- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
nejvíc je to o řidiči.v zimě se musí jet opatrně a když se to vhodně doplní zimni gumou je to asi bezpečnější.já osobně volím univerzál s kouzelný m s.v nížině mi to stačí.domácí má na autě zimní ale taky nic převratnýho.slušnost a ohleduplnost,to má být doména každého řidiče.a ted do mě
Označení M+S znamená mud and snow, tzn. zimní pneumatika, nikoliv univerzál resp. celoroční
Je fakt, že na D1 se asi moc zastavovat nedá, ale viděl jsem blázny :) v černém, kteří skočili do středu "dálnice" z Mohelnice do Olomouce, aby zkontrolovali jestli je na autě dálniční známka.
Mam svou svou cerstvou osobni zkusenost:
Dve totozna auta, stejne motory, nahon na predek, plocha s ujezdenym snehem, ledem, cerstvym snehem cca 20 cm. Na jednom aute zanovni letni Continental SportContact 3 (najeto cca 5000 km), na druhem cca 1500 km jezdene Continental WinterContact T830.
Pri zapnute elektronice kontrolujici jizdni stabilitu (ESP) rozdil mezi ovladatelnosti obou aut naprosto nesrovnatelny pri jakemkoli manevru - rozjezd, slalom, brzdeni.
Pokud byl u auta se zimnim obutim ESP vypnuty, porad bylo o poradny kus ovladatelnejsi nez auto na letnich pneu se zapnutym ESP - a kdo z vas zna ucinek stabilizace napr. pri slalomu na kluzkem povrchu, chape proc to vyzdvihuji.
Take jsme udelali nasledujici test: z 0 km/h se co nejrychleji rozjet na 100 km/h a ihned po dosazeni teto rychlosti zase co nejrychleji zastavit. Povrch byl mokry asfalt. U obou ridicu bylo se zimnim obutim potreba kratsi drahy o cca 10m - neni to moc.
...pokr.:
Dalsi test byl prujezd zatackou urcitou rychlosti a sledovani kdy a jakym zpusobem se auto 'utrhne' do smyku. Povrch opet mokry asfalt. Letni gumy se prekvapive utrhly pozdeji, ale zato mnohem nebezpecnejsim zpusobem. K utrzeni doslo nahle, stylem 1/0, drzi/klouze, v podstate po tecne kruznice. Po utrzeni se totiz auto stalo naprosto neovladatelnym a klouzalo a klouzalo.
Zimni gumy se sice utrhly drive, ale spis nez o utrzeni se jednalo o pozvolny a dobre rozpoznatelny prechod od jizdy ve stope k sunuti se ve spirale, kdy auto bylo narozdil od letnich pneu stale celkem dobre ovladatelne.
Kazdy z pochybovacu o smyslu zimnich pneu by mel neco podobneho zazit.
Ruku na srdce, kolikrát například v Praze napadl za loňskou zimu sníh?? Proč se vehmentně doporučují zimní gumy, když se teploty zatím pohybují nad hranicí meze, kdy jsou prokazatelně bezpečnější gumy letní?? Je jasný že na letních si nedám výlet na Šumavu nebo do Krkonoš, ale v Praze a ve větší části například Středočeskýho kraje je prostě i v zimě bezpečnější jezdit na letňácích, vzhledem ke klimatickým podmínkám, které tady i přes zimu panují. Nazdar
Aha, tak jako se najde nějakej blázen co v zimě chodí v kraťasech a sandálech, tak se najde i někdo, kdo jezdí na letních
Pokud byste měli to potěšení parkovat vedle auta s touto RZ, podívejte se, zda je Vaše auto bez úhony. Jeho majitel má ve zvyku například poškodit zadní nárazník a ujet od nehody.
Tady je zase "odborníků" ... Pokud by vyšel článek říkající, že se jezdí na zelenou, určitě by se tady našel nejeden chytrolín říkající, že to tak není ... Celkem se bavim při čtení. A vůbec nejlepší jsou ti s milionem najetých km bez nehody :))))))))))))
fok, já četl "s milionem ujetých kilometrů od nehody"
Kdyz mate na aute letni gumy tak jste gumy a nepatrite na silnici a le do pi*e
Guma je ten kdo si myslí, že jsou zimní gumy samospasitelné. Kromě sněhu (tedy za sucha i za mokra) je lepší letní guma (že pod 7stupňů tvrdnou je argument prodejců). Nevěříš? Mrkni se na testy. Její zásadní nevýhodou je samozřejmě jízda na sněhu - v tom je katastrofická... (na ledu je to už zase skoro jedno...)
