Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Xenony svítí stále více aut, často jsou ale nelegální

Český trh zaplavily levné sady s xenonovými výbojkami pro automobily. Cena těchto sad během tří let klesla zhruba čtyřnásobně a v současnosti začíná na přibližně 2 000 Kč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin

Náhradní výbojky HID x origo

Ještě se chci zeptat, když koukám na nabíkdy výbojek, tak někde píšou náhradní výbojka do přestavbových kitů. Takovou můžu použít i skrz výměnu v origo xenonech?díky

0/0
25.3.2009 20:45

ondra

Re: Náhradní výbojky HID x origo

Použít nelze,typ H1,H7,H4 je něco jiného,než D2S,nebo D1R. Takže do origo nee. Ty jsou jen pro ty sady.

0/0
27.3.2009 11:46

Martin

Výbojky 6000k místo 4300k

Ahoj, mam passata 3C rok výroby 2006 a mam bixenony s výbojky D1S 35W 4300k a svítí to na nic ;-( Chci zkusit dát D1S 6000k,ale nevim,jestli to nebude dělat neplechu,třeba kvůli startérům atd. díky

0/0
25.3.2009 20:40

ondra

Re: Výbojky 6000k místo 4300k

6000°K nekupuj a ani třeba 8000°K,protože to je světlo více do modra než 4300°K a na mokru od nich uvidíš ještě míň. Nehledě na to,že 6000°K mají znatelně menší světelný tok a o 8000°K ani nemluvě. Ideální jsou právě 4300°K a kdyby se ti podařilo sehnat 3000°K tak ty jsou ještě lepší ,ale blbě se shánějí. Zkus vyčistit čočku zevnitř,to také pomáhá. Jinak  xxxx°K je pouze barva světla,tzv.náhradní teplota chromatičnosti a s el.parametry výbojky to nemá nic společného. Pořád bude mít 35W a stejnou patici.

0/0
27.3.2009 11:44

Tom

Všechny original xenony mají čočku

Ten největší rozdíl xenonů a klasických světel je v tom že xenony mají ve světlometu čočku kterým přesně směrují světelný tok, v klasickém světlometu je parabola a tudíž rozptyl světla např. u fabie je daleko větší. Proto je u origo xenonů světlo na hranici jakoby uříznuté.

Dávat HDIčka do parabol ja největší prasárna, na druhou stranu např. nová octavie už má čočku i s halogenem, takže tam dodělávané HDIčkaje jsou jakž-takž, teda v případě že jsou dobře seřízené.

Dále není pravda že origo xenony musí mít všechny ostřik, automatický náklon ano, ale ostřik ne. Samozřejmě většina moderních aut ostřik mají, koncernová auta všechny, takže jak policaj natrefí na xenon v octavii bez ostřiku máš to za 2 tis.Kč na místě a nálepka "jakoby ostřikovačů" nepomůže.

0/0
15.3.2009 21:05

tom

Re: Všechny original xenony mají čočku

Není pravda,třeba starší mercedes ,teď nevím přesně označení,ale říká se mu masařka (podle světel),má origo xenony v parabole bez čočky. Ještě tuším nějaký volvo taky. Jenomže ,háček je v tom,že ta parabola je úplně jinak tvarovaná,aby omezila vyzařování tzv.zbytkového světla(paprsku) a to ostatní parab.pro žárovky nemají tak důkladně řešené,protože žárovka má menší svítivost a tudíš to tak neoslní. Jinak automatický náklon má vícero provedení,standardně je jen podle zatížení (starší auta) a pak ještě navíc dle terénu,nebo podle jízdy do zatáček aj. Každopádně do seřízení světel nemůže řidič běžně v provozu zasahovat, jako u normálních světel a to je hlavně kvůli možnému oslnění protijedoucích ,což si xenoníci se sadami za 2tis. jaksi neuvědomují,nebo spíš na to prdí a vesele šajnujou nám ostatním do ksichtu.

0/0
16.3.2009 10:08

Kamil

Pro Ondru

Speciálně pro Ondru: Denní světlo :  5400 K, Ra- 9. Tedy podání barevnosti světla 90-100. Když o tom nic nevíš, tak o tom nepiš:-).

