- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
dve krasky a komplet nahradni dily - rekl jsem komplet ! tel 603427289 jsem zvedav kolik se vas znalcu,odborniku,restauratoru a dalsich utlachanych a zjevne znudenych borcu ozve
Mě opravdu ze všeho nejvíc baví, ta neustále dokola se opakující se klišé, která dnešní novináři používají.Jedno z nich, použité i v tomto článku, mě irituje opravdu hodně, a to je: "Dnešní mladé generaci už nic neříká".Nebaví mě jak se dnes, všechno škatulkuje.Podle dnešních medií jsou mladí stádo nevychovaných tupců, co nevědí nic o historii, současnosti, a jak to tak vypadá, soudě podle některých článků, jsou hanbou tohoto národa.Někteří jistě ano.Ale tak je to vždy...Nicméně to sem tolik nepatří, jinak hezký článek.)
Vlastnil jsem kdysi original Forda. Carevna se prakticky liší zadními světly - Ford je měl kulatá, a overdrivem, což byla jakási přídavná převodovka s převodem do rychla, která z původní 3 stupňové převodovky dělala 4 stupňovou. Jinak Carevna ,snad kromě metrických šroubů místo Whitwortů žádně podstatné změny neměla. Fordy ovšem měly i šestiválcové i osmiválcové motory, k tomu v SSSR nedošli - asi je jim v sajuzu do ruky takový model nedostal...
Pane Sus, čirou náhodou jsem v tom Fordu, o němž se zmiňujete, jezdil jako malý kluk. Vlastnil ho jeden náš známý. Mám z té doby ještě různé fotografie, i o historii toho auta bych také dal dost dohromady. Naopak by mě moc zajímalo, jaký byl jeho další osud. Pokud si můj příspěvek náhodou ještě přečtete, ozvěte se mi, prosím, na mail pradomodel@volny.cz
Díky moc
Milan Dobeš
čánek psal asi někdo zahořklý , na svou dobu dobré auto. Autor článku je poněkud lepkavý.
komunisti nedaji vubec dopustit na veci z minule ery... to ma autor jako psat, ze se s tim jede skvele jako s novym autem? asi tezko... takze nez neco napises, tak pocitej do desiti
Před dvaadvaceti rokama jsme v zimě najeli do zatáčky,ne moc rychle,ale byl tam ledový jazyk,a už jsme se kouleli někam na pole.Díky tomu,že byla holka opancéřovaná(oni ti Rusáci asi všechno dělali pro případ války),se nikomu nic nestalo,ani auto nebylo nijak zvlášť poškozené.Tenhle auťák by snad opravdu vydržel i zásah granátem.
Ja s Volhou jezdil na vojne v Tabore ,musim rict na tu dobu (1968) skvele auto a dobre se v ni soustalo , toho mista ,ale to uz je bohuzel pryc ,oboji
taky jsme jí pýr let měli, byla pohodlná, strašlivě žrala a než se trošku vyleštit chrom na masce, upadly mi vždycky ruce
My měli Moskviče 407, táta ho koupil někdy v roce 1968 nebo 69. Velký pohodlný auto, jezdilo na Normal za pár kaček. Bohužel už ho koupil trošku prorezlé, takže jsem ho někdy v roce 1981 už museli dát do šrotu, všichni jsem Ivánka ořvali. Pak jsme měli Škodu 105 L, to teda byl šok, auto poloviční, vzadu se 3 mačkali jak sardinky a ten legračně malý motor vzadu .
A Carevnu měl náš šofér, ještě někdy v r. 93 s ní byl na dovolené v Itálii a prý mu tam za ní nabízeli ukrutné peníze. Byl to služební vůz, se kterým předtím jezdil, takže naprosto v pořádku.
No jen tak nostalgicky vzpominam, kamaraduv otec vlastnil jednu. Tri rychlosti, na trojku jakykoliv kopec a "drzela" otacky. A toho mista vzadu i vepredu... Klidne v deseti ze zabavy. Jak rikal kamos.. Toto auto ma prvni dve rychlosti akorat na to kdyz s tim budes orat pole. Trojka utahne cokoliv:-) Pravda vzalo si to skoro 20l/100 ale to jsme neresili:-) To bylo vic ja pohodlne auto...Po letech si vzdycky vzpomenu na kamardovo: "dnes vas veze carevna: :-)