Takže v současném počasí je bezpečnější jeti na letních...
(Já sám jezdím na zimních)
..a hlavně, že třeba ty blbečky s načerno namontovanýma xenonama nepokutuje nikdo .. a taky to ohrožuje..
podle policajtu je na to potreba vybaveni, skoleni a nevim co jeste, prace pro odbornika
podle me staci zkontrolovat na svetlometu, jestli je homologovany na xenony
cerny xenony poznam v 99%
No ja chci jen reagovat na to, jak se tu probira jestli jsou zimni gumy potreba.
Ja bydlim na Sumave, a muzu rict, ze potreba jsou. Tady si nikdo nedovoli jezdit na letnich. S mistnima neni problem, ale ti kteri vyjedou z mesta na letnich za lyzovanim,
na nastevu atd. s tema je problem. Tyto lidi tu v kazdem kopci stoji a kdyz se jich zeptate proc nemaji zimaky, tak odpovi, ze ve meste je nepotrebuji a ze je to pocasi prekvapilo. Nadavaj na silnicare, ktery stoji jinde v kolone v kopci za jinym pitomcem, ktery jel taky na letnich a nemuze prohrnovat.Staci jedna mensi snehova kalamita a i vemeste doprava stoji i z toho duvodu, ze se jezdi na letnich. Pole me je dobry model v Nemecku. Tam nejsou povinne, ale jen doporucene. Kdyz napadne snih nebo je naledi tak uz je musi mit vsichni, kdyz je nemaj zaplati pokutu a policije je odstavi a nemuzou nikam, jedine odtahovkou!!
to samy je u nas v krkonosich
kdybych mel dzipa s ramem vepredu, tak tyhle blbce s letnakama nahrnu do prikopa
musím přispět i já. Rád bych uvedl že zimní a letní střídám podle počasí a stavu silnic posledních cca 10 let a považuji akci se zimáky za jednu velkou buzeraci. Musel jsem se smát když na parkovišti za sucha při teplotě cca +5st. policajti prohlíželi gumy. Tedy za podmínek kdy slušné letní gumy jsou podstatně bezpečnější než předpisové zimní. Nejsou totiz gumy jako gumy. Měl jsem napriklad na svém starším autě nějaké letní Kleberky a když namrzlo tak jsem jel přezout. Jaké bylo moje překvapení když jsem se vracel ze servisu nazut do nových krásných drahých zimních Pirellek a ejhle, v první namrzlé zatáčce, kterou jsem jel předtím stejnou rychlostí, jsem měl co dělat abych neskončil na svodidlech. Ty zimní prostě klouzaly víc. Celou zimní sezónu jsem si pak při každém neočekávaném sklouznutí nadával a slavné zimáky jsem dojel do mrtě v létě. Nic holt není jen bílé nebo modré.
Byl jsem svého času příznivcem svícení ve dne a v principu jsem jím i dál i když od represivního modelu již neočekávám žádné zázraky. Svítil jsem v době kdy to nebylo předepsáno, asi ze zvyku ze zahraničí. Očekával jsem že když bude zavedeno neustálé svícení nebude prostě muset skupina cca 20% řidičů řešit dilema jestli šetřit žárovky a benzín i za skutečně snížené viditelnosti a bude muset svítit pořád. Prostě nebude co řešit ve chvílích kdy skutečně není vidět protijedoucí vozidlo, tj. navečer, za deště, mlhy atd. Situace samozřejmě lepší není a musím říci že moje předpoklady byly naivní. Stejně jako jsou naivní i nyní u zastánců gumové buzerace. Na vývoj nehodovosti gumy mít vliv nebudou a nebudu škodolibě prohlašovat že po prvním měsíci (listopad) nehod podstatně přibylo. Skutečnému snížení by přispěl rozvoj rychlostní dálniční sítě a oprava a důkladná (i zimní) údržba silnic. A že mám s čím srovnávat, jeďte se podívat kousek za Rozvadov.