0/0
10.3.2009 22:48

ondra

Re: Pro Ondru

No, o kterým zdroji světla to píšeš? Nebo spíš asi takhle: Najdi si od Osramu zářivky SKYWHITE a tam se dočteš něco jako 8000°K,barevné podání 1B,atd. Potom třeba zářivka L 18W / 865 - to je taky denní světlo a pozor! Má jen 6500°K  a podání barev 1B - Ra > 80  /// Pak třeba L 18W / 827 - to je teple bílé světlo,které má 2700°K ,podání barev 1B - Ra taky kolem 80ti /// to jsou tzv.zářivky s třípásmovým luminoforem. Dále: třeba v provedení BIOLUX zářivka L 18W / 950 - má také denní světlo a to 5000°K a index podání barev 1A - Ra > 90. A co se týká obyčejných tzv. Standard ,tak L 18W / 660 je taky  denní světlo 6000°K ,podání barev 2B - 3 a Ra už jen 60-70.  A co třeba tohle? Obyčejná žárovka má nejvěrohodnější podání barev ze všech běžně dostupných zdrojů světla a to Ra 100 ,přitom má barvu světla kolem 2700°K. Neznamená,že když má něco svítit tzv.denním světlem,tak to má automaticky nejlepší podání barev. Já pořád totiž nevím,co jsi mě tím chtěl vlastně zdělit???

0/0
12.3.2009 2:06

ondra

Re: Pro Ondru

Jinak ,ještě jsem neviděl xenonovou výbojku do auta,která by se co se týká podání barev vyrovnala obyčejné žárovce a nebo aspoň třípásmovým zářivkám. V tom výbojky všeobecně (až na pár typů,jako třeba pro akvária) zaostávají. Takže denním světlem se označují zdroje v rozmezí 5000°K až 10000°K ,jde jen o to ,v jak kvalitním provedení podání barev. Ať to jsou zářivky,nebo výbojky -xenonové,halogenidové a další.

0/0
12.3.2009 2:17

Standa

Přestavbová sada xenonů

Sadu na fabii jsem si koupil asi před rokem, ne z důvodu, že bych chtěl před někým machrovat, jak tady někdo píše, ale proto, že jsem musel H7 měnit zhruba po měsíci. Také osvětlení vozovky se mi zdálo poněkud slabé. Když jsem se ptal mechanika co s tím, tak mi řekl, že může zkusit vyměnit kabely. Podle zkušeností kamaráda vím, že to nemá smysl. Tak jsem koupil HID sadu. Přiznám se že jsem několik aut s touto sadou potkal a nepřipadalo mi to nějak zvlášť silné. To jsem ješťě nevěděl že je to nelegální. V každém případě beru na vědomí to, že to někoho  oslnit může. Dále mě přesvědčilo upozornění a dvě pokuty, takže je dávám z auta pryč. Co se týká policie, tak se jich, ač nerad (dle svých jiných zkušeností), musím zastat. Dávají si na to velký pozor, po celé republice. Standa

0/0
10.3.2009 22:35

ondra

Re: Přestavbová sada xenonů

To jsi asi vyjímka. Jedinej,kdo je odmontuje. Já zatím pozoruji,že u nás po městě přibývá řidičů, co si je tam vesele dál montují. Pochopím,že každý chceme vidět dobře a daleko,ale spousta lidí si neuvědomuje,že na to nemá ty světlomety na autě prostě uzpůsobeny a tudíž,je taková přestavba dost nebezpečná hlavně pro okolí. A co je vrchol,tak to je,že jsem už s tím viděl jezdit i jedno auto autoškoly. Jinak bych ti doporučil třeba žárovky s označením "All Season (super)"  Vyrábí je jak Osram,tak třeba i Narva a ty jsou dobrý hlavně za mokra,nebo mlhy. Mají totiž lehce nažloutlé světlo a to se do špatného počasí hodí spíš ,než modré extrémy. Sice nebudeš IN :-)) ,ale zato od nich uvidíš a bez pokut od "pomáhat a chránit" ,protože mají homologaci. A co se životnosti týče,tak nejsi jediný,komu H7ky odcházejí ,protože ta žárovka je sama o sobě špatná svou konstrukcí,třeba H1,H3 vydrží podstatně déle. Jinak,ty žárovky zkus,protože svítěj fakt dobře. Osobně jiný nekupuju. 

