Diskuze

Xenony svítí stále více aut, často jsou ale nelegální

Český trh zaplavily levné sady s xenonovými výbojkami pro automobily. Cena těchto sad během tří let klesla zhruba čtyřnásobně a v současnosti začíná na přibližně 2 000 Kč.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Martin

25. 3. 2009 20:45
Náhradní výbojky HID x origo

Ještě se chci zeptat, když koukám na nabíkdy výbojek, tak někde píšou náhradní výbojka do přestavbových kitů. Takovou můžu použít i skrz výměnu v origo xenonech?díky

0 0
možnosti

ondra

27. 3. 2009 11:46
Re: Náhradní výbojky HID x origo

Použít nelze,typ H1,H7,H4 je něco jiného,než D2S,nebo D1R. Takže do origo nee. Ty jsou jen pro ty sady.

0 0
možnosti

Martin

25. 3. 2009 20:40
Výbojky 6000k místo 4300k

Ahoj, mam passata 3C rok výroby 2006 a mam bixenony s výbojky D1S 35W 4300k a svítí to na nic ;-( Chci zkusit dát D1S 6000k,ale nevim,jestli to nebude dělat neplechu,třeba kvůli startérům atd. díky

0 0
možnosti

ondra

27. 3. 2009 11:44
Re: Výbojky 6000k místo 4300k

6000°K nekupuj a ani třeba 8000°K,protože to je světlo více do modra než 4300°K a na mokru od nich uvidíš ještě míň. Nehledě na to,že 6000°K mají znatelně menší světelný tok a o 8000°K ani nemluvě. Ideální jsou právě 4300°K a kdyby se ti podařilo sehnat 3000°K tak ty jsou ještě lepší ,ale blbě se shánějí. Zkus vyčistit čočku zevnitř,to také pomáhá. Jinak  xxxx°K je pouze barva světla,tzv.náhradní teplota chromatičnosti a s el.parametry výbojky to nemá nic společného. Pořád bude mít 35W a stejnou patici.

0 0
možnosti

Tom

15. 3. 2009 21:05
Všechny original xenony mají čočku

Ten největší rozdíl xenonů a klasických světel je v tom že xenony mají ve světlometu čočku kterým přesně směrují světelný tok, v klasickém světlometu je parabola a tudíž rozptyl světla např. u fabie je daleko větší. Proto je u origo xenonů světlo na hranici jakoby uříznuté.

Dávat HDIčka do parabol ja největší prasárna, na druhou stranu např. nová octavie už má čočku i s halogenem, takže tam dodělávané HDIčkaje jsou jakž-takž, teda v případě že jsou dobře seřízené.

Dále není pravda že origo xenony musí mít všechny ostřik, automatický náklon ano, ale ostřik ne. Samozřejmě většina moderních aut ostřik mají, koncernová auta všechny, takže jak policaj natrefí na xenon v octavii bez ostřiku máš to za 2 tis.Kč na místě a nálepka "jakoby ostřikovačů" nepomůže.

0 0
možnosti

tom

16. 3. 2009 10:08
Re: Všechny original xenony mají čočku

Není pravda,třeba starší mercedes ,teď nevím přesně označení,ale říká se mu masařka (podle světel),má origo xenony v parabole bez čočky. Ještě tuším nějaký volvo taky. Jenomže ,háček je v tom,že ta parabola je úplně jinak tvarovaná,aby omezila vyzařování tzv.zbytkového světla(paprsku) a to ostatní parab.pro žárovky nemají tak důkladně řešené,protože žárovka má menší svítivost a tudíš to tak neoslní. Jinak automatický náklon má vícero provedení,standardně je jen podle zatížení (starší auta) a pak ještě navíc dle terénu,nebo podle jízdy do zatáček aj. Každopádně do seřízení světel nemůže řidič běžně v provozu zasahovat, jako u normálních světel a to je hlavně kvůli možnému oslnění protijedoucích ,což si xenoníci se sadami za 2tis. jaksi neuvědomují,nebo spíš na to prdí a vesele šajnujou nám ostatním do ksichtu.

0 0
možnosti

Kamil

10. 3. 2009 22:48
Pro Ondru

Speciálně pro Ondru: Denní světlo :  5400 K, Ra- 9. Tedy podání barevnosti světla 90-100. Když o tom nic nevíš, tak o tom nepiš:-).

