem v tom jednou seděl, se to tak jako kejklalo, když to stálo na volnoběh, inu OHV je OHV.

0/0
29.11.2008 16:27

CZE_Lecco

Ta EU značka

na tom autě vypadá hrozně, nevíte někdo o legálním způsobu, jak si při přehlášení auta ponechat starou SPZ ? :-/

0/0
29.11.2008 14:39

tygr.karlos

Re: Ta EU značka

Tak na tuhle káru zaručeně pujde udělat veteránská atestace, nechávat jí standardní SPZ je blbost:-)

0/0
30.11.2008 10:55

Honza

Re: Ta EU značka

Předělávat na vet. značky je blbost. Přečti si například diskuzi na gazklubu a pak mudruj.  A nedělá se veteránská atestace, nýbrž testace. A na Normální značky ti stačí jen klubová testace a máš to na 1/12 povinného ručení, stejně jako u vet. spz. Testovat lze vozidla do roku výroby 1983. 

0/0
3.12.2008 21:59

Vavřinec Berija

Nádhera

Nádherné vozítko. Ostatně, my jsme vždy vyráběli kvalitní a pohledná auta.:-)R^

0/0
29.11.2008 12:31

Pepa

ruska?

 Jaka ruska krasa? to je stary OPEL a 24 Taky. Ruska krasa je zaporozec, ktereho nikdo nechtel.;-O;-€:-©

0/0
29.11.2008 2:36

Plagiáty

Re: ruska?

Jestli je Volha Opel, tak Zaporožec je NSU :-((( !

0/0
29.11.2008 22:54

kluboš

Re: ruska?

opel byl moskic, tohle by jako bylo co za typ?

0/0
30.11.2008 21:11

2Pix

Re: ruska?

Moskvic byl designem japonec (Toyota neco ... tehda u my oblibeny putiky stal original) a motorove BMW :) ...

0/0
2.12.2008 2:54

porubak

V CAREVNE

JEZDILI KOMUNISTICTI VOCASI .FUJ DALSI LENINOVY SANERv

0/0
29.11.2008 2:08

sirkeci

Nefalšovaná sovětská amerika?

Překrásná... Akorát ten podtitul "Nefalšovaná sovětská amerika" je protimluv :-)

0/0
28.11.2008 22:11

Hrochomut

Re: Nefalšovaná sovětská amerika?

proč?

0/0
28.11.2008 23:49

Michal

Re: Nefalšovaná sovětská amerika?

Protoze jestli je neco Amerika, tak Rusky to muze byt jen falsovany :-)

0/0
29.11.2008 0:53

2Pix

Re: Nefalšovaná sovětská amerika?

neni to protimluv :) ... protoze se jedna o "sovetskou ameriku" :) ...

0/0
2.12.2008 2:55

cassul

Dala se koupit

Soused carevnu měl, ale koupil jí totálně rozmlácenou a shnilou od podniku, kde pracoval jako garážmistr (takže pochopitelně protekčně) - pak jí asi rok dával dohromady. Ale jestli byla ve volném prodeji, to nevím a dost o tom pochybuju - papírově možná, asi jako T613 :-)

0/0
28.11.2008 21:25

fidel

.

idealni na cubu:-P

0/0
28.11.2008 20:35

Driver

zapomneli napsat

Ze je to kopite Fordu. Netusim, jakeho presne modelu ale na tuti je to predelavka Fordu z 50. let.

0/0
28.11.2008 20:34

huhu

Re: zapomneli napsat

kopie fordu to rozhodně není!!!!jedná se o první původní ruský poválečný vůz,lze použít častěčně protimluv ruská amerika,ten je však více typický pro předchůdce volhy-pabědu.paběda totiž byl licenční chevrolet....co se týče ruských vozů vůbec,dávali přednost chevro a dodge.fordky v souvislosti s ruskem nemají souvislost,firma ford je ve spojitostí s předválečnými traktory(největší traktorový závod na světě ve stalingradě pomáhali stavět a výrobu rozjíždět lidi od forda),...

0/0
29.11.2008 10:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.