0/0
12.3.2009 2:38

jiraa

Naprostá bezohlednost

Nejhorší je když mají tyhle xenony Fabie, ty oslňují i s klasickými halogeny protože se majitelé neobtěžují světla nastavovat. To co se píše v článku je navíc nesmysl, použití neschválených xenonů je nebezpečná závada a pokud policista takovému autu na místě nezakáže další jízdu, neplní dobře svoje povinnosti. Přijít na to že se jedná o zakázanou úpravu (když nepočítám prudké oslňování) lze jednoduše - na autě nejsou ostřikovače a naopak v kabině je kolečko nastavování sklonu světel. 

Je nutné si uvědomit, že paraboly pro halogenové žárovky osazené xenony nelze seřídit tak aby neoslňovaly - zbytkové světlo mimo hlavní paprsek je už vždy mimo normy díky 3x vyššímu výkonu xenonové výbojky.

A ještě vzkaz pro bezohledná hovada s HID xenony: nedivte se že vám protijedoucí pouští do očí dálková světla, vy takhle oslňujete neustále.

0/0
1.3.2009 11:12

ondra

Re: Naprostá bezohlednost

Máš naprostou pravdu,ale bohužel frajírkům co chtěj machrovat to stejně nevymluvíš. Tady pomůže jenom kladivo,dojet vola někde na parkovišti a světla mu vymlátit:-) ,ale to zas budeš mít problém ty:-(. Policie na tohle prdí,protože oni nevědí,kde mají hledat motor v autě (vlastní zkušenost) natož ještě zkoumat světla.

0/0
6.3.2009 17:12

Magda

Barva Xenonu

Prosim vas, mam original xenony D2S s bilo/fialovym nadechem a ted mi jeden xenon prestal fungovat. Zajela jsem do servisu, kde mi ho vymenili, ale hned jsem zjistila, ze xenon ktery mi dali ma jinou barvu nez ten original. Je vice do zluta !!! Prosim vas, nevite nekdo, jaka ma byt teplota te vybojky, abych mela tu stejnou bilo/nafialovenou originalni barvu? V servisu to bohuzel nevedi:-/ Dekuju:-)

0/0
23.2.2009 21:48

ondra

Re: Barva Xenonu

Na výbojce je to napsané. Co to je proboha za servis?  Schválené jsou pouze 2 druhy barvy světla u xen.výbojek a to 4300°K a 6000°K. A jinak,mají se měnit obě výbojky současně. Je to hlavně kvůli tomu,že jak výbojka "stárne" mění se barva jejího světla více do modra (to bude asi tvůj případ) . Vyměň i tu druhou,protože ti stejně za chvíli přestane svítit. Jinak při vyměňování výbojek "na přeskáčku" je nikdy nesladíš do stejné barvy světla.

0/0
6.3.2009 17:06

LS

Re: Barva Xenonu

Ciao...vzhledem k tomu ze skodovka zmenila dodavatele xenonu a tim i kvalitu smerem k horsimu, tak ty "nove" vybojky pri zahrati zezloutnou a sviti jako obycejne svetlo, takze jedine vychodisko je ze si koupis jinou znacku vybojky (je jich na netu mraky) a kup s teplotou 4300K nebo 6000K ty sviti jeste vic do modra .

