Diskuze
Muž šetří Zemi, objel ji ve slunečním vozítku
Děkujeme za pochopení.
Spit_MkI
Zase ta nase povaha
Nekdo udela neco zajimaveho a Cesi mu vysvetli, ze je to uplna kravina, ze by mel radsi sedet doma. Nemyslim si, ze si autor projektu mysli, ze jeho auto je autem budoucnosti, ktere budeme potkavat na ulicich. Je to proste zajimavy projekt, propagujici alternativni zdroje a umoznujici poznavat jine kraje a jine mravy.
Kdyz se zastavil u nas, vedelo o tom par nadsencu, ale ted mu vsichni svorne vysvetlime, jakou udelal blbost.
Nebyt takovyhle pocinu, nebyly by alternativni pohony, kde jsou. Z tohoto pohledu je treba take slavny Solar Challenge uplna zbytecnost, ktera nikdy nikomu nepomohla. Koukat na veci takhle, byli bysme stale vdecni za parni stroj.
toptoy
Technologie
Také je vidět, jak jsou technologie pro získávání a využití elektrické energie náročné. A říká se, že geniální věci jsou jednoduché. Dokud někdo nevymyslí geniálně jednoduchý způsob výroby elektrické energie, budeme pořád tam kde jsme. Vyrobit jednoduchý spalovací motor je snadné, stačí pár trubek, nádrž na kapalinu, nějaký převod a jede se. Elektromotor je sice možná ještě jednodušší, ale postrádá to hlavní, zdroj energie. Spalovací motor si energii vyrobí, elektromotor ne. Zatímco zdroje chemické energie pro spalovací motor se doslova válí všude kolem nás, elektrická energie nikde volně v přírodě dostupná není. Ze své podstaty je naopak v přírodě symbolem pro to nejpevnější a nejméně dostupné. Dokud někdo nevymyslí způsob jak tohle zvrátit, podívat se na elektrickou energii jinak a snadno ji získat, nehneme se dále.
Little Boy
Re: Technologie
placas nesmysle z hladu, vyroba elektriny je hodne jednoducha a je prakticky bezestrat a vyrobit generator je rozhodne jednodussi nez vyrobit spalovaci motor. To je ostatne duvod proc cela zapadni civilizace stoji na elektrine. Dal zadnej motor si energii nevyrabi pouze prevadi jednu formu energie na druhou pri nejakych ztratach...
Martin
Nemá smysl
Jak už jsem napsal níže, objetí světa by dle mého názoru mělo smysl, kdyby jel se soběstačným vozidlem, které uveze veškerý nutný náklad a vyrobí si veškerou nutnou energii. A to zatím nikdo nedokázal. Elektromobily se nedokážou vymanit ze zajetí velkého a těžkopádného zdroje energie a solární energie dle mého názoru patří k těm nejtěžkopádnějším zdrojům. Tato cesta tedy možná měla motivační účinek pro mnoho nadšenců, ale ve skutečnosti prokázala jen to, co si o elektromobilech většina lidí myslí. Jsou to malá nesoběstačná vozítka, vhodná tak pro převážení věcí na krátkou vzdálenost v dosahu elektrické zásuvky, mimořádně drahá a technologicky náročná. Elektromotor je jistě krásná věc, ale musel by existovat volně v přírodě dostupný zdroj elektrické energie, a to není. V přírodě je zatím snadno dostupná pouze chemická energie. Jistě, energie ze světla je zajímavá, ale využít ji nikdo pořádně zatím nedokáže, protože má malou energetickou hustotu.
Martin
Ekologie???
Já mu samozřejmě fandím, jsem pro udržitelný rozvoj, ale nemyslím si, že zrovna solární energie je vhodná pro pohon běžných automobilů. Jednak mu solární panely přímo na autě dodaly pouze polovinu energie na cestu, druhou údajně vyrobil solárními panely doma ve Švýcarsku na střeše, takže běžně dobíjel baterie ze zásuvky kdekoli se zastavil. Dále samozřejmě aby vůbec něco ta fotovoltaika vyrobila, musel za sebou táhnout několik metrů dlouhý přívěs. Jeho cesta tak byla hlavně reklamou na baterie jisté firmy, jejichž princip je už ale známý od druhé světové války a používají se například i ve vojenských raketách a řízených střelách. No a to že s ním jela běžná dodávka, která tak objela svět na fosilní paliva a vyprodukovala mraky emisí, už se jaksi nikdo nikde nezmiňuje.
Mgr. Jaromír Vegr
Pan Palmer byl loni i u nás
Vinou malé informovanosti , přestože jsme vydali tiskovou zprávu , ví pouze hrstka lidí, že pan Palmer při své cestě kolem světa projel naskrz téměř celou ČR. V jeho vozidle jela mimo jiných i starostka Sedlce-Prčice paní RnDr Kovalová. Pokud by někoho zajímalo více, najde odkazy na http://www.elektromobily.org včetně fotografí a dalších dokumentů.
Naše občanské sdružení sdružuje příznivce elektrických vozidel, tato vozidla předvádíme na výstavách a umožňujeme i vyzkoušení těchto vozidel. Můžete třeba i podpořit vývoj těchto vozidel pouhým podpisem petice, kterou naleznete třeba na http://www.elektromobil.wz.cz
predseda@elektromobily.org
Little Boy
bezpecne vozidlo
Kolik by tenhle verk asi dostal hvezdicek v crash testu? Kolika lidem by se chtelo presedlat z celkem pohodlneho klimatizovaneho spalovaciho auta do neceho takovyho za silenej peniz. Ve srovnani s timhle je i fabije trihrnek trhac asfaltu. Pokud je nekdo prdlej ekologista tak prospeje vic tim ze si koupi slapaci kolo - maximalka priblizne stejna, prset a foukat bude evidentne do obojiho, zadnej rozdil.
skeptik
šetří?
jak jí šetří? chemikálie z polovodičového průmyslu při výrobě solárních článků neni zátěží?
proč všichní fotí jen autíčko a nevyfotí ten "hezkej" vozejček?
Performer
šetří Zemi?
myslím, že kdyby seděl doma na zadku, tak by šetřil Zemi ještě víc
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!