0 0
možnosti

ondra

12. 3. 2009 2:06
Re: Pro Ondru

No, o kterým zdroji světla to píšeš? Nebo spíš asi takhle: Najdi si od Osramu zářivky SKYWHITE a tam se dočteš něco jako 8000°K,barevné podání 1B,atd. Potom třeba zářivka L 18W / 865 - to je taky denní světlo a pozor! Má jen 6500°K  a podání barev 1B - Ra > 80  /// Pak třeba L 18W / 827 - to je teple bílé světlo,které má 2700°K ,podání barev 1B - Ra taky kolem 80ti /// to jsou tzv.zářivky s třípásmovým luminoforem. Dále: třeba v provedení BIOLUX zářivka L 18W / 950 - má také denní světlo a to 5000°K a index podání barev 1A - Ra > 90. A co se týká obyčejných tzv. Standard ,tak L 18W / 660 je taky  denní světlo 6000°K ,podání barev 2B - 3 a Ra už jen 60-70.  A co třeba tohle? Obyčejná žárovka má nejvěrohodnější podání barev ze všech běžně dostupných zdrojů světla a to Ra 100 ,přitom má barvu světla kolem 2700°K. Neznamená,že když má něco svítit tzv.denním světlem,tak to má automaticky nejlepší podání barev. Já pořád totiž nevím,co jsi mě tím chtěl vlastně zdělit???

0 0
možnosti

Standa

10. 3. 2009 22:35
Přestavbová sada xenonů

Sadu na fabii jsem si koupil asi před rokem, ne z důvodu, že bych chtěl před někým machrovat, jak tady někdo píše, ale proto, že jsem musel H7 měnit zhruba po měsíci. Také osvětlení vozovky se mi zdálo poněkud slabé. Když jsem se ptal mechanika co s tím, tak mi řekl, že může zkusit vyměnit kabely. Podle zkušeností kamaráda vím, že to nemá smysl. Tak jsem koupil HID sadu. Přiznám se že jsem několik aut s touto sadou potkal a nepřipadalo mi to nějak zvlášť silné. To jsem ješťě nevěděl že je to nelegální. V každém případě beru na vědomí to, že to někoho  oslnit může. Dále mě přesvědčilo upozornění a dvě pokuty, takže je dávám z auta pryč. Co se týká policie, tak se jich, ač nerad (dle svých jiných zkušeností), musím zastat. Dávají si na to velký pozor, po celé republice. Standa

0 0
možnosti

ondra

12. 3. 2009 2:38
Re: Přestavbová sada xenonů

To jsi asi vyjímka. Jedinej,kdo je odmontuje. Já zatím pozoruji,že u nás po městě přibývá řidičů, co si je tam vesele dál montují. Pochopím,že každý chceme vidět dobře a daleko,ale spousta lidí si neuvědomuje,že na to nemá ty světlomety na autě prostě uzpůsobeny a tudíž,je taková přestavba dost nebezpečná hlavně pro okolí. A co je vrchol,tak to je,že jsem už s tím viděl jezdit i jedno auto autoškoly. Jinak bych ti doporučil třeba žárovky s označením "All Season (super)"  Vyrábí je jak Osram,tak třeba i Narva a ty jsou dobrý hlavně za mokra,nebo mlhy. Mají totiž lehce nažloutlé světlo a to se do špatného počasí hodí spíš ,než modré extrémy. Sice nebudeš IN :-)) ,ale zato od nich uvidíš a bez pokut od "pomáhat a chránit" ,protože mají homologaci. A co se životnosti týče,tak nejsi jediný,komu H7ky odcházejí ,protože ta žárovka je sama o sobě špatná svou konstrukcí,třeba H1,H3 vydrží podstatně déle. Jinak,ty žárovky zkus,protože svítěj fakt dobře. Osobně jiný nekupuju. 