0/0
31.3.2009 9:03

ujkll

Xenony

Šetříte světlomety – xenonové žárovky ztrácejí menší část energie ve formě tepla, proto dochází k menšímu zahřívání světlometů než v případě halogenových žárovek. Xenon emituje také menší množství UV záření. Nedochází k deformacím a odbarvení součástí světlometů

Snadná instalace – instalace HID sady se omezuje na několik činností. Postačí zavěsit měniče, vyměnit žárovky a přepojit několik elektrických kabelů. Úpravy nejsou náročné, máte možnost se vrátit k prvotnímu provedení

Lepší výkonost – při zachování výkonu 35 W xenonové žárovky emitují průměrně o 7% více světla (+200lm) oproti výrobně vestavěným halogenovým žárovkám

0/0
9.1.2009 19:08

ujkll

Xenony

Bezpečnější jízda – HID sada poskytuje 3krát silnější světlo (cca 3000 lumenů) než bežný halogen (cca 1200 lumenů)

Více světla = lepší viditelnost (do dálky i do šířky)

Menší únava zraku – Xenon emituje světlo sblížené k barvě denního světla, ke kterému je náš zrak nejlépe přizpůsobený. V důsledku to usnadní řidiči rozpoznání objektů, lepší koncentraci a zároveň se snižuje pocit únavy. Obyčejná halogenová žárovka emituje světlo žluté barvy (3200K), co vyžaduje větší únavu zraku

Nižší spotřební výkon - Spotřeba xenonových výbojek je 35W oproti halogenovým, které mají o 60% větší spotřebu

Životnost – bezporuchový chod xenonových žárovek je přibližně 1500 – 2000 hodin. Mají v průměru 10krát delší životnost než halogenové žárovky. Během plného procovního cyklu xenonové žárovky ztrácejí pouhých 20-40% luminance. Oproti halogenovým žárovkám, ve kterých se odpařující volfram osazuje na žárovce a snižuje její luminanci až o 80%

0/0
9.1.2009 19:08

ondra

Re: Xenony

Tak za 1. - Nejsou to xenonové žárovky ale VÝBOJKY ,už tady je vidět tvoje neznalost.

za 2. - "Bezpečnější jízda" : No jak pro koho>>pro protijedoucí určitě NE.

za 3. - "Více světla" : Když si zvolíš výbojku s teplotou chromatičnosti 6000°K a více,tak ti bude hlavně za mlhy a děště připadat ,že jedeš na slepo. I obyčejná hal.žárovka svítí za špatného počasí lépe.

za 4. - 3000lm má jen výbojka s teplotou chrom. 4300°K. Výbojka 6000°K má 2600lm a výbojka 8000°K už jen 2200lm. A platí,že čím víc do modra,tím světelný výkon klesá.

za 5. - "Menší únava zraku" : Barva denního světla je okolo 8000°K ,ale velice moc záleží u světelných zdrojů na kvalitě barevného podání - tzv. "Index Ra" a v tomto ohledu xenonové výbojky podstatně zaostávají za obyčejnou žárovkou,která má RA=100 , oproti výbojce 4300°K - Ra=70 a dokonce výbojka 6000°K - Ra=55-60 ,to znamená čím menší Ra,tím horší barevný vjem okolí (zkreslování barev).

0/0
11.1.2009 1:50

ondra

Re: Xenony

za 6. - "Životnost" : Bezporuchový chod neznačkových výbojek tohoto typu není nikde uveden. Nikde není uvedeno- kolik hodin a s kolika procentním výpadkem to bylo měřeno.

za 7. - "UV paprsky" : Každý světelný zdroj je vydává. U žárovek se o zachycení téměř všech paprsků postará skleněná baňka. U těchto neznačkových výbojek bych si tím nebyl zcela jist.

za 8. - není pravda,že halog.žárovky ztrácejí až 80% svět.toku během života. To by znamenalo až o 800lm méně a to odpovídá světelnému toku 21W žárovky v brzd.světlech např.=BLBOST!

za 9. - A je toho daleko více. Takže to shrnu. Nejideálnější xenonové výbojky jsou :4300°K ale pouze od značkových výrobců,protože ti jsou schopni kdykoliv předložit důkaz o provádění zkoušek a testování a zároveň zaručují stanovenou životnost zdroje s určitým % výpadku. Dále je zaručena jak barevná stabilita zdroje po celý život,tak i světelná stálost - samozřejmě s určitým % selhání. Ochrana před nežádoucím UV zářením je samozřejmostí.

