Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pokuta za letní gumy? Jen když zastavíte na kafe

Pokud na dálnici D1 přes Vysočinu projedete bez zastavení, je téměř jisté, že nezaplatíte pokutu, i když máte na autě letní pneumatiky. V úseku, kde je povinná zimní výbava, policisté dělají pravidelné kontroly, ale jen na sjezdech z dálnice nebo u benzinek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

luky

je to o řidiči

nejvíc je to o řidiči.v zimě se musí jet opatrně a když se to vhodně doplní zimni gumou je to asi bezpečnější.já osobně volím univerzál s kouzelný m s.v nížině mi to stačí.domácí má na autě zimní ale taky nic převratnýho.slušnost a ohleduplnost,to má být doména každého řidiče.a ted do mě

0/0
12.12.2008 10:26

NO NAME

Re: je to o řidiči

Označení M+S znamená mud and snow, tzn. zimní pneumatika, nikoliv univerzál resp. celoroční :-P

0/0
12.12.2008 21:35

morgoš

Re: je to o řidiči

mrkni na debica navigátor 2 je to celoroční a m s je na ní taky.a je psaná jak celoroční.jsou na ní všechny loga a v pneuservisu jsem jí s tím kupoval.vyhlášku plní tak o co jde .šprcková lobby mě opravdu nebere!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
12.12.2008 23:34

NO NAME

Re: je to o řidiči

Debica je srajda a ten jejich kočkopes Navigator už podle vzorku stojí za starou bačkoru v jakémkoliv počasí. M+S je označení pro zimní, A/W pro celoroční. Pokud to prezentujou jako celoroční gumu a označí jako zimní, tak to jsou ještě k tomu podvodníci:-©

0/0
13.12.2008 0:50

dívenka prostá

Re: je to o řidiči

m+s je bigo a snich, aje to označení samočisticiho vzorku, panové*V

0/0
20.12.2008 19:04

Pavel

Dálnice

Je fakt, že na D1 se asi moc zastavovat nedá, ale viděl jsem blázny :) v černém, kteří skočili do středu "dálnice" z Mohelnice do Olomouce, aby zkontrolovali jestli je na autě dálniční známka.

0/0
9.12.2008 13:55

individual

Zimni vs letni - konkretni zkusenost

Mam svou svou cerstvou osobni zkusenost:

Dve totozna auta, stejne motory, nahon na predek, plocha s ujezdenym snehem, ledem, cerstvym snehem cca 20 cm. Na jednom aute zanovni letni Continental SportContact 3 (najeto cca 5000 km), na druhem cca 1500 km jezdene Continental WinterContact T830.

Pri zapnute elektronice kontrolujici jizdni stabilitu (ESP) rozdil mezi ovladatelnosti obou aut naprosto nesrovnatelny pri jakemkoli manevru - rozjezd, slalom, brzdeni.

Pokud byl u auta se zimnim obutim ESP vypnuty, porad bylo o poradny kus ovladatelnejsi nez auto na letnich pneu se zapnutym ESP - a kdo z vas zna ucinek stabilizace napr. pri slalomu na kluzkem povrchu, chape proc to vyzdvihuji.

Take jsme udelali nasledujici test: z 0 km/h se co nejrychleji rozjet na 100 km/h a ihned po dosazeni teto rychlosti zase co nejrychleji zastavit. Povrch byl mokry asfalt. U obou ridicu bylo se zimnim obutim potreba kratsi drahy o cca 10m - neni to moc.

0/0
8.12.2008 11:13

individual

Re: Zimni vs letni - konkretni zkusenost

...pokr.:

Dalsi test byl prujezd zatackou urcitou rychlosti a sledovani kdy a jakym zpusobem se auto 'utrhne' do smyku. Povrch opet mokry asfalt. Letni gumy se prekvapive utrhly pozdeji, ale zato mnohem nebezpecnejsim zpusobem. K utrzeni doslo nahle, stylem 1/0, drzi/klouze, v podstate po tecne kruznice. Po utrzeni se totiz auto stalo naprosto neovladatelnym a klouzalo a klouzalo.

Zimni gumy se sice utrhly drive, ale spis nez o utrzeni se jednalo o pozvolny a dobre rozpoznatelny prechod od jizdy ve stope k sunuti se ve spirale, kdy auto bylo narozdil od letnich pneu stale celkem dobre ovladatelne.