0 0
možnosti

jiraa

1. 3. 2009 11:12
Naprostá bezohlednost

Nejhorší je když mají tyhle xenony Fabie, ty oslňují i s klasickými halogeny protože se majitelé neobtěžují světla nastavovat. To co se píše v článku je navíc nesmysl, použití neschválených xenonů je nebezpečná závada a pokud policista takovému autu na místě nezakáže další jízdu, neplní dobře svoje povinnosti. Přijít na to že se jedná o zakázanou úpravu (když nepočítám prudké oslňování) lze jednoduše - na autě nejsou ostřikovače a naopak v kabině je kolečko nastavování sklonu světel. 

Je nutné si uvědomit, že paraboly pro halogenové žárovky osazené xenony nelze seřídit tak aby neoslňovaly - zbytkové světlo mimo hlavní paprsek je už vždy mimo normy díky 3x vyššímu výkonu xenonové výbojky.

A ještě vzkaz pro bezohledná hovada s HID xenony: nedivte se že vám protijedoucí pouští do očí dálková světla, vy takhle oslňujete neustále.

0 0
možnosti

ondra

6. 3. 2009 17:12
Re: Naprostá bezohlednost

Máš naprostou pravdu,ale bohužel frajírkům co chtěj machrovat to stejně nevymluvíš. Tady pomůže jenom kladivo,dojet vola někde na parkovišti a světla mu vymlátit:-) ,ale to zas budeš mít problém ty:-(. Policie na tohle prdí,protože oni nevědí,kde mají hledat motor v autě (vlastní zkušenost) natož ještě zkoumat světla.

0 0
možnosti

Magda

23. 2. 2009 21:48
Barva Xenonu

Prosim vas, mam original xenony D2S s bilo/fialovym nadechem a ted mi jeden xenon prestal fungovat. Zajela jsem do servisu, kde mi ho vymenili, ale hned jsem zjistila, ze xenon ktery mi dali ma jinou barvu nez ten original. Je vice do zluta !!! Prosim vas, nevite nekdo, jaka ma byt teplota te vybojky, abych mela tu stejnou bilo/nafialovenou originalni barvu? V servisu to bohuzel nevedi:-/ Dekuju:-)

0 0
možnosti

ondra

6. 3. 2009 17:06
Re: Barva Xenonu

Na výbojce je to napsané. Co to je proboha za servis?  Schválené jsou pouze 2 druhy barvy světla u xen.výbojek a to 4300°K a 6000°K. A jinak,mají se měnit obě výbojky současně. Je to hlavně kvůli tomu,že jak výbojka "stárne" mění se barva jejího světla více do modra (to bude asi tvůj případ) . Vyměň i tu druhou,protože ti stejně za chvíli přestane svítit. Jinak při vyměňování výbojek "na přeskáčku" je nikdy nesladíš do stejné barvy světla.

0 0
možnosti

ujkll

9. 1. 2009 19:08
Xenony

Šetříte světlomety – xenonové žárovky ztrácejí menší část energie ve formě tepla, proto dochází k menšímu zahřívání světlometů než v případě halogenových žárovek. Xenon emituje také menší množství UV záření. Nedochází k deformacím a odbarvení součástí světlometů

Snadná instalace – instalace HID sady se omezuje na několik činností. Postačí zavěsit měniče, vyměnit žárovky a přepojit několik elektrických kabelů. Úpravy nejsou náročné, máte možnost se vrátit k prvotnímu provedení

Lepší výkonost – při zachování výkonu 35 W xenonové žárovky emitují průměrně o 7% více světla (+200lm) oproti výrobně vestavěným halogenovým žárovkám

0 0
možnosti

ujkll

9. 1. 2009 19:08
Xenony

Bezpečnější jízda – HID sada poskytuje 3krát silnější světlo (cca 3000 lumenů) než bežný halogen (cca 1200 lumenů)

Více světla = lepší viditelnost (do dálky i do šířky)

Menší únava zraku – Xenon emituje světlo sblížené k barvě denního světla, ke kterému je náš zrak nejlépe přizpůsobený. V důsledku to usnadní řidiči rozpoznání objektů, lepší koncentraci a zároveň se snižuje pocit únavy. Obyčejná halogenová žárovka emituje světlo žluté barvy (3200K), co vyžaduje větší únavu zraku

Nižší spotřební výkon - Spotřeba xenonových výbojek je 35W oproti halogenovým, které mají o 60% větší spotřebu