0/0
11.1.2009 2:19

ondra

Re: Xenony

Takže pro "Ujkll" Nejdřív,než začneš opisovat trapné a nic neříkající reklamy tuningových firem, se ujisti,že tomu tak je. Já jsem elektrikář,takže vím o čem mluvím a pokud někdo chce kvalitní zdroj světla,tak tyto výrobky vůbec nedoporučuji. To platí o všech sortimentech (žárovky,zářivky,výbojky,předřadníky a ostatní). Samozřejmě ,že existují i značkové sady "HID" se všemi elektro zkouškami dle norem ,ale ani tyto nejsou schváleny do sil. provozu,pokud nejsou instalované jako náhrada do autom. světel určených pro xen.výbojky. Samozřejmě je jejich pořizovací cena daleko vyšší,ale zato já,jako kupující mám jistotu,že nekupuji zmetek,ale zboží s plnou zárukou. Za kvalitu si musíš holt v dnešní době připlatit. Takže asi takhle.

0/0
11.1.2009 2:35

Dredock

Xenony

Clanek je z casti pouze lacina PR reklama na shop jehoz jmeno je v textu. Verte tomu ze i takova forma reklamy dokaze vytahnout z penezenky zakazniku penize a dokonce i redaktor si prijde na sve. Par takovych reklam jsem sam platil..osobne se domnivam ze policie i nadale svetla nijak resit nebude. A taktez si myslim ze pouzivani techto sad je z technickeho hlediska zcela ok - mam s tim jako prodejce pomerne slusnou zkusenost - zbozi se vraci minimalne a lidi jsou spokojeny. Jak se zde pise - dobre serizna svetla neoslnuji stejne jako kazda dobre serizena svetla a taky - finta xenonu neni tim ze by svitily vice ale tim ze maji jiny odstin svetla diky jeho fyzikalnim vlastnostem clovek v noci lepe vidi. Osobne si myslim ze cely tenhle humbuk kolem xenonu ma jeste jeden ucel - automobilky prodavaji xenony jako predrazeny doplnek k vybave - kdyby si lidi kupovali xenony za 2000tis - nikdo by drahe xenony z do-vybavy nikdo nechtel...takze spise automobilisticka lobby nez tupost zakonodarcu.

0/0
23.12.2008 2:40

Elektrikář ( pro Dredock)

Re: Xenony

Evidentně tomu absolutně nerozumíš a proto bys měl jako prodejce zkončit. Xenonové výbojky mají až několikanásobně větší svítivost oproti halogenovým žárovkám. Výbojka D2S 4300°K  35W má svítivost okolo 3000lm - žárovka typu H7  55W má svítivost okolo 1000lm (lumen)  ,takže to je hlavní výhoda výbojky oproti žárovce. Další výhoda xen.výbojky je barva světla 4300°K - to je jasně bílé ,takže viditelnost idealní. Oproti tomu,výbojky s barvou světla 6000°K a více ,jsou sice oblíbené,ale převažuje u nich hlavně modrá složka záření,ta má horší odrazivost od tmavých materiálů (asfalt) a za deště je od nich vidět kulový. A navíc už mají podstatně menší svítivost - 6000°K má okolo 2600lm a 8000°K jen 2200lm. A mohl bych pokračovat dál a dál. Ono je těch pro a proti daleko víc. Ale ty!!! ,se o tom nejdřív poraď s někým ,kdo o tom něco ví a pak machruj s nějakou "fintou xenonů" a o "fyzikálních vlastnostech".

0/0
25.12.2008 2:08

oska

Re: Xenony

ono jde o to že xenony s automobilky auotmaticky seřizujou tyxenony podle zatížéní aby neoslňovaly protože pokzud jsou jenom trochu špatně seřízené tak oslňují hodně brutálně a takoví lidi kterí si je tam montujou jak se jim zachce ohrožujou všechny kolem sebe a ta ostříkavače to taky není jenom taková sranda aby to bylo dražší

0/0
18.1.2009 13:39

ondra

Re: Xenony

No píšeš to jednoduše a něco pravdy na tom je. To ,že to někteří jedinci nechápou a vesele si tam ty sračky montujou nikdo bohužel nezmění. Kromě teda policie a stanic STK. Bohužel ani ti, pořádně nevědí. U policistů to chápu (nikdo nemůže vědět a poznat z hlavy všechno), ale na STK ? Tam na to musí každý technik přijít. Ale on to za pár kaček nevidí a je mu to jedno. Prostě nezáleží jenom na seřízení světel, ale konstrukce světlometu na žárovku je úplně jiná, než na výbojku. Výbojka má delší hořák,než je vlákno žárovky a tím pádem je ohnisko úplně jinak a celý výsledný paprsek je jinde. A je jedno,že je ve stejný patici jako žárovka (H1 ,H4...) O to vůbec nejde. Tam hrají roli setiny milimetrů a to okem ani poznat nejde.  Proto to není schválené. Plus další a další.... .