Kazdy z pochybovacu o smyslu zimnich pneu by mel neco podobneho zazit.

0/0
8.12.2008 11:14

Kubas86

Re: Zimni vs letni - konkretni zkusenost

no já mam auto který nemá ani abs  natož to co popisujete vy :) a taky řikám že zimaky sou do zimy lepšííí :). Protože když se letnák na sněhu utrhne tak už se nedá ukočírovat vubec nic....jen čekate až auto zastaví , šlapat na brzdu stejně nemá cenu :)

0/0
8.12.2008 13:36

Alert

Re: Zimni vs letni - konkretni zkusenost

Ono jde o to jet tak aby se ani letňák neutrhnul. Pokud se někdo spoléhá že zimák je lepší tak ho musím upozornit že pojede o pár km v zatáčce navíc ano, ale urve se samozřejmě taky a pak jsou následky horší. Takže je tu faktor falešného pocitu bezpečí na což doplatili řidiči např. při loňské hromadné havárii na D1.  Druhou otázkou je typ vzorku u letní a zimní kde jsou zimáky samozřemě (a za tím si stojím) ve sněhu a břečce jednoznačně lepší a projedou i to kde to letňáky už dávno vzdaly. A co se ABS týká - já třeba teď v autě ABS mám a musím říci že si nejsem jistý jestli ABS vše řeší. Je rozhodně lepší mít ABS u nezkušeného svátečního řidiče ale pokud má zkušený řidič dobře reagující brzdy tak je schopný eliminovat nastávající smyk lépe než s ABS, případně se smýknout tak aby to bylo ke prospěchu a nikoli ke škodě. Ale to už se dostáváme do mezních situací. Nebylo by prostě lepší kdyby silnice byla protažená, posypaná a udržovaná a mezní situace nastávaly opravdu jen vyjímečně?

0/0
8.12.2008 16:52

albert

Re: Zimni vs letni - konkretni zkusenost

Tak to by musel být opravdu extrémně zkušený řidič, aby mu ABS překáželo. Nicméně u ABS nejde jenom o zamezení smyku, ale o také o zkrácení brzdné dráhy, což může jednou potřebovat každý.

0/0
15.12.2008 19:33

Martin

Zimní gumy...

Ruku na srdce, kolikrát například v Praze napadl za loňskou zimu sníh?? Proč se vehmentně doporučují zimní gumy, když se teploty zatím pohybují nad hranicí meze, kdy jsou prokazatelně bezpečnější gumy letní?? Je jasný že na letních si nedám výlet na Šumavu nebo do Krkonoš, ale v Praze a ve větší části například Středočeskýho kraje je prostě i v zimě bezpečnější jezdit na letňácích, vzhledem ke klimatickým podmínkám, které tady i přes zimu panují. Nazdar :-P

0/0
8.12.2008 9:24

Rob.

Re: Zimní gumy...

Aha, tak jako se najde nějakej blázen co v zimě chodí v kraťasech a sandálech, tak se najde i někdo, kdo jezdí na letních 8-o

0/0
8.12.2008 10:05

venca777

Re: Zimní gumy...

to je presne ono. Pak napadne snih i v Praze a Vas to prekvapi, jak to ze v Praze napadl snih a ja mam letni gumy........:-):-)

0/0
8.12.2008 10:14

jarda.h

Re: Zimní gumy...

Zimní pneu mají prokazatelně lepší adhezní vlastnosti, než letní, již od osmi stupňů nad nulou. A to na mokru i na suchu. Takže podle Vás je v Praze průměrná teplota v Praze přes zimu víc než osm stupňů?

0/0
8.12.2008 10:22

Kubas86

Re: Zimní gumy...

No vidiš takto sem uvažoval taky .... no pak se jednou spálíš jako já. A zjistíš že i v Praze dokáže napadnout 5 cm během 10 min .... no a hned je to jínej adrenalin sjíždět bohdaleckej kopec na letnákach na sněhu :) . Veř tomu, že zimáky sou fakt dobrý i do Prahy ....... předloni a předpředloni sem zimu travil na letních a fakt sem se hodněkrát spálil.....a to sem bydlel kousek za Prahou kde se silnice neudržovali....občas dobrá jungle.ale žiju a auto taky a zimáky mam letos nový R^  :)

0/0
8.12.2008 13:32

albert

Re: Zimní gumy...

