Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Švédské automobilky budou nejspíš na prodej – kupte si Saab nebo Volvo

Koncerny Ford a General Motors začaly krátce po sobě opět hovořit o možnosti prodeje svých švédských dceřiných podniků. Obě firmy tak momentálně zvažují, zda prodají jimi vlastněnou severskou automobilku. Ford se tak možná zbaví Volva a GM přijde o Saab, se kterým si beztak již delší dobu neví rady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jintaj

GM SAABu spíše uškodil

Před vstupem do GM byl SAAB legendární výrobce vozů, který sice neoslňoval novinkami na každém autosalonu v Paříži, ale zato se mohly chlubit životností v řádech desítek let a mnoha milionů km! Pověstný je test tří 9000 na okruhu Talladega, kde tyhla vozy najely nonstop rovných 100 tisíc km bez jediné poruchy, pouze s pestávkami na tankování a servisní prohlídky. Mimochodem, žádná jiná automobilka tohle nedokázala zopakovat.

Po převzetí akcií SAABu GM začali Švédi používat pro modely 9-3 a 9-5 komponenty od automobilky Opel, která je v koncernu za průměrnou (spíše podprůměrnou) automobilku. Spolehlivost klesla, novinky nepřicházely /na rodíl od Opela) a cena nových vozů stále astronomická. Nelze s edivit, že se SAABu u nás řezdívá !Předražený Opel" a nedávné představení Insignie potvrdilo další plány GM, ottiž nepodporovat další vývoj SAABu, ale raději se zaměřit na segment střední třídy (Opel).

SAAB prostě musí zůstat individuální, tj. mimo područí mamutích komerčních molochů!!!

0/0
7.12.2008 22:11

honza

Re: GM SAABu spíše uškodil

Koupíš ho, abys ho zachránil?

A s tím pověstným rekordem 100.000 km nonstop nemáš úplně pravdu:

...some of these records have not yet been beaten! Such as the record run by “Petite Rosalie” from March 15th to July 27th 1933. After 133 days and nights of hard driving it was stopped at 298.298,902 km, which was rounded to 300.000 km for publicity purposes...

Mimochodem, v té době Saab ještě vůbec neexistoval :-)

0/0
8.12.2008 9:12

Hapa

Re: GM SAABu spíše uškodil

Ten test byl opravdu legendární...vubec bych se nedivil, kdyby po něm Saab zase sahl, aby dobyl své pozice...jediný duvod, proč si lidé kupovali misto saaba volvo bylo, že volvo bylo stale kvalitně švedské...což saab(opel) už ne...bohužel i z volva začal ford pomalu dělat sociální káry....ale tak co by jsme chtěli od výrobce sociálních aut Forda....to že se automobilky vrati snad do rozumných rukou a země krále Miroslava (nebo jak se to ten vladce jmenuje) je jedině dobře a za sebe musim prohlasit, už mám druhé volvo, přemýšlím o třetím...a mimochodem, to první mi zachránilo kejhák...

0/0
8.12.2008 15:46

Jintaj

Re: GM SAABu spíše uškodil

SAAB je typický příklad nekonformní automobilky, které svázanost s mamutím kocernem a jakousi globální politikou může jen a pouze uškodit. 

Volvo koneckonců také -  příznivci této značky se nikoli náhodou shodují v názoru, že poslední opravdové Volvo byl model 850 (poslední se strmou zádí).

0/0
9.12.2008 20:55

vendis

... co ta

čeština... [>-]

0/0
7.12.2008 10:19

Kei: jen si klikni, Cecile!

Zajímavé

Zajímavé, že první na odstřel jsou zaostalé socialistické švédské koncerny :-/

0/0
7.12.2008 10:08

compli

Jó Švejdi!

Ne že by byly vozy Volvo, nebo Saab špatné, nebo technologicky zaostalé, ale ve srovnání s konkurencí jsou jejich ceny naprosto neúměrně vysoko. Za to, co kromě značky nabízejí, chtějí příliš. Nelze žít neustále z historie a minulosti, o tom se již přesvědčilo mnoho renomovaných značek. A nakonec pro americké koncerny je vždy košile bližší, než kabát. Z historie známe - 1.svět. válka, 2. svět. válka, ...

0/0
7.12.2008 9:53

Hapa

Re: Jó Švejdi!

Musím souhlasit, že ceny jsou na místní poměry hodně vysoko, ale na druhou stranu to co bylo za tuto cenu nabízenu nemělo na našem trhu obdobu...popravdě neznám moc škodovek, které by dokazali ujet více jak 400tis km...volv několik...potažmo jedno, které má na svém kontě ohavných více jak 800tis...(S80, model 2001) a přitom to auto stale nabízí svezení lepší než nová oktávka...

Na druhou stranu jak volvo tak saab stale drží prim ve vývoji některých technologií...nevim, ale volvo je symbolem bezpečnosti, saab zase turbodmychadlových motorů, jaguar měl geniální luxus a třeba hlasové ovládání auta bylo k nezaplacení, range roover uměl skvělé řízená trakce, aston martin, zase naladit podvozek do extremu...a přesto se jejich majitelé (hlavně ford) nebyl ochotnej od nich učit...pravda socky dobrý auto nepotřebuje...protože kdyby měla kvalitní auto co jí vydrží 20 let, tak nebude mít potřebu si kupovat novou káru...

0/0
8.12.2008 15:56

Rubik1

Nevi co s Volvem a Saabem

Nejde mi do hlavy, proc ty svedske automobilky Ford a GM vubec nedavno kupovaly, kdyz do dneska nevi, co s nimi.

0/0
7.12.2008 0:54

jahodove_ticho

Re: Nevi co s Volvem a Saabem

protože hamty hamty ať máme víc jak tamty, to se to nakupovalo dluh. mínus miliarda, deset, sto? je to jedno, jede se vesele dál, nakupujou se neexistující hodnoty za neexistující peníze, ať žije moderní trh... a pak to takhle končí....

0/0
7.12.2008 1:12

Hans

Re: Nevi co s Volvem a Saabem

Myšleno moderní kapitalismus řízený USA! Ten nás skutečně vede všechny do (Y)

0/0
7.12.2008 7:55

vita

Re: Nevi co s Volvem a Saabem

no jo, měli dávat do štrozoku dolárek k dolárku a hezky šetřit. Esi ty nejsi úplně blbej, viď?

0/0
7.12.2008 9:40

pinguone

Re: Nevi co s Volvem a Saabem

..nejni na tom tak blbe jako Ty...:-P

0/0
7.12.2008 12:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.