0/0
19.1.2009 22:43

ujkll

Karel Hanzelka

Karel Hanzelka je idiot a nerozumí tomu. Když má jaký koliv auto špinavá nebo špatně seřízená světla tak oslňuje. Originál xenony nebo Bixenony od výrobce taky oslňujou a nikoho to z ministerstva nesere ale když si dá někdo na auto něco aby byl vidět tak je to hned nelegální. Já osobně HID Bixenony mám světla jsou seřízení  tak aby to nikomu nevadilo a tím pádem já lépe viděl a byl viděn. Spousta lidí jak vidí že je něco nelegálního nebo zakázanýho tak jsou hned chytrý a ani nevědi jak to vypadá.

0/0
19.12.2008 23:09

Homer1

Já těmhle debiIům pouštím do ksichtu dálkové...

... a nic lepšího si ta hovvada ani nezasluhují.

0/0
11.12.2008 20:50

navigátor

Re: Já těmhle debiIům pouštím do ksichtu dálkové...

Tak pokud je někdo debil jsi to ty,co pouštíš dálkové.Oslňují Tě jen špatně seřízená světla a nejde vždy o xenon.Takové hovada jako ty dělají na cestě agresory...:-(

0/0
19.12.2008 12:03

,,,,

Re: Já těmhle debiIům pouštím do ksichtu dálkové...

Děláš dobře.Já taky. Ale na druhou stranu,máš Ty seřízená světla? Já třeba jo.

0/0
19.1.2009 22:46

Brainwashington

A, Ministerstvo Dopravy je legální ??!

Proč musí psychtesty projít každý profesionální řidič, ale ministra či poslance, jež ovlivňují svým jednáním životy lidí může dělat kdejakej Pepek Vyskoč?!!:-/

0/0
11.12.2008 17:19

michal

diody

víc než to jestli má někdo "nelegální" xenony bych řešil ty, kteří si své auto dovybaví různými LED diodymi. To je potom slast jezdit za někým kdo má takhle vykrášlené auto. V noci je to fakt bomba........ :-©:-©:-©

0/0
10.12.2008 16:47

hh

Re: diody

ja bych to neresil vic. ty ledky te nemohou nebezpecne oslnit, nelegalni xenony na vytunene felde jo.

0/0
10.12.2008 22:25

Hanyz01

Můj názor

Já jezdím poměrně často brzy ráno (za hluboké tmy) a pak až po setmění, proto jsem si nechal namontovat po dlouhém zvažování taky xenony, ale statisticky vzato mě oslňuje tak jedno auto s xenony na třicet jiných. Zato každá druhá fábie má halogeny seřízené zcela nesmyslně a s čirými skly je to utrpení jet proti. To samé dodávky se světly vysoko na přední masce. 

Tohle je další zbytečné prudění ze strany úřadů - ať třeba kontrolují aktuální sklon světlometů - budiž, to má logiku - špatně nastavenými světlomety brutálně oslníte ať to jsou halogeny, nebo xenony. Ať kontrolují typ xenonů - 6000K (a ne ty fialovéhrůzy, co si tam někteří dávají).

Jenže to by bylo moc složité, co? Ono je lepší dát přes celou obec zonu 40km/h aby začínala už v polích (tuhle jsem viděl i 30!!!) a pak u toho vybírat. Chraň bůh, aby třeba policie řešila předjíždění odstavným pruhem, předjíždění přes dvojitou plnou čáru nebo na zákazu, nedodržování bezpečné vzdálenosti apod.