Bezpečnější to není, teplotní průměr je i v Praze dost pod 7 stupňů. Kolik dní loni ležel sníh, to si nepamatuju, ale letos už minimálně 5 dní a to je půlka prosince...

0/0
15.12.2008 19:35

chroustik

2E11655

Pokud byste měli to potěšení parkovat vedle auta s touto RZ, podívejte se, zda je Vaše auto bez úhony. Jeho majitel má ve zvyku například poškodit zadní nárazník a ujet od nehody.

0/0
8.12.2008 8:45

bmichal.cz

Gumy ...

Tady je zase "odborníků" ... Pokud by vyšel článek říkající, že se jezdí na zelenou, určitě by se tady našel nejeden chytrolín říkající, že to tak není ... Celkem se bavim při čtení. A vůbec nejlepší jsou ti s milionem najetých km bez nehody :))))))))))))

0/0
7.12.2008 23:11

Pan Jouda

Re: Gumy ...

fok, já četl "s milionem ujetých kilometrů od nehody"  ;-D;-D;-DR^

0/0
14.12.2008 12:57

tomi

Gumy

Kdyz mate na aute letni gumy tak jste gumy a nepatrite na silnici a le do pi*e Rv

0/0
7.12.2008 22:11

BorisMoudry

Re: Gumy

Guma je ten kdo si myslí, že jsou zimní gumy samospasitelné. Kromě sněhu (tedy za sucha i za mokra) je lepší letní guma (že pod 7stupňů tvrdnou je argument prodejců). Nevěříš? Mrkni se na testy. Její zásadní nevýhodou je samozřejmě jízda na sněhu - v tom je katastrofická... (na ledu je to už zase skoro jedno...)

Takže v současném počasí je bezpečnější jeti na letních...

(Já sám jezdím na zimních)

0/0
7.12.2008 22:33

Andee

Re: Gumy

Na ty testy by ses měl pořádně podívat ty. Na ledu a obecně pod 3 stupně jsou zimáky lepší. Nemluvě o tom, že nejsi jasnovidec a když začne padat sníh, tak určitě nezabrzdíš u krajnice a nepočkáš, až roztaje... Rv

0/0
8.12.2008 0:37

iuos

hmm

a zimní jsou zase horší v létě... nechápu, proč je tedy doporučují dojet přes léto, když v zimě vadí pár metrů, co brzdí letní navíc oproti zimním, když je to v létě naopak...

0/0
8.12.2008 9:02

Marek

Re: hmm

Ono je rozdíl sklouznout se na letních v zimě nebo na zimních v létě. Těžko nastane v létě situace, že se na zimácích nerozjedeš.

0/0
8.12.2008 17:29

sl

Re: hmm

Tohle je teda argument. Sice nehrozi , ze bych se nerozjel, ale podstatnejsi , ze ted 5 metru brzdne drahy na zimnich v lete znamena napr. prejetej chodec ....

0/0
14.12.2008 18:18

Ebo

hmm

..a hlavně, že třeba ty blbečky s načerno namontovanýma xenonama nepokutuje nikdo .. a taky to ohrožuje..:-©

0/0
7.12.2008 20:33

rudastraka

Re: hmm

podle policajtu je na to potreba vybaveni, skoleni a nevim co jeste, prace pro odbornika

podle me staci zkontrolovat na svetlometu, jestli je homologovany na xenony

cerny xenony poznam v 99%

0/0
7.12.2008 21:47

xenon

Re: hmm

no co vim tak xenony musi mit ostrikovace jestli se nepletu, takze ma policie voditko uz zde -> mrknou pod kapotu je zde trafo hmm a kdepak jsou ostrikovace ;)

0/0
8.12.2008 7:30

venca777

Zimaky

 No ja chci jen reagovat na to, jak se tu probira jestli jsou zimni gumy potreba.

Ja bydlim na Sumave, a muzu rict, ze potreba jsou. Tady si nikdo nedovoli jezdit na letnich. S mistnima neni problem, ale ti kteri vyjedou z mesta na letnich za lyzovanim,

na nastevu atd. s tema je problem. Tyto lidi tu v kazdem kopci stoji a kdyz se jich zeptate proc nemaji zimaky, tak odpovi, ze ve meste je nepotrebuji a ze je to pocasi  prekvapilo. Nadavaj na silnicare, ktery stoji jinde v kolone v kopci za jinym pitomcem, ktery jel taky na letnich a nemuze prohrnovat.Staci jedna mensi snehova kalamita a i vemeste  doprava stoji i z toho duvodu, ze se jezdi na letnich. Pole me je dobry model v Nemecku. Tam nejsou povinne, ale jen doporucene. Kdyz napadne snih nebo je naledi tak uz je musi mit vsichni, kdyz je nemaj zaplati pokutu a policije je odstavi a nemuzou nikam, jedine odtahovkou!!