Životnost – bezporuchový chod xenonových žárovek je přibližně 1500 – 2000 hodin. Mají v průměru 10krát delší životnost než halogenové žárovky. Během plného procovního cyklu xenonové žárovky ztrácejí pouhých 20-40% luminance. Oproti halogenovým žárovkám, ve kterých se odpařující volfram osazuje na žárovce a snižuje její luminanci až o 80%

0 0
možnosti

ondra

11. 1. 2009 1:50
Re: Xenony

Tak za 1. - Nejsou to xenonové žárovky ale VÝBOJKY ,už tady je vidět tvoje neznalost.

za 2. - "Bezpečnější jízda" : No jak pro koho>>pro protijedoucí určitě NE.

za 3. - "Více světla" : Když si zvolíš výbojku s teplotou chromatičnosti 6000°K a více,tak ti bude hlavně za mlhy a děště připadat ,že jedeš na slepo. I obyčejná hal.žárovka svítí za špatného počasí lépe.

za 4. - 3000lm má jen výbojka s teplotou chrom. 4300°K. Výbojka 6000°K má 2600lm a výbojka 8000°K už jen 2200lm. A platí,že čím víc do modra,tím světelný výkon klesá.

za 5. - "Menší únava zraku" : Barva denního světla je okolo 8000°K ,ale velice moc záleží u světelných zdrojů na kvalitě barevného podání - tzv. "Index Ra" a v tomto ohledu xenonové výbojky podstatně zaostávají za obyčejnou žárovkou,která má RA=100 , oproti výbojce 4300°K - Ra=70 a dokonce výbojka 6000°K - Ra=55-60 ,to znamená čím menší Ra,tím horší barevný vjem okolí (zkreslování barev).

0 0
možnosti

Dredock

23. 12. 2008 2:40
Xenony

Clanek je z casti pouze lacina PR reklama na shop jehoz jmeno je v textu. Verte tomu ze i takova forma reklamy dokaze vytahnout z penezenky zakazniku penize a dokonce i redaktor si prijde na sve. Par takovych reklam jsem sam platil..osobne se domnivam ze policie i nadale svetla nijak resit nebude. A taktez si myslim ze pouzivani techto sad je z technickeho hlediska zcela ok - mam s tim jako prodejce pomerne slusnou zkusenost - zbozi se vraci minimalne a lidi jsou spokojeny. Jak se zde pise - dobre serizna svetla neoslnuji stejne jako kazda dobre serizena svetla a taky - finta xenonu neni tim ze by svitily vice ale tim ze maji jiny odstin svetla diky jeho fyzikalnim vlastnostem clovek v noci lepe vidi. Osobne si myslim ze cely tenhle humbuk kolem xenonu ma jeste jeden ucel - automobilky prodavaji xenony jako predrazeny doplnek k vybave - kdyby si lidi kupovali xenony za 2000tis - nikdo by drahe xenony z do-vybavy nikdo nechtel...takze spise automobilisticka lobby nez tupost zakonodarcu.

0 0
možnosti

Elektrikář ( pro Dredock)

25. 12. 2008 2:08
Re: Xenony

Evidentně tomu absolutně nerozumíš a proto bys měl jako prodejce zkončit. Xenonové výbojky mají až několikanásobně větší svítivost oproti halogenovým žárovkám. Výbojka D2S 4300°K  35W má svítivost okolo 3000lm - žárovka typu H7  55W má svítivost okolo 1000lm (lumen)  ,takže to je hlavní výhoda výbojky oproti žárovce. Další výhoda xen.výbojky je barva světla 4300°K - to je jasně bílé ,takže viditelnost idealní. Oproti tomu,výbojky s barvou světla 6000°K a více ,jsou sice oblíbené,ale převažuje u nich hlavně modrá složka záření,ta má horší odrazivost od tmavých materiálů (asfalt) a za deště je od nich vidět kulový. A navíc už mají podstatně menší svítivost - 6000°K má okolo 2600lm a 8000°K jen 2200lm. A mohl bych pokračovat dál a dál. Ono je těch pro a proti daleko víc. Ale ty!!! ,se o tom nejdřív poraď s někým ,kdo o tom něco ví a pak machruj s nějakou "fintou xenonů" a o "fyzikálních vlastnostech".

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!