0/0
9.12.2008 12:32

hh

Re: Můj názor

Dej to pryc oslnujes jine ridice a delas provoz nebezpecnejsim! Pak si kup auto ktere to ma namontovano legalne. Ty maji automaticke nastavovani sklonu.

0/0
10.12.2008 22:29

pje

Re: Můj názor

Pokud zkopíruji tvůj styl příspěvku, pak říkám: Dej pryč tu svou hlavu, balamutíš s ní ostatní lidi, kup si tu legální s glejtem na zlodějský příjem, z něhož si kup jak legální xenonony tak vyšetřovatele i justici.

Předně si zařiď pracovní dobu v noci za volantem a uvidíš, že nebezpeční oslňovači z vesnic jezdí se starými halogeny a mají přizvedlé potkávačky, aby s tím viděli dál, aniž by přepnuli na dálkové. Kromě nich potkáš pár pitomců s namodralými mžouravkami, které neoslní, zato jso nebezpečím pro řidiče toho skvostu, protože s nimi nic nevidí. Připomínám, že doba reakce autoštelu originálních xenon světel je natolik dlouhá, že při zhoupnutí a v horizontu oslňují, jakoby žádný autoštel neměly... Kupuji Hid sadu do deset let staré Alfy s manuálním seřizováním sklonu a zvu tě na předvedení toho, jak budu "oslňovat".

Kdy už budou tihle samozvaní strážci "zákona" dělat něco pořádného a zákon bude postihovat skutečné škůdce...

0/0
21.12.2008 22:45

Jirka

jak který xenon

Originální xenony v xenonovém světle neoslňují. Jsou super.

Halogené žárovky v klasickém světle trochu oslňují, ale když jsou rozumně seřízené, nevadí to. Problém je, že spousta lidí nepochopila, že to kolečko na seřizování mají v kabině od toho, aby světla sklopili, když trochu naloží kufr.

HD xenony ve světlometu pro klasické žárovky oslňují snad vždy. Je to prasárna, za kterou bych střílel. Rozhodně to oslňuje více, než mlhovky. Na pohled to vypadá, jako klasické světlo s hodně svítící žárovkou

0/0
7.12.2008 23:18

pavel

Re: jak který xenon

Mlhovky neoslnuji vubec protoze sviti po silnici. To co te oslnuje jsou pridavna dalkova svetla.

0/0
8.12.2008 18:44

KL

Re: jak který xenon

- nemas samozrejme pravdu: mlhovka nema clonu, proto oslnuje...ja automaticky, byt berad, jsem nucen rozvitit dalkove, protoze pak je to "spravedlivy"

- mlhovky jsou vubec tema: spousta lidi je zapina i "za mlhy" kdy je zcela bezpecna viditelnost na 200-300 m a oni to smazej autu, ktere jede zanimi v kolone;-/ je to o prostem mysleni a rozumu a lidi se vzdelanim jako "pan" zde nahore, si to ucelove vykladaj podle sebe (a ze jich je;-/)

- xenon dodatecne montovany je samozrejme zverstvo, protoze ma, laicky receno, x-nasobne vyssi svitivost, proto musi byt vybaven automatockou regulaci, automobilky to tam nedavaj jen proto, ze nevedi co s prachama...

0/0
10.12.2008 11:15

iuos

hmm

hahahaha  jel jsi někdy proti autu, co svítilo mlhovkama?    z dálky?   

a hlavně v dešti je to lahůdka, to bych trestal jako obecný ohrožení :-©:-©

0/0
11.12.2008 12:19

Ivan

Re: jak který xenon

tak s těma mlhovkama nesouhlasím, nejvíc mě nasere vanoční stromeček když je jen mokro nebo prší a jede s mlhovkama, bych mu to v tý chvíli nejradši urazil.

0/0
9.12.2008 13:35

iuos

hmm

dosta často lidi nahrazujou nesvítící potkávačky rozsvícenejma mlhovkama ;-D;-D;-D

0/0
11.12.2008 12:25

ujkll

Re: jak který xenon

Bych tě chtěl vidět jak za jízdy poznáš na autě HID xenony co když jsou to 100Wattoví žárovky.