0/0
7.12.2008 19:09

rudastraka

Re: Zimaky

to samy je u nas v krkonosich

kdybych mel dzipa s ramem vepredu, tak tyhle blbce s letnakama nahrnu do prikopa

0/0
7.12.2008 21:48

Alert

s troškou do mlyna

musím přispět i já. Rád bych uvedl že zimní a letní střídám podle počasí a stavu silnic posledních cca 10 let a považuji akci se zimáky za jednu velkou buzeraci. Musel jsem se smát když na parkovišti za sucha při teplotě cca +5st. policajti prohlíželi gumy. Tedy za podmínek kdy slušné letní gumy jsou podstatně bezpečnější než předpisové zimní. Nejsou totiz gumy jako gumy. Měl jsem napriklad na svém starším autě nějaké letní Kleberky a když namrzlo tak jsem jel přezout. Jaké bylo moje překvapení když jsem se vracel ze servisu nazut do nových krásných drahých zimních Pirellek a ejhle, v první namrzlé zatáčce, kterou jsem jel předtím stejnou rychlostí, jsem měl co dělat abych neskončil na svodidlech. Ty zimní prostě klouzaly víc. Celou zimní sezónu jsem si pak při každém neočekávaném sklouznutí nadával a slavné zimáky jsem dojel do mrtě v létě. Nic holt není jen bílé nebo modré. :-/

0/0
7.12.2008 18:25

Alert

s troškou do mlyna II

Byl jsem svého času příznivcem svícení ve dne a v principu jsem jím i dál i když od represivního modelu již neočekávám žádné zázraky. Svítil jsem v době kdy to nebylo předepsáno, asi ze zvyku ze zahraničí. Očekával jsem že když bude zavedeno neustálé svícení nebude prostě muset skupina cca 20% řidičů řešit dilema jestli šetřit žárovky a benzín i za skutečně snížené viditelnosti a bude muset svítit pořád. Prostě nebude co řešit ve chvílích kdy skutečně není vidět protijedoucí vozidlo, tj. navečer, za deště, mlhy atd. Situace samozřejmě lepší není a musím říci že moje předpoklady byly naivní. Stejně jako jsou naivní i nyní u zastánců gumové buzerace. Na vývoj nehodovosti gumy mít vliv nebudou a nebudu škodolibě prohlašovat že po prvním měsíci (listopad) nehod podstatně přibylo. Skutečnému snížení by přispěl rozvoj rychlostní dálniční sítě a oprava a důkladná (i zimní) údržba silnic. A že mám s čím srovnávat, jeďte se podívat kousek za Rozvadov. 

0/0
7.12.2008 18:41

polda

Re: s troškou do mlyna

I na letních je minimum prvních 500km než si gumy správně sednou.;-D Letní Kleberky ? - to jsou spíš tzv celosezónní či podobně jak Uniroyalky na mokro a málo tvrdé:-/ Ale pokud chce někdo nadávat tak si důvod vždy najde ,stejně jako kolega co si svoje gumy vždy pochvaloval,než se v nějakém testu dočetl,že zrovna do sněhu jsou poslední, a pak už se nemohl dočkat až se jich zbaví;-D

0/0
7.12.2008 19:44

ivoš

gumy?

Já samozřejmě na dálnici nelezu, ale nemáte někdo zimní gumy na trabanta?

0/0
7.12.2008 17:07

Alek

Re: gumy?

myslis jako povlak pres cely auto?;-D

0/0
7.12.2008 20:02

Pavel

aaa@aa.com

Myslím, že je blbost to vůbec takhle řešit. Jinak zimní gumy josu OK, ale nesmysl je vyžadovat vzorek 4mm...Já to řeším univerzálníma gumama, které nejsou zas tak drahé a mají na boku příslušná písmenka. Při počtu km, kkterý najedu mi stačí..a vlk se nažere...koza zůstane celá..Nechápu, proč v zemích, kde je stejné nebo horší počasí než tady je třeba povolený vzorek 3mm..a u nás 4..jsem banánistán a všecko tu musí bejt "tak trochu jinak" Mimochodem..rozdíl v tvrdosti zimní a letní gumy pod "magickou hranicí" 7C je minimální...laciná zimní guma..sjetá na ty vaše 4mm..má často horší vlastnosti v zimě, než kvalitní značková letní pneumatika s čerstvým vorkem..jen tak na okraj..Ale se zabedněnými zastánci "vulkanizované mafie" se nemá cenu dohadovat...Lobby je silná...a "bezpečnost" ve spojení s čímkoli je mocn zaklínadlo