0/0
19.12.2008 23:14

Elektrikář

Re: jak který xenon

Blbe!!! Žárovka má úplně jinou barvu světla a je jedno,jestli má 100W nebo víc. Já osobně dokážu dost spolehlivě poznat i přestavbovou sadu na autě co jede proti. A na stojícím to poznám defakto s jistotou. Ono ,když si blbci kupujou výbojky s barvou světla 8000°K  a víc ,tak poznáš xenon i na 20km proti. A když mě míjí,tak podle druhu světlometu hned poznám vola s přest.sadou.(Y)

0/0
25.12.2008 2:19

pje

Jirko,

odkud máš tohle "moudro"? Z PR blábolů automobilek a výrobců originálních HID světlometů? Reakční doba daná pohonem naklápění nezabrání oslnění zábleskem, což je pro oslněného mnohem horší, protože oči si nezvyknou na zvýšený jas. V okamžiku ostřikování navíc dochází k nekontrolovanému rozptylu světla.  Testy originálních xenonových světel zcela jasně ukazují, že i originály dokážou pěkně ooslňovat, jen ty nejdražší vozy se s tím za těžké peníze dokážou poprat.

0/0
21.12.2008 22:52

Pozorovatel

Muj Nazor

Ahoj, mam 8E A4 2003 a xenony D1S se nastavuji jen pri nastartovani vyhodnocovani potenciometrum (zatez. cidel) na predni a zadni naprave jak se auto zatizi (Obyc potaky) . Jen Autoriz.servisi z toho delaji zbozi z NASA takze prizpusobi samozrejme cenu. Co se tyce ostrik. bez steracu jsou temer k nicemu, protoze vyprsknou penu na svetlomet a nez se ostrikovaci kapalina rozprasi je to horsi nez spinavy svetlomet. Dalsi vec je ,ze svetlomet hreje a tim se spina pripece takze ani ostrik.  ji neodstrani. HID je opravdu nesvar s ciny, ale vse je otazka ceny a pristupu ridicu k autu pred jizdou.  

btw: Nove lampy na nektere radoby jak rikaji prodejci lux. vozy: napriklad 'jety' superb v lepsi vybave levnejsi nez nova fabie (bez lepsi vyb.) tak lampy zaplati jeho polovocni cenu kupovaneho vozu v bazaru, kdyz  si je necha clovek delat v autoriz. servise. Ma prece luxusni vuz tak at plati.:-/

0/0
5.12.2008 0:17

Honza

Re: Muj Nazor

Nemohl bys nam prelozit do cestiny, cos vlastne chtel svym blabolem rici ? Diky.

0/0
5.12.2008 5:45

Santa1

Re: Muj Nazor

Že nechat si domontovat xenony ve značkovém servisu je astronomicky drahé (jako by ti to dělala NASA) a opatření jako ostřiky a automatické naklápění jsou málo účinná. A že zodpovědný majitel nelegálních xenonů, který před jízdou přizpůsobí sklon světlometů aktuálnímu zatížení může být méně škodlivý než nezodpovědný majitel legálních xenonů, který si například světlomety neumyje a spoléhá jen na ostřiky. :-)

0/0
5.12.2008 10:21

Pavel

Re: Muj Nazor

Ježiši, to je zase blábol...

0/0
8.12.2008 17:56

mikes

Re: Muj Nazor

"a nez se ostrikovaci kapalina rozprasi je to horsi nez spinavy svetlomet"... mas na mysli tech 0,2 sec. nez k tomu rozpraseni dojde? To je fakt vecnost a nebetycne ohrozeni :-)

0/0
11.12.2008 11:38

Elektrikář

Re: Muj Nazor

Jehé!  Tak to né8-o  Xenony se ti nastavují aktuálně během jízdy. Akorát málokdy si toho všimneš. To,že se ti seřídí když je rozsvítíš znamená,že si jednotka kontroluje jejich funkčnost,protože kdyby ne,tak by se jen naštelovali jedním směrem a ne nahoru a hned dolu a do správné polohy. To je jen signál pro kontrolu říd.jednotky xenonu.:-P

0/0
25.12.2008 2:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.