0/0
7.12.2008 16:41

Re: aaa@aa.com

Ale prdlajs, zimní guma je na sněhu vždycky lepší než letní. Na ledu je to diskutabilní no a na mokru a suchu je lepší letní bez ohledu na teplotu.

0/0
7.12.2008 16:58

baník

Re: aaa@aa.com

Běž vrátit řidičák a občanku, troubo.

0/0
7.12.2008 17:19

Roumen

Re: aaa@aa.com

Ma pravdu...

0/0
7.12.2008 22:21

Andee

Re: aaa@aa.com

To teda ani omylem. Pod tři stupně celsia jsou zimní (stejné kvality jako letní) vždy lepší.

0/0
8.12.2008 0:40

Ash

Re: aaa@aa.com

Univerzální gumy jsou vůbec to nejhorší co je. Jestli na nich jezdíš a už jsi někdy jel i na zimních, tak asi víš o čem mluvím. Nedá se to srovnat, a stačí trochu sněhu.

0/0
7.12.2008 19:05

Alek

Re: aaa@aa.com

celorocni gumy sou dobry kdyz potrebuje dat auto do stodoly a nechce aby stalo jen na kotoucich, jinak jsou uplne na ho... a dle nazvu jsou na hov... celej rok.....

0/0
7.12.2008 20:04

rudastraka

Re: aaa@aa.com

univerzalni je naprosta hovadina

jestli najedes do 10ti km, jezdi celorocne na zimnich

sice to v lete neni uplne vono, ale porad lepsi, nez univerzal v zime

0/0
7.12.2008 21:50

Kalimero

Zimní gumy.

Dal jsem si zimní gumy a už je nesundám, pro jistotu ani v létě. Bude to rosol, ale mám od buzerace pokoj.

0/0
7.12.2008 16:27

Sac

Re: Zimní gumy.

Az nejaky pitomec na letnich gumach to do tebe v zime napali tak prestanes s tema debilnima kecama.

0/0
7.12.2008 17:24

Palárníkočka

Re: Zimní gumy.

a co kdyz ho trefi nekdo na zimnich?

0/0
7.12.2008 18:23

Ash

Re: Zimní gumy.

Jestli bude jezdit na zimních i v létě, jak nám slibuje, tak to do někoho vpálí on...

0/0
7.12.2008 19:06

mapr

dopravní nehody

Pokuta za letní gumy bude, v případě dopravní nehody na takovém místě v zimě, chtít po pojišťovně, aby se následky DN kryly z povinného pojištění, když jste neměl zimní gumy.

0/0
7.12.2008 15:22

Pete

v civilizovaných zemích

např. v Německu je to tak, že zimní výbava je sice povinná, ale kontrolu Vám udělají jen když se něco stane, tj. máte nehodu. Pak se tedy začnou dít věci a svoje řekne policie i pojišťovna. Ale pokud jezdíte bez nehod, je to "jen" Vaše věc. Tohle mi přijde o dost civilizovanější řešení¨, které vyžaduje jednak osobní zodpovědnost a úsudek. Navíc umožňuje bez úhony vyjet třeba důchodcům v únoru při 15°C a suché vozovce.

Podobně buzeruje stát lidi kvůli pásům. Přitom nepřipoutáním nikoho (kromě sebe) neohrožuju a tudíž jsou trestné body i pokuta zcela zbytečné. Stačilo by, kdyby pojišťovna při havárce neplatila z havarijní pojistky zdravotní újmy a naopak zdravotní pojišťovna chtěla zpětně určitou část péče  o nepřipoutané osoby.

Všechny tyhle buzerace pocházejí z komunismu, který jednak považoval svoje občany za otroky a jakékoliv vyloučení z pracovního procesu za scoje ohrožení (proto tyhle kontroly a preventivní sankce) .

0/0
7.12.